Szukaj

Informacje o Opel Insignia

Lata produkcji: 2008 – 2023
Segment: Klasa średnia
Opel Insignia to wytwarzany od 2008 r. model segmentu D (klasa średnia). Jest jednocześnie flagowym modelem w ofercie Opla. W katalogu marki stał się następcą modeli Vectra oraz Signum. Dotychczas wypuszczono dwie generacje auta – drugą wprowadzono na rynek w 2017 r. Opel Insignia oferowany jest w wariantach sedan, liftback, kombi oraz uterenowionego kombi (Insignia Country Tourer). Do dnia dzisiejszego wyprodukowanych zostało ponad 900 tysięcy egzemplarzy Insignii. Nazwa auta wywodzi się z łaciny, w której słowo „insigne” znaczy godło, herb lub klejnot. Model w Wielkiej Brytanii sprzedawany jest pod marką Vauxhall Insignia, w Autralii – pod nazwą Holden Insignia oraz Commodore, a w Chinach i Ameryce Północnej – jako Buick Regal.
czytaj więcej
Powagosław

Użytkownicy flotowych samochodów zacierają ręce, bowiem Opel przygotował dla nich coś naprawdę efektownego. W tej klasie jeszcze nigdy nie wyglądał tak bardzo premium.

~Powagosław
Luzacjusz

Mazda i Volvo. Te dwie marki zrobiły w ostatnich latach tyle dla designu eleganckich, ale przy tym dynamicznych limuzyn, ile Twoja żona robi każdego dnia, żebyś nie chodził do pracy w pogniecionej koszuli. Nowa Insignia czerpie z tego dorobku garściami. Ale kreatywnie.

~Luzacjusz

Opel Insignia – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Opel Insignia

Liczba ocen: 554
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~All
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Samochód bardzo poprawny, ciekawie zaprojektowany, obszerny… po prostu dobry i ładny. Po latach można ocenić czy niemiecki projekt zyskał uznanie i sylwetka oparła się czasowi… Otóż tak. Z politowaniem można patrzeć na inne wynalazki samochodo-podobne, a ta sylwetka jest nadal bardzo ładną i świeżą i przypaść do gustu. W końcu Insignia była wybrana samochodem roku. Wersja kombi, czyli Tour stanowi doskonałe połączenie pięknych linii, funkcjonalności i dynamicznego wyglądu. Wszystko w bardzo ładnych proporcjach i nadal pięknie wpisuje się w tło rynku motoryzacyjnego i do tego bardzo poprawne i obszerne wnętrze. Zdecydowanie ładniejsza od japońskich konkurentów z tego okresu. Generalnie samochód solidnie i wyposażony w mnóstwo różnych udogodnień, czasem aż za nadto. Ale każdy lubi mieć czegoś więcej niż inni…. Insignia Tour nadal podoba się, jak dojrzałą piękna kobieta z klasą. Ale czasem się dziwnie czuję, jak mam niebieską koszulę i nikt próbuje mnie wyprzedzić w terenie zabudowanym...
3,1
~Tomek B.
Opel Insignia I
Hatchback 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW
Samochód tylko ładnie wygląda , 2 lata myślenia co jeszcze trzeba poprawić lub naprawić lub co dziś mnie zaskoczy z elektryką np nie wyłączy się radio czy może jednak samo w czasie jazdy zgaśnie i już się nie włączy , zacinający się nawiew na szybę, tylna szyba raz grzeje raz nie , można by jeszcze wymieniać. Jeżeli chodzi o silnik 1.8 140km jest ok na tyle dobry że jeszcze mnie nie zawiódł ale koszty utrzymania to co innego . Skrzynia biegów m32 padła , koła zmiennych faz rozrządu, dwumasowe koło.
3,8
~Ambro
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI Ecotec Start/Stop 160KM 118kW
Jak tu ocenić auto o którym nigdy wcześniej nie miałem dobrej opinii ? Przez wiele lat hołdowałem japońskim markom. Opel był ostatnim producentem na którego chciałem spojrzeć. Przyszedł jednak czas że budżet na auto musiałem zawężyć poszukiwania do 30 tys. zł i całkiem przypadkiem padło na Insignię. Nie miałem czasu na szukanie auta więc wizyta w kilku komisach i decyzja. Cena dwadzieścia sześć przekonała mnie do zakupu. Białe kombi w dieslu i opc line robi wrażenie. Wyposażenie auta z 2012 roku w szklany dach panorama, grzane i klimatyzowane elektryczne, skórzane fotele, składane elektryczne lusterka i tylna klapa, a do tego automatycznie składany hak holowniczy. Martwił mnie jedynie przebieg 221 tys. km. Co prawda o dziwo po wnętrzu nie było widać żadnego zużycia. Skóra i plastyki były w bardzo dobrym stanie. Jedyne użycie zdradzał przycisk tempomatu. Dało mi to do myślenie że opel jeździł głównie w trasie. Na dzień dobry do wymiany uszczelka pompy smoka, rozrząd, oleje, filtry, klocki, pasek klinowy, amortyzatory, łożyska w sprężarce klimy i alternatorze. Tak więc dałem za pięć tys zł nowe życie, już mojemu, opelkowi, a i do pełni szczęścia wymieniłem tylne tłoczki w elektrycznych hamulcach wraz z uszczelnieniem. No i miesiąc po zakupie pojechaliśmy w trasę, prawie 4 tys km. Opelek od tamtej pory (2 miesiące) zrobił 6 tys km. bez najmniejszych usterek, no nie licząc szalejących xenonów. Nie wiem gdzie mam się pożalić na bagażnik w samochodzie z karoserią kombi, mieliśmy duży problem zmieścić 2 osoby na wyjazd na narty, pomimo że posiada otwór na długie przedmioty. A wiec z Insignią jest jak z piękną kobietą, ładne nogi, mały tyłeczek, miły uśmiech, ponętne kształty, ale jak się odezwie to ... grunt że jest dobra w łóżku. I za to je kochamy, a że kosztuje w serwisie no to godzimy się z tym żeby mogła dobrze wyglądać. Już tak jest, że największy sentyment mam do tych yyy ... samochodów przy których musiałem spędzić więcej czasu. To co łatwo przychodzi łatwo się nudzi. ;-) Tak czy inaczej wziąłbym Insignię (też), raz jeszcze, ale oczywiście młodszą, może jakieś 10 lat młodszą. Dlatego samochody zmieniam częściej niż kobiety dlatego moja żona to rozumie i akceptuje.

Raporty spalania Opel Insignia

Liczba raportów: 913
Średnie spalanie dla Opel Insignia
5,9 – 17,9
l/100 km
4,7 – 9,8
l/100 km
6,5 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Opel Insignia II
Grand Sport 1.5 Turbo 165KM 121kW
Auto które zmieniło moje podejście do opla, silnika benzynowego i silnika 3 cylindrowego (3 powody dla których jeszcze 2 lata temu nie jeździłbym takim autem). Średnie spalanie to 7,6, natomiast benzyna nauczyła mnie cenić ciszę w aucie i jeździć płynnie. 6,3 to rzeczywisty wynik przy dystrybutorze (od odcięcia pisotelu do ocięcia) z trasy Wrocław Koszalin i z powrotem - fak było ciepło, ale przy silniku turbo to wcale nie musi oznaczać oszczedności - jazda na tempomacie 130 km/h - średnio przy 140 teraz spala mi 7,2 - 7,5 w zalezności od siły i kierunku wiatru. Teraz mam delemat bo zbliża się przesiadka na coś innego i bardzo poważnie rozważam insignię z minimalnym przebiegiem, ale w benzynie - do zagazowania, ew. passeratti 2,0 tsi też z uszlachetnieniem. Naprawdę bardzo fajne auto (a wyjeździłem kilka mondków, avensisa, mazdę 6 ) i gdyby nie brak skuteczenego wyciszenia nadkoli byłoby prawie idealne - a INTELILUX to już w ogóle klasa sama w sobie.
14,3
Opel Insignia I
Sports Tourer OPC 2.8 V6 Turbo ECOTEC 325KM 239kW
Powiedzmy że pali 15l LPG/100km, przy dosyć dynamicznej jezdzie. Wchodzi mi 60L gazu i tak średnio właśnie 400km zrobie, czasami 20-30 km + lub -. Ale wieksze różnice ciężko zrobić więc nie ma się co za bardzo ograniczać. Najmniej jak udało się się osiągnąć to ~13L/100km, da się ale trochę nudno się jedzie. Auto waży 2T+ więc palić musi. Ale ogólnie też przez to że takie ciężkie na autostradzie super krążownik, nie czuć prędkości(wiatru) w zakrętach też bardzo pewne. Ogólnie polecam kupiłbym jeszcze raz, najsłabszy punkt.... chyba skrzynia nie psuje się ani nic ale trochę wolno zmienia i czuć te zmiany (do przywyknięcia).
6,6
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Najnowsze wyniki, po wymianie dwumasy ze sprzęgłem. Blisko dwutonowy pojazd z napędem 4x4 i oponami 245/45 R18, aktualnie jeżdżony w Szwecji na szwedzkim paliwie. Dane podawane z komputera, realnie zapewne ~0,5l różnicy. Jeżdżąc do i z pracy trasą z ograniczeniem 80-90kmh 15km w jedną stronę spalanie wynosi między 6-6,5l (bez świateł czy skrzyżowań). Jadąc 210km na lotnisko najpierw krajówkami, potem trasą szybkiego ruchu spalanie 5,7l (średnia prędkość 96kmh). Na krótkich dystansach w średniej wielkości mieście wychodzi około 7,5l. Staram się z ciekawości lżej operować gazem by uzyskać możliwie jak najniższe spalanie. Na dojazdach do pracy najniżej jestem w stanie zejść do 5,8l, obroty trzymam między 1700 a 2200.

Usterki Opel Insignia

Liczba wpisów: 49
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Koło dwumasowe
  • Opel Insignia II
  • układ napędowy
  • 160 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Jeżdżę insignia głównie autostrada do Niemiec. To auto jest tak delikatne ze juz nie mam na nie siły by ją naprawiać . Co dwa -trzy tygodnie coś się psuje .Do tej pory wymieniony dość wcześnie cały rozrzad alternator kompletne sprzeglo pedal gazu , dwa razy sonda lambda i ciągle jakieś błędy wyskakują. Kupując to auto sugerowałem się stara wersja która nigdy mnie nie zawiodła, a która przejechałem pół miliona kilometrow.Brakuje mi już się i finansów dlatego szybciutko będę sprzedawał.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Odradzam i nie polecam,to co założą i im się uda chodzi i tylko tyle.bylem wymienić filtry i zestroić i co klops.check się swieci po wymianie ,już by części wymieniali za tyś.inny gazownik odrazu stwierdził że wtryski są zabrudzone i tak było.plyn do czyszczenia rozwiązał problemy i auto smiga,za 20zl od takich mają fachowców w Boston g-ce na dworcowej.
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 24 tys. km
użytkowana przez: 33 tys. km
Silnik pracuje bardzo dobrze, nie mam żadnych uwag. Instalacja Blue Box i wtryskiwacze Hercules, reduktor silver. Wszystko bardzo dobrze spasowane. Gazownik idealnie wystroił. Na sterownik mam 5 lat gwarancji. A na montaż mam ogólnopolską gwarancję, ponieważ warsztat należy do sieci Ekspert LPG.
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 22 tys. km
użytkowana przez: 54 tys. km
Jestem zadowolonym użytkownikiem zenita. Montażysta wiedział, co mi zamontować, miał doświadczenie. Początkowo myślałem o innej instalacji, ale wybór był słuszny. Auto spala (nie szaleję, turbo nieczęsto pije) na lpg 9,5-10 l. wynik oceniam na bardzo dobry i warsztatowi i instalacji zenit pro daję 5.
Opel Insignia