Szukaj

Informacje o Seat Ateca SUV

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016, kompaktowy crossover SUV (segment I) był pierwszym w tej klasie modelem w historii Seata – model Altea, którego Ateca zastąpił, był jeszcze rodzinnym MPV. Pierwowzorami koncepcyjnymi kompaktowego crossovera były prototypy z roku 2011 – IBX Concept, a potem z roku 2015 – 20V20 Concept oraz Leon Cross Sport. Seat Ateca powstał na platformie podłogowej Volkswagen Gropu MQB Platform, tak jak m.in. inne crossovery w grupie VW – Volkswaqen Tiguan, Audi Q3 czy Skoda Kodiaq. Tradycyjnie nazwa modelu wywodzi się od hiszpańskiego miasta – w tym przypadku miasta Ateca w Aragonii.
czytaj więcej
Powagosław

SUV jak z podręcznika Volkswagena. Są dobre proporcje, miły dla oka design z delikatnym sportowym zacięciem, sporo miejsca w środku… Zbierając to wszystko w jedno, Ateca nie mógł/nie mogła się nie udać.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Od tego samochodu może zależeć przyszłość Seata, który ostatnie lata miał tak dobre, jak karp ma dobre święta. Życzę Seatowi dobrze, jak każdej marce. Nieistniejące mają znacznie mniejsze szanse na zrobienie dobrego samochodu niż te, które jakoś przetrwały.

~Luzacjusz

Seat Ateca SUV – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4363 mm
Szerokość 1841 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2078 mm
Wysokość 1601 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1615 mm
Rozstaw osi 2638 mm
Rozstaw kół - przód 1576 mm
Rozstaw kół - tył 1541 mm
Zwis przedni 868 mm
Zwis tylny 857 mm
Prześwit 190 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1063 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1020 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1485 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1452 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 510 l

Oceny Seat Ateca SUV

Liczba ocen: 49
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Mac
Seat Ateca
SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Seatami jeżdżę od kilku lat. Nigdy nie powiedziałabym, że mają twarde zawieszenie. Pewnie to kwestia kto z jakiego auta się przesiada. W każdym razie przy oponach 17, w wersji style, napęd na przód naprawdę jeździ się komfortowo. Auto jest przestronne, dla mnie ważny jest bagażnik i tu jest spory 510 litrów, choć odnosząc do Toledo 550 litrów, czuję niedosyt. Uwaga - przy napędzie na 4 koła, bagażnik o ok. 20 litrów mniejszy. Czytając wcześniej opinie o silniku 150 KM i "kangurze" przy ruszaniu - niczego takiego nie doświadczam; drzwi dobrze spasowane, bez problemu zamykają się (czytałem gdzieś, że są z tym problemy - nie mam żadnych). Wahałem się czy nie kupić nowego modelu (niższa cena - tak, dokładnie - i nie rozumiem tutaj polityki Seata), ale po lifitingu przód nie wyróżnia się na plus; przypomina wiele innych aut. Wersji sprzed liftingu nie sposób pomylić z innym autem. Po liftingu generalnie wygląda jak mięśniak, dużo zbędnych przetłoczeń i plastikowych wstawek w przednim i tylnym zderzaku. Sprzed liftingu jest bardziej eleganckie, klasyczne. Ale to kwestia gustu; ja wybrałem model sprzed liftingu. W modelu 2020 jest już radio będące na wyposażeniu modelu po liftingu - to akurat na plus (duży ponad 8 calowy monitor, szczęśliwie nie wysuwany). Bardzo jestem zadowolony z zakupu. Świetnie się prowadzi.
4,7
~similar
Seat Ateca
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Mam obecnie Atece w wersji FR. Choć wygląd mimo dodataków szczególnie nie porywa (zbyt dużo podobieństw do Skody Karoq, za mało indywidualizmu sportowego) - polecam to auto (to już moja druga Ateca - pierwsza była 1,4). To taki VW Tiguan dla uboższych, aczkolwiek na tle droższego brata można wyróżnić kilka wad (skromniejsze wnętrze, mniejszy prestiż, mniej gadżetów, mniejszy wybór silników) oraz zalet (o 1/5 niższa cena przy tym samym wyposażeniu, lżejsza o ponad 100kg waga całkowita, większa realna prędkość max, niższe realne spalanie, mniejsza podatność na złodziejstwo)... Ogólnie auto godne polecenia. z rzeczy które mnie drażnią to dość mały bak benzyny - tylko 55 litrów pod korek, brak regulacji wysokości położenia górnego mocowaniu pasów bezpieczeństwa... obie te rzeczy mogli przejąć od Tiguana - byłoby super...
4,9
~Basowka
Seat Ateca
SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Bardzo fajne auto. Czytając różne opinie przed zakupem miałem mieszane uczucia, dlatego uczciwie opiszę tutaj jakie miałem obawy i jak to wszystko wygląda z mojej perspektywy. W ocenie ważne jest poprzednie doświadczenie, a więc: do tej pory jezdziłem głównie dieslemami i w manualu - najczęściej mini vany i vany. Ateca spełnia większość moich potrzeb i pewnymi rzeczami zaskakuje pozytywnie. Postaram się opisać także minusy. Zdecydowałem się na wersję excelence z DSG. Oczekiwania i potrzeby (każdy ma inne): Z racji że jestem osobą wysoką potrzebowałem raczej wyższego auta. Na początku przymierzałem się np. do passata, ale pomimo, że jest to fajne auto czułem się w nim klaustrofobicznie i wsiadanie za kierownice np. w garniturze nie jest zbyt komfortowe. Gdy wsiadłem do Ateki, stwierdziłem, że to jest to, o co mi chodzi ponieważ auto jest przestrzenne, wyższe, ale nie za wysokie. Nie jest to rozbujany na miękko wielki i trudny do zaparkowania SUV, ale powiedzmy że podniesiony, bardzo sprężysty i praktyczny kompakt. Mam dzieci, więc ważna była dla mnie ilość miejsca z tyłu i bagażnik. Auto na codzień służy mi do wyjazdów w kontekście biznesowym, więc zależało mi na dobrym wyglądzie, który w wersji excelence jest naprawdę niezły i nieco agresywny. Ważnym kryterium była cena i tu Seat wychodzi z naprawdę dobrymi warunkami finansowymi jak na tego typu auto. Tiguan w tym wyposażeniu jest już konkretnie droższy. Największe obawy: jak będzie radził sobie 1.5 TSI w benzynie przy takiej masie, jakie będzie rzeczywiste spalanie, czy DGS da radę i czy nie laguje, czy zawieszenie nie będzie zbyt twarde, oraz inne obawy związane z komentarzami niektórch youtuberów i osób na forach. Poniżej odniosę się do tego. Ogólnie, jeżeli komuś nie przeszkadza twardość zawieszenia to polecam z czystym sumieniem w wersji z automatyczną skrzynią biegów.
Średnie spalanie dla Seat Ateca SUV
6,5 – 9,5
l/100 km
5,7 – 7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Seat Ateca
SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Pozwalam sobie powtórnie wystawić ocenę po 56 tys km przebiegu. Spalanie po kilku pierwszych tysiącach zmalało około0,5 L/100, zwłaszcza na zimowych oponach 17 cali /225 z kilku ostatnich tysięcy km 6,0 Na letnich 18 " około 0,3 L większe. W mojej jeździe 80% to trasy. Podane wartości średnie dotyczą spalania z całego zbiornika. Na drogach pozamiejskich przy normalnej jeżdzie komputer pokazuje 5,3-6,0. Te wyższe wartości notowane przy silniejszym wietrze ( mało opływowy kształt) Jeśli dystrybutor nie oszukuje ()można takie znaleźć) to średnie zużycie potwierdza się na dystrybutorze.
8,2
Seat Ateca
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Średnie z 7 tys. km, większość w zimie, 60% teren zabudowany i drogi krajowe (zarówno niziny jak i góry), 40% autostrada. 99% przejechanych kilometrów na rozgrzanym silniku (unikam krótkich dojazdów). Połowę tego jeździłem z silnikiem w trybie D, połowę na S. Różnica w spalaniu minimalna, więc teraz głównie korzystam z S (większa kultura pracy, skuteczniejsze hamowanie silnikiem).
10,4
Seat Ateca
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Po prawie 4000 średnie spalanie 10,8. Jazda dynamiczna, czekam aż olej będzie miał 90stopni i zaczynam jazdę na Sport. Raz zrobiłem 60km ze średnią 6,5 ale to była baaardzo spokojna jazda, ale chciałem sprawdzić czy się da - da się:) Ostatnio często trasa 200km po autostradzie, 140km/h między 10,05-11,5, 150-170km 12l

Usterki Seat Ateca

Liczba wpisów: 10
pękające tylne lampy LED
  • Seat Ateca SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 16 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 5
Auto 6-miesięczne z lipca 2020 roku. Po okresie wielkich mrozów w lutym 2021 na Podlasiu zauważyłem zbieranie się wody w jednej z tylnych lamp LED. ASO stwierdziło pęknięcie od wewnątrz wszystkich czterech lamp tylnych. Na dodatek w tych samych miejscach. Lampy z zewnątrz nie mają żadnych uszkodzeń, zarysowań czy też odbarwień. Uwaga - ASO zarzuca stosowanie agresywnych środków czyszczących i odmawia wymiany na gwarancji. Pomijam już absurdalną pierwszą odmowę stwierdzającą ruchomą część nakładki zderzaka, która uderzyła w lampy podczas najechania na nieokreśloną przeszkodę. Pod uzasadnienie załączają informację techniczną o produkcie dotyczącą stwierdzonych uszkodzeń innego pojazdu - dokument z 2019 roku i nie dotyczy oceny technicznej mojego pojazdu. Mój jest z 2020 roku. Ostrzegam nowych nabywców Seata Ateca - koszt wymiany lamp 6200 zł. Mycie albo w ASO albo zarzucą stosowanie agresywnych środków chemicznych.
Oszustwo z Navi System
  • Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Aktualizacja Navi System, za którą klient płaci przy zakupie auta ryczałtowo, jest nic nie warta - nie kupujcie opcji aktualizacji map!!! Jak zaktualizujecie mapy do wersji 1115 przestanie was prowadzić do zapamiętanych celów, a SEAT nie wie, czy przy następnej aktualizacji to się nie powtórzy. Po drugie z Polski do np Holandii już nie pojedziecie, bowiem w żadnym zestawie map, na które podzielono pierwotną całą (poza Rosją i Turcją) Europę, oba te państwa nie występują równocześnie. Takich par jest więcej: z Polski nie pojedziecie do Hiszpanii, Danii, Anglii itd.
wiek
  • Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Pół roku temu skończyła mi się 4 letnia gwarancja, oprócz małej wady nawigacji o której już pisałem wcześniej, na razie nie udało mi się odwiedzić serwisu z reklamacją. Jedyną wadą jest już jego starzenie się!.
2 komentarze
Seat Ateca SUV