Szukaj

Informacje o Renault Clio

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1990, jeden z najsłynniejszych samochodów segmentu B i zarazem najchętniej kupowane auto w dziejach francuskiej motoryzacji. W gamie francuskiej marki Renault Clio stał się następcą Renault 5. Nazwa Clio nawiązuje do mitologii greckiej, a konkretnie imienia muzy historii – Klio. Clio jest też pierwszym modelem od lat 60. ub. wieku, w którym francuski producent zaniechał nazywania swoich modeli oznaczeniami liczbowymi. Do tej pory stworzono cztery generacje modelu , które sumarycznie sprzedane zostały w liczbie ponad 11 milionów egzemplarzy. Najnowsza generacja Renault Clio została wprowadzona na rynek w roku 2012. W Kraju Kwitnącej Wiśni samochód oferowany jest jako Renault Lutecia. Clio jest także pierwszym modelem, które dwukrotnie (w roku 1991 oraz 2006) zdobyło tytuł European Car of the Year.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Renault Clio – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Clio

Liczba ocen: 2 104
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~piotr_fankidejski
Hatchback 5d TCe 120 EDC 120KM 88kW
Renault Clio IV
Przeciętnej klasy samochód, wygodny w trasie i na mieście. Z automatem dość paliwożerny. Po ok. 5 latach pojawiają się drobne usterki typu, uszkodzony włącznik kierunkowskazów, poluzowane gniazdo USB. Silnik bezawaryjny, zawieszenie bardzo dobre. Jak na tą klasę auta duże wnętrze, wygodne fotele i dość spory bagażnik. Słaba widoczność przez tylną szybę. co jednak rekompensuje kamera cofania. Dobre, przeciętne auto miejskie, którym można i zaliczyć bez zmęczenia trasy 300-500km. Dynamiczny silnik 1.2TCe 120KM. Ładny design i stylowe wykończeni wnętrza.
4,4
~Faza11
Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW
Renault Clio III
Silnik OK, 2 razy wymiana wahacza (luzy). Eksploatacja, jak na razie bezproblemowa, ale: 1-wymiana żarówek z przodu to horror, Lewy reflektor to konieczność wyjęcia akumulatora i plastikowej obudowy. Prawa strona całkiem niedostępna - nie dość, że głęboko schowane dojście, to dostęp blokowany przez przewód klimatyzacji lub wlew płynu do spryskiwacza. Lepiej na podnośnik i zdjąć zderzak i całą lampę. Tylny klosz trzega wazeliną nasmarować, bo ciężko wychodzi z gniazda. Zużycie paliwa też za duże, bo w mieście 6-6,5 l/100km. W trasie od 5 l/100km - albo inni podają bzdury, albo mój jest wyjątkowy. Pasek rozrządu wymieniłem po 11 latach, wyglądał jak nowy. Przydałaby się skrzynia 6 biegowa, bo przy 120 km/h trzyma już duże obroty. Do miasta OK.
4,3
~Sosnowski
Hatchback 1.1 58KM 43kW
Renault Clio II
witam clio kupiłem za 1000 złotych bo było tanio ale wiedziałem co biorę i w jakim stanie a stan kwalifikował go na złom w zawieszeniu wymieniłem wszystko ,w silniku upg ,rozrząd komplet, świece ,przewody ,krokowy olej ,filtry w napędzie przeguby ,łącznik lewarka zmiany biegów hamulce przód i tył komplet powiedzmy ze części kosztowały mnie 1300 zł nowego samochodu i tak nie zrobiłem ale teraz nie narzekam ze co chwila coś się psuje naprawy robiłem we własnym zakresie mechanika to nie mój zawód ale moja pasja dlatego widziałem sens kupowania clio w tak złym stanie inna sprawa jeżeli ktoś miałby kupić samochód w takim stanie i zlecić to warsztatowi jednak nadal będę twierdził ze wkładając pieniądze w najgorszego grata wymieniając wszystko jak ja i nawet zlecić usługę warsztatowi to i tak mniej stracicie państwo niż przez rok na nowym samochodzie z góry przepraszam wszystkie marki samochodowe i ludzi zajmujących się ich sprzedażą ale takie mam zdanie. A co do clio to dla mnie świetny samochód nie będę nudził co ja nim nie przewiozłem i gdzie nie bylem ale to są jeszcze samochody które miały służyć jak najlepiej i jak najdłużej moje clio to zupełny golas nawet nie ma wspomagania i dobrze bo jak nie ma to znaczy ze się nie zepsuje tyczy się to także innych udogodnień dokładanych w coraz większej ilości do nowych samochodów oczywiście państwa decyzja można jeździć 20 letnim clio albo nowym z salonu bez napraw i kłopotów .................. na początku

Raporty spalania Renault Clio

Liczba raportów: 2 267
Średnie spalanie dla Renault Clio
4,9 – 12,6
l/100 km
4,1 – 6,6
l/100 km
6,1 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Hatchback 3d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Renault Clio III
Dzień Dobry! Spalanie różni się zima/lato o mniej więcej 0,5l - pomiary przy 2 dorosłych osobach, przy sporym zapasie paliwa, bez bagażu. Lato: miasto ok. 6,3l// trasa 120km/h=6,8l // trasa 90km/h=5,4l. Zima: miasto 6,8l// trasa 120 km/h=7,3l // trasa 90km/h = 5,8l. Dość precyzyjny pomiar komputera ilości spalonego paliwa. Przy oszczędnej jeździe ciężko zejść poniżej 6,0 l w mieście, ale także trudno tak "piłować", aby przekroczyć 7,0l. PS. zauważalna poprawa dynamiki i osiągów po wymianie cewek zapłonowych, świec i kabli - przy tak niskiej mocy każdy km na wage złota :) Samochód godny polecenia. Pozdrawiam
4,5
Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW
Renault Clio V
Jazda codziennie do pracy po 35 km w jedną stronę drogą wojewódzką z prędkością do 110 km na godzinę. Okazyjnie dłuższe trasy (maksymalna prędkość utrzymywana dłuższa chwile na autostradzie 190 km/h) wynik podawany przez komputer po 14 tyś km bez resetowania spalania.
7,7
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Renault Clio V
Na początku Clio paliło mi w okolicach 10 litrów gazu na 100 km, serwis Renault szedł w zaparte że to normalne że samochód który pali 6 litrów w benzynie przy tym samym stylu jazdy będzie palić przynajmniej 50% więcej w gazie. Bzdura... W końcu po długich kłótniach zrobili mi serwis instalacji i w gazie pali średnio 7 litrów. Wymagajcie tego od serwisu bo tyle to powinno palić normalnie.

Usterki Renault Clio

Liczba wpisów: 162
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • układ napędowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Skrzynia biegów cięzki jakikolwiek ruch drążkiem
  • Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997
  • układ napędowy
Ciężka zmiana położenia drążka biegów, same biegi wchodzą gładko. po 4 dniach stania dziś zrobiłem nim rundkę po mieście i byłem bardzo zdziwiony, skrzynia pracowała jak nowa. Zero wysiłku aby zmienić bieg. Jednak euforia nie trwała długo. Im dłużej pracował silnik tym szybciej narastał problem, zmiana przełożenia następowała coraz ciężej. Podczas zmiany pozycji drążka da się wyczuć i usłyszeć jakieś skrzypnięcia. Samo poruszanie drążkiem bez próby wrzucenia biegu jest ciężkie. Napiszę że podczas krótkiej chwili gdy skrzynia dziś prawowała idealnie wszystko szło gładko. Czy może to być spowodowane niedomiarem oleju w skrzyni?
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 57
2,0
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Renault Clio I
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało...
2,5
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Renault Clio I
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało...
5,0
Hatchback 5d 1.4 i 16V 98KM 72kW
Renault Clio III
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: LANDI LIS
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Chciałe jak najbardziej zminimalizować koszty jeżdżenia małym Clio :) Z Instal Gaz się udało, nawet przy silniku 1.4 widać duży spadek kosztów paliwa, ale sama moc pozostala i autko jeździ jak wyścigówka ;)
Renault Clio