AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Opinie
Zużycie paliwa
Toyota
Corolla
Corolla
Zużycie paliwa Toyota Corolla
– wybierz generację
Pokaż generacje z silnikiem:
Benzynowym
Benzynowym LPG
Diesla
Elektrycznym
Hybrydowym
Hybrydowym Diesla
Hybrydowym Diesla plug-in
Hybrydowym plug-in
Toyota Corolla
XII (2019 - teraz)
385 raportów
Pokaż 6 nadwozi
Toyota Corolla
XI (2013 - 2018)
137 raportów
Pokaż 2 nadwozia
Toyota Corolla
X (2007 - 2014)
209 raportów
Pokaż 2 nadwozia
Toyota Corolla
IX (E12) (2001 - 2009)
1096 raportów
Pokaż 3 nadwozia
Toyota Corolla
VIII (1997 - 2002)
564 raporty
Pokaż 3 nadwozia
Toyota Corolla
VII (1991 - 2002)
290 raportów
Pokaż 3 nadwozia
Toyota Corolla
VI (1987 - 1992)
156 raportów
Pokaż 4 nadwozia
Toyota Corolla
V (1983 - 1987)
11 raportów
Pokaż 3 nadwozia
Toyota Corolla
IV (1979 - 1987)
5 raportów
Pokaż 3 nadwozia
Toyota Corolla
III (1974 - 1980)
2 raporty
Pokaż 3 nadwozia
Toyota Corolla
II (1970 - 1978)
Brak raportów
Pokaż 2 nadwozia
Toyota Corolla
I (1966 - 1970)
Brak raportów
Pokaż 2 nadwozia
Sprawdź najnowsze oferty Toyota Corolla
Zobacz 235 aut
od ręki
Najnowsze
raporty
Toyota Corolla
Pb
6,1
Liczba komentarzy: 1
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW
Auto-smutna zagadka. Z jednej strony swietnie zbudowane, zbalansowane, dobrze jezdzace auto, naprawde jest bardzo dojrzale i przyjemnie sie prowadzi. Z drugiej strony zaskakujaco marne wyniki spalania, nie majace NIC WSPOLNEGO z dziwacznymi opisami super-ekonomicznej jazdy. Trzy miesiace od zakupu probuje kazdego sposobu na otrzymanie obiecywanych oszczednosci - i jest tragicznie. Jazda na wartosci jakie opisuja inni bajkopisarze to horror - trudno to opisac, auto wlasciwie rozpedza sie cale minuty, jest wieksza zawalidroga niz rowery czy ciagniki, a strategia ladowania aku jest taka ze ani akumulator naladowany ani jazdy ev nie ma. Szybkie przyspieszanie i zeglowanie - tak, ale taka jazda to takze mordega. Trasy krotkie, takie do 3-5km - nie ma opcji zebym zszedl ponizej 5-5.5 litra, chyba ze toczac sie niczym slimak w okolicach 18-20kmh... Trasy szybkiego ruchu - masakra, nie dosc ze potwornie glosno od szumow to na dodatek spalanie trudno utrzymac w 5-tkach, a mowimy o predkosciach do 120kmh, jazda powyzej 130kmh na letniej zapchanej esce oznacza spalanie nawet 7 i to przy marnym tempie. Wieksze predkosci - niewyobrazalne na dluzsza mete. Jazda na odcinkach podmiejskich ~20-25km - ideal, tu mozna spokojnie jezdzac i nawet dosc szybko zeglujac miec wyniki z 4-ka z przodu, chyba nawet 3-tki sie przytrafia. Wszystko to przy jezdzeniu o wiele wolniej niz np. duzym dieslem, a o komforcie i ciszy nawet nie ma co podejmowac dyskusji bo to zart. Do tego doprowadzajacy do wscieklosci system RSA, ktory Toyota postanowila przygotowac tak, zeby nie dal sie wyciszyc, i zeby zrobic wiecej niz inne marki i zdewastowac psychike kierowcy oraz sprawic ze nikt normalny nie rejestruje bebniacych ciagle komunikatow z tego systemu, a wiekszosc ludzi wylacza caly system RSA i to zwykle manipulujac podczas jazdy... Tym sposobem nie tylko wyrzuca sie do kosza system ostrzegania o przekroczeniu predkosci, ale takze i caly system rozpoznawania znakow - kompletne nieporozumienie. Do tego silnik - jak to kazdy tego typu silnik swoja moc pokazuje dopiero jak sie mocno naciska... Bez klopotu mozna nim tak przyspieszyc ze przy predkosciach powyzej 60-70 auto szuka trakcji na oponach :) - z tym ze oczywiscie nie ma to nic wspolnego z jakimikolwiek oszczednosciami, a silnik, dosc starawej konstrukcji (ogolnie), wszystko to ofertuje dopiero w wysokich obrotach. Wyniki spalania jakie wtedy sie pokazuja to powrot do dawnych epok :) - wspolczesne silniki z turbinami musialyby sie mocno napracowac na taki wir w baku. Pisze zeby ktos podejmujacy decyzje mogl ja dobrze przemyslec - ja uleglem bajdurzeniu internetowych "eko-riderow" oraz marketingowi. W porownaniu do wielkiego i pojemnego auta kombi z 2-litrowym dieslem nowej generacji to nie ma jakiekolwiek oszczednosci, a gdybym mial swoimi dieslami jezdzic w tak powolny i dziwaczny sposob to mialbym spalania rzedu 3litrow... Porownanie do mocnych ceed czy octavii - ceed mial spalania ponizej 5, a trudno bylo wyjsc ponad 6 nawet jezdzac nim mocno (automat i 150km). Octavia bije na glowe i spalaniem i predkosciami podroznymi i wyciszeniem... Do tego dorzuce ze nowa Corolla ma tez wlasciwie gole blachy na nadkolach, z niespotykanymi juz dzis dziwnymi laczeniami blach, co az pachnie problemami z wilgocia i rdza po kamykach. Tak - tylko polowa nadkola jest zakryta plastikami - reszta wesolo pokazuje blachy, 15lat temu to moze bylo spotykane. no coz - jak napisalem, auto-zagadka, nie bardzo wiadomo jak nim jezdzic zeby nie robic za cos podobnego do mini-auta 125ccm a jednoczesnie miec chocby czesc z tych obiecywanych oszczednosci paliwa... To wszystko jeszcze przed zima, ktora wg opisow przyniesie jeszcze gorsze wyniki :). Wlasciwie nie wiem gdzie to auto pasuje - w miescie oszczednosci sa tylko w porownaniu do takich samych konstrukcji, na eskach to trudno to porownywac nawet do starych diesli bo sa na pewno lepszym wyborem. Wiem, wiem - slyszalem takie bajki przy autach z dawnymi dpf-ami, trzeba jezdzic na krotkich trasach, tak zeby silnik sie napracowal, ale nie za dlugo :). Dobierzcie sobie takie warunki i bedzie wspaniale. Tylko jeszcze trzeba pamietac o wylaczeniu RSA, bo inaczej dostaniecie szalu od ciaglego bebnienia bezsensownych komunikatow - powtarzanych co chwila, oraz notorycznie sie mylacych (np. u mnie rejestruje dwukrotnie znaki namalowane na tekturze, typu "zwolnij, nie kurz" i uznaje ze to prawdziwe, albo zczyta naklejke z jadacego obok pasem autobusu...). Nie myslcie ze przesadzam :) - juz po postoju na mopie czy tankowaniu paliwa trzeba bedzie to badz*ie znowu wyklikac w menu, bo toyota uznala ze zmusi wszystkich do tego wynalazku.
Dodane
2 miesiące temu
Pb
4,5
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto znakomite na miasto. W mieście jeżdżąc spokojnie można zejść do wartości poniżej 3L/100km. Na codzień nie zwracam za bardzo uwagi na styl jazdy i wykręcam spalanie na poziomie 4.8L/100km (90% miasto). Na trasie do 140km/h na tempomacie 5,0-5,3L/100km.
Dodane
1 miesiąc temu
Pb
4,5
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto znakomite na miasto. W mieście jeżdżąc spokojnie można zejść do wartości poniżej 3L/100km. Na codzień nie zwracam za bardzo uwagi na styl jazdy i wykręcam spalanie na poziomie 4.8L/100km (90% miasto). Na trasie do 140km/h na tempomacie 5,0-5,3L/100km.
Dodane
1 miesiąc temu
Pb
4,8
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
cykl miejski: 2,5-4,5l/100; samochód notuje najniższe spalanie w skrajnych warunkach miejskich; puste miasto (spokojne przyspieszanie, łagodne dojeżdżanie do świateł) i w godzinach szczytu (powolne "toczenie" się w korku w trybie EV) cykl mieszany; ~4,4l/100; autostrada/ekspresówka: 120km/h - 5,0l/100; 128km/h 5,7l/100; 135km/h - 6,5l/100
Dodane
3 miesiące temu
Pb
5,0
Toyota Corolla XII
Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Zachowujac zasafy jazdy hybryda to w miescie do 40km/h udalo mi sie miec spalanie 2,9l/100km, do 60km/h w okolicach 3,5l/100km. Nie zachowujac zasad jazdy hybryda i przy normalnej jezdzie spalanie jest w okolicach 4,0-4,1l/100km. W cyklu bardzo mieszanym z dynamicznym przyspieszaniem z predkosciami do 120km to saplanie wynosi ok. 5,1l/100km. Na autostradzie predkosci 150km z gorkami i czestym przyspieszaniemod 90km do 150km - 6,4l/100km
Dodane
6 miesięcy temu
Pb
5,9
Toyota Corolla XII
TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Na dojazdach do pracy a odległość 10-12km wychodzi ok 5,5l/100km, przy trasie z przewagą ekspresówki 5,7l. Przy 4 osobach i bagażem dobija do 6,5l. Po mieście pustych niedzielnych drogach i spokojnej jeździe można zejść do 4l. Żeby spalić powyżej 7l trzeba się jeździć bardzo agresywnie albo z prędkościami autostradowymi.
Dodane
7 miesięcy temu
Pb
5,1
Toyota Corolla XII
Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Spalanie jeżdżąc spokojnie po mieście, nie przekraczając prędkości 120km/h 4.5litra na 100km. Przy 140-150kmh na trasie spalanie między 6-6.5litra. Prędkość 120-130km/h 5.5-6litra. Na prawdę rewelacja.
Dodane
8 miesięcy temu
Pb
5,7
Toyota Corolla XII
Sedan 1.5 VVT-i 125KM 92kW
Samochód bez funkcji start/stop. Przejechane 60 tys. km z czego 80% tryb półmiejski (obwodnica miasta z wieloma światłami po drodze i krótkie odcinki miejskie). Średnie z całości 6,5L W terenie niezabudowanym płynna jazda ok 90 km/h spalanie 4,8 L przy większym ruchu 5-5,3L Droga szybkiego ruchu 110-120 km/h 5,5l Miasto 8L, Autostrada 130-150 6,5-7,5L Przy mega oszczędnej jeździe na odcinku 200 km zabudowany 60km/h /niezabudowany 80 km/h bez wielkiego ruchu nawet 3,8L
Dodane
9 miesięcy temu
Pb
4,3
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Różnica względem silnika 1.8 122km jest zauważalna. Pod względem dynamiki i mniejszego spalania
Dodane
1 miesiąc temu
Pb
5,8
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.2 Turbo D-4T 116KM 85kW
Wyniki spalania z 55 tyś km, trasa 80% (90-110km/h), 20% cykl miejski.
Dodane
1 miesiąc temu
Toyota Corolla
4,2 (3 038 ocen)
Sprawdź oferty Toyota Corolla
Wybierz generacje
I
II
III
IV
IX (E12)
V
VI
VII
VIII
X
XI
XII
Dodaj własny
raport
Rankingi danych technicznych
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Toyota Corolla w pigułce
Toyota Corolla
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Toyota Corolla
Dane techniczne
Toyota Corolla
Raporty zużycia paliwa
Toyota Corolla
Opinie
Toyota Corolla
Usterki
Toyota Corolla
Publikacje
Toyota Corolla
Newsy
Toyota Corolla
Galerie
Toyota Corolla
Nasze pomiary
Toyota Corolla
Filmy
Toyota Corolla
Ogłoszenia
Toyota Corolla
Ceny aut używanych
Toyota Corolla
Dziennik kosztów
Toyota Corolla
Opinie o instalacjach LPG
Toyota Corolla
Testy zderzeniowe
Toyota
Aktualnie przeglądasz
Toyota Corolla
Dane techniczne
3038 opinii
użytkowników
Ceny nowych
od 106 tys. zł
145 zgłoszonych
usterek
12 publikacji
o tym modelu
Ogólna prezentacja
modelu
Przejrzyj aktualne oferty
dla Toyota Corolla
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy