Szukaj

Informacje o Toyota

Toyota to drugi co do wielkoÅ›ci koncern motoryzacyjny na Å›wiecie, który w 2018 r. pod wzglÄ™dem wielkoÅ›ci sprzedaży ustÄ…piÅ‚ jedynie Grupie Volkswagena. Obecnie w skÅ‚ad najwiÄ™kszego japoÅ„skiego koncernu samochodowego, poza ToyotÄ…, wchodzÄ… również takie marki jak Lexus, Daihatsu, Hino oraz Scion. JednoczeÅ›nie Toyota byÅ‚a najpopularniejszÄ… markÄ… samochodowÄ… w 2018 r. z Å‚Ä…cznÄ… sprzedażą na wszystkich rynkach wynoszÄ…cÄ… ponad 8,75 mln egzemplarzy.

Historia Toyoty

Historia firmy Toyota rozpoczęła siÄ™ w 1885 r., jednak jej poczÄ…tki nie byÅ‚y zwiÄ…zane z przemysÅ‚em motoryzacyjnym. Sakichi Toyoda zaÅ‚ożyÅ‚ warsztat tekstylny, który w 1928 r. przeksztaÅ‚cony zostaÅ‚ w firmÄ™ Toyoda Spinning and Weaving, którÄ… w pierwszych latach prowadziÅ‚ ze swoim synem Kiichiro ToyodÄ…, i która w dużej mierze przyczyniÅ‚a siÄ™ do zrewolucjonizowania przemysÅ‚u tekstylnego w Kraju KwitnÄ…cej WiÅ›ni. Dopiero na poczÄ…tku lat 30. minionego stulecia, na skutek zainteresowania syna zaÅ‚ożyciela branżą motoryzacyjnÄ…, firma w 1933 r. otworzyÅ‚a dziaÅ‚ samochodowy, który rozpoczÄ…Å‚ swÄ… dziaÅ‚alność od skonstruowania 6-cylindrowego silnika o pojemnoÅ›ci 3,4 litra, a dwa lata później powstaÅ‚ pierwszy prototyp samochodu o nazwie A1. Już rok później rozpoczÄ™to produkcjÄ™ modelu AA, a w 1937 r. przeksztaÅ‚cono strukturÄ™ firmy i wprowadzono nowÄ… nazwÄ™ – Toyota Motor Corporation.

Najważniejsze modele w historii Toyoty

Mimo rozpoczÄ™cia dziaÅ‚aÅ„ wojennych Toyota w dalszym ciÄ…gu kontynuowaÅ‚a też produkcjÄ™ samochodów oraz konstruowanie nowych modeli. Dlatego też już na poczÄ…tku lat. 50. XX w. Toyota byÅ‚a w stanie rozpocząć produkcjÄ™ caÅ‚kowicie nowych modeli. Jednym z ważniejszych aut z tamtego okresu byÅ‚a zbudowana na bazie Jeepa Willysa Toyota BJ, która byÅ‚a prekursorem produkowanego od 1954 r. do dziÅ› Land Cruisera.

Prawdziwy boom na modele Toyoty miaÅ‚ miejsce w latach 50. i 60. Wówczas to zadebiutowaÅ‚o na rynku kilka ważnych modeli, dziÄ™ki którym Toyota zaczęła siÄ™ liczyć także poza granicami swojego rodzimego kraju. W 1955 r. zadebiutowaÅ‚a Toyota Crown z klasy Å›redniej-wyższej, a w 1957 r. nieprodukowana już dziÅ› Toyota Corona z klasy Å›redniej. W 1966 r. do oferty doÅ‚Ä…cza Toyota Corolla, najczęściej kupowany do dziÅ› model Toyoty. W 1983 r. pojawiÅ‚a siÄ™ wreszcie Toyota Camry - jeden z kilku tzw. globalnych modeli Toyoty. Wszystkie te modele sprawiÅ‚y, że rozpoczÄ™to produkcjÄ™ samochodów na niespotykanÄ… dotÄ…d skalÄ™ na rynku japoÅ„skim. 

Sportowe modele samochodów Toyota

W historii Toyoty znajdziemy także dość spory rozdział związany ze światem sportu i sportowymi modelami. Najlepszym tego przykładem są modele Celica, MR-2 czy Supra. Toyota Celica produkowana była w latach 1970-2005 i była dostępna jako liftback, coupe, a także kabriolet, a jej topową odmianą była wersja z napędem na wszystkie koła i turbodoładowaniem GT-Four.

Na bazie trzech ostatnich generacji Celici produkowana byÅ‚a Toyota Supra (poczÄ…tkowo oferowana jako Toyota Celica Supra), sportowe coupe z napÄ™dem na tylnÄ… oÅ›. W 2019 r., po 17 latach przerwy, Toyota powróciÅ‚a do tego modelu. Również sportowe geny miaÅ‚a produkowana od 1984 r. Toyota MR-2. To naturalnie nie wszystkie sportowe modele samochodów Toyoty. Warto wspomnieć jeszcze chociażby o takich modelach jak Toyota 2000GT czy też bazujÄ…ca na Corolli Toyota AE86 w wersji Levin bÄ…dź Trueno.

Hybrydowe modele samochodów Toyoty

Równie ważny, jeÅ›li nie ważniejszy, jest rozdziaÅ‚ dotyczÄ…cy modeli Toyoty z napÄ™dem hybrydowym. Można dziÅ› Å›miaÅ‚o postawić tezÄ™, że gdyby nie ten japoÅ„ski koncern, dziÅ› z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… poziom rozwoju pojazdów z napÄ™dem hybrydowym byÅ‚by na znacznie niższym poziomie. Wprawdzie Toyota Prius nie byÅ‚a pierwszÄ… hybrydÄ… w historii motoryzacji, ale to ona odniosÅ‚a najwiÄ™kszy sukces, osiÄ…gajÄ…c najwiÄ™kszÄ… sprzedaż ze wszystkich dostÄ™pnych na rynku hybryd. Pierwsza generacja Toyoty Prius zadebiutowaÅ‚a w 1987 r., a obecnie na rynku jest już dostÄ™pna czwarta generacja tego modelu.

Z biegiem czasu coraz więcej modeli Toyoty ma w swojej ofercie także warianty z napędem hybrydowym. Do tej grupy należą m.in. Toyota Auris, Toyota Yaris, Toyota Camry, Toyota Highlander, Toyota RAV4 czy Toyota C-HR.

Toyota - dodatkowe informacje

Toyota dość mocno zwiÄ…zana jest z rynkiem polskim. W naszym kraju japoÅ„ski koncern ma bowiem dwie swoje fabryki. W WaÅ‚brzychu (Toyota Motor Manufacturing Poland) produkowane sÄ… silniki benzynowe oraz skrzynie biegów, zaÅ› w Jelczu-Laskowicach (Toyota Motor Industries Poland) - silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Od 2017 r. poÅ‚Ä…czone obie spóÅ‚ki pracujÄ… również nad rozwojem napÄ™du hybrydowego Toyoty.

Toyota Corolla to najlepiej sprzedajÄ…cy siÄ™ model w historii Toyoty ze sprzedażą na poziomie ponad 40 milionów egzemplarzy. DziÅ› nowa Corolla zjeżdża z taÅ›my produkcyjnej do 27 sekund.

Olbrzymi wpływ na sukces Toyoty ma legendarny już dziś system produkcji Toyoty oparty m.in. o takie hasła jak kaizen, jidoka czy just-in-time. Chęć wyeliminowania każdego błędu jest tak duża, że każdy pracownik na linii produkcyjnej ma prawo do jej wstrzymania, jeśli zauważy jakiś błąd.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Toyota

Sprawdź co kierowcy
myślą o Toyota

Oceny Aut 11 259 ocen

4,5
~Mortassi
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW
Generalnie jest to moim zdaniem idealny samochód jeśli potrzebujemy pojazdu żeby po prostu jechać z punktu A do punktu B a nie od warsztatu do warsztatu. Zrobiłem tym samochodem na razie 100 000km i w tym czasie na naprawy wydałem niecałe 400zł (łącznik stabilizatora, łożysko amortyzatora). Jeśli ktoś szuka sportowych wrażeń i zawieszenia które wybierze wszystkie nierówności - to nie jest samochód dla takiej osoby. Jeśli ktoś chce jechać gdzie chce, tanio, bezawaryjnie, czasem coś przewieźć - to idealny samochód do tego celu. Ja właśnie czegoś takiego szukałem i znalazłem. Nigdy nie miałem samochodu w którym przez 100 000km nie przekroczyłem 1000zł na konieczne naprawy (wcześniej VW, Audi). Generalnie jestem z tego pojazdu bardzo zadowolony.
4,1
~mik@poczta.fm
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW
Samochód pełen sprzeczności, którego nie kupiłbym ponownie. Absolutnie NIE wyciszony. Głośny przy przyspieszaniu (każda prędkość) i przy jeździe powyżej 120km/h (szum i hałas zewsząd). Bardzo oszczędny w mieście, paliwożerny na ekspresówkach i autostradach. Przeciętne wykonanie, przeciętne wykończenie, nieprecyzyjna regulacja foteli. SKANDALICZNIE mały bak (!) realnie 36 litrów, mimo deklarowanych 43. Gdy rezerwa się zapala i pozostaje paliwa na 40km wg. komputera, to zatankujesz 31 litrów, no może 32. Jeśli tylko do miasta i ktoś bardzo spokojnie jeździ, a nie ma zbyt dużych oczekiwań względem samochodu, to OK. Jeśli jeździsz z rodziną, albo wybierasz się na trasy szybkiego ruchu, to kup inny samochód. Inaczej będziesz się męczyć. Z trasy ty i pasażerowie wrócicie ogłuszeni, totalnie zmęczeni hałasem. Wyciszenia nie ma, naprawdę.
3,4
~Paweł
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW
Swoją opinię opieram na dwóch latach jeżdżenia sedanem 1.2 w wersji najbardziej podstawowej i obecnie 2.0 hybrid z jakimś tam wyposażeniem. Auto to koszmar na trasie, dalszy wyjazd czy próba jeżdżenia z prędkościami autostradowymi powoduje, że w połowie drogi masz konkretnie dość. Auto jest zupełnie niewyciszone, niewygłuszone, nie da się słuchać muzyki, nie da się rozmawiać przez fatalny fabryczny zestaw głośnomówiący. Materiały wykończeniowe we wnętrzu są fatalnej jakości. Dywaniki fabryczne wytarły się na wylot po 60 tysiącach, tkanina, którą pokryta jest podłoga w kabinie jak i bagażniku chyba złośliwie została wybrana - nie da się jej odkurzyć, auto jest niesamowicie trudne w utrzymaniu czystości. Samochód jest autem miejskim i tam też sprawdza się najlepiej, pali wtedy mało, jest ciche, zwinne, w wersji benzynowej dość lekkie i świetnie się prowadzi, w wersji hybrydowej przód pływa, nie wiesz czy to już poślizg. Do tej pory jeździłem prawdziwymi samochodami, lubię jeździć, sprawia mi to frajdę, ale nie Corollą. Rozumiem, że z uwagi na bezawaryjność i gwarancję oraz doskonały serwis jest to świetne auto flotowe, ale jeśli planujesz kupić takie auto prywatnie to nie rób tego. Samochód to porażka. Dodam, że spalanie przy jeździe autostradowej to 10-11 litrów na 100km, a tankować trzeba co 300km. Sam silnik jest bardzo elastyczny i przyspiesza super, ale hałas zabija wszystko.

Zgłaszane usterki 769 usterek

Rozładowany akumlator 12v problem z uruchomieniem
  • Toyota Yaris IV Cross Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 2
Cześć kupiliśmy małe auto na dojazdy do sklepu i pracy max 40km. Przez miesiąc wszystko było ok. Po miesiącu się zaczęło rano auto było zablokowane i otworzenie drzwi możliwe jedynie grotem. System się nie podniósł i brak reakcji na próbę odpalenia. Wezwane asistance auto odpaliło i zostało umówione na wizytę w serwisie toyoty. Sprawdzenie aku i wszystko ok. Po trzech tygodniach asistane wezwane ponownie do tej samej awarii następnie po tygodniu i jeszcze raz po dwóch dniach i znowu po dwóch dniach. Ostatecznie auto zabrane lawetą na serwis. Przez tydzień sprawdzanie aku. Według serwisu wszystko ok przed wydaniem aku doładowane. 6 tygodni spokoju i znowu to samo. Serwis dilera gdzie auto było kupione stwierdził że auto robi za krótki odległości i nie może doładować aku. Propozycja ponownego sprawdzenia aku (sprawdzane juz 5 razy). Auto powinno robić co najmniej 100 km gdzie podczas wybierania samochodu było jasno powiedziane ze auto będzie robić max 40 km mało tego diler powiedział że auto jest przeznaczone do miasta na krótkie dystanse a nie w trasę. Poza tym auto strasznie mułowate i głośne, pali jak smok najlepiej było by mieć stałe podłączenie do dystrybutora. Komputer pokazuje ponad 500km zasięgu realny max 400 a na autostradzie 250-300km. Nigdy więcej takiego gniota jak toyota a tym bardziej hybryda. Tylko Diesel jak do tej pory w stu procentach nie zawodny auto robi 1,5 km dwa razy dziennie i nie ma problemów z odpaleniem nawet po miesiącach. STOP HAIBRYD GO DIESEL!!!
2 komentarze
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Toyota przeprowadzone przez Euro NCAP.
Åšrednia ocena