Samochód ten jest najmniejszym modelem firmy. Jest to samochód typowo miejski, oszczędne silniki i małe gabaryty plasują go właśnie w segmencie aut miejskich. Konkurencyjna jest cena natomiast nie zaskakuje jakość wykonania i skromne wyposażenia w standardzie.
Samochód należy do aut tanich, a co za tym idzie jakość wykonania również jest mała. Ogólnie samochód dobrze się prowadzi, świetnie spisuje się w jeździe miejskiej jednak jazda na długie dystanse może być uciążliwa za sprawą słabiutkich silników. We wnętrzu auta jest dosyć dużo miejsca, elementy sterowania są pod ręką.
Przekładnie są wytrzymałe jednak wersja ze wspomaganiem boryka się z wyciekami na połączeniach węży. Często wymienia się końcówki drążków.
Przy znacznych przebiegach skrzynia może zacząć głośno pracować za sprawą łożysk. Niejednokrotnie spada drążek zmiany biegów, za sprawa poduszek łączących dźwignie zmiany biegów z karoserią, które rozwulkanizowuja się (Fot. 1,2).
Fot. 1 | Fot. 2 |
Nie stwierdzono usterek typowych dla modelu.
Małe i oszczędne silniki są ekonomiczne i nie ma z nimi większych problemów, czasami podczas nieumiejętnego odkręcania pęka korpus przepustnicy. Parcieją również przewody podciśnienia, co powoduje problemy z pracą silnika. Silnie koroduje filtr paliwa, co znacząco utrudnia a czasem uniemożliwia jego wymianę (Fot. 3).
Fot. 3 |
Zapiekają się cylinderki w tylnych kołach oraz prowadnice przednich zacisków, sporadycznie korodują tarcze (Fot. 4) tłoczki przednich zacisków jednak często jest to spowodowane nie zauważonymi w porę pęknięciami gumowych osłon. Linki hamulca są również podatne na korozje.
Fot. 4 |
Korozja daje się we znaki atosom. Korodują najczęściej, podwozie, elementy podwozia, wahacze, przewody metalowe (Fot. 5), okolice połączeń blach karoserii, elementy plastikowe jak maskownica tylnej klapy (Fot. 6), listwy boczne oraz zderzaki często tracą kolor. Pojawiają się problemy z odkręcaniem wkrętów lamp (Fot. 7)oraz oświetlenia tablicy rejestracyjnej spowodowane korozją wkrętów.
Fot. 5 | Fot. 6 | Fot. 7 |
Instalacja elektryczna jest pozbawiona poważnych usterek czasami przestają działać przełączniki pod kierownicą.
Zawieszenie jest dosyć podatne na uszkodzenia. Wybijają się sworznie (Fot. 8) i tuleje metalowo – gumowe. Tylne wahacze często traktowane jako bardzo wytrzymały element są delikatne i często się wybijają. Przy sporych przebiegach wyciekają lub zacierają się amortyzatory (Fot. 9) i głośno pracują łożyska tak przednie jak i tylne.
Fot. 8 | Fot. 9 |
Funkcjonalne wnętrze, materiały użyte do wykończenia nie są zbyt dobrej jakości. Po sporym przebiegu we wnętrzu słychać nieprzyjemne odgłosy pochodzące od elementów plastikowych. Zestaw wskaźników jest czytelny i przejrzysty (Fot. 10),fotele są wygodne a tapicerka trwała.
Fot. 10 |
Funkcjonalny pojazd miejski dla całej rodziny, wygodne wnętrze pozwala na bezproblemowe umieszczenie np. fotelika dziecinnego na tylnym siedzeniu czy bagażu sporych rozmiarów. Również bagażnik jest sporych rozmiarów. Auto prowadzi się łatwo i przyjemnie. Jedynym mankamentem jest trzeszczenie elementów z tworzyw sztucznych.
- Wygodne i obszerne wnętrze
- Prosta budowa
- Oszczędne silniki
- Duży bagażnik
- Marna jakość materiałów użytych we wnętrzu pojazdu
- Zmieniające kolor elementy nadwozia
- Korozja elementów podwozia
Oryginały – dobra.
Zamienniki - bardzo dobra.
Oryginały – drogie.
Zamienniki - na przyzwoitym poziomie.
Średnia