Szukaj

Szarpanie i wibracje
Kia XCeed Crossover 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2022

  • Autor: Tom
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 15 tys. km
Pół roku od zakupu auto zaczęło mocno szarpać przy przyspieszaniu. Diagnoza - cewka do wymiany. Po kolejnym pół roku kangurowanie przy niskich prędkościach, lekkie szarpanie i wibracje. Podejrzewam cewkę. Na komputerze brak błędu - serwis nie wymieni, póki problem się nie nasili.

Komentarze

Nie przesądzam Twojego przypadku ! Jednak jest wielce prawdopodobne, że powodem jest nadmiar sadzy na denkach tłoków i w komorze spalania. Jest to przypadłość współczesnych silników z wtryskiem bezpośrednim oraz turbosprężarką. Taki silnik generuje wysoki moment obrotowy już w niskim zakresie obrotów co niektórych kierowców skłania do jazdy na zbyt wysokich biegach. Wysokie biegi, niewielka prędkość obrotowa silnika i zbyt niska temperatura w komorze spalania to idealne warunki do powstawania sadzy. Można temu skutecznie zapobiegać jeżdżąc z wyższymi obrotami silnika generując w ten sposób temperatury wypalające sądzę. Nie warto sugerować się wskazaniami komputera sugerującymi zmianę biegu na wyższy. Co pewien czas warto przejechać autostradą odcinek ok. 10 km z prędkością 110-120 km/h na 4 biegu, wysoka temperatura wypali nadmiar sadzy i nagaru.
Odpowiedz
Żadne cewki. Sadza. Przejedź kawałek z większymi obrotami i sporym obciążeniem.
Odpowiedz
Dokładnie tak!!!
Odpowiedz
dzisiaj jak widać samochody kosztują majątek a są bublami- produkt niedopracowany nie przetestowany puszczony do KL jako wadliwy. Firmy prawnicze czas zarabiać na producentach samochodów ! Wiedzą co sie psuje a jednak nie poprawiają tego to czas uderzać po kieszeni !
Odpowiedz
Wymiana cewki. Znany problem w tym modelu.
Odpowiedz
Podpowie ktoś jak zdiagnozować która cewka bez komputera?
Odpowiedz
Kia XCeed Crossover

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów