Szukaj

Informacje o Toyota Carina V Hatchback 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 183 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~martin123
Toyota Carina V
Hatchback 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
Powiem tak, takich aut już nie robią, tanie w eksloatacji, bezusterkowe, z dobrych materiałów. Nawet dzisiaj jak wsiadam to miło się patrzy na wnętrze, nic się nie wytarło, nadmiernie zużyło. Trzeba przyznać ze po tych 16latach auto nadal trzyma linie, liftback i spojler, odpalam i jezdze. Tyle ciężkich prób przeżyło i nigdy nie zawiodło. Brakuje mu precyzji jazdy, frajdy w kierowaniu, podsterowność daje sie we znaki, a układ kierowniczy jest nie precyzyjny, ale przecietnego Polaka to nie obchodzi bo rozmawiając o autach pierwsze lub drugie pytania dotyczy ile pali, reszta sie mniej liczy (ten pali mało jak na tą moc gazu w miescie 10L). Toyota zrobiła kawał porządnego auta. Dzisiaj mając doświadczenie w jeździe innymi markami nie kupie już Toyoty, chyba ze Lexusa, w rodzinie jeżdzi gs300 i to kontynuator tej jakości dawnej Toyoty. Jak ktoś chce mieć dzisiaj tanie i niezawodne to ten model może śmiało wybrać, trzeba natomiast pamiętać że osoby którym się nie psuła nic nie wymieniali. Najgorszy dzisiaj jest fakt że Toyota jedzie na swojej \"marce\" auta nie zawodnego wypracowanej na modelach starlet, corolla, carina, camry, a dzisiaj to mit. Jeździłem avensis, auris, yaris i powiem tak urody im niewiele przybyło, jakości o wiele mniej, cena nie proporcjonalna do jakosći, a Toyota do dzisiaj nie nauczyła się eliminować błędy sprzed 20lat czyt. kiepskie hamulce, zawsze gorsze niż europejskiej auta w klasie, wyglad tracacy klasę, a przede wszystkim nie potrafią robić aut dających radość z jazdy (tu slogan zaczerpniety z bmw ale pasuje) dziadowski ford ktorym jezdze służbowo daje wiecej fun w kierowaniu. Zanim kupicie Toyote przejedzcie się niemcami i sami osądzcie czy chcecie dawać te samą kase.
4,0
~agnes
Toyota Carina V
Hatchback 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
Moja Carina 2.0 l z roku 1997 po 103.000 jest niezawodna. Tylne firmowe amortyzatory wymionione po 67 tys - duza roznica w tlumieniu. Wymienilam na gazowe japonskie w bylym quick fit-cie i maja 75% tlumienia - jak nowki. Przod 55% - oryginalne. Troche za miekkie zawieszenie, szczegolnie uciazliwe przy wiekszych predkosciach ok. 150 km/h - brak pewnosci prowadzenia. Niedawno wymiana paska rozrzadu zgodnie z zaleceniem iz po 100.000 km. Wymiana akumulatora po 5 latach ale tak profilaktycznie, stary byl jeszcze ok. Oleju nie bierze, najczesciej wymieniam na lotos synt. Denerwuje kiepska jakosc plastiku na desce rozdzielczej - nie trzeszczy ale nieprzyjemny w dotyku. Tapicerka welurowa - brak sladow zurzycia. Ogolnie mozna polecic ale wlasciwosci jezdne slabe, szczegolnie dla tego silnika i mozliwej predkosci do osiagniecia 200km/h.
4,3
~Karaś_2308
Toyota Carina V
Hatchback 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
Moim zdaniem jedno z najbardziej udanych samochodów. Jak na 31 lat (rok produkcji 92, nie wiem czemu nie było możliwości wyboru tego rocznika), auto trzyma się świetnie. Kupiłem je jako powypadkowe, po złożeniu nie widać śladu :). Użytkuję je od 3 lat i raczej będę jeździł do momentu, aż nie stanie na amen. Żadne nowe auto (nie licząc tych z salonu) nie jest tak mało awaryjne jak Carina. Auto pomimo swojego wieku, dalej potrafi pokazać że jest dobrym autem i ma jeszcze sporo do zaoferowania.
Åšrednie spalanie dla Toyota Carina V Hatchback 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW 1993-1998
8,9
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Toyota Carina V
Hatchback 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
Auto jest w rodzinie 14 lat, nigdy nas nie zawiodło, przejechało pół europy, zawsze mijało inne zepsute auta w jej wieku na poboczach. Daj wcześniej znać że coś dolega, jak sie ignoruje to jest problem. Spalanie do mocy bardzo dobre, dodatkowo jest w z instalacją od 70tyś km, zwróciła sie wielokrotnie, zawsze bez problemów. Ceny napraw to generalnie nie znam, bo wymieniam tylko cześci eksloatacyjne, te są droże od porównywalnych europejskich aut, ale też bardziej trwałe.
9,6
Toyota Carina V
Hatchback 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
W prawdziwej "długiej trasie" nigdy nie byłem - wpisana wartość na oko. Jeżeli nie stoi się długo w korkach to nawet w mieście schodzi poniżej 10. Wynik dobry, szczególnie jeśli na dwójce można się bujnąć do 100 km/h! (zapominając na chwilę o rozsądnym spalaniu).
8,7
Toyota Carina V
Hatchback 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
Jak już pisałem spalanie jest wzorem do naśladowania przy tej mocy silnika. Ceny części, hmm, jest to japończyk, więc nie może byc bardzo tanio. Powiem nawet, że części są droższe niż do Mercedesa 124. Ostatnio wymieniałem koło pasowe, napędzające pasek(z niewiadomych powodów strzeliło) i tu trochę się zdziwiłem, bo w aso powiedzieli mi 700zł, a w japancarsie 500zł. Moim zdaniem to dużo, ale w końcu kupiłem używane za 80 zł :)
Toyota Carina V Hatchback