Szukaj

Brak grzania.
Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994

  • Autor: Marcin
  • Kategoria: układ chłodzenia
Witam.
Sytuacja wygląda następująco:
1. Zimny silnik, uzupełniam płyn chłodniczy do odpowiedniego poziomu (min/max), zakręcam korek, odpalam i w drogę. Gdy silnik się nagrzeje otwieram maskę, a w zbiorniczku nie ma śladu płynu. Odkręcam (ostrożnie) korek syczy niemiłosiernie i płyn buzuje do góry (rośnie w oczach). Gdy ciśnienie już ujdzie poziom płynu w zbiorniczku jest niemal "pod korek". Jednym zdaniem mówiąc poziom płynu chłodniczego w mojej polówce jest bardzo ruchomy. Czy taki stan rzeczy jest do zaakceptowania? Zaznaczę, że zaczęło się to dziać po załataniu małej dziurki w chłodnicy i po wymianie płynu na zimowy.

2. Standardowa temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy (nawet teraz gdy chłodnicę zakryłem kartonem, a temperatura powietrza wynosi -15 stopni Celsjusza, w czasie jazdy jeszcze mniej) wynosi 70 stopni C, gdy stoję w korku temp. podskoczy do ok 92 stopni C wg wskazań zegarów) i wtedy włącza się wentylator, który skutecznie zbija temperaturę.
Czy ta temp standardowa nie powinna wynosić 90 st. C a włączanie wentylatora przy powiedzmy 110 st. C. ?

3. Nawet gdy stoję w korku, temp płynu 90 st C, z ogrzewania leci zimne powietrze, pomimo ustawienia nawiewu na pozycję 3 i max ciepły nawiew. Co jest nie tak?? Mrozy teraz ścisnęły, -16 ostatnio, strasznie kiepsko się jeździ taką lodówką.

Komentarze

P.S. Sprawdż krućce, odmu i rury od i do chłodnicy. Może nie być widać pęknięcia, załamania. itp...
Odpowiedz
Ja miałem podobnie, ale znajomy zna Polo na wylot i mówi:uszczelka pod głowicą i tam ucieka, ale nigdy nie wracało do wyższego poziomu, Jiż naprawione: komplet uszczelek i planowanie. Delikatne nagary na zewnętrznych tłokach... Grzeje, bo nie ma płynu...
Odpowiedz
Co do ogrzewania - z tego co wiem to działa tylko na szybę i nogi - boczne nawiewy (ostatnia pozycja przełącznika) nigdy nie grzeją :) tak jest skonstruowana nagrzewnica - w internecie można znaleźć instrukcja jak to przerobić ;)
Odpowiedz
Moim zdaniem masz niesprawny termostat w związku z tym układ chłodzenia jest zapowietrzony. Przy prawidłowo działającym termostacie jest niemożliwe żeby temperatura podczas jazdy była 70 st. C.
Odpowiedz
Volkswagen Polo II Hatchback