Szukaj

Problemy z obrotami, silnik sam ustala sobie obroty.
Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997

  • Autor: ~Konrad.
  • Kategoria: silnik
Usterka pojawia się w okresie letnim. Nigdy w zimę.
Rano gdy odpalam silnik obroty są ok. Przejadę kilka kilometrów, zgaszę silnik, i jak go odpalę ponownie, to obroty (na luzie) są, np. 1600.
Czasami jak jadę i zbliżam się do skrzyżowania, hamuję, wciskam sprzęgło i patrze na zegary a tu 2500 obrotów.
Zdarza się też, że nie używam pedału gazu tylko zmieniam biegi, gdyż obroty sięgają jakieś 3000.
Zdarzają się też lekkie falowania obrotów, w granicach 800 - 1200.
Czasami też na postoju, jak kręcę kierownicą, to obroty spadają do ok. 800, przestanę kręcić i wracają do normy. To też się tyczy ustawienia dmuchawy na 4, itp.
Proszę o POMOC. Wymieniłem silnik krokowy, potencjometr przepustnicy, kable WN, świece, i taką w miarę dużą uszczelkę pod przepustnicą. Byłem na adaptacji przepustnicy, i u trzech elektromechaników, każdy rozkładał ręce.
Dalej to samo. Usterka czasami znika, na jakiś czas, jak samochód mocno przegazuję, zazwyczaj do ponad 5000 obrotów.
Bądź też jak są zbyt dużo obroty, to nie dodaję gazu tylko jeżdżę zmieniając biegi, aż w końcu wraca do normy.

Komentarze

A powiedzcie mi fachowcy - jak ustawiacie czujnik położenia przepustnicy w tym modelu? przecież tam nie ma przepływomierza, obciążenie silnika jest bgrane tylko z potencjometru. A on sie reguluje na 4'ech śrubkach we wszystkich płaszczyznach.
Niestety - monowtrysk jest dość kapryśny, ale prosty w naprawie.

I kolejne pytanie - JAK W MONOWTRYSKU ZAADOPTOPWAĆ PRZEPUSTNICE?
Odpowiedz
Silnik czasami zmniejszał obroty, chwilowo się krztusił, rzadko gasł w czasie jazdy: diagnosta stacji BOSCH podpiął pojazd do czytnika kodów i wymienił palec rozdzielacza zapłonu, kopułkę zapłonu, do tego świece, gdyż już swoje przejechały: 25000 km - pojazd sprawny :)
Odpowiedz
Kadzik
A na komputerze wyskakiwał Ci błąd z Czujnikiem Halla, oczywiście na włączonym silniku?
Proszę o odpowiedź.

Przed jesienią cofnąłem Silniczek Krokowy i objawy pojawiały się bardzo sporadycznie może z 5 razy. Przy wymianie Potencjometru Przepustnicy, nie wiedziałem że trzeba cofnąć Krokowy. Zobaczę czy latem będzie lepiej.
Odpowiedz
miałam tak w swoim golfiku,mechanik zdiagnozował to jako czujnik halla- wymiana dała pożądany efekt.
Odpowiedz
Kadzik
Raczej go nie ma w moim modelu...
Odpowiedz
a przepływomierz sprawdziłeś???
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,50 zł
8,3
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf III Hatchback