Szukaj

Informacje o Skoda Scala Hatchback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW od 2024

Lata produkcji: 2024 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Scala to nowy rozdział w historii Skody. Model ten powstał na bazie samochodu koncepcyjnego VISION RS. Nadwozie o długości 4362 mm, szerokości wynoszącej 1793 mm i wysokie na 1471 mm potwierdza że auto najlepiej nada się do miasta, jednak rozstaw osi wynoszący aż 2649 mm zapewni komfort pasażerom nawet na długich trasach. Scala została oparta na platformie MQB A0, tej samej, co Polo i Ibiza. Rozstaw osi Scali jest jednak o 1,2 cm większy niż w siódmej generacji Golfa i o prawie 9 cm większy niż w Polo.

czytaj więcej
NA ŻYWO
Produkowany od 2024 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Michał
Skoda Scala
Hatchback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Samochód flotowy. Na razie nie sprawia żadnych problemów, oby tak było dalej. Przestronny jak na swój gabaryt, ciekawie zaprojektowana deska rozdzielcza, cyfrowe zegary i dość duży i funkcjonalny ekran, to może się podobać. Silnik 1.0 TSI w połączeniu z 7 stopniową skrzynią DSG, prócz ładnego pomruku zapewnia ponad przeciętne osiągi, co dopiero przy 1.5 TSI. Podróż ze stałą prędkością 140-160 km/h również nie powoduje zadyszki i odwdzięcza się średnim spalaniem na poziomie 7 litrów. Bardzo przyjemne auto. Jedyny mankament to deska rozdzielcza, pokryta jakąś gumą, nie wiem czym to czyścić, ścierka zostawia włosy, płyny zostawiają smugi... coś strasznego. Plusem jest możliwość konfiguracji dodatków pod siebie. Np. Aktywny tempomat jest, ale nie hamuje przed poprzedzającym pojazdem, co ja odbieram, tylko jako plus. Sam wiem, jaka odległość jest dla mnie optymalna. Przy dynamicznym cofaniu, sam hamuje przed przeszkodą.
4,7
~Mariusz
Skoda Scala
Hatchback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Za niewiele ponad 100tyś zł to fajny samochód. Mało pali, przestronny, wnętrze przyzwoitej jakości, duży bagażnik. Nieźle wyciszony jak na ten segment. Irytujące systemy wspomagające kierowcę: Line assist i rozpoznawanie znaków mam zawsze wyłączone, a po ostatnich przygodach z Front assist też wyłączam - samochód samoczynnie bez powodu dał po hamulcach - wg. serwisu to się zdarza - odmówili podjęcia tematu, a problem nie jest odtwarzalny na zawołanie, póki co miał miejsce tylko raz.
1,4
~Handlowiec z dużym przebiegiem rocznym.
Skoda Scala
Hatchback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Auto nie dla handlowca zdecydowanie ! Pracodawcy tego nie rozumieją. Mały bagażnik, przy wysuniętym fotelu przednim pasażer się nie ruszy. Wyposażenie minimalistyczne.

Usterki Skoda Scala

Liczba wpisów: 12
Awaria głośnika wysokotonowego na przednim prawym słupku
  • Skoda Scala Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 9
Witam. Po niespełna dwóch miesiącach eksploatacji samochodu ujawniła się usterka polegająca na trzeszczeniu głośnika wysokotonowego,usytuowanego w przedniej prawej części pojazdu. Wspomniana nieprawidłowość pojawia się podczas odsłuchu utworów muzycznych z każdego źródła, tj. mp3, radio, Spotify, YouTube , rozmowa przez zestaw głośnomówiący tp. Uwaga w tym miejscu, ponieważ panowie serwisanci w jednym z serwisów Skody w Rzeszowie niczego nieprawidłowego nie słyszeli, udałem się do innego serwisu i tu sprawa została rozpatrzona pozytywnie. Aktualnie jestem umówiony na wymianę głośnika. Pozdrawiam
Problem z uruchomieniem silnika
  • Skoda Scala Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW 2019-2020
  • silnik
  • 1 tys. km
Niestety od początku występuje pewien problem z uruchamianiem samochodu. Nie wiem jak w innych wersjach, ja posiadam system bezkluczykowy wiec silnik uruchamia się przyciskiem. Kiedy silnik jest zimny i wykonam bardzo krotki przejazd np. do sklepu 500-1000 metrów, wyłączę samochód, zrobię zakupy (10-15 min) to po powrocie (nadal na zimnym silniku) zdarza się problem z uruchomieniem auta za 1-wszym razem. Nigdy nie ma problemu z uruchomieniem za 2. razem. Jednak za pierwszym razem, w tak opisanych sytuacjach, się to zdarza. Rozrusznik pracuje przez parę sekund, ale silnik się nie uruchamia. W żadnych innych sytuacjach taki problem nie występuje. Tylko po krótkim przejeździe na zimnym silniku i ponownym uruchomieniu samochodu na zimnym silniku. Nigdy nie ma problemu z uruchomieniem pojazdu po nocy czy po innym dłuższym postoju (parę godzin). Póki co ASO nie potrafi zdiagnozować problemu. Próbowali parę razy jednak nic nie znaleźli. Kontaktowali się z producentem- ten odpowiedział iż otrzymał już sygnały o takiej usterce jednak, póki co nie są znane jej przyczyny.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Awaria czujnika ciśnienia powietrza w oponie
  • Skoda Scala Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW 2019-2020
  • układ hamulcowy
  • 33 tys. km
Zapaliła się kontrolka czujnika ciśnienia powietrza w oponie lewy przód..opona sprawdzona u dwóch wulkanizatorow wszytko ok . Serwis wgrał nowy soft ujechalem 100m i to samo. Dostałem informację o możliwości wymiany całego modułu podany koszt ok 8000zl na szczęście na gwarancji.Najgorsze jest to że przy ostatnim momencie przed zatrzymaniem samochodu ,czuć że załącza się ABS czekam na info co dalej będzie robione przy samochodzie ...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Scala Hatchback Facelifting