Szukaj

Informacje o Volkswagen Bora Kombi

Lata produkcji: 1997 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1998-2005. Bora zadebiutował w Europie de facto jako czwarta generacja VW Jetta (w USA sprzedawany był pod starą nazwą). Nazwa modelu jest zgodna z „atmosferyczną” nomenklaturą marki i oznacza chłodny wiatr znad Adriatyku. Pod względem technicznym i stylistycznym samochód był spokrewniony z Passatem i Golfem. Choć z europejskiego rynku zniknął w 2005 roku, do dziś, po modernizacji sprzedawany jest m. in. w obu Amerykach, a także w Chinach, pod nazwą City Jetta lub Bora Classic.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4409 mm
Szerokość 1735 mm
Wysokość 1473 mm
Rozstaw osi 2515 mm
Rozstaw kół - przód 1513 mm
Rozstaw kół - tył 1494 mm
Prześwit 130 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1370 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 360 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,1
~Marcin
Kombi 2.8 V6 4motion 204KM 150kW
Volkswagen Bora
Dynamiczne rodzinne auto. Bora z silnikiem VR6 w wersji Kombi ( variant ) to juz rzadkość na drogach. Osobiscie zawsze podobal mi sie wyglad tego auta. Nie znosze golfow 4 i passatow b5 zas Bora jest po prostu piekna :D Auto daje naprawde duzo radosci z jazdy a zwlaszcza w zime. Pierwsze co robie gdy spadnie sniego to jade na parking wylaczam ESP smigam bogiem a dopiero pozniej biorę szufle i odgarniam ;) Ogolnie nigdy nie przypuszczałem ze stane sie wlascicielem tego auta. Wczesniej szukalem BMW z rzędową 6 ( e36, e46, e34, e39 )Bore przypadkiem znalazlem na aukci no i w tym miejscu musze stwierdzic iz bije na leb wszystkie te beemy. Dzwiek silnika o niebo lepszy. Jedynie przed czym musze przestrzec nowych nabywców Bory z vr6 aby szukali aut z silnikiem o oznaczeniu BDE (byly jeszcze AQP i AUE) Ja niestety jestem posiadaczem Bory z silnikiem o oznaczniu AQP i ciezko z czesciami do niej a zwlaszcza z rozrządem. Nie oszczędzajcie również na oleju. Ja leje do swojej 5w30 Motula X-Clean
4,6
~Piotr z Lublewa
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Volkswagen Bora
Kupiłem w Niemczech z przebiegiem 82.00 km. Obecnie ma 189.000 km. Przez te 6 lat wymieniłem łożysko, końcówki drążka, sworznie wahaczy, listwę zasilającą pompowtryski, czujnik stopu. Nie wliczając zwykłych serwisowych czynności ( olej, rozrząd, filtry, klocki ) samochód zepsuł się za 1500 - 2000 zł. To wszystko. Żadnych problemów z dwumasą, pompowtryskami, turbiną. Narzekania na powyższe elementy to efekt albo braku pojęcia jak użytkować diesla ( chłodzenie turbiny po jeździe na wysokich obrotach, tankowanie dobrego paliwa, odpowiedni olej silnikowy ) albo zakup z przebiegiem 300.000 km. Polecam kupić auto, płacąc za nie trochę więcej, ale z udokumentowanym i pewnym przebiegiem.
4,4
~Tomek
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Volkswagen Bora
To już mój drugi Wolksvagen (poprzednio golf III) i mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony. Wśród wad mogę wymienić słabe światła mijania, kiepskie ogrzewanie, drobne usterki. Zalety: Bora to samochód bardzo dopracowany, dobre materiały wykończenia, nic nie trzeszczy, nie skrzypi, bardzo dobry, ekonmiczny i stosunkowo dynamiczny silnik (diesel 101KM), niezły moment obrotowy. Bogate wyposażenie seryjne. Duży komfort. Ponieważ wszystko hula jak trzeba, powiem o kilku szczególikach, które mnie pozytwynie zaskoczyły: 1. Sposób aranżacji bagażnika: pod podłogą, świetne schowki i rozplanowanie przestrzeni, zdejmowana, naciągana roleta zakrywająca bagażnik. 2. Otwieranie tylnej klapy- wystarczy dosłownie dotknąć klamkę , by uruchomić elektryczne mechanizm otwierający zamek. 3. Utrzymywanie temperatury silnika- nie wiem jak vw to zrobił, ale silnik jak osiągnie 90 stopni, to wskazówka ani drgnie w żadną stronę, bez względu na to, czy stoimy w korku, czy jedziemy na trasie. A załączenie się wentylatora, to naprawdę żadkość (w przeciwieństwie np. do Forda Mondeo). 4. Podświetlenie deski rozdzielczej i wnętrza- kwestia gustu, ale dla mnie rewelacja! 5. Bardzo duży zasięg na jednym baku (850-950km)
Średnie spalanie dla Volkswagen Bora Kombi
6,8 – 11,9
l/100 km
5,8 – 7,1
l/100 km
7,6 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Bora
Posiadam Borę od roku. Jestem mega zadowolony, skrzynia 6 biegowa i 130 km dają wiele przyjemności podczas jazdy. Brak problemów z wyprzedzeniem. Naprawy są tanie i bardzo dobry rynek części. Jeżdżę na 17 calowych alufelgach o szerokości 205 i profilu 50, komfort super. Jadąc nad morze w 2 osoby z bagażem (230 km w 1 stronę) tankowanie spod domu i po powrocie w tym samym miejscu pod korek zalałem za niecałe 85 zł :) Super autko i polecam. Niebieski kolor perła - przyciąga wzrok na drodze i na szczęście nie jest to Passat tylko bora :)
6,4
Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW
Volkswagen Bora
Przejechałem ponad 10k licząc dokładnie spalanie. Oto moje pomiary od pełnego tankowania do pełnego tankowania: Jazda tylko po mieście ( wojewódzkim, średnio zakorkowanym ) - 6,7 litra / na trasie ( oszczędna jazda, hamowanie biegami, szybkie uzyskanie prędkości i zmiana na wysoki bieg ). Jazda dynamiczna w tym samym mieście, szybkie ruszanie i hamowanie tylko hamulcem - 9 litrów/100km. Jazda ekonomiczna 70% trasa ( 90-120 km/h w zależności od warunków, bez nieptorzebnego przyśpieszania i hamowania) + 30% miasto ( hamowanie biegami ) - spalanie 5,3 litra/100 km Tryb pozamiejski wyłącznie 90-140 km/h, w terenie zabudowanym zwolnienie do 60 km/h - spalanie 5,5 litra Podsumowując ze spalania jestem bardzo zadowolony. Tankuję na TESCO, mają paliwa z niemieckiej rafinerii Schwedt. Przy dzisijeszej cenie ON 5,19 zł/l koszt przejechania 100 km to poniżej 28 zł.
6,2
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Bora
Jeśli chodzi o spalanie to w trasie do 100km/h około 5,5 litra. Spalanie w mieście około 7,5 litra - uwaga! Nie jest to samochód z tym silnikiem do miasta. Diesel kocha długie trasy i jazda tylko po mieście mija się z celem. Spalanie na A4 do 130km/h około 5,7 litra Spalanie między 120 a 140 km/h około 6 litrów Spalanie między 140 a 160 km/h około 6,1 litra więc niewielka różnica a przyjemność z jazdy olbrzymia. Długo zastanawiałem się nad wyborem silnika i nie żałuję wyboru - ten silnik ze skrzynią 6 biegową na długie trasy spisuje się rewelacyjnie!Polecam!

Usterki Volkswagen Bora

Liczba wpisów: 22
Volkswagen Bora Kombi