Szukaj

Lekkie ściąganie auta na prawą stronę
Opel Vectra C Sedan 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005

  • Autor: SiOoDeCk
  • Kategoria: układ kierowniczy
Auto nie było tłuczone, wszystkie naprawy były dokonywane w ASO (tak przynajmniej wynika z faktur poprzedniego właściciela), dwukrotny przegląd (tuż przed i tuż po zakupie) nie zaniepokoił przeprowadzającego badania. Zauważalne jest jednak lekkie ściąganie auta na prawą stronę. Proszę o pomoc.

Komentarze

Witam tez mam ten problem. Viki c 2.2 benz 2004 oryginal alufelgi 6 miesieczne opony wywazone sciaga w prawo, kupilem felgi uzywane proste , zalozylem nowe opony. Wywazone wszystkie 4 szt. Myslalem ze po klopocie, i ch..j ,,sciaga jak sciagalo,pojechalem na geometrie ustawilem tyl i przod, sciaga dalej na geometrii diagnosta powiedzial ze jest delikatny luz na drazku kier. Ale mowi ze to raczej nie bedzie przyczyna.Juz sie boje ze wymienie pol zawieszenia i go..no to pomoze bo mechanicy nie poradza sobie z tym.Na koniec dodam ze 2 mies temu czulem na lekkiej gorce ze auto nie toczy sie do przodu,jakby cos chamowalo je, czy to chamulce czy co?
Odpowiedz
Również miałem problem ze ściąganiem (w prawo). Problem próbowałem rozwiązać kilka lat, w pewnym momencie nawet się poddałem. Pewnego razu chciałem przełożyć koła z tyłu na przód i w tym celu udałem się na stację wulkanizacyjną (tym razem na inną niż zwykle). W trakcie wizyty wulkanizator od razu zwrócił mi uwagę, że koła są źle wyważone (za dużo odważników). Według wulkanizatora po jednej stronie felgi odważniki mogą być tylko w jednym miejscu (może być kilka ale jeden obok drugiego, a nie rozstrzelone po całym kole). Po wyważeniu auto jedzie prosto. Kilka lat męczarni, wymiana zawieszenia, testowanie na różnych kompletach opon, a tu się okazało, że warsztaty, w których wyważałem po prostu robiły to źle.
Odpowiedz
Miałem problem ze ściąganiem ale w lewo, zdiagnozowano wiele rzeczy, wymieniłem połowę zawieszenia a problem dalej istniał. Na koniec ustaliłem, że ściąganie jest skutkiem zatartego łożyska przedniej sprężyny i mimo tego iż mój mechanik mówił, że jest ok to ja kazałem wymienić. Efekt to moja viki c z 2006 roku jedzie teraz prosto. Szkoda tylko że wywaliłem pare razy kase na zbieżność i inne niepotrzebne pierdoły. Ale musicie dobrze poobserwować swoje auta bo u mnie oprócz ściągania był także obserwowany delikatny obrót kierownicy na dołkach. Poprostu nie wracała do pozycji całkowicie neutralnej.
Odpowiedz
U mnie ten problem wynika z zaciskającego się hamulca na lewym tylnym kole - aż się tarcza grzała i klocki starły. Gdy udało mi się go odblokować na jakiś czas, to auto jechało prosto.
Odpowiedz
Mi też ściąga bardzo delikatnie w prawo. VC kombi 2007 rok. Wzorowy stan techniczny, absolutnie zero jakichkolwiek luzów (sprawdzane w 4 stacjach), brak jakichkolwiek przyczyn. Geometria zgodna z wzorcem, wg niej oś odchylanie jazdy zero stopni, zero minut. Opony nowe. Widocznie jest to reakcja na pochylenie drogi, które w Polsce wynosi nawet do 2 stopni.
Odpowiedz
Wymieniłem sprężyny w Viki 2008 i od tego czasu ściąga. Ciśnienia i Geometria ok i przód i tył, zawieszenie ok, zmiana kół nie pomogła( prawy na lewą, przód na tył i na skos), koła od innej Vectry i bez zmian a w innym samochodzie koła z mojej nie sciągają. Wymieniłem spręzyny na innej marki, bez zmian, odłączyłem kostkę od wspomagania - bez zmian. Położyłem pochylenia i teraz podczas przyspieszania szybko zmienia pas ruchu - mocno ciągnie Proszę o pomoc - nie mam więcej pomysłów
Odpowiedz
Istnieje szansa, ze w zaleznosci od typu sprezyn mogly zostac zle zalozone. Z przodu np. do gory nogami albo z tylu, jesli to kombi to wersja wzmocniona sprezyn wymaga ulozenia zwojow w lustrzanym odbiciu. Czyli nap. oba dolne konce musza byc albo na zewnatrz, albo do wewnatrz samochodu. Roznica jest 1 cm w wysokosci az. Do wewnatrz wyzej.
Inne kwestie to lozyska kol, lozyska mcphersona i zaciski hamulcowe.
Ostatnia mozliwosc to modul CIM w wersji z ESP. Kierownica musi byc idealnie prosto.
A, i nawet delikatny luz na ktorymkolwiek wahaczu. Taki co to dopiero ma sie zaczac tez wystarczy by lekko sciagalo.
Mniejsze ET felg tez wzmaga zjawisko.
Odpowiedz
sciąganie auta na którąś ze stron - 1. geometria, 2. różnica nawet 1 mm wysokości bieżnika pomiędzy oponami, 3. amortyzatory, 4. wahacze i wszystkie połączenia tulejowe
Odpowiedz
Uwaga !!!!
Wymieniłem wszystkie tarcze hamulcowe i klocki ,
Łącznik stabilizatora, sprężyny , wachacz kompletny, piasty kół wszystkie wyważenie kół i geometria to wszystko z przodu w opel vectra c 1.8 GTS
Panowie i teraz uwaga za ściąganie auta w prawa stronę odpowiedzialne mogą być wachacze tył ( mocno zużyte, wyrobione luz 2 - 3 mm ) wachacz górny banan i prosty . I auto ściaga . Nie wiem czy tuleje też? Ale warto to sprawdzić !!!!!!!!
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Sedan 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
9,1
l/100km
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Sedan