Szukaj

problem z uruchomieniem
Toyota C-HR I Crossover 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2016-2019

  • Autor: goswoz40
  • Kategoria: instalacja elektryczna
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 8 tys. km
Wystąpił problem z uruchomieniem samochodu - został odpalony z kabli. Wyświetlał się komunikat - system hybrydowy nie działa i inne kontrolki. Samochód w okresie gwarancji - ma niecałe dwa lata. Po wizycie w ASO Toyota nie stwierdzono żadnej usterki. Po zresetowaniu oddano mi samochód jako sprawny. Po 2 tygodniach awaria powtórzyła się - ponownie został odpalony z kabli. W serwisie stwierdzono usterką akumulatora - został wymieniony na nowy. Do tej pory przez 3 tygodnie jest ok, awaria nie powtórzyła się.

Komentarze

Mam C HR półtora roku i zostawienie samochodu na dwa tygodnie to pewne że nie odpali. Auto ma dużo elektroniki i to ona pobiera prąd z akumulatora podczas postoju. O tym sprzedawcy nie mówią. Nie wiem czy większy akumulator rozruchowy da jakąś poprawę, ale czy nie można wyłączyć tej elektroniki na dłuższy postój? W salonie powiedziano mi że można rozłączyć akumulator na dłuższy postój i prawdopodobnie nic złego się nie stanie, powinien odpalić, a w razie czego można podjechać do serwisu i ustawią wszystko na komputerze. Dla mnie to jakiś idiota to zaprojektował, a inni go poparli. Jeździłem toyotą Avensis 10 lat. Auto super, ale (mądrzy) ludzie go wycofali. Też zastanawiam się czy nie podać sprawy do sądu?
Odpowiedz
Czytam i oczom nie wierzę... Od trzech lat jeżdżę CHR-ką GR silnik 2.0 i jeszcze nigdy nie było problemu z odpaleniem. Akumulatora w związku z powyższym nie oglądałam. Może już jest mocniejszy bo auto z 2022 roku.
Odpowiedz
J.S. Potwierdzam wszystkie negatywne opinie.CH-R 2.0 l kupiona w 2020 r w salonie Toyoty ,wielokrotna konieczność odpalania
auta na kable.Akumulator padał zarówno w lecie jak i zimie.Baterie w pilotach samochodu i alarmowym kończą się po 2-3 m-cach.Brak sygnalizacji rozładowywania się akumulatora rozruchowego jak i kończenia żywota baterii w pilotach.To w takim
samochodzie tej marki to kompromitacja.Serwis powszechnie mówi że to powszechne w CH-R zjawisko.Co dalej trzeba upowszechniać te opinie i domagać odszkodowań lub wymiany samochodu,gdyż z upływem czasu problemy narastają.
Odpowiedz
Oryginalne baterie w pilocie wytrzymały 1 rok tj. do wizyty na przeglądzie, tam serwis wymienił profilaktycznie bateryjkę za 18 zł i wytrzymała tylko trzy m'ce. Założyłem nową dobrej marki bateryjkę i jest ok tzn. trzyma 9 m'cy i brak sygnału ('pipanie" przy zamykaniu pilotem) o rozładowaniu, teraz nie zgodzę się na wymianę baterii przez serwis. Akumulator jak auto długo stoi to trzeba podładować. Ja profilaktycznie podładowuję co trzy, cztery m'ce po przeczytaniu opinii innych, którym akumulator główny padł. Podładowuję też przed pozostawieniem na dłużej na lotnisku. Na razie aku nie zawiódł, auto z 2023r. Jedyne usterki to wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków bo nierówno rdzewiały i system multimedialny beznadziejny (prymitywny razem z apką w telefonie) w tym roczniku.
Odpowiedz
O NIE- dlaczego nie przeczytałam tych opinii 2 msc temu? Toyota C-HR Hybryda 2023/podobno 6 generacja!!
Już drugi raz w ciągu 2 tygodni nie odpala. Go Stoi w garażu, jest ciepło o co chodzi? Goście z assistance się śmieją,żę w 70 % wezwań do hybryd Toyoty to rozładowany akumulator. Dziś usłyszałam w serwisie Toyoty, że za mało jeżdżę. Nie wierzę - za 150 tys, ktoś chyba robi ze mnie głupka! Chyba nie mam tyle wytrzymałości co niektórzy tu 2lata,4 lata.
To się skończy w sądzie !!!
Odpowiedz
Znając problemy akumulatorów w hybrydach Chr od razu po zakupie auta kupiłem booster. Niestety Toyota się nie popisała. Pewnie z tego powodu nie ma normalnego doświetlenia drogi do domu, poza tym nie można załączyć radia przy wyłączonym silniku. Zobacz Toyota jak sprytnie poradziła sobie z tym problemem Kia Sportage hew. Patrz i ucz się.Jest jeszcze sporo niedociągnięć w tym aucie ale kto ich dziś nie ma.
Odpowiedz
Mam chr gr sport 2021 i juz 2 razy padł mały akumulator. W dzień 1 przeglądu gwarancyjnego aku padło ,stał w garażu 8 dni. Podpialem prostownik na parę minut i odpaliłem aku miał 8 volt. Serwis stwierdził że trzeba często jeździć albo zaopatrzyć sie w booster. Kpina. W teście serwisu aku jest ok. Tureckie badziewie MUTLU czy coś takiego. Auto za blisko 150 tys. a ja się martwię czy odpali. Teraz za każdym razem assistance laweta i do serwisu bez odpalania i tak do skutku bo to nie jest normalna rzecz aby po tak krótkim czasie aku padł
Odpowiedz
Jaki silnik?
Odpowiedz
Silnik 2.0 akumulator jak od malucha Mutlu 45 ah 260A
Odpowiedz
Wyminic aku na 54ah np. Bosch C5 ... i problemu znika.
Niestety fabryczny aku 44ah ma za mała pojemnosc (2018) ... obecnie ponoć fabrycznie jest montowany 54ah.
Problemem jest moim zdaniem wada programu komputera , który przy każdym otwarciu drzwi kierowcy wlacza pompe/py ABS w celu doładowania hydroakumulatora hamulcow... bez względu czy chcemy uruchomić samochod czy np. wyjąć coś z samochodu.
Pozdr uzytkownikow
Odpowiedz
Toyota C-HR I Crossover

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów