Szukaj

Najnowsze raporty Toyota Corolla

6,1
Liczba komentarzy: 1
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW
Auto-smutna zagadka. Z jednej strony swietnie zbudowane, zbalansowane, dobrze jezdzace auto, naprawde jest bardzo dojrzale i przyjemnie sie prowadzi. Z drugiej strony zaskakujaco marne wyniki spalania, nie majace NIC WSPOLNEGO z dziwacznymi opisami super-ekonomicznej jazdy. Trzy miesiace od zakupu probuje kazdego sposobu na otrzymanie obiecywanych oszczednosci - i jest tragicznie. Jazda na wartosci jakie opisuja inni bajkopisarze to horror - trudno to opisac, auto wlasciwie rozpedza sie cale minuty, jest wieksza zawalidroga niz rowery czy ciagniki, a strategia ladowania aku jest taka ze ani akumulator naladowany ani jazdy ev nie ma. Szybkie przyspieszanie i zeglowanie - tak, ale taka jazda to takze mordega. Trasy krotkie, takie do 3-5km - nie ma opcji zebym zszedl ponizej 5-5.5 litra, chyba ze toczac sie niczym slimak w okolicach 18-20kmh... Trasy szybkiego ruchu - masakra, nie dosc ze potwornie glosno od szumow to na dodatek spalanie trudno utrzymac w 5-tkach, a mowimy o predkosciach do 120kmh, jazda powyzej 130kmh na letniej zapchanej esce oznacza spalanie nawet 7 i to przy marnym tempie. Wieksze predkosci - niewyobrazalne na dluzsza mete. Jazda na odcinkach podmiejskich ~20-25km - ideal, tu mozna spokojnie jezdzac i nawet dosc szybko zeglujac miec wyniki z 4-ka z przodu, chyba nawet 3-tki sie przytrafia. Wszystko to przy jezdzeniu o wiele wolniej niz np. duzym dieslem, a o komforcie i ciszy nawet nie ma co podejmowac dyskusji bo to zart. Do tego doprowadzajacy do wscieklosci system RSA, ktory Toyota postanowila przygotowac tak, zeby nie dal sie wyciszyc, i zeby zrobic wiecej niz inne marki i zdewastowac psychike kierowcy oraz sprawic ze nikt normalny nie rejestruje bebniacych ciagle komunikatow z tego systemu, a wiekszosc ludzi wylacza caly system RSA i to zwykle manipulujac podczas jazdy... Tym sposobem nie tylko wyrzuca sie do kosza system ostrzegania o przekroczeniu predkosci, ale takze i caly system rozpoznawania znakow - kompletne nieporozumienie. Do tego silnik - jak to kazdy tego typu silnik swoja moc pokazuje dopiero jak sie mocno naciska... Bez klopotu mozna nim tak przyspieszyc ze przy predkosciach powyzej 60-70 auto szuka trakcji na oponach :) - z tym ze oczywiscie nie ma to nic wspolnego z jakimikolwiek oszczednosciami, a silnik, dosc starawej konstrukcji (ogolnie), wszystko to ofertuje dopiero w wysokich obrotach. Wyniki spalania jakie wtedy sie pokazuja to powrot do dawnych epok :) - wspolczesne silniki z turbinami musialyby sie mocno napracowac na taki wir w baku. Pisze zeby ktos podejmujacy decyzje mogl ja dobrze przemyslec - ja uleglem bajdurzeniu internetowych "eko-riderow" oraz marketingowi. W porownaniu do wielkiego i pojemnego auta kombi z 2-litrowym dieslem nowej generacji to nie ma jakiekolwiek oszczednosci, a gdybym mial swoimi dieslami jezdzic w tak powolny i dziwaczny sposob to mialbym spalania rzedu 3litrow... Porownanie do mocnych ceed czy octavii - ceed mial spalania ponizej 5, a trudno bylo wyjsc ponad 6 nawet jezdzac nim mocno (automat i 150km). Octavia bije na glowe i spalaniem i predkosciami podroznymi i wyciszeniem... Do tego dorzuce ze nowa Corolla ma tez wlasciwie gole blachy na nadkolach, z niespotykanymi juz dzis dziwnymi laczeniami blach, co az pachnie problemami z wilgocia i rdza po kamykach. Tak - tylko polowa nadkola jest zakryta plastikami - reszta wesolo pokazuje blachy, 15lat temu to moze bylo spotykane. no coz - jak napisalem, auto-zagadka, nie bardzo wiadomo jak nim jezdzic zeby nie robic za cos podobnego do mini-auta 125ccm a jednoczesnie miec chocby czesc z tych obiecywanych oszczednosci paliwa... To wszystko jeszcze przed zima, ktora wg opisow przyniesie jeszcze gorsze wyniki :). Wlasciwie nie wiem gdzie to auto pasuje - w miescie oszczednosci sa tylko w porownaniu do takich samych konstrukcji, na eskach to trudno to porownywac nawet do starych diesli bo sa na pewno lepszym wyborem. Wiem, wiem - slyszalem takie bajki przy autach z dawnymi dpf-ami, trzeba jezdzic na krotkich trasach, tak zeby silnik sie napracowal, ale nie za dlugo :). Dobierzcie sobie takie warunki i bedzie wspaniale. Tylko jeszcze trzeba pamietac o wylaczeniu RSA, bo inaczej dostaniecie szalu od ciaglego bebnienia bezsensownych komunikatow - powtarzanych co chwila, oraz notorycznie sie mylacych (np. u mnie rejestruje dwukrotnie znaki namalowane na tekturze, typu "zwolnij, nie kurz" i uznaje ze to prawdziwe, albo zczyta naklejke z jadacego obok pasem autobusu...). Nie myslcie ze przesadzam :) - juz po postoju na mopie czy tankowaniu paliwa trzeba bedzie to badz*ie znowu wyklikac w menu, bo toyota uznala ze zmusi wszystkich do tego wynalazku.
Dodane 2 miesiące temu
4,5
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto znakomite na miasto. W mieście jeżdżąc spokojnie można zejść do wartości poniżej 3L/100km. Na codzień nie zwracam za bardzo uwagi na styl jazdy i wykręcam spalanie na poziomie 4.8L/100km (90% miasto). Na trasie do 140km/h na tempomacie 5,0-5,3L/100km.
Dodane 1 miesiąc temu
4,5
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto znakomite na miasto. W mieście jeżdżąc spokojnie można zejść do wartości poniżej 3L/100km. Na codzień nie zwracam za bardzo uwagi na styl jazdy i wykręcam spalanie na poziomie 4.8L/100km (90% miasto). Na trasie do 140km/h na tempomacie 5,0-5,3L/100km.
Dodane 1 miesiąc temu
4,8
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
cykl miejski: 2,5-4,5l/100; samochód notuje najniższe spalanie w skrajnych warunkach miejskich; puste miasto (spokojne przyspieszanie, łagodne dojeżdżanie do świateł) i w godzinach szczytu (powolne "toczenie" się w korku w trybie EV) cykl mieszany; ~4,4l/100; autostrada/ekspresówka: 120km/h - 5,0l/100; 128km/h 5,7l/100; 135km/h - 6,5l/100
Dodane 3 miesiące temu
5,0
Toyota Corolla XII
Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Zachowujac zasafy jazdy hybryda to w miescie do 40km/h udalo mi sie miec spalanie 2,9l/100km, do 60km/h w okolicach 3,5l/100km. Nie zachowujac zasad jazdy hybryda i przy normalnej jezdzie spalanie jest w okolicach 4,0-4,1l/100km. W cyklu bardzo mieszanym z dynamicznym przyspieszaniem z predkosciami do 120km to saplanie wynosi ok. 5,1l/100km. Na autostradzie predkosci 150km z gorkami i czestym przyspieszaniemod 90km do 150km - 6,4l/100km
Dodane 6 miesięcy temu
5,9
Toyota Corolla XII
TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Na dojazdach do pracy a odległość 10-12km wychodzi ok 5,5l/100km, przy trasie z przewagą ekspresówki 5,7l. Przy 4 osobach i bagażem dobija do 6,5l. Po mieście pustych niedzielnych drogach i spokojnej jeździe można zejść do 4l. Żeby spalić powyżej 7l trzeba się jeździć bardzo agresywnie albo z prędkościami autostradowymi.
Dodane 7 miesięcy temu
5,1
Toyota Corolla XII
Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Spalanie jeżdżąc spokojnie po mieście, nie przekraczając prędkości 120km/h 4.5litra na 100km. Przy 140-150kmh na trasie spalanie między 6-6.5litra. Prędkość 120-130km/h 5.5-6litra. Na prawdę rewelacja.
Dodane 8 miesięcy temu
5,7
Toyota Corolla XII
Sedan 1.5 VVT-i 125KM 92kW
Samochód bez funkcji start/stop. Przejechane 60 tys. km z czego 80% tryb półmiejski (obwodnica miasta z wieloma światłami po drodze i krótkie odcinki miejskie). Średnie z całości 6,5L W terenie niezabudowanym płynna jazda ok 90 km/h spalanie 4,8 L przy większym ruchu 5-5,3L Droga szybkiego ruchu 110-120 km/h 5,5l Miasto 8L, Autostrada 130-150 6,5-7,5L Przy mega oszczędnej jeździe na odcinku 200 km zabudowany 60km/h /niezabudowany 80 km/h bez wielkiego ruchu nawet 3,8L
Dodane 9 miesięcy temu
4,3
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Różnica względem silnika 1.8 122km jest zauważalna. Pod względem dynamiki i mniejszego spalania
Dodane 1 miesiąc temu
5,8
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.2 Turbo D-4T 116KM 85kW
Wyniki spalania z 55 tyś km, trasa 80% (90-110km/h), 20% cykl miejski.
Dodane 1 miesiąc temu
Toyota Corolla

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów