Szukaj

Informacje o Renault 19 I Hatchback 1.7 90KM 66kW 1988-1992

Lata produkcji: 1988 – 1992
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1988 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1721 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,5
~Janek 44
Renault 19 I
Hatchback 1.7 90KM 66kW
Jeśli chodzi o moją 19 to nie mogę powiedzieć dobrego słowa niej. Niezawodność tego auta mnie przekonała że już więcej nie kupię Renault.Dbałem o ten samochód jak mogłem, sam jestem mechanikiem, ale nie było tygodnia żebym coś przy niej nie naprawiał. Silnik potrafił odmówić posłuszeństwa w najmniej oczekiwanej chwili. Albo nie chciał zapalić albo nagle zaczynał przerywać, a o wyciekach oleju już nie wspomnę. Pomimo wymiany wszystkich uszczelek,oringów i tak po pewnym czasie przeciekało. Silnik ten jest też bardzo paliwożerny. Średnio spalał ok.10l/100km. Linka sprzęgła w ciągu 3 lat urwała się 2 razy. Pompa układu wspomagania, przekładnia kierownicza, pompa hamulcowa, serwo, amortyzatory, hamulce, przeguby oraz cały nowy układ wydechowy wymieniłem w ciągu 3 lat użytkowania. Zawieszenie za miękkie i nie wytrzymuje długo na naszych drogach. Przy komplecie pasażerów i bagażu można urwać tłumik końcowy, a przednie światła oświetlają gwiazdy. Jest też mocno nadsterowny i na zakrętach trzeba uważać. No i oczywiście korozja która zaczyna się od tylnych nadkoli. W ten samochód włożyłem dużo kasy, bo za każdym razem kiedy go zrobiłem myślałem że to już ostatnia usterka i jakiś czas będzie spokój, ale się myliłem. Pierwszy i ostatni raz kupiłem Renault.
3,8
~suchy
Renault 19 I
Hatchback 1.7 90KM 66kW
Jak się nie ma co się lubi... W sumie wygodne autko, nie można narzekać - w końcu to staruszek ale w pełni sił. Jak na ten rocznik ja mam komputer pokładowy, el. szyby i szyberdach, wersja TXE więc daje radę. W mojej Reni nie ma ani śladu rdzy i to z pewnośią czyni ją lepszą od Opli i innych europejskich aut z tego rocznika.
3,3
~pivko
Renault 19 I
Hatchback 1.7 90KM 66kW
ałto wygodne jak na "francuza" przystało bogate wyposarzenie Golf z tego samego rocznika to topór i sporo droższy nie wiem czemu ja nie mam dobrej opinii o tym aucie ale moze po prostu mój akurat taki felerny
Średnie spalanie dla Renault 19 I Hatchback 1.7 90KM 66kW 1988-1992
7,9
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Renault 19 I
Hatchback 1.7 90KM 66kW
Średnio pali 9.5 (mowa o gazie oczywiście, na benzynie tylko zapalam). Części zamienne nie są bardzo drogie ale do tanich też nie należą, np. główny przewód układu chłodzenia = 215zł (ASO). Warto dbać o podstawowe czynności obsługowe i można długo jeździć, np. Wymiana paska rozrządu + 2 rolki = 305zł (bez robocizny), wymiana oleju (półsyntetyczny, 4L) + filtr = 100zł, filtr powietrza = 24zł, świece zapłonowe = 28zł przewody wysokiego napięcia = 80zł Silnik ma prostą budowę, dlatego większość napraw można wykonać samemu.
10,6
Liczba komentarzy: 1
Renault 19 I
Hatchback 1.7 90KM 66kW
Co do spalania to całkowita porażka. Pomimo regulowania, czyszczenia i interwencji wielu mechaników spalanie było bardzo wysokie. Ceny napraw nie były wysokie, bo większość robiłem sam a ceny części zamiennych były przystępne. Nie było tygodnia żebym coś przy nim nie naprawiał i nie wyobrażam sobie gdybym z tymi usterkami jeździł do mechaników.
8,6
Renault 19 I
Hatchback 1.7 90KM 66kW
Jeżdżę w miarę ekonomicznie - tzn. lekka stopa, nie daję czadu na zimnym silniku. Na trasie zszedłbym niżej (teoretycznie) bo książka mówi o optymalnej jeździe przy 90km/h - ja jeżdżę 100-110km/h. Ogólnie nieźle. 9,5l to w zimie. W lecie na pewno mniej - ok. 9,0l/100km. Silnik F3N0072, wielopunkt, 1,7TXE.

Usterki Renault 19 I

Liczba wpisów: 14
Falujące obroty
  • Renault 19 I Hatchback 1.7 75KM 55kW 1988-1992
  • silnik
Mam pewien problem a mianowicie falujące obroty pierwszy objaw zazwyczaj przy pierwszym odpaleniu rano obroty na biegu jałowym szybko przeskakują z 200 do 3000 obrotów i z powrotem do 200 po czym znowu do góry auto nie reaguje na wciśniecie pedału gazu po jakiś 40 sekundach gasnie po ponownym odpaleniu obroty ostro do góry po czym sie normują drugi objaw to podczas jazdy obroty spadają też w oklice 200 auto sie dławi również nie reaguje na wciśnięcie pedału gazu po jakimś czasie takiego dławienia obroty wskakują w okolice 4000 i tak sie utrzymują przez jakieś 20 do 40 sekund po czym wracają do normy w aucie wymieniłe komlet świec kable zapłonowe kopułke uszczelke pod głowicą uszczelkę pod kolektorem filtr paliwa oraz wiadomo filtr powietrza pomału kończą mi się pomysły a wiadomo kasy nikt nie chce wydawać nie potrzebnie wiec jak ma ktoś jakiś pomysł chtnie skorzystam z rady chciałem dodać że problem nie powtarza się dziennie raz jest raz go nie ma ale jest to uciążliwe auto jeździ na benzynie nigdy nie było w nim gazu
Oczekuje na rozwiązanie
7 komentarzy
Tarcze hamulcowe.
  • Renault 19 I
  • inne
Posiadam Renie \\\"Strzałe\\\" (jak to mowila wczesniejsza wlascicielka )dokladnie od roku moja renia to 1.9d z 1992r koncówka,od ostatniej przekladki czesci czyli tarczowki wymienilem komplet, na przegladzie zajrzalem i masz ci keks jedna tarcza juz nie bierze na calej dlugosci tylko odcinek 2 cm. do tego zmienilem wtedy rowniez tył bębny i tez slabo hamuje. kupilem zamienniki ale te lepsze polowe tansze od oryginalnych ale i tak lipa.
nawet nie kreci
  • Renault 19 I Hatchback 1.7 75KM 55kW 1988-1992
  • silnik
mam taki problem od pewnego czasu nie chcialo mi palic auto nie chcialo palic robilo tylko tyk tyk tyk i cisza po kilku probach odpalilo pare km i yo samo az w koncu nie odpalilo wogole rozrusznik wyjalem wyczyscilem skrecilem wsiadam i tyk tyk tyk i czisza nic nawet nie zakreci doslownie nic co to moze byc
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Renault 19 I Hatchback