Szukaj

Informacje o Ssangyong Tivoli Crossover Grand 1.5 T-Gdi 163KM 120kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2015, mały crossover SUV (segment I; jednak biorąc pod uwagę rozmiary – segment B). Wraz z tym modelem koreański producent powraca do tego segmentu po niemal 10 latach od zaprzestania produkcji modelu Korando drugiej generacji. Pierwowzorem koncepcyjnym SsangYonga Tivoli był przedstawiony w roku 2014 prototyp noszący nazwę XIV Concept. Tivoli stał się pierwszym całkowicie nowym samochodem SsangYonga po jego przejęciu przez indyjską firmę Mahindra & Mahindra. Nazwa Tivoli jest hołdem ku czci sławnego w czasach Imperium Rzymskiego (obecnie zabytkowego) włoskiego miasta.
czytaj więcej
Powagosław

Tivoli w starożytnym Rzymie było takim podwarszawskim Konstancinem – enklawą rezydencji rzymskich bogaczy. W ten sympatyczny sposób SsangYong przekonuje, że ten SUV też mierzy wysoko. Ale zanim przekonają się do niego Europejczycy, upłynie jeszcze trochę czasu.

~Powagosław
Luzacjusz

No, jak można? SsangYong schodzi na psy. Gdzie podziała się kanoniczna brzydota dawnego Rextona? Gdzie kulfony Rodiusa? Trudno będzie się przyzwyczaić ;)

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 76 x 82,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje W wersji AT moment obrotowy ograniczony do 260Nm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Zygfryd
Ssangyong Tivoli
Crossover Grand 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Postawiłem na LPG, z tym silnikiem 163 kM to był dobry wybór...do tego mamy rozwijać LPG syntetyczne i bioLPG... To dużo lepsze od elektryków, którymi po Europie nie da się jeździć ( co najwyżej po mieście) . Jak na razie jestem zadowolony....auto ma dobre przyspieszenie i jest tańsze od diesla w eksploatacji. Podoba mi się mięsisty design, zrobiłem tylko jedną korektę (klawiaturki na przodzie) i widzę że w liftingu na '24 jest już plastikowa listwa na przód miedzy swiatlami tuż pod klapą maski, tak jak sam to zrobiłem. Auto świetnie wyposażone, duże , świetny stosunek cena / jakość.( dobra koreańska jakość). Sam sobie wykonam konserwację woskami od k2 i dodatkowo wygluszę.(robiłem to w moim mitsu z powodzeniem). I najważniejsze, kupując Tivoli Grand nie zasilam wrogiej, niemieckiej gospodarki!
4,5
~SSY
Ssangyong Tivoli
Crossover Grand 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Auto bardzo przestronne, ogromny bagażnik to był jeden z głównych powodów wyboru Tivoli Grand. Nie znalazłem innego crossovera z tak wielkim bagażnikiem i przestrzenią w środku. Do tego bardzo, naprawdę bardzo dobra jakość wykonania. Owszem, większość to plastiki, ale są świetnie spasowane i dopracowane. Nic nie puka, nic nie trzeszczy, nic nie skrzypi. Ssangyong zrobił świetną robotę! Mam środkową wersję wyposażenia Quartz i nie mogę narzekać na jego poziom. Irytują jednak drobiazgi - np. elektrycznie zamykane szyby, gdzie pojedynczym kliknięciem da się zamknąć jedynie szybę kierowcy. Inna wkurzająca sprawa - to lusterka, które nie są składane elektrycznie. Kolejna - brak powiadomienia o otwartych szybach. Poprzednie auta - Hyundai I30 i Seat Ibiza alarmowały o tym - tutaj cisza. Już kilka razy zdarzyło mi się zostawić auto na parkingu z otwartą szybą z tyłu. Na plus silnik - bardzo żwawy, dynamiczny, świetnie przyśpieszający. Jeździłem i manualem i automatem - wybrałem automat, bo akurat taki się trafił :) Ale jedna i druga skrzynia pracują w moim odczuciu bardzo dobrze, w manualu nic nie haczyło, nic nie zgrzytało. Automat bardzo płynnie reaguje na operowanie gazem, redukując lub podnosząc biegi. Wkurzający jest tylko system start-stop, który w automacie działa z 1-2 sekundowym opóźnieniem - więc jeżeli chcę szybko włączyć się do ruchu, to muszę za każdym razem pamiętać o jego wyłączeniu. Spalanie mogłoby być lepsze, ale mogło być też gorzej - 10-10,5 w mieście (w korkach 12 l). Na trasie 7 l. Przy 140 km/h - 8,5-9. Trochę to denerwujące, ale duża bryła auta i automat robią swoje. Ostatnia rzecz, która nie oszukujmy się, że też wpływa na naszą ocenę samochodu - frajda z codziennego użytkowania. Tu 10/10 - Po roku dalej cieszę się na myśl o tym, że będę miał okazję pojechać moim Ssangiem w jakąś trasę :) Plus wyjątkowość na drodze i zaintrygowane spojrzenia mijających kierowców i przechodniów - gwarantowane!
4,6
~Slawomir
Ssangyong Tivoli
Crossover Grand 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Zakup to byl czysty przypadek. Auto okazuje sie w miare dynamiczne,przestrzenne ,ma nadzwyczaj wygodne fotele. Po 12 godzinach jazdy nie mialem zadnych uwag co do fotela kierowcy. Plecy nie bolaly. Spalanie...moze troche wiecej niz u konkurencji ale czy ten 1 litr wiecej to duzo...?

Usterki Ssangyong Tivoli

Liczba wpisów: 7
LPG odcina przy 3tysiacach
  • Ssangyong Tivoli Crossover 1.6 128KM 94kW 2015-2019
  • lpg
  • 18 tys. km
Odcina gaz przy 3tysiacach i przełącza na benzynę nie ważne czy pełna butla czy połowa. Serwis twierdzi że to zabezpieczenie głowicy . Inny egzemplarz normalnie 4500i jedzie ?? Tylko inne auta tak nie mają ?!?! Co robić ?!?!
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Check engin czujnik położenia wału
  • Ssangyong Tivoli Crossover Facelifting 1.5 GDI-T 163KM 120kW 2019-2024
  • silnik
  • 18 tys. km
Pierwszy raz check pojawił się już godzinę po wyjeździe z salonu, do tej chwili ok. 18 tys. Km błąd pojawiał się 4 lub 5 razy, silnik traci dużo mocy, zdarza się ze błąd znika sam a samochód odzyskuje moc. Dwukrotnie byłem w serwisie po usunięciu usterki auto jezdzi normalnie przez jakiś czas. Czy powinienem zgłaszać reklamację?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Krzywa belka
  • Ssangyong Tivoli Crossover 1.6 128KM 94kW 2015-2019
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Od nowosci nie idzie za pierwszym razem zamknac drzwi od kierowcy. Wciskali mi kit, ze robi sie podciśnienie w srodku, pojechalem do innego salonu, sprawdzili i doszli do wniosku ze belka jest krzywa i to usterka fabryczna. Napisali do centrali i dostali odpowied, ze belkę trzeba naciągnąć. Nie chce z tym sie za bardzo zgodzić, bo belki naciaga sie przy samochodach po wypadku, a nie nowych. Czy ktos mial taka sytuacje?
2 komentarze
Ssangyong Tivoli Crossover Grand