Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Peugeot 604 2.5 TD 95KM 70kW 1975-1985

Peugeot 604 2.5 TD 95KM 70kW 1975-1985
Lata produkcji: 1975 - 1985
Segment: Wyższa klasa średnia
Model wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1975-1985, flagowy model Peugeota w tym czasie i pierwsza próba stworzenia przez markę luksusowej limuzyny w czasach powojennych (ostatnim był 601 z 1934 r.). Za design auta odpowiadało studio Pininfarina, zaś pod względem konstrukcyjnym bazowało ono na mniejszym Peugeocie 504. Samochód nie podbił rynku – wyprodukowano niewiele ponad 153,5 tys. egzemplarzy 604. Przeszedł on jednak do historii jako pierwsze auto z silnikiem turbodiesel. W 1983 roku 604 został poddany faceliftingowi. W 1989 roku zastąpił go model 605.
Powagosław
Z perspektywy czasu można powiedzieć, że 604 to model trochę niedoceniany w historii Peugeota. Znamy opowieści o rdzy czy licznych awariach, ale ten samochód na dobrą sprawę wyznaczył kierunek dla limuzyn francuskiej marki, również jeśli chodzi o ich rozmiary. Miał też pierwszego w historii turbodiesla, który jednak nie uratował 604 w czasach kryzysu paliwowego. ~Powagosław
Luzacjusz
Tą limuzyną jeździł Wojciech Jaruzelski, ale także prymas Józef Glemp. Tyle ciekawostek, bo nawet Dalajlama nie byłby w stanie zmienić mocno nadszarpniętego wizerunku 604. Po latach widać, że również fachowcy z Pininfariny projektowali czasem dość przeciętne (żeby nie powiedzieć: nudne) samochody. ~Luzacjusz

Dane techniczne Peugeot 604 2.5 TD 95KM 70kW 1975-1985

Podstawowe parametry Peugeot 604 2.5 TD 95KM 70kW
Produkowany od 1975 do 1985 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Przeniesienie napędu Peugeot 604 2.5 TD 95KM 70kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny