Szukaj

Renault Arkana SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Renault Arkana SUV

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Długość 4568 mm
Szerokość 1802 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2034 mm
Wysokość 1571 mm
Rozstaw osi 2720 mm
Rozstaw kół - przód 1562 mm
Rozstaw kół - tył 1854 mm
Zwis przedni 878 mm
Zwis tylny 970 mm
Prześwit 199 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1296 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 513 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Mariusz
Renault Arkana
SUV 1.3 TCe 140KM 103kW
Jeżdżę autem 4 lata.Nie mam większych zastrzeżeń.Nie lubię głupich opini ,które nie są obiektywne lub wypowiadane po krótkim okresie użytkowania.Mam wersję RCI.Rozsądna cena,auto wyciszone,praktycznie nie miałem żadych awarii przez cały okres użytkowania.Skóra pozwala poczuć się elegancko,system BOSE działa bardzo dobrze,elektronika bez zastrzeżeń.Może to że podczas deszczu czujniki reagują przesadnie.Siedzisko z przodu mogło by być dłuższe,ale to kwestia upodobań. Niedługo zmieniam auto ,lecz tego zostawiam w rodzinie.Jeżdziłem wcześniej 5 lat Kadjarem i uważam że Arkana prowadzi się lepiej,ma twardsze zawieszenie i szybciej przyspiesza.Mam 182 wzrostu i 98 kg i czuję się w niej wygodnie. Przez okres swego życia użytkowałem 18 samochodów,ten plasuje się wysoko.Wcześniej nie byłem zwolennikiem Renault-a Generalnie ,,jeden woli ogórki,drugi ogrodnika córki"także gust to sprawa indywidualna.Mi linia odpowiada i bardzo się podoba.W tej cenie trudno coś znależć.Bardzo polecam wersję RCI.
Dodane 5 miesięcy temu
2,9
~Michał
Renault Arkana
SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW
Samochód dobrze się prezentuje (kwestia gustu). Jednak do tej pory stwierdzone usterki: uszkodzone prowadnice szyb przednich (okna nie otwierały się - naprawa gwarancyjna), skrzypiące lusterko od strony kierowcy (naprawa gwarancyjna), przepalona listwa LED oświetlenia progowego (wymieniane dwukrotnie w okresie gwarancji). Niedziałające ogrzewanie (działa, ale po przełączeniu zmiany kierunku nawiewu, leci zimne powietrze - serwis stwierdził, że to normalne w samochodach z silnikiem elektrycznym). Dodatkowo przy przebiegu 32 tys.km (listopad 2023) zgłoszone stuki podczas uruchamiania (serwis DECAR Warszawa Modlińska) nagrał film z występującą usterką - zgłosił do Działu Technicznego RENAUL Polska - prze kilka miesięcy brak rozwiązania problemu. Ponownie podstawiłem pojazd w marcu 2024 do PGD Warszawa Jerozolimskie w celu weryfikacji usterki - opinia: brak niepokojących odgłosów podczas uruchamiania. Przed upływem gwarancji podstawiłem samochód do serwisu PGD Warszawa Białowieska (jedyny serwis, który zajął się problemem). Zgodnie z technologią producenta: zostały wymienione oringi w skrzyni biegów i został oczyszczony silnik elektryczny. Pomimo tego usterka nadal występuje. W silniku elektrycznym była ponadnormatywna ilość oleju, ale Dział techniczny RENAULT Polska odmówił wymiany wadliwej skrzyni biegów - decyzja: takie stuki są normalne przy pojazdu z silnikiem hybrydowym. Brak odpowiedzialności gwaranta do usunięcia wady powstałej w okresie gwarancyjnym negatywnie rzutuje na wizerunek marki.
Dodane ponad rok temu
4,4
~jotes25
Renault Arkana
SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW
Auto oceniam z perspektywy ponad 10-letniej eksploatacji hybryd Toyoty (Auris, C-HR). Renault miałem 24 godziny, przejechałem 200km w mieście (Poznań) i trasie (S11). W tej chwili Toyota jest w naszym kraju marką dominującą pod względem sprzedaży, a Renault coraz bardziej niszową (poza pierwszą 10-tką). Model Arkana w Poznaniu i okolicach spotyka się bardzo rzadko, podczas gdy np. Toyota C-HR po kilka na każdej ulicy. Tym bardziej Renault stanowi dla mnie bardzo pozytywne zaskoczenie. Auto bardzo porządnie wykonane, komfortowe (wyciszenie!), napęd hybrydowy spełnia swoje zadanie (niskie spalanie), dobrze wyposażone.
Dodane 2 lata temu

Usterki Renault Arkana

Liczba wpisów: 10
Losowe działanie systemu kontroli martwego pola (BSW) z prawej strony.
  • Renault Arkana SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
Usterka: problem z działaniem systemu kontroli martwego pola po prawej stronie. Objawia się to tym, że w ruchu miejskim 50-80 km/h system działa w około 80% przypadków, w jazdach poza miejskich 90-140 km/h z reguły nie działa lub działa bardzo rzadko. Z lewej strony Arkany nie ma żadnych problemów z wykrywaniem pojazdów, zarówno tych nadjeżdżających od tyłu lub wyprzedzanych przeze mnie. Usterkę prawej strony wykryłem praktycznie zaraz po odebraniu samochodu. W przeciągu 8 miesięcy od odebrania auta w ASO byłem już 3 razy w tej sprawie. Pierwsze dwie wizyty zakończyły się zmianą oprogramowania, co w minimalnym stopniu pomagało w usunięciu usterki. Np. przed pierwszą aktualizacją na autostradzie przy włączonym tempomacie i funkcji utrzymania pasa ruchu, system nie wykrywał żadnych pojazdów. Po aktualizacji nawet czasem coś "zobaczył". Druga aktualizacja pomogła o tyle, że system zaczął działać prawie zawsze w mieście. Po trzeciej wizycie w ASO technik przejechał się moim autem i potwierdził moje zastrzeżenia co do pracy czujników martwego pola z prawej strony. Zostałem pouczony, że nie jest to usterka, tylko zamierzony zabieg producenta (!). Żeby czujniki nie reagowały na barierki, słupki itp. Ponadto zostałem poinformowany, że radar z prawej przy większej różnicy prędkości nie "zdąży" złapać wyprzedzanego samochodu, tak jak to robi tylny radar z lewej (jak jestem wyprzedzany), dlatego przy większej różnicy prędkości pojazdów prawa strona nie działa. Nie jestem przekonany do tego wyjaśnienia. Znalazłem co prawda w instrukcji obsługi zastrzeżenie, że system może nie ostrzec, gdy inne pojazdy poruszają się ze znacznie inną prędkością (2.54). "Znaczną prędkością" - to znaczy ile? Zrobiłem eksperyment i jadąc na autostradzie stałą prędkością 110 km/h przy włączonym tempomacie wyprzedzałem samochody ciężarowe, które jadą 80-90 km/h, system raz jedną wykryje, inne nie. Zupełnie losowo. Jak już wspomniałem, czujniki z lewej strony działają stale, niezależnie z jaką prędkością się poruszam ja i wyprzedzający mnie pojazd. Czy ktoś też ma tak działający system kontroli martwego pola?
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Trzeszczace wnetrze
  • Renault Arkana SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 8
Witam, użytkuje auto od kwietnia 2023, pp pierwszych 600km wizyta w serwisie na reklamację - trzeszczaca deska rodzielacza po lewej stronie - trzeszczace drzwi wszystkie poza tylnymi prawymi przy muzyce ustawionej na 30% + głośności rezonują wraz z basem - gdy auto jest nagrzane podczas schładzania przez klimę wszystko strzela i tryka Wcześniej użytkowałem hyundai i30 wersja abc - jakość wnętrza to totalna przepaść a arkana jest w rs line... Generalnie dla osób dla których jakość wykonania ma jakieś znaczenie na maxa nie polecam mam wrażenie że z każdym kilometrem auto coraz bardziej się rozpada.
Dodane 2 lata temu
3 komentarze
Brak ogrzewania na szybę i na kabinę
  • Renault Arkana SUV 1.3 TCe 140KM 103kW od 2021
  • inne
  • 13 tys. km
Witam. Od początku użytkowania auta jest problem z ogrzewaniem. Regulacja temperatury działa tylko przy ustawieniu nawiewu na nogi (również przy połączeniu nogi+szyba i nogi+przód można ustawić temperaturę jednak ciepło leci tylko z dolnych nawiewów). W pozycji "hi" problem nie występuje - wtedy wszystkie nawiewy dają maksymalna temperature. Klima działa ok, można ustawić każdą pozycję i ładnie chłodzi. Podejrzewam klapki "mieszacza" ale już 2 serwisy renault nie potrafiły zdiagnozować usterki, nawet przekonywali mnie że tak być powinno:/ zima się zbliża a ja mogę grzać tylko nogi;)
Dodane 3 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Arkana SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów