Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36

Lata produkcji: 1990 – 2000
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 3 E36

Liczba ocen: 1 233
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Zibi 01
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 i 115KM 85kW
Najlepszy samochód jaki w życiu miałem,mam i nigdy nie sprzedam! Bez komputerów,pierdół,po kapitalnym remoncie,zrobiony do wersji super cars ( pokazowy ) Zero problemów na trasach Anglia-Polska-Anglia. Samochód nie katowany,zrobiony od zera cały z blachami włącznie,silnikiem i zawieszeniem. Samochód który odpala zawsze i nigdy nie ma awarii.Samochód na który zawsze mogę liczyć.Jeździłem nowymi modelami Z4,E60,E90 , miałem Ople ,mama ma Škodę Octavię 2008 2.0 FSI i chociaż jest super to BMW E36 jest dużo bardziej niezawodne.Mam je od 1998 i nigdy w życiu go nie sprzedam! Wczoraj Trasa Toruń-Kalisz-Toruń, wcześniej Wodzisław Śląski-Toruń-Wodzisław Śląski.Wielokrotne około 5 razy trasy Polska-Anglia-Polska , Wypady Toruń-Gdańsk,Gdynia,Sopot , Ciechocinek,Malbork i wiele,wiele innych.Samochód z licznikiem w tym przebiegiem w milach w przeliczeniu prawie 300 000km ale po remoncie około 30 000km.Zero problemów,kompletne zero.Nigdy mnie nie zawiodło ale! Każdy drobiazg robiony natychmiast, cały czas sprawdzany stan auta.Jeżdżony TYLKO na paliwie V-Power 95 i V-Power 100 Racing.Olej w silniku tylko i wyłącznie Shell Helix ultra Racing. Rajdowe fotele Sparco,Sześcio punktowe pasy bezpieczeństwa Sparco,Felgi Chrom i pozłacane szprychy 24k gold BBS Super RS. Tapicerka zrobiona pod indywidualne zamówienie z Alcantary,Hamulce przód i tył Brembo Ceramic System Porsche. Wartość auta obecnie 160 000zł.Super nagłośnienie,zabudowane radia Krótkofalarskie i Anteny,Auto podświetlone wewnątrz na niebiesko w tym bagażnik , zderzaki,listwy i wszystkie pełne dodatki M-Pakiet.Podwójny wydech sport z dokładkami na gwizdkach-ozdobne carbonowo chromowane M. Wizualnie wersja Super Sport z tylnym spojlerem jak w Formule 1 , potężne skrzydło.Wóz z wieloma zabezpieczeniami przeciw włamaniowymi i przrciw porwaniowymi z systemami namierzania i możliwością zdalnego wyłączenia samochodu.Nigdy go nie oddam! Nigdy! Jest nie do sprzedania nawet za Milion dolarów.Najlepsze auteczko ever!
4,5
~Bartek
BMW Seria 3 E36
Compact 316 i 105KM 77kW
Rewelacja! Jestem mega pozytywnie zaskoczony stanem nadwozia po tylu latach, spalanie w trasie jest śmieszne, nawet przy większych prędkościach przelotowych (około 8 litrów LPG przy 130km/h). OBC pokazuje wartości lekko zawyżone względem tych przy litrażowaniu, ale trzeba doliczyć odrobinę benzyny. Wyposażenie bez szału jak na BMW, jednak to co już jest jest świetne. Ergonomiczne siedzenia, szeroki zakres regulacji, dobre wygłuszenie wnętrza, rewelacyjne audio (dość słabe głośniczki ale mega nadrabia akustyka wnętrza - po wymianie głośniczków na ciut nowocześniejsze naprawdę jest szał jak na brak wzmacniacza i subwoofera). Tanie części, niesamowita dostępność. Sporo użytecznych drobnostek - inteligentne wycieraczki, siłowniki maski i klapy, fajnie składane siedzenia. Niestety w mieście z jakiegoś powodu żre znacznie więcej niż w trasie, ale tragedii nie ma - da się zejść do 8-9 litrów przy dość normalnej jeździe. Samochód oprócz bycia tanim, niezawodnym, praktycznym i wygodnym, pozwala się naprawdę pobawić na śniegu i nie tylko. Uwielbiam to auto i raczej już zostanę przy BMW, chociaż następnym razem na pewno coś mocniejszego i z lepszym wyposażeniem.
4,6
~Wojtek
BMW Seria 3 E36
Compact 323 ti 170KM 125kW
Samochód dzisiaj jak i pewnie w czasach kiedy byl produkowany wciąż wprawia w zdumienie. Niby ekwiwalent golfa czy Civica, no bo hatchback. Nic podobnego. Bmw twardo trzymało sie twardo swojej koncepcji budowania swoich samochodow - ma byc głośno i niepokornie. Fetysze spalania niech kupują lepiej golfy czy octavie tdi, bo w tym aucie nie o to absolutnie chodzi. Tutaj liczy się ten dreszcz na plerach za kazdym razem kiedy przekrecasz kluczyk ruszasz i wciskasz gaz, bo nigdy nie wiesz do czego to auto cie sprowokuje. Jako uzytkownik wielu beemek starszych i nowszych twierdze, ze to kwintesencja bmw ze starszych czasow. Powoli takie auta beda znikać z rynku, dzisiaj inne czasy i inne trendy. Jest to ostatni godny nastepca charakternych e30/e34. Polecam szczerze.

Raporty spalania BMW Seria 3 E36

Liczba raportów: 1 680
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36
8,0 – 21,3
l/100 km
6,6 – 8,1
l/100 km
8,2 – 13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
BMW Seria 3 E36
Compact 316 i 102KM 75kW
z poczatku przy jezdzie w 5 osob do szkoly i "ecodrivingu" jakiego uczą na kursie (zmiana biegow przy 2k rpm) to te auto palilo, nie jechalo. Demonem to to nie jest, jak sie dodaje gazu to moze i nie jedzie, ale za to minimalnie mniej pali o dziwo (po prostu trzeba nim dynamicznie sie rozpedzac, a nie ciagnac faje) i jadac na jakies wakacje w 2 osoby z pelnym bagaznikiem, na takiej durnej mazurskiej trasie, gdzie sie jedzie albo 90-120kmh, albo stoi w korkach, jedzie 30kmh po dziurach to da sie o dziwo zejsc do ok. 7.5l, jak sie jezdzi 65% trasa przy 120kmh a reszte po miescie, w korkach to tez tragedii nie ma, od 8 do 9 litrow. Po prostu tym autem trzeba jechac, a nie je oszczedzac, jakkolwiek to brzmi przy 100 koniach.. Nie ma ogolnie tragedii, pali pewnie tyle co 200 konne auto obecnej generacji ale w sumie fabia 1.2 w trasie lepsza nie jest ;) a BMW to jednak BMW, wyjatkowo dobre auto w trasie, mimo ze miejskie, komfort nieporownywalny do wlasnie takiej fabii czy innego clio, wiec jak na strupa za +- 5 tysi do jezdzenia w trase to polecam
10,0
BMW Seria 3 E36
Coupe 320 i 150KM 110kW
Auto pali dużo. Dużo dla kogoś kto jeździł autami z koncernu VW TDi. Silnik M52B20. Gazu nie mam i mieć nie będę z uwagi na niskie przebiegi jakie robię nie kalkuluje mi się zakładać instalacji LPG. Poza tym szkoda mi jest auta, a kupiłem naprawdę w świetnym stanie co jest bardzo ciężkim wyzwaniem. Przed kupnem, czytałem tutaj raporty spalania i to jest wielka jedna bzdura, owszem można zejść poniżej 8 litrów ale jeśli się jedzie 70km/h bez wyprzedzania i obchodzeniem się z pedałem gazu jak z jajkiem, wówczas takie spalanie jak najbardziej możemy uzyskać. Ale nie kupiłem tego auta żeby robić 30tys. rocznie;) dlatego też spalanie jest dla mnie do zaakceptowania. Co do samego auta, mimo sędziwego już wieku (mój egzemplarz 1996r.) - majstersztyk. Prowadzenie jest super, wyciszenie również jestem pod wielkim wrażeniem, a ceny części relatywnie tanie. Dla przykładu komplet sprzęgła firmy Sachs to koszt 600zł (tarcza, docisk, łożysko) tuleje wahacza od 40zł lepsze około 70zł. Czy to dużo? Do poprzedniego auta Audi 80 ceny były takie same lub nawet wyższe. Ja zawsze używam części z wyższej półki, co jest gwarancją niezawodności. Jedyną rażącą wadą tego auta to wszechobecna rdza, chociaż u mnie nie jest najgorzej. Gdybym miał kupić drugi raz, napewno wybrałbym wyższy wariant silnikowy 323i czyli 2,5L aczkolwiek 2.0 które posiadam też fajnie się odpycha i do codziennej jazdy jest jak uszyty garnitur na miarę:).
12,8
BMW Seria 3 E36
Coupe 320 i 150KM 110kW
Silnik M52 automat. Auto pali, nie jest to mało. W mieście wynik robi wolna skrzynia i długi czas zmiany biegu, niepotrzebne podnoszenie obrotów. W trasie pali bardzo fajnie. Spalanie 8,75 l/100km przy rozsądnej jeździe 130-140. Przy trasie 170-180 wychodzi około 10,36 l/100km. Jak dla mnie spoko, wiedziałem co kupuje. Skrzynia automatyczna ma nadbieg także w trasie nie tylko niższe spalanie (mniejsze obroty) ale i jest ciszej. Jeśli jeździ się po mieście to trzeba liczyć się z kosztami.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 46
4,8
BMW Seria 3 E36
Compact 316 i 102KM 75kW
homologacja: IRENE Agencja Handlowa IMPORT-EXPORT I.J. Ratomscy
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 250 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam, włożyłem do swojej BMW 316i, 95r, 1,6L, LPG ze (system sekwencyjny STAG-4, listwa wtryskowa VALTEK, reduktor ALASKA, zbiornik BORMECH). Mam go od 5 miesięcy i muszę powiedzieć że nie jestem zawiedziony z tej instalacji. silnik pracuje bardzo dobrze i na równych obrotach tak jak na benzynie. Prawdę mówiąc nawet bym nie wiedział że przełącza się na gaz gdyby nie to że...
4,0
BMW Seria 3 E36
Touring 325 i 192KM 141kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Witam okolo 1,5 roku temu zalorzylem lpg do mojego samochodu o dosc duzej mocy (192km) mialem watpliwosci co do lpg ale poczytalem troche na internecie o instalacjach gazowych zakladach ktore zakladaja.Pan Wardak mjal bardzo dobre opinie na roznych stronach internetowych jak i na Forum BMW.Z tego co wiem to auto zwane BMW nie nalezy do najprostrzych wzgledem instalacji...
4,5
BMW Seria 3 E36
Compact 316 i 105KM 77kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 191 tys. km
użytkowana przez: 24 tys. km
Spala ok. litr więcej, ok. połowę tańszego gazu. Serwis co 200 godzin, dlatego częściej niż raz w roku. Minus tylko jeden, butla pod samochodem w miejscu koła zapasowego które jest w środku, ale po cenie na dystrybutorze pełnego zbiornika, już tak bardzo to koło w tym bagażniku nie przeszkadza.
BMW Seria 3 E36