Szukaj

Informacje o ZAZ 968 1.2 M 42KM 31kW 1974-1997

Lata produkcji: 1974 – 1997
Segment: Auta małe
Produkowany od 1974 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 42 KM (31 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 74 Nm
Montaż silnika z tyłu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 7,0 : 1 : 1
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
3,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~kc
ZAZ 968
Sedan 1.2 M 42KM 31kW
W swoim czasie znakomity pojazd szczególnie na zasnieżone drogi i na bezdroża. Ciężki napęd na tylne koła to to co jest potrzebne na kiepskie drogi, pola i łąki. Niezależne ogrzewanie to też coś z takim smaczkiem gorzej ze sprawnością tego ogrzewania - regulacja. A prawdziwa zaleta to odciążona silnikiem przednia oś i zawieszenie, które bardzo lekko steruję się -tego nie ma we współczesnych pojazdach. Brak zabezpieczenia przednich błotników. Pojazd nadal jeździ choć niewiele bo posługuję się innymi i żal mi go zlikwidować.
4,1
~Ronald
ZAZ 968
Sedan 1.2 M 42KM 31kW
Radziecka wersja Porshe, po zmianie oleju na dobry zachodni dla silników V zużycie paliwa mocno spada. Maksymalnie udało się z niego wycisnąć 170 km/h !!! (taka sztuka dla sztuki). Po mieście nie ma sobie równych (szczegóły są pewnie jeszcze w archiwach drogówki ;-) - Na trasie jest ekonomiczny - Na wsi :-) "przejedzie po każdym bezdrożu bo się rodził w Zaporożu ;-) " - Latem miał problemy z temperaturą z powodu chłodzenia powietrzem Gdyby teraz wyprodukowano jeden nowy dla mnie to nie chciałbym żadnego innego auta. Prośba - dajcie tam 5-cio biegową skrzynię :-)
1,9
~konbi
ZAZ 968
Sedan 1.2 M 42KM 31kW
W samochodzie można naprawić wszystko bo każda część jest rozbieralna. Szkoda tylko, że naprawy zabierają więcej czasu niż jazda. Ceny części, jeżeli się już je dostanie nie są wysokie ale za robocizne przy tym dziwadle sporo trzeba zostawić mechanikowi. Fajnie jeździ po bezdrożach ale nie znam bardziej awaryjnego samochodu i to nie z racji wieku! Zawsze taki był
ZAZ 968