AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Opinie
Zużycie paliwa
Opel
Senator
Senator
Zużycie paliwa Opel Senator
– wybierz generację
Pokaż generacje z silnikiem:
Benzynowym
Benzynowym LPG
Diesla
Elektrycznym
Hybrydowym
Hybrydowym Diesla
Hybrydowym Diesla plug-in
Hybrydowym plug-in
Opel Senator
B (1987 - 1993)
86 raportów
Pokaż wersje silnika
Opel Senator
A (1978 - 1987)
11 raportów
Pokaż wersje silnika
Sprawdź najnowsze oferty Opel
Zobacz 303 auta
od ręki
Najnowsze
raporty
Opel Senator
Pb
13,7
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
Stosując wszelkie możliwe w automacie zasady ecodrivingu na trasie przy prędkościach oscylujących w granicach 78-98 km/h można zejść ze spalaniem do nawet 6.4 litra. Idąc w drugą stronę, pałując auto po mieście może wypalić nawet i 23/100 [liczone z dzienników kosztów]. Jeżdżąc po mieście spokojnie i bez szarpania gazem najniższy uzyskany przeze mnie wynik to 13.2/100. W trasie przy circa 140 km/h auto nie przekracza 9 litrów, do 180/h pali w granicach 13/100, przy stałych prędkościach tego rzędu możemy nawet zejść ze spalaniem do 11/100. Ewidentnie brakuje mu piątego biegu w skrzyni, chociażby w formie nadbiegu, daje się to odczuć (tylko w spalaniu, nie w komforcie jazdy - w aucie nadal jest cicho) przy prędkościach powyżej 150 km/h, gdzie bieg IV balansuje w okolicach 3/3.5 tys. obrotów. W telegraficznym skrócie, auto do łykania kilometrów na trasie w pełnym splendorze, luksusie, przepychu i bogactwie, ale pod żadnym pozorem nie do jazdy miejskiej, chyba że jesteśmy parówkowym potentatem, wtedy śmiało.
Dodane
5 lat temu
Pb
11,0
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
Auto w trasie Nowy Targ - Katowice zeszło grubo poniżej 7 litrów (6.4/100), na 4 biegu (automat) i przy 120 na godzinę, więc nie było mowy o dziadkowej jeździe. Jeśli jeździć nim umiejętnie i oszczędnie, to również bez specjalnego przymulania możemy spodziewać się wyników spalania w granicach 8/9 litrów w mniejszym ruchu lub 11 w przypadku większego. Zmorą tego auta są miejskie korki, wtedy komputer wypluje informację o 18, a niekiedy nawet więcej l/100. Jak na prawie 30 letni samochód z takim silnikiem i o takiej dynamice, myślę, że jest to wynik conajmniej zadowalający.
Dodane
6 lat temu
LPG
12,0
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
Jezdzilem nim bardzo czesto i pokonywalem nim trasy najczesciej po ok 300km. W tym czasie - bo czesto pokonywalem te sama trase - bawilem sie spalaniem i jego mierzeniem. Wiadomo - byla to trasa momentami dosc kreta. Maksymalnie udalo mi sie spalic na niej 17l/100km. Średnio spalal mi do 13,5l/100km na tej trasie. Jednak jednego pieknego wieczoru kiedy to mialem wracac ta trasa, zaciekawilo mnie ile mozna zejsc ze spalaniem przy takim silniku. Zawzialem sie i postanowilem przejechac cala droge nie przekraczajac przedzialu 82-98km/h ponieważ w tym przedziale zalaczal sie czwarty bieg skrzyni automatycznej, i w zasadzie obrotomierz pokazywal 1500obr/min. co prowokowalo mnie do utrzymywania tego stanu predkosci. Jako ze bywaly miejsca gdzie trzeba bylo sie zatrzymywac, robilem to z najwieksza starannoscia by jak najmniej uzywac hamowania i jak najlagodniej przyspieszac - by uzyskać najlepsza plynnosc w jezdzie. Suma sumarum - jadac co prawda o 2 godziny dluzej od standardowego czasu w jakim pokonywalem trase, spalilem w ten czas 7,5l/100km LPG (TUTAJ UPRZEDZAM, ZE KAZDE MIERZENIE ZACZYNALO SIE OD ZATANKOWANIA BUTLI DO PEŁNA; ROBILEM TO NA DWOCH WYBRANYCH STACJACH - JEDNA W PUNKCIE A DRUGA W PUNKCIE B, z zerowaniem licznika, jak i stopera w samochodzie - miałem takie zboczenie, że zawsze mierzyłem sobie czas, i wiedziałem gdzie o jakiej porze musze byc by zdarzyc na odpowiednia godzine w celu.)
Dodane
14 lat temu
LPG
14,7
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
To nie mity, to fakty! Takie spalanie LPG miał moj SENATORek, ktorego dazylem najwiekszy szacunkiem, ktorym zrobilem przez rok czasu 60tys km, ktory mnie nigdy nie zawiodl, i ktorego znalem lepiej niz moją kobietę...! Wiedzialem o nim wszystko, co go boli, co w nim jest nie tak, co moze być lepiej, i najważniejsze - jak jeździć. Nie należałem do klasy ludzi jezdzacych do kosciola, tylko pracujacego na wyjazdach. klika razy w tygodniu dojezdzalem do pracy po 130-150km w jedna strone. Za kazdym razem sie spieszylem i trase robilem w 1,5h ale byl dzien i noc, powrotne, kiedy to wsiadlem i mialem przeogromna chec jechac jak najbardziej plynnie, nie hamowac, starac sie jechać prędkością constans - udało się. Nie przekroczyłem 90km/h ale też nie zszedłem poniżej 76km/h. I co wyszło po tankowaniu? Spalanie gazu 7.6l/100km. Można?? Można?!? Fakt faktem byłem w domu 1,5h później, ale udowodniłem sobie że samochód nie jest wart innego, i że też czasami potrafię się powstrzymać od codzienności. W tej chwili samochód stoi w krzakach po kolizji. SEAT EXEo skasowal mi dupe, i do dzisiaj musze wluczyc sie po sadach zeby sciagnac marne 2500zl ktore chce dac i PZU i MTU... dla mnie samochod byl wart zdecydowanie wiecej... Mialem wszystko porobione, na tip top. poplacone, dwa komplety aluminiowych felg... bagaznik dachowy... wszystko. Teraz nic nie zrobimy - podloga ruszona, dach złamany... po samochodzie... po przyjemnosci z jazdy....... pozdrawiam uzytkownikow...
Dodane
16 lat temu
Pb
12,4
Opel Senator B
Sedan 2.6 i 150KM 110kW
auto najlepiej spala w miescie przy 4 biegu na 1500 obr/min , w niezabudowanym na 5 przy 1500 obr , a autostrada to max 3000obr jezeli chcemy nie zbankrutowac...trudno tez mowic o max zuzyciu bo np. autko te przy 220 km/h spala ok 30l benzyny . Podsumowujac - gaz nalezy deptac o mikrometry , warto tez patrzec na komputer ( verbraucht mom.) , przy przyspieszaniu nie przekraczac wartosci 12-12,5l , natomiast przy stalych predkosciach warto zejsc ponizej 10l , wykozystuj wzniesienia:zjezdzajac pusc gaz , wjezdzajac pod gorke nie dodawaj gazu i nie redukuj: zredukuj dopiero przy ok. 800 obr i nie deptaj gazu , rozpedzaj sie dlugo i powoli... jezeli nie bedziesz udawadnial ludziom , ze masz grubo ponad 150KM i bedziesz jezdzil tak jak wyzej wym. to koszty utrzymania w gazie beda nizsze niz utrzymanie cinquecento 700 czy nawet malucha!!!...za 20zl dzis natankujemy ok 13kg gazu - cinquecento(w benzynie) 6x4zl = 24zl Senator to duza i komfortowa limuzyna za psi grosz...chcialbym tutaj zdementowac pogloski o: .1.paliwozernosci(totalna glupota ktora glosza nawet zawodowi mechanicy - wszystkie senatory sa na najlepszych w tamtych czasach wtryskach wielopunktowym).2.koszty eksploatacji - ceny materialow sa takie same jak w kazdym innym samochodzie i sa dostepne wszedzie(ew. na zamowienie ktore jest zrealizowane w ciagu 1 dnia ponadto oprocz silnika i nielicznych wyjatkow wszystkie czesci pasuja z omegi a lub mniej ale rowniez b(omega wykozystala rozw. senatora a nie na odwrot-"b"oczywiscie) .3.cena/jakosc ...nie trzeba komentowac (np. ford orion 1.8d mojego ojca rowniez 1990r - ford stoi ok.3500zl senator 2000 lub ok 4000-4500 z sekwencyjnym gazem , a wyposarzenie i komfort....to tak jakby porownywac parowoz do inter city) . Senator ma tyle wyposarzenia o ktorym sie nie pisze nigdzie - ogrzewane spryskiwacze , reflektory , antena w szybie , lodowka w schowku , el. szyberdach...Ato byly poczatki lat 90 - wiekszosc pospolitych aut nie miala takiego wyposarzenia 10 lat pozniej w 2000r , a dzis np. grande punto w wersji lux wypada przy prawie 20 letnim senatorze jak furmanka przy bogato wyposarzonym golfie 1
smieszne ale prawdziwe. Auto wrecz klei sie drogi a miejsca jest tyle , ze moznaby bylo w nim prowadzic agencje towarzyska . To opinia posiadacza senatora od 1996r - i chyba nigdy go nie zmienie , ten samochod mnie zmotoryzowal i przy nim odejde . Jezeli ktos ma lepiej wyposarzone auto z 1990r do 4000zl niech pierwszy sie z powyzszym nie zgodzi
Dodane
16 lat temu
LPG
14,8
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
nie ma co ukrywać duży wolno obrotowy silnik, automat, no i 1800 kg. na trasie (czyli nie u nas w Polsce :)) stosunek pojemności i masy do zużycia paliwa jest zadowalający ok. 10l/100km ale przy naszym ruchu drogowym 18l/100km. miałem takie autka dwa jednym jeżdżę już 5 lat i przerabiałem instalacje gazową już kilkakrotnie (reduktory, miksery, blosy itp.). obecnie jeżdżę na blosie wmontowanym w kolektor, reduktor BRC dwukomorowy do pojemności 4,5l, bez przepływki i filtr stożkowy. to najlepsze co mogłem wymyślić, pali na gazie nawet przy dużym mrozie i jest w miarę elastyczny, minus gazownicy przynajmniej w mojej okolicy nie podejmują się ustawiania :( ja jestem ogólnie zadowolony ze spalania jak na duże auto. pozdrawiam :D
Dodane
16 lat temu
LPG
10,3
Opel Senator B
Sedan 2.5 i 140KM 103kW
Ze wzgledu na bardzo dlugi kolektor dolotowy auto praktycznie skazane na sekwencyjna instalacje gazowa. Ta, ktora ja zalozylem nie byla najszczesliwsza, bo sa gigantyczne roznice miedzy spalaniem benzyny i gazu. Na benzynie mozna spokojnie zejsc ponizej 10 l sredniego spalania, na gazie wychodzi 16 i wiecej. Gdybym mial tylko benzyne dalbym ocene doskonala. A ze jezdze na gazie, to tylko dobrze (choc to pewnie nie wina auta tylko patalachow, ktorzy instalowali sekwencje). Wartosci spalania podaje dla benzyny.
Dodane
18 lat temu
Pb
14,6
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
Poniżej o LPG a tutaj o PB95 i PB98 bo to tez tankowalem jak chcialem poszalec jak i rowniez miec w zapasie... spalanie maksymalne przy wariowaniu po miescie, minimalne w trasie... miasto miminum nie uzyskalo na benzynie...
Dodane
16 lat temu
Pb
10,8
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
Jestem zachwycony, jeżdżę takim (automat) od 1998. Spalanie zwykle na poziomie 13/100. W pewnym momencie wysiadł aparat zapłonowy. Wymiana przyniosła spadek zużycia o 2 - 4 l/100. Przy spokojnej jeździe na trasie (W-wa - Gdańsk) schodzi do poziomu 8,0 - 9,0 l/100. Przebieg - 330.000 km.
Dodane
16 lat temu
Pb
10,8
Opel Senator B
Sedan 3.0 i KAT 177KM 130kW
Jestem uzytkownikiem opla senatora 3.0 12v i moge powiedziec ze jestem bardzo zadowolony z tego samochodu po trasie z Seradza do Warszawy spalil niecale 9 litrow gazu i wcale nie byl oszczedzany tak do konca poniewaz jazda 100 a nawet 130 to zadna oszczednosc . Po miescie spala o wiele wiecej bo az 14 litrow no ale cos za cos
Dodane
18 lat temu
Opel Senator
4,3 (109 ocen)
Wybierz generacje
A
B
Dodaj własny
raport
Rankingi danych technicznych
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Opel Senator w pigułce
Opel Senator
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Opel Senator
Dane techniczne
Opel Senator
Raporty zużycia paliwa
Opel Senator
Opinie
Opel Senator
Usterki
Opel Senator
Publikacje
Opel Senator
Newsy
Opel Senator
Galerie
Opel Senator
Nasze pomiary
Opel Senator
Filmy
Opel Senator
Ogłoszenia
Opel Senator
Ceny aut używanych
Opel Senator
Dziennik kosztów
Opel Senator
Opinie o instalacjach LPG
Opel Senator
Testy zderzeniowe
Opel
Aktualnie przeglądasz
Opel Senator
Dane techniczne
109 opinii
użytkowników
4 zgłoszone
usterki
Ogólna prezentacja
modelu
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy