FSO Lublin I Furgon 2.4 D 70KM 51kW 1993-1995
oceny
Auto kupione w firmie w 2001 roku od pierwszego właściciela, od tamtego czasu jest jeszcze gorzej, mam tu na myśli rdzę, 4 razy były zaprawiane: progi, kabina i cała rama od skrzyni ładunkowej - najgorsze co mogło być. Silnik jak to silnik, ma swoje zadanie spełniać, a tak całkiem na poważnie, silnik w miarę dobry (problemy z tym silnikiem są...
FSO Lublin I Furgon 2.4 D 70KM 51kW 1993-1995
oceny
Auto kupione w firmie w 2001 roku od pierwszego właściciela, od tamtego czasu jest jeszcze gorzej, mam tu na myśli rdzę, 4 razy były zaprawiane: progi, kabina i cała rama od skrzyni ładunkowej - najgorsze co mogło być. Silnik jak to silnik, ma swoje zadanie spełniać, a tak całkiem na poważnie, silnik w miarę dobry (problemy z tym silnikiem są...
Kartka z kalendarza: 17–23 grudnia
publikacje
Zapraszamy na przegląd wydarzeń z historii motoryzacji, których rocznica przypada w tym tygodniu. 17.12.1959 | Tysięczny Żuk Produkcja pierwszego polskiego samochodu dostawczego ruszyła w lipcu 1959 roku w zakładach FSC Lublin, które od 1951 roku wytwarzały Lublina 51, lekką ciężarówkę na licencji GAZ-a 51. Jego następcą miał być autorski...
7.11.1951 | Rozpoczęcie produkcji Lublina 51
publikacje
Dzień po debiucie Warszawy M20, w zakładzie w Lublinie, wdrożono do produkcji drugi pojazd. Podobnie jak w przypadku samochodu z żerańskiej fabryki, również ciężarówka z Lublina była licencyjnym pojazdem pochodzącym z fabryki GAZ. GAZ 51 konstrukcyjnie pamiętał jeszcze czasy II wojny światowej, ale do produkcji wszedł tuż po wojnie. W Polsce...
Kartka z kalendarza: 5–11 listopada
publikacje
Zapraszamy na przegląd wydarzeń z historii motoryzacji, których rocznica przypada w tym tygodniu. 5.11.1895 | Selden otrzymuje patent na samochód Nim w Europie Karl Benz zaprezentował swój automobil, w USA George Selden, amerykański prawnik, rozmyślał nad stworzeniem pojazdu z napędem spalinowym. W 1879 roku postanowił swoje myśli przelać...
17.12.1959 | Tysięczny Żuk
publikacje
Produkcja pierwszego polskiego samochodu dostawczego ruszyła w lipcu 1959 roku w zakładach FSC Lublin, które od 1951 roku wytwarzały Lublina 51, lekką ciężarówkę na licencji GAZ-a 51. Jego następcą miał być autorski projekt, bazujący na technologii produkowanej w FSO, Warszawy (silnik, podwozie, zawieszenie, reflektory). Do końca roku udało się...