Szukaj

Zużycie paliwa Volkswagen – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Najnowsze raporty Volkswagen

5,6
Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Volkswagen Golf Sportsvan
Samochód o wymiarach kompaktu dzięki czemu zmieści się na ciasnych parkingach. Wzorowa pozycja za kierownicą, wygodne fotele, świetna widoczność mimo to wsparta przy parkowaniu praktycznie w standardzie czujnikami parkowania z przodu i tyłu (wersje bez czujników ze świecą szukać ) a dla bardziej wymagających była automatycznie chowana pod znaczkiem logo VW kamera cofania, rozwiązanie bardziej spotykane w klasie premium ( w momencie cofania logo się unosiło i odsłaniało kamerę dzięki czemu kamera była zawsze czysta a obraz na wyświetlaczu radia niezamazany). Jakość wykończenia i użyte materiały często przewyższały te z klasy wyższej, o ilości schowków wykończonych wewnątrz przyjemnym welurem i uchwytami do napojów nie wspomnę. Dzięki wyższemu nadwoziu siedzi się wygodniej, wygodniej zająć miejsce, wygodniej się wsiada i wysiada a wysokie osoby będą miały duży zapas przestrzeni z przodu i z tyłu(tylna kanapę można przesuwać i regulować kąt oparcia, bagażnik 400l z regulacją wysokości podłogi (pomieścił bagaże na wyjazd w góry zimą z trójką dzieci) . Czytelność i łatwość obsługi jest wzorcowa, świetne fabryczne nagłośnienie, prowadzenie tego auta to naprawdę przyjemność (polecam wersje wyposażenia Highline). Silniki 1,4TSI po 2012r są najbardziej proste, trwałe, sprawdzone i dopracowane, dają świetną dynamikę są bardzo elastyczne na niskich obrotach i bardzo oszczędne (są pozbawione filtrów cząstek stałych i wielu innych czujników które mogą się popsuć). Zawieszenie proste i trwałe. Bardzo dobra relacją ceny do jakości i funkcjonalności samochodu. Zalet jest jeszcze więcej, a z wad wymienię jedną awarię: zablokowana klapka wlewu paliwa która działa równolegle z centralnym zamkiem. Z wad tego modelu jest mniej popularny niż klasyczny Golf gdyż nie trafiał do firm jako samochód flotowy firmowy, złodzieje o nich zapomnieli, najlepiej współpracuje z instalacją gazową VI generacji Prince która kosztuje 8-10tyś i przy tak niskim zużyciu paliwa długo się zwraca ( ale za to instalacja gazowa jest bezobsługowa, nic nie trzeba regulować, zapala od razu na gazie bez czekania na rozgrzanie się silnika i pozytywnie wpływa na sam silnik ), w serwisach wysokie ceny samochodów na rynku wtórnym, ale za to samochody z reguły mniej zjeżdżone i bardziej zadbane, przy maksymalnych obrotach 5000-6000 obrotów robi się głośno, przy niskich do 2000 praktycznie nie słychać silnika, przy średnich/normalnych przyjemnie mruczy. Jest tyle pokus na rynku: może szybsze, może z większą ilością bajerów, bardziej rzucających się w oczy, a ja nie mogą się przekonać by zmienić ten samochód na inny mając z tyłu głowy funkcjonalność, stosunek ceny do jakości,wyposażenia, tanią eksploatację, jeszcze prostą konstrukcję którą obsłuży praktycznie każdy nieautoryzowany serwis.
5,6
Minivan 2.0 TDI 150KM 110kW
Volkswagen Touran III
Generalnie bardzo oszczędny silnik, pod warunkiem oszczędnego jego traktowania. Często jeżdżę z centrum Polski na północ. Na trasie przy 140 kmh - potrafi 7L spalić, ale jak warunki są korzystne to i 6,5L. Przy 120 kmh to już poniżej 6L. Trasa z Sanoka do Łodzi poza autostradą - 4,8L Trasa przez Hel zgodnie z przepisami (Władysławowo - Hel i odwrotnie) - 3,8L (mam zdjęcia średniego zużycia) sam byłem zaskoczony. Generalnie jestem zadowolony ze spalania, ale też jeżdżę oszczędnie, rzadko powyżej 130 km/h. dla mnie średnia ogólna to 6L. Na pełnym zbiorniku zrobię 1000 km.
6,2
Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Volkswagen Passat B6
Volkswagen Passat Variant 140CR, 4x4, manual. Opony 225/45/17 Goodyear. Śmiało można stwierdzić, że auto jest oszczędne. Przejechałem 70tys km, zawsze tankuje do pełna i sprawdzam spalanie ;). Jak się okazuje komputer nieznacznie przekłamuje o jakieś 0,3l. Najmniejsze spalanie jakie udało mi się zrobić średnio na zbiorniku to 5,9l na trasie, największe spalanie na zbiorniku jakie uzyskałem to 7,1l. Zazwyczaj uzyskuje spalanie 6,3-6,6 na zbiorniku. Jeżdżę 70% trasa 30% Warszawa. W mieście rano auto potrafi spalić 6l bez korków jadąc eko. Przy większym ruchu w Warszawie jest to 8l. 10l jadąc dynamicznie w dużym ruchu w Wwa to max. Na trasie poruszam się na tempomacie zazwyczaj 120-130km/h spala wtedy 5,6l - 6,2l w zależności od warunków. Wahania spalania są bardzo małe. Podejrzewam, że bez napędu 4x4 spala min 0,5l mniej.
5,3
Limousine 1.6 TDI BlueMotion Technology 120KM 88kW
Volkswagen Passat B8
Na tempomacie po A2 140km/h (132 km/h na gps) przez kilkadziesiąt kilometrów spalanie unormowało się na poziomie 6.0. Jest to raczej maksymalna wartość i nie udało się zrobić więcej. Na odcinkach do pracy 30 km 50/50 teren niezabudowany i ekspresówka 120km/h spalanie średnie wychodzi w zakresie 4.7 do 5.5 litra. Średnia z ostatniego tankowania zmierzona do pierwszego odbicia pistoletu z mieszanej jazdy 1050 km wyniosła 5,22 litra.
5,3
Limousine 1.6 TDI BlueMotion Technology 120KM 88kW
Volkswagen Passat B8
Na tempomacie po A2 140km/h (132 km/h na gps) przez kilkadziesiąt kilometrów spalanie unormowało się na poziomie 6.0. Jest to raczej maksymalna wartość i nie udało się zrobić więcej. Na odcinkach do pracy 30 km 50/50 teren niezabudowany i ekspresówka 120km/h spalanie średnie wychodzi w zakresie 4.7 do 5.5 litra. Średnia z ostatniego tankowania zmierzona do pierwszego odbicia pistoletu z mieszanej jazdy 1050 km wyniosła 5,22 litra.
6,3
Variant 2.0 TDI CR BlueMotion 177KM 130kW
Volkswagen Passat B7
Samochód oszczędny. W cyklu mieszanym na odcinku 100km (w czasie również gdy samochód w zimę musi się dogrzać i więcej spala, a odcinek po mieście to około 15km) można zejść do 5l/100km. Nie będzie to wykorzystywanie co prawda w pełni potencjału. Ta sama trasa przy dynamicznej - 6,5l. Na autostradzie natomiast w "idealnych warunkach" tzn. nie jest to jazda pod wiatr samochód przy 150-160km/h potrafi zejść również do 6,5L.
8,3
SUV Plug-in 1.4 TSI e-HYBRID 245KM 180kW
Volkswagen Tiguan II
Swoje wyniki oparłem o jazdę na rozładowanej barterii czyt. energii pozyskanej z hamowania ponieważ wiadomo jadąc na silniku elektrycznym auto nie spała benzyny. Dobra opcja dla kogoś kto może ładować auto w domu i ewentualnie pod praca. Ciężko przejechać 40km na 1 ładowaniu zimą wychodzi realnie 35 km... Masa auta to ponad 1800kg i to czuć... Natomiast w trybie GTE (boost elektryczny) auto ma super przyspieszenie szczególnie w zakresie 80-140km/h i może niejednego zdziwić.
12,0
SUV Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Volkswagen Tiguan II
Samochód pali dość sporo. Przy spokojnej jeździe 120-130 spala w granicach 10l /100... Na plus zaskakuje napęd który sobie doskonale radzi w błocie i śniegu. Dynamika auta super natomiast idzie za tym duże spalanie.
4,7
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Volkswagen Polo VI
Auto bardzo ekonomiczne spalanie na trasie Poznań - Warszawa 4,3 l/100 km skrzynia manualna 5 biegowa poza tym spalanie pomiędzy 4.0 do 5,6 w zależności czy trasa czy miasto. Ogólnie trzeba się bardzo starać żeby przekroczyć 6 litrów. Auto użytkuje 4 lata
6,1
Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Volkswagen Golf VII
W trasie 5-6 litrów z załadowanym bagażnikiem przy predkości przelotowej około 135km/h w lato. W mieście bez wiekszych korków 6.5-7. W korkach moze byc nawet 9.