Szukaj

Informacje o Ssangyong

Niewiele brakowało, a dziś marka Ssangyong (nazwa ta z języka koreańskiego oznacza bliźniacze smoki) byłaby już nieobecna na rynku motoryzacyjnym ze względu na olbrzymie problemy finansowe podczas kryzysu gospodarczego. Udało się jednak przetrwać dzięki nawiązaniu partnerstwa z indyjskim koncernem Mahindra & Mahindra. Warto jednak dodać, że w swojej stosunkowo krótkiej historii Ssangyong dość często zmieniał swoich strategicznych partnerów.

Historia Ssangyonga

Wprawdzie firma Ssangyong istnieje od 1939 r., jednak nie miała ona w początkowym etapie swojej działalności nic wspólnego z branżą motoryzacyjną, działając głównie w branży wydawniczej, budowlanej oraz paliwowej. W marcu 1954 r. założona została spółka Ha Dong-hwan Motor, która m.in. produkowała samochody ciężarowe, autobusy oraz pojazdy użytkowe, w tym np. wozy strażackie. Na zlecenie armii amerykańskiej wytwarzała także Jeepy. Rok później założona została druga ważna spółka dla późniejszej historii Ssangyonga. Firma Sinjin Automobiles zajmowała się produkcją autobusów, ale montowała także samochody na licencji Toyoty czy General Motors. Firma w latach 60. miała w swoim dorobku m.in. takie modele jak Sinjin Crown, Shinshuno, Sinjin Corona oraz Sinjin Ace i Sinjin Truck.

W 1977 r. po połączeniu firm Ha Dong-hwan Motor i wóczas już Sinjin Publica powstaje Dong-A Motor, która w 1986 r. zostaje przejęta przez Ssangyong Business Group i już od 1988 r. na produkowanych autach zaczyna pojawiać się marka Ssangyong.

Pierwsze samochody Ssangyonga

Nim jeszcze pojawił się Ssangyong, od 1983 r. wytwarzany jest model Korando, który poza rynkiem koreańskim eksportowany jest m.in. do Japonii, a później także do Europy. Ważną datą dla rozwoju nowej koreańskiej marki jest rok 1991 r., od kiedy to nawiązana została współpraca z Daimlerem. W 1993 r. niemiecki koncern nabył 5% udziałów w Ssangyongu, dzięki czemu koreańska spółka zyskała dostęp do bardziej nowoczesnej technologii. Niektóre modele, np. kolejne generacje modelu Ssangyong Korando czy Ssangyong Musso wykorzystują niemieckie silniki oraz skrzynie biegów, a np. Ssangyong Chairman (pierwszy osobowy model koreańskiej marki), Istana oraz Ssangyong Rextom niemal w całości bazują na modelach Mercedesa.

Współpraca z Mercedesem przetrwała niecałą dekadę, bo już w 1999 r. Ssangyong został wykupiony przez Daewoo Motors, w efekcie czego przez kilka lat niektóre modele były oferowane także pod marką Daewoo. Również i ten związek nie przetrwał zbyt długo, bowiem już na początku XXI w. Ssangyong ponownie stał się niezależnym przedsiębiorstwem. Ciągłe jednak problemy z azjatyckim kryzysem sprawiły, że w 2004 r. 49-proc. pakiet akcji Ssangyonga nabył chiński koncern SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). W tym okresie powstają Ssangyong Rodius (2004) oraz Ssangyong Actyon (2005). W 2009 r. Ssangyong staje na skraju bankructwa, notując dużą stratę operacyjną. Wstrzymana została już nawet produkcja samochodów, jednak w listopadzie 2010 r. z pomocą przyszła indyjska spółka Mahindra & Mahindra, wykupując koreańską markę.

Współczesne modele Ssangyonga

Pierwszym modelem za rządów indyjskiej firmy jest kolejna generacja Ssangyonga Korando, która debiutuje na rynku w 2011 r. W gamie marki są znane już modele jak np. Rexton, Rodius czy Actyon oraz Actyon Sports, ale pojawiają się także całkowicie nowe. W 2015 r. na rynku zadebiutował Ssangyong Tivoli, zaś w 2016 r. Ssangyong XLV. Sytuacja finansowa firmy powoli się stabilizuje i marka Ssangyong zwiększa stopniowo swoją sprzedaż.

czytaj więcej

Ssangyong – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Ssangyong

Sprawdź co kierowcy
myślą o Ssangyong

Oceny Aut 286 ocen

4,6
~Mateusz
SUV Facelifting 2.0 Low Emission 150KM 110kW
Ssangyong Korando III
Samochód zakupiłem w 2018 roku w Niemczech od pierwszego właściciela z przebiegiem 48 000 km. Skusiła mnie niska cena i młody rocznik auta z prostym silnikiem idealnym pod instalacje gazową. Obecnie auto ma przejechane 107 000 km. Samochód bezawaryjnie jeździ. Z plusów to oszczędny silnik który potrzebuje około 10 L LPG na 100 km. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą ( wzrost około 200 cm). Bardzo dobre wyciszenie kabiny i szybko nagrzewający się silnik, tanie części eksploatacyjne (filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 20 zł, f. kabinowy 18 zł zakup części e-autoparts.pl) Do minusów auta trzeba zaliczyć mało dynamiczny silnik, słabe hamulce. Czy drugi raz kupiłbym Ssangyonga? Oczywiście tak ale w automacie :) Na koniec dodam iż bardzo miło też zaskoczył mnie serwis SSangyong Polska. Od razu po zakupie wykryłem stuki w układzie kierowniczym, serwis wymienił mi maglownicę w ramach naprawy gwarancyjnej, pomimo że auto było cały czas serwisowane w Niemczech.
4,6
~Mateusz
SUV Facelifting 2.0 Low Emission 150KM 110kW
Ssangyong Korando III
Samochód zakupiłem w 2018 roku w Niemczech od pierwszego właściciela z przebiegiem 48 000 km. Skusiła mnie niska cena i młody rocznik auta z prostym silnikiem idealnym pod instalacje gazową. Obecnie auto ma przejechane 107 000 km. Samochód bezawaryjnie jeździ. Z plusów to oszczędny silnik który potrzebuje około 10 L LPG na 100 km. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą ( wzrost około 200 cm). Bardzo dobre wyciszenie kabiny i szybko nagrzewający się silnik, tanie części eksploatacyjne (filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 20 zł, f. kabinowy 18 zł zakup części e-autoparts.pl) Do minusów auta trzeba zaliczyć mało dynamiczny silnik, słabe hamulce. Czy drugi raz kupiłbym Ssangyonga? Oczywiście tak ale w automacie :) Na koniec dodam iż bardzo miło też zaskoczył mnie serwis SSangyong Polska. Od razu po zakupie wykryłem stuki w układzie kierowniczym, serwis wymienił mi maglownicę w ramach naprawy gwarancyjnej, pomimo że auto było cały czas serwisowane w Niemczech.
4,6
~Mateusz
SUV Facelifting 2.0 Low Emission 150KM 110kW
Ssangyong Korando III
Samochód zakupiłem w 2018 roku w Niemczech od pierwszego właściciela z przebiegiem 48 000 km. Skusiła mnie niska cena i młody rocznik auta z prostym silnikiem idealnym pod instalacje gazową. Obecnie auto ma przejechane 107 000 km. Samochód bezawaryjnie jeździ. Z plusów to oszczędny silnik który potrzebuje około 10 L LPG na 100 km. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą ( wzrost około 200 cm). Bardzo dobre wyciszenie kabiny i szybko nagrzewający się silnik, tanie części eksploatacyjne (filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 20 zł, f. kabinowy 18 zł zakup części e-autoparts.pl) Do minusów auta trzeba zaliczyć mało dynamiczny silnik, słabe hamulce. Czy drugi raz kupiłbym Ssangyonga? Oczywiście tak ale w automacie :) Na koniec dodam iż bardzo miło też zaskoczył mnie serwis SSangyong Polska. Od razu po zakupie wykryłem stuki w układzie kierowniczym, serwis wymienił mi maglownicę w ramach naprawy gwarancyjnej, pomimo że auto było cały czas serwisowane w Niemczech.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Ssangyong przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena