Szukaj

Informacje o Ssangyong

Niewiele brakowało, a dziś marka Ssangyong (nazwa ta z języka koreańskiego oznacza bliźniacze smoki) byłaby już nieobecna na rynku motoryzacyjnym ze względu na olbrzymie problemy finansowe podczas kryzysu gospodarczego. Udało się jednak przetrwać dzięki nawiązaniu partnerstwa z indyjskim koncernem Mahindra & Mahindra. Warto jednak dodać, że w swojej stosunkowo krótkiej historii Ssangyong dość często zmieniał swoich strategicznych partnerów.

Historia Ssangyonga

Wprawdzie firma Ssangyong istnieje od 1939 r., jednak nie miała ona w początkowym etapie swojej działalności nic wspólnego z branżą motoryzacyjną, działając głównie w branży wydawniczej, budowlanej oraz paliwowej. W marcu 1954 r. założona została spółka Ha Dong-hwan Motor, która m.in. produkowała samochody ciężarowe, autobusy oraz pojazdy użytkowe, w tym np. wozy strażackie. Na zlecenie armii amerykańskiej wytwarzała także Jeepy. Rok później założona została druga ważna spółka dla późniejszej historii Ssangyonga. Firma Sinjin Automobiles zajmowała się produkcją autobusów, ale montowała także samochody na licencji Toyoty czy General Motors. Firma w latach 60. miała w swoim dorobku m.in. takie modele jak Sinjin Crown, Shinshuno, Sinjin Corona oraz Sinjin Ace i Sinjin Truck.

W 1977 r. po połączeniu firm Ha Dong-hwan Motor i wóczas już Sinjin Publica powstaje Dong-A Motor, która w 1986 r. zostaje przejęta przez Ssangyong Business Group i już od 1988 r. na produkowanych autach zaczyna pojawiać się marka Ssangyong.

Pierwsze samochody Ssangyonga

Nim jeszcze pojawił się Ssangyong, od 1983 r. wytwarzany jest model Korando, który poza rynkiem koreańskim eksportowany jest m.in. do Japonii, a później także do Europy. Ważną datą dla rozwoju nowej koreańskiej marki jest rok 1991 r., od kiedy to nawiązana została współpraca z Daimlerem. W 1993 r. niemiecki koncern nabył 5% udziałów w Ssangyongu, dzięki czemu koreańska spółka zyskała dostęp do bardziej nowoczesnej technologii. Niektóre modele, np. kolejne generacje modelu Ssangyong Korando czy Ssangyong Musso wykorzystują niemieckie silniki oraz skrzynie biegów, a np. Ssangyong Chairman (pierwszy osobowy model koreańskiej marki), Istana oraz Ssangyong Rextom niemal w całości bazują na modelach Mercedesa.

Współpraca z Mercedesem przetrwała niecałą dekadę, bo już w 1999 r. Ssangyong został wykupiony przez Daewoo Motors, w efekcie czego przez kilka lat niektóre modele były oferowane także pod marką Daewoo. Również i ten związek nie przetrwał zbyt długo, bowiem już na początku XXI w. Ssangyong ponownie stał się niezależnym przedsiębiorstwem. Ciągłe jednak problemy z azjatyckim kryzysem sprawiły, że w 2004 r. 49-proc. pakiet akcji Ssangyonga nabył chiński koncern SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). W tym okresie powstają Ssangyong Rodius (2004) oraz Ssangyong Actyon (2005). W 2009 r. Ssangyong staje na skraju bankructwa, notując dużą stratę operacyjną. Wstrzymana została już nawet produkcja samochodów, jednak w listopadzie 2010 r. z pomocą przyszła indyjska spółka Mahindra & Mahindra, wykupując koreańską markę.

Współczesne modele Ssangyonga

Pierwszym modelem za rządów indyjskiej firmy jest kolejna generacja Ssangyonga Korando, która debiutuje na rynku w 2011 r. W gamie marki są znane już modele jak np. Rexton, Rodius czy Actyon oraz Actyon Sports, ale pojawiają się także całkowicie nowe. W 2015 r. na rynku zadebiutował Ssangyong Tivoli, zaś w 2016 r. Ssangyong XLV. Sytuacja finansowa firmy powoli się stabilizuje i marka Ssangyong zwiększa stopniowo swoją sprzedaż.

czytaj więcej

Ssangyong – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Ssangyong

Sprawdź co kierowcy
myślą o Ssangyong

Oceny Aut 306 ocen

4,8
~UŻYTKOWNIK KORANDO
SUV 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Ssangyong Korando V
Samochód kupiony na firmę na szybko bo wcześniejszy uległ wypadkowi a nic innego nie było dostępnego od ręki. Ale ogólnie jestem bardzo mile zaskoczony tym koreańskim autkiem.Póki co marka egzotyczna w Polsce ale z Kią kiedyś było podobnie.Zobaczymy tylko co czas pokaże i czy przyjmie się czy będzie jak z poprzednimi modelami oraz jak będzie w przyszłości z serwisem i częściami. Jak dla mnie jest ok. jeździ dobrze, miejsca dla pasażerów dużo , bagażnik jak na ten segment może być , spalanie w stosunku do tego co inni piszą nie jest aż takie olbrzymie , w końcu samochód nie jest mały.Przedewszystkim dostępny od ręki oczywiście nie w konfiguracji jaką byśmy chcieli , ale na zamówienie zrobią nawet najtańszą wersję z automatem czy napędem na dwie osie czego ciężko szukać w innych markach.
4,9
~Darek
Crossover 2.2 178KM 131kW
Ssangyong Korando IV
ponad 200tyś km, bez problemów bez stresu, auto sprawdziło się świetnie nie tylko na drogach z asfaltem (zwoziłem przyczepką drewno z lasu i też dawało radę) naprawdę świetne, a jeśli poprawiono by parę niedociągnięć to może nawet idealne. Pali niewiele, osiągi całkiem całkiem, sport to to nie jest ale bujać się jest czym. Wół roboczy poprostu. O zaletach pisał nie będę bo generalnie jest spoko, ale parę słów o tym co można by poprawić, a ktoś kto ma zamiar kupić może sprawdzić czy dla niego nie będzie to zbyt duża wada: biegi-manual, strasznie duży zakres ruchu drążkiem (w audi wystarczył ruch palcami), fotel dla osoby o 120kg trochę za słaby, oryginalne opony za twarde i śliskie - wyrzucić od razu!, przy -20 (bez garażu) problem z zapalaniem (dziwne, bo starszy model z innymi świecami żarowymi odpala od ręki)... w sumie tyle z wad z mojej strony ;)
4,5
~PAWEŁ
Terenowy 3.2 RX 220KM 162kW
Ssangyong Rexton I
Auto wygodne i z tym silnikiem dynamiczne. Założona instalacja LPG od 10 lat i 150 tys km przebiegu na gazie pozwala okiełznać wydatki na paliwo. Trochę trzeszczy na nierównościach i przy założonych kołach 18" troszkę trzęsące na drobnych wybojach i nierównościach. Automat 5 biegowy nie pozwala na super oszczędności paliwa, ale sprawnie dobiera biegi i można osiągnąć setkę w okolicach 10 sekund (tylko 25l LPG trzeba wtedy wlać) Normalnie mieści się w 18 litrach w cyklu mieszanym. I ruda atakuje ramę. Nadwozie się opiera, ale o ramę trzeba dbać.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Ssangyong przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena