Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Peugeot 604 2.8 155KM 114kW 1975-1985

Peugeot 604 2.8 155KM 114kW 1975-1985
Lata produkcji: 1975 - 1985
Segment: Wyższa klasa średnia
Model wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1975-1985, flagowy model Peugeota w tym czasie i pierwsza próba stworzenia przez markę luksusowej limuzyny w czasach powojennych (ostatnim był 601 z 1934 r.). Za design auta odpowiadało studio Pininfarina, zaś pod względem konstrukcyjnym bazowało ono na mniejszym Peugeocie 504. Samochód nie podbił rynku – wyprodukowano niewiele ponad 153,5 tys. egzemplarzy 604. Przeszedł on jednak do historii jako pierwsze auto z silnikiem turbodiesel. W 1983 roku 604 został poddany faceliftingowi. W 1989 roku zastąpił go model 605.
Powagosław
Z perspektywy czasu można powiedzieć, że 604 to model trochę niedoceniany w historii Peugeota. Znamy opowieści o rdzy czy licznych awariach, ale ten samochód na dobrą sprawę wyznaczył kierunek dla limuzyn francuskiej marki, również jeśli chodzi o ich rozmiary. Miał też pierwszego w historii turbodiesla, który jednak nie uratował 604 w czasach kryzysu paliwowego. ~Powagosław
Luzacjusz
Tą limuzyną jeździł Wojciech Jaruzelski, ale także prymas Józef Glemp. Tyle ciekawostek, bo nawet Dalajlama nie byłby w stanie zmienić mocno nadszarpniętego wizerunku 604. Po latach widać, że również fachowcy z Pininfariny projektowali czasem dość przeciętne (żeby nie powiedzieć: nudne) samochody. ~Luzacjusz

Dane techniczne Peugeot 604 2.8 155KM 114kW 1975-1985

Podstawowe parametry Peugeot 604 2.8 155KM 114kW
Produkowany od 1975 do 1985 roku
Pojemność skokowa 2849 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 234 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Przeniesienie napędu Peugeot 604 2.8 155KM 114kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny