Szukaj

Przegrzane tarcze
Skoda Superb III Kombi 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018

  • Autor: Damian
  • Kategoria: układ hamulcowy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 10 tys. km
Witam. Samochod kupiony w grudniu 2017 roku. Po 4 miesiącach i 4 tyś km zgłoszenie problemu z tylnymi tarczami nie równe zużywanie sie powierzchni. Diagnoza serwisu wszystko ok !!! Ostatnia wizyta w serwisie 03.09.2018. Auto ma 9 miesięcy i przebieg 10700. Tarcze wyglądają zle. Diagnoza serwisu rysy powstały w wyniku zanieczyszczenia miedzy klockiem a tarcza. Tarcze uległy przegrzaniu i nie podlegaja wymianie gwarancyjnej moge wymienic na swoj koszt za jedyne ok 1700 zł. Na pytanie w jaki sposób przegrzały sie tarcze usłyszalem ze za szybko jeżdżę i za mocno hamuje. Masakra !!!!!

Komentarze

Mialem problem z tarczami z tyłu ( głośne szuranie przy lekkim hamowaniu) ale serwis bez problemu wymienił na gwarancji. SS3 FL 2019
Odpowiedz
W moim przypadku tarcze z przodu i z tyłu siadły po 4000 tys km samochód nowy ,nie uznano mi gwarancji twierdząc że jeździłem cały czas na hamulcu tarcze się przegrzały i wypaczyły lub tez dużo jeździłem po górach przez co dużo hamowałem, wymieniałem sam na własny koszt.
Odpowiedz
Miałem ten sam problem, mam superba 1.8 TSI 180 KM z 2016r .oku Problem się zaczął po 50 tyś km, przegrzane, porysowane, wibrujące tylne tarcze, klocki do wymiany. Wymiana na mój koszt 2117 zł.
Odpowiedz
potwierdzam, tylne tarcze zużywają się masakrycznie szybko. Mój prywatny mechanik zaproponował mi tarcze BOSH ceramiczne. Koszt niższy niż oryginalne tarcze Skody. Widzę że problem jes szerszy i dotyczy albo wad konstrukcyjnych albo materiałowych. Producent pewnie ze względu na koszty odrzuca reklamację tym bardziej że prosto odbić temat. Z drugiej strony auto powinno być tak zaprojektowane aby tarcze wytrzymywały hamowanie. Toyotą przejechałem 100 tyś nie wymieniałem ani klocków ani tarcz. A ciągle były w tolerancji producenckiej. No coż tarcze w grupy VW przynajmniej te stosowane w Skodach są do "bani". Przynajmniej tylne tarcze. Przednie mam powiedzmy ok ale i tak naszą ślady przegrzania. Mam 2,0 TSI 162 KW ale ciągle uważam że układ hamulcowy musi być skonstruowany adekwatnie do mocy pojazdu. TUTAJ DUŻY MINUS DLA PRODUCENTA!!!
Odpowiedz
Mi wymienili na gwarancji przód i tył.
Odpowiedz
DonVito16
Ja miałem więcej szczęścia niż Damian.Wymiana tylnych tarcz i klocków po 118 tys.km.Cena podobna.Gwarancja czasowa do stycznia 2020r.,ale km do 120 tys.km.
Odpowiedz
Niemieckie dziadostwo na złom z tym czymś dobrze że mam japońca
Odpowiedz
Problem jest znany nawet skoda polska. Tylne tarcze padają jak muchy - jakby klocki nie odbijały. Tłumaczenia salonów są różne ale takie aby wskazać winę użytkownika. Nawet sami mechanicy skody potwierdzają ten problem!!!
Odpowiedz
robeeerto
u mnie to samo wibracje przy hamowaniu, ogromne szumy. Samochód na gwarancji własnie się borykam z serwisem.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Superb III Kombi 1.8 TSI 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb III Kombi