Szukaj

awaria filtra gpf
Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2021-2024

  • Autor: xxx
  • Kategoria: układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Gdy samochód miał przejechane 2 050 km zaświeciła się kontrolka wskazująca na konieczność kontynuowania jazdy, aby zregenerować filtr cząstek stałych. Dzwoniłem do serwisu i powiedziano mi, abym przejechał kilkadziesiąt kilometrów z większą prędkością i wtedy kontrolki zgasną. Tak zrobiłem i to kilkukrotnie i nic z tego nie wyszło. Kontrolki nie zgasły. Dwa tygodnie temu zadzwoniłem z powrotem do serwisu, bo chciałem się umówić na skasowanie błędów. Z powrotem się dowiedziałem, że muszę przejechać dłuższy odcinek z prędkością ponad 2 tys. obrotów. Usłyszałem także, że mogą mi wypalić filtr, ale będę musiał zapłacić 450zł. Naprawa na mój koszt. Usłyszałem także - „Wiedział Pan jaki samochód kupuje”. Zero pomocy ze strony serwisu. Samochód z gwarancją, praktycznie nowy, bo co to jest 2 tysiące kilometrów i zapalone kontroli.
Dziwi mnie stwierdzenie, że „Wiedział Pan jaki samochód kupuje”. Ja wiedziałem, że kupuję samochód NOWY i teoretycznie nieprędko powinienem się spotkać z mechanikiem. Dlaczego mam płacić 450zł. za usługę w samochodzie, który dopiero wyjechał z salonu.
Pojechałem na pierwszy przegląd, ale już do innego salonu. Tam bezpłatnie wypalono mi filtr. Sprawa pewnie wróci. No chyba, że wcześniej zadzwoni KIA i poinformuje o usterce fabrycznej i ją usunie. Zobaczymy ???
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 73
Nie wystąpiła: 8

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Sprowadzili bubel z Korei i nic z tym nie robią. Serwis chce za usunięcie usterki samochodu na gwarancji 400 zł i nie wiadomo czy to będzie skuteczne. Oddawać samochody to może poważnie zaczną traktować problem. Mnie policja chciała zabrać dowód za świecące się kontrolki
Odpowiedz
Przejechałem 1500 km i zapaliła się kontrolka filtra tłumika. Wykonałem poradę serwisu na drodze kontrolka zgasła. Po przejechaniu 500 km lampka zaświeciła się ponownie. Nie po to kupowałem nowy samochód żeby co parę km wypalać filtr. Chyba wezmę rzeczoznawcę i będę starał sie o wymianę samochodu. Jak jest problem z z wieloma samochodami to importer powinien rozwiązać problem z Koreanczykami a nie zadać od użytkowników zapłaty za usługę po 400 zl
Odpowiedz
Niestety problem GPF dotknął i mój egzemplarz. Najpierw niecałe 5 tyś. km, wypalanie w drodze nie pomogło. Na szczęście w serwisie w Bydgoszczy zrobili za free. Niestety po 1200 km (w tym połowa na autostradzie) temat wrócił. Znowu serwis, znowu za free, choć już rozmowa, że źle jeżdżę. To automat, więc sam zmienia biegi. Nie jeżdżę na trybie sport, bo nie jestem w stanie zmieścić się w 10 l/100 km, a i na trybie eko, w mieście min. 8,5l/100 km z wykorzystaniem "żeglowania". Pewnie gdyby nie mHEV to byłoby znacznie więcej. Jedno przeczy drugiemu. Nie da się jeździć ekonomicznie i bez wpływu na GPS. Moim zdaniem konstrukcja jest wadliwa. Po głowie chodzi mi nawet, aby dołączyć do jakiegoś pozwu zbiorowego. Autko bardzo mi się podoba, jednak nie po to wydaję prawie 180 tyś. żł aby odwiedzać co chwilę serwis. Bo nawet jeśli odpukać usługę mam za darmo, to moje stracone 3 godziny życia są sporo warte. Nie winie dealerów, bo to "gówno" też im ktoś podrzucił, a producent pewnie nie oddaje im kasy za wykonane usługi wypalenia filtra, więc podobnie jak użytkownicy też ponoszą koszty i jeszcze muszą się tłumaczyć. Smutna to historia i jeśli KIA czegoś z tym nie zrobi, to w moim przypadku będzie to ostatni model tej marki, a jeździłem już VENGA, 3xCEED różnych generacji i teraz SPORTAGE. Namówiłem też kilka osób do zakupu tej marki, ale teraz już tego nie zrobię, bo zależy mi na własnej reputacji.
Odpowiedz
Dzisiaj i mnie rano po odpaleniu samochodu powitał ten komunikat przy przebiegu 5700km. Serwis kazał jechać autostradą przez 40 min ze stałą prędkością przy obrotach 2500-2800 tak więc czeka mnie ekologiczne latanie po autostradach, nie spodziewałem się że to taki szmelc. Oczywiście wiedzą że jest problem ale olewają sprawę bo pewnie trzeba by wszystkim wymienić coś w silniku i osprzęcie, wcześniejsza generacja nie ma takiego problemu. Jeśli nie uda mi się samemu wypalić to żądają ponad 400zł i mówią że lepiej samemu bo to co oni robią nie jest zbyt zdrowe dla silnika. Jeśli czegoś z tym nie zrobią to trzeba będzie podjąć kroki prawne. Konkludując omijać szerokim łukiem.
Odpowiedz
Przebieg 2800 kontrolka zapaliła się ponownie. Za pierwszym razem jazda z obrotami ok 4000 przez 40 km spowodowała zgaśnięcie lampki GPF, niestety po miesiącu kontrolka znowu się zapaliła, dzisiaj, przejechane 40 km i nic zamierzam udać się z tym do serwisu i nie zmierzam za to płacić !!!
Odpowiedz
Problem z filtrem GPF w głównej mierze wynika ze stylu jazdy. Częste poruszanie się z niskimi obrotami silnika, gwałtowne wciskanie pedału gazu przy niskich obrotach silnika na dłuższą metę zaszkodzą każdemu filtrowi. Silnik benzynowy powinien pracować w zakresie obrotów 2-3 tyś wówczas temperatury spalin oraz ciśnienie ich przepływu będzie optymalne dla filtra GPF. Tylko tyle i aż tyle.
Odpowiedz
Ten samochód to porażka, nie spodziewałem się takich rzeczy. Żaden styl jazdy, człowieku to samochód jest dla nas a nie my dla samochodu! Koleżanka ma poprzedni model i jeździ przepisowo zero autostrad i zero problemów, nigdy nie zapaliła się jej taka kontrolka. Wczoraj byłem na jeździe 40km 5 bieg obroty 2500-2800 i nic. Zajechałem do serwisu i mówią że ta instrukcja którą podaje producent tj. jazda przez 30min co najmniej 80km/h na 3 lub wyższym biegu z obrotami 1,8 - 4tys podobno jest na lato zimą się nie sprawdza, zimą kazano mi piłować samochód na 3 biegu przy obrotach 3,5-4 tys. To ma być normalne? Ja głupi piłowałem ale oczywiście to nic nie dało. Składam reklamację tego samochodu, niech sobie wezmą ten szajs i sami piłują ile im się podoba.
Odpowiedz
Również zamierzam reklamować samochód. Mam pytanie czy rozpoczął Pan tę procedurę? Samodzielne czy z pomocą prawnika ?
Odpowiedz
Więcej jeżdże samochodami niż ty żyjesz na tym świecie. Jak jest bubel Koreański to powinien być szybko rozwiązany przez dilera , serwis i producenta. Kupujący płaci i powinien jeżdzić tam gdzie chce a nie piłować silnik na wysokich obrotach żeby zgasła głupia lampka
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sportage V SUV