AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Opinie
Zużycie paliwa
Volkswagen
Crafter
I
Furgon długi rozstaw osi
2.5 TDI 136 KM 100 kW
2.5 TDI 136 KM 100 kW
Raporty zużycia paliwa
Volkswagen Crafter I Furgon długi rozstaw osi
on
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 136KM 100kW
(w l/100km)
Średnie zużycie
11,4
Deklaracja producenta
10,4
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
10.9
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
13.3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
10.0
Sprawdź najnowsze oferty Volkswagen Crafter
Zobacz 18 aut
od ręki
Lista raportów
zużycia paliwa
(4)
Sortuj według:
od najnowszych
od najnowszych z komentarzem
od najdłuższych komentarzy
On
10,0
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
Minimalne spalanie na długiej trasie po niemieckich autostradach, V=105 km/h
Dodane
7 lat temu
On
10,5
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
On
13,8
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
Ten element, poza usterkami do jakich doszło w tym samochodzie myślę że wypada najgorzej. W egzemparzu z 2007 roku czyli naszym pierwszym Crafterze nie udało się zejść z najniższym spalaniem poniżej 12,00L. Testowałem auto osobiście zanim jeszcze je zabudowaliśmy, miałem kilka kursów, zrobiłem może 2-3 tyś kilometrów częściowo na pusto i wtedy nie spaliłm mniej niż chyba 12-12,3L. Wpierw myślałem, że jest to kwestią małego przebiegu i wraz z dotarciem auta spalanie zacznie spadać. W czasie normalnej eksploatacji, po zabudowaniu samochodu i załadowaniu i "nabieraniu przebiegu spalanie nie spadło, a zależało tylko od rodzaju trasy (drogi lokalne czy autostrada). Przy poruszaniu się po lokalnych drogach - trasa po Śląsku, do Zakopanego, Wisły, Ustronia, Żywca czyli przy małym udziale Autostrad spalanie średnie oscylowało między 12,5 a 13,5L. Niestety przy poruszaniu się autostradą spalanie wzrasta (wraz z prędkością) do 14,5 - 15,5L ale wiadomo że tutaj na pewno wykorzystuje się atuty drogi i jedzie szybciej - co tydzień praktycznie jeździmy autostradą na Wrocław. Dlaporównania Fordem Transitem 2,4L z 2003r z silnikiem 125KM i tylnym napędęm i 5 - biegową skrzynią wyniki spalnia były o około 1,5 - 2,5 L mniejsze. Co do przeglądów w autoryzowanych serwisach tutaj jest pewnie drożej niż w serwisach serwisach innych marek.Przegląd co 20000km to było średnio około 1000-1200zł. Teraz sytuacja się zmieniła na korzyść klienta, bez problemu można założyć kartę rabatową czyli na wstępie 10% rabatu, doradcy serwisowi proponuję też przywiezienie swojego oleju co przy Crafterze serwisowanym w ASO obniża koszt tego elementu o jakieś 50% - Olej 5W30 serwis - około 80/L, zakup poza serwisem 35-40zł/L. a do Crafterka 2,5L wchodzi całe 9L oleju. Serwisowanie poza ASO wiadomo jest znacznie tańsze, a markowe, podstawowe elementy eksploatacyjne jak klocki czy tarcze hamulcowe są już naprawdę nie drogie. Dobrej klasy klocki do przodu to koszt około 230-260zł za komplet, poza tym przy umiejętnej eksploatacji, klocki przednie w tym egzemplarzu,tej ekipie i masie rzeczywistej auta wytrzymują naprawdę długi przebieg - 45000-60000km - wszystko zależy od kierowcy, tylne spokojnie 70000-100000km. Dla porównania podam, że w IVECO DAILY 3.0 HPI na bliźniakach (wprawdzie mocniejsze) układ hamulcowy był tak kiepski, że tylne wysiadały przy max 30000-50000 a przednie podobnie. Poza tym wypadały tłoczki, a same klocki porównywalnej klasy były jakieś 1,5-2 razy droższe niż te w Crafterze. Żeby jednak nie było tak różowo to parę słów o usterkach: TURBINA WYMIENIONA NA GWARANCJI przy 60000km, auto przechodziło w tryb awaryjny czyli traciło moc. Później po wymianie było nieco lepiej,auto co jakiś czas przechodziło w tryb awaryjny,głównie przy trasach "górskich" - USTROŃ, ZAKOPANE, aż do jakichś 240000km gdy sytuacja się nasiliła (auto często przechodziło w tryb awaryjny). Diagnoza w serwisie TURBINA DO WYMIANY bądź regeneracji - miała złe parametry. Zatem zregenerowaliśmy turbinę w Jaworznie (2500zł), żeby dostać gwarancję sugerowali nam demontaż DPF- filtra cząstek stałych - zrobiliśmy to (około 2500zł - z emulatorem) - auto chodziło poprawnie przez jakieś 15000 - 20000km, nie było DPF'a a uto i tak przechodziło w tryb awaryjny. Dojeździliśmy (domęczyliśmy) nim w ten sposób do 300000km, można było reklamować w tej firmie tę operację regeneracji, ale żeby nie rzucać złego cienia na tę firmę dodam, że w międzyczasie dowiedziałem się o pewnej rzezczy z serwisu. Powiedziano mi W ASO, nie będę podawał nazwy serwisu, że Craftery, a właściwie ich turbiny z pierwszych lat produkcji mogły mieć wadę konstrukcyjną - zacinające się jakieś cięgno - nie umiem dokładnie wytłumaczyć bo nie znam dokładnej konstrukcji) zatem regeneracja, która zwykle dotyczy łopatek wirnika może nie przynieść pożądanego skutku). Doradca serwisowy, mówił, że mieli takie egzemplarze, w których w ciągu 1 roku potrafili wymienić 7-9 turbin na gwarancji, aż dopiero po tej ostatniej problem się rozwiązywał (utrata mocy). Poszedłem więc tym tropem i odpłatnie zrobiłem w serwisie przy 300000km wymianę turbiny, co po ciężkich negocjacjach (mimo, że kupiliśmy tam też 1 samochód i robimy przeglądy 2 aut) kosztowało mnie około 5200zł - zrobiłem to w serwisie bo zależało mi na 2 latach gwarancji. Przynajmniej na razie odniosło to porządany skutek. Trzeba pamiętać, że pasek rozrządu trzeba wymienić przy 200000km wraz z pompą wody, poza serwisem to około 1800zł w moim przypadku. Niektóre BUSY innych marek, w tym zdaje się Transit ma łańcuch rozrządu, niewymienialny, lub zalecana jest wymiana przy 300000km, na pewno w naszym egzemplarzu z 2003r musieliśmy go wymienić przy jakichć 340000km bo się "naciągnął" i przeskoczył o 1czy 2 ząbki (wiem jednak, że sami mogliśmy to spowodować, ponieważ samochód był uruchamiany na linkę i wiem że tak mogło się wtedy stać) O innych usterkach Crafera napiszę poniżej w usterkach.
Dodane
13 lat temu
On
11,3
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
110 km/h trasa11,5-13,5 L miasto nie mam okazji spr...może i dobrze...trochę dużo przy 75l zbiorniku...przeglądy...nie mało.....naprawy drogie i częste (brak części zunifikowanych z VW...znowu Mercedesem.... zalatuje)
Dodane
14 lat temu
Poprzednia
1
Następna
Volkswagen Crafter I Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW od 2006
3,6 (3 oceny)
Sprawdź oferty Volkswagen Crafter
Wybierz inny silnik
2.5 TDI 88 KM
2.5 TDI 109 KM
2.5 TDI 136 KM
2.5 TDI 164 KM
Dodaj własny
raport
Rankingi danych technicznych
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Volkswagen Crafter w pigułce
Volkswagen Crafter
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Volkswagen Crafter
Dane techniczne
Volkswagen Crafter I Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW od 2006
Raporty zużycia paliwa
Volkswagen Crafter I Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW od 2006
Opinie
Volkswagen Crafter I Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW od 2006
Usterki
Volkswagen Crafter I Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW od 2006
Publikacje
Volkswagen Crafter
Newsy
Volkswagen Crafter
Galerie
Volkswagen Crafter
Nasze pomiary
Volkswagen Crafter
Filmy
Volkswagen Crafter
Ogłoszenia
Volkswagen Crafter
Ceny aut używanych
Volkswagen Crafter
Dziennik kosztów
Volkswagen Crafter I Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW od 2006
Opinie o instalacjach LPG
Volkswagen Crafter I Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW od 2006
Testy zderzeniowe
Volkswagen
Aktualnie przeglądasz
Volkswagen Crafter I Furgon długi rozstaw osi
Dane techniczne
9 opinii
użytkowników
2 ogłoszenia
używanych
1 zgłoszona
usterka
2 publikacje
o tym modelu
Ogólna prezentacja
modelu
Przejrzyj aktualne oferty
dla Volkswagen Crafter
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy