Szukaj

Informacje o Skoda Favorit

Lata produkcji: 1988 – 1994
Segment: Auta małe

Skoda Favorit – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Skoda Favorit

Liczba ocen: 522
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~ik160p
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 57KM 42kW
Moje pierwsze własne auto, wcześniej miałem poloneza z kumplem na spółkę, ale ten był w papierach w całości na mnie. Była z nim kupa roboty, kupa radości i kupa smutku, gdy odjeżdżała na lawecie po tym, jak rozbiłem ją o jakiegoś pacana, który przeciął mi drogę na czerwonym - po prostu nie zdążyłem wyhamować. Płakałem jak dziecko, drugiego takiego auta już nie będzie. Zawiodła mnie tylko raz. Dowiozła mnie z Kielc do Radomia i nazad, a potem z Kielc do Lublina i z powrotem z roz*****ą w drebiezgi skrzynią. Kochałem to auto jak dziecko.
3,9
~adinet
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 62KM 46kW
Przy niskiej cenie zakupu i śmiesznych cenach części zamiennych jest to naprawdę przyzwoity samochód dla niewymagającej osoby. Jak na tą klasę jest całkiem wygodny, ekonomiczny i niezawodny - oczywiście pod warunkiem, że odpowiednio o niego zadbamy. Dlatego przy zakupie warto poczekać i poszukać dobrze utrzymanego egzemplarza i koniecznie obejrzeć go ze wszystkich stron (szczególnie podwozie, podłoga pod dywanikami, tylna belka i reszta zawieszenia). Denerwująca może być natomiast jakość obić i plastików, które lubią się łamać lub odpadać, jak również pojawiająca się często rdza (głównie tylna klapa, obrzeża drzwi i błotników).
4,2
~_MAX_
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 62KM 46kW
Witam Skodę kupił mój ojciec jeszcze w byłej Czechosłowacji, Wyjeździła sporo i sporo przewiozła. W aucie nie było żadnych poważnych napraw za wyjątkiem wymiany łańcuszka rozrządu i części normalnie się zużywających podczas eksploatacji.Jedyną bolączką to słabe blachy i niestety konieczność większego dbania o czystość woziku aby nie wyglądał na wrak. Silniki Skody są niezawodne! to marzenie w dzisiejszych czasach ( w końcu kiedyś marka produkowała limuzyny)nic tylko lać i jeździć. Co do komfortu to sprawa raczej drugorzędna tym bardziej biorąc pod uwagę rocznik inne auta z tych lat nie były lepsze nie wspominając o stylistyce którą modelowi nadali Włosi, prezentował się lepiej od golfów nie wspominając o nowoczesnym wnętrzu jak na te czasy. Deska rozdzielcza nie składała się z lampek i marnego podświetlenia ale naprawdę przypominała deskę z prawdziwego zdarzenia. Co ciekawe popyt na model Favorit ciągle jest i nie ma problemu ze sprzedażą zapewne to za sprawą niskiej eksploatacji , niewielkich opłat i śmiesznych cen oryginalnych części. Gorąco polecam, obecnie kupiłem wersję Forman z 95r i jestem zadowolony. Dobry egzemplarz można już kupić do 2000 zł gdzie inne marki wysiadają. Pozdrawiam

Raporty spalania Skoda Favorit

Liczba raportów: 348
Średnie spalanie dla Skoda Favorit
6,4 – 8,2
l/100 km
8,0 – 11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 62KM 46kW
Super samochód. Tani w utrzymaniu. Wiele napraw można wykonać samemu. Gaźnik jak na tamte czasy trochę skomplikowany (szczególnie dla mechaników - he he). Gaźnik ogladało z pieciu mechaników i żaden nie (chciał?) rozpoznał przyczyny gaśnięcia na wolnych obrotach. Sporo kasy na tych cwaniaczków straciłem . Zupełnie niepotrzebnie. Bo wystarczyło wymienić uszczelkę pod gaźnkiem i w ogóle uszczelnić układ, gdyż gaźnik stary jest już. Kilka lat temu remont silnika (prewencyjnie) - koszty wraz z częsciami w fachowm serwisie (ale nie Skody)- 600 zł. Regenracja rozrusznika u znajomego mechanika ok. 30 zł. Poza tym nic więcej się nie popsuło. Jeżdżę już kilka ładnych lat często na trasie po ok. 50 km dziennie. No wiadomo korozja ale przecież ma już 19 lat. Wygodne siedzenia. Sporo miejsca. Udana konstrukcja. Przy jeździe w trasie ok 70 -80 km/h można zejść do 6,5l. Gazu nie zakładałem. Godny konkurent dla zachodnich samochodów z końca lat 80-tych.
9,3
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 54KM 40kW
Auto mam w całkiem dobrym staniem, po remoncie głowicy, nowym oryginalnym rozrządzie i dobrze ustawionym zapłonem. Na gazie pali cały czas około 8l /100 KM LPG w trybie mieszanym. Można zejść niżej jadąc koło 70-80km/h. Dużo pali w mieście na krótkich dystansach - nawet ponad 12l /100km.
7,6
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 54KM 40kW
W trasie pali tyle co nowe samochody. W mieście przestaje być różowo, gaźnik lubi wziąć powyżej 9l/100. Ogólnie jeżdżę ekonomicznie, więc zimą w trasie w cyklu mieszanym mam ok 7l. Autostrada z maks prędkością (120-140) to 7,6, spokojna trasa poniżej 6,2.

Usterki Skoda Favorit

Liczba wpisów: 18
Brak ładowania ale nie zawsze
  • Skoda Favorit Hatchback 1.3 57KM 42kW 1992-1993
  • instalacja elektryczna
Już tłumaczę dlaczego nie zawsze. Ładowanie przeważnie jest i to spokojnie ok 14V ale czasami możliwe że na dziurach coś się luzuje i nie ładuje. Problem przeważnie rozwiązuje się sam jak auto zgaszę i odstawię na jakieś 10 min czaszami pomaga mruganie wszystkimi światłami czyli chwilowe mocniejsze obciążenie alternatora (na co dzień jeżdżę na dziennych ledach) Na pewno nie są to diody bo wymieniałem na nowe regulator też nowy(chiński musiałem przelutować bieguny bo na odwrót szczotki były może to jest przyczyna ale porównywałem go z poprzednim i było ok) Pierścień też był wymieniany. Bardzo prosił bym o jakąś wskazówkę
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Łatwo uszkodzić mechanizm otwierania drzwii + szybkie jego zużywanie się.
  • Skoda Favorit
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Plastiki klamek są za miękkie. niewprawieni pasażerowie często psują mechanizmy, które same dość szybko się zużywają. Najczęściej kruszy się plastik przy metalowych cięgłach. Bywa, że są trudności z otwarciem drzwii od zewnątrz.
20l/100km po wymianie rozrządu
  • Skoda Favorit Hatchback 1.3 68KM 50kW 1993-1994
  • układ wtryskowy
Ostatnie 2 tankowania pokazały, że skoda pali 20 l gazu na 100 km. Przed wymianą w cyklu czysto miejskim krotkodystansowym było to max około 13l. Czy to może być wina źle ustawionego rozrządu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Skoda Favorit