Szukaj

Informacje o Renault Clio

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1990, jeden z najsłynniejszych samochodów segmentu B i zarazem najchętniej kupowane auto w dziejach francuskiej motoryzacji. W gamie francuskiej marki Renault Clio stał się następcą Renault 5. Nazwa Clio nawiązuje do mitologii greckiej, a konkretnie imienia muzy historii – Klio. Clio jest też pierwszym modelem od lat 60. ub. wieku, w którym francuski producent zaniechał nazywania swoich modeli oznaczeniami liczbowymi. Do tej pory stworzono cztery generacje modelu , które sumarycznie sprzedane zostały w liczbie ponad 11 milionów egzemplarzy. Najnowsza generacja Renault Clio została wprowadzona na rynek w roku 2012. W Kraju Kwitnącej Wiśni samochód oferowany jest jako Renault Lutecia. Clio jest także pierwszym modelem, które dwukrotnie (w roku 1991 oraz 2006) zdobyło tytuł European Car of the Year.
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Renault Clio – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Renault Clio

Cena od: 43 900 PLN

Oceny Renault Clio

Liczba ocen: 2 017
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Drobne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Antek
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Renault Clio IV
Autko jezdzi jak gokart, jest bardzo wygodne i przestronne jak na swoje małe gabaryty. Tanie w użytkowaniu i rozkochujace w sobie. Silnik nie jest demonem prędkości, ale badzmy obiektywni - nie kupuje sie auta z motorem 0.9 do jazdy 160km/h po autostradach - to autko miejskie, a tam silniczek spisuje sie znakomicie. I nie tylko silnik, bo malutki promien skretu i swietnie zestrojona skrzynia dotrzymuja mu kroku. Mankamentem samochodu sa bardzo szerokie słupki ograniczające widoczność i jedynie dobra jakość wykonania - na bardzo wyboistej drodze plastiki lubią sobie potrzeszczec. Usterki? Rok za pasem, wszystko perfekcyjnie. W tej cenie ciężko jest kupić ciekawsze auto tego segmentu - polecam.
4,7
~szwedmarcin
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
Renault Clio III
Świetne auto mojej żony.Jezdzi nim od 6ciu lat,wczesniej auto przedsatwiciela handlowego -biała 3-drzwiówka. Mam 190cm a jest mi w niej wygodnie,Bardzo sprawne -zaskakujaco-auto ,często nim jeżdzę bo......lubię i ekonomia znakomita. Sprzęt grający-firmowy-gra bardzo przyzwoicie,awarie sie nie zdarzają...Silnik BEZAWARYJNY,olej zmieniany co 10tys km 5w40 i....nic sie nie dzieje.Czytam tylko w NIEPIECKICH Auto świat i Motor jakobym jeździł tykajaca bombą ale ona nie chce wybuchnąc brednie ale wiadomo,kazdy test musi wygrac wolfgen albo skodzina.....Po prostu bardzo fajne w użytkowaniu auto...
4,4
~fred
Grandtour Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Renault Clio IV
ogólnie jestem bardzo zadowolony z zakupu. po 2 latach eksploatacji podaję zalety i wady: zalety: - cena! w tym standardzie nie ma tańszego auta po rabatach w salonie - grandtour - duża przestrzeń bagażnika - atrakcyjny wygląd - dobry pakiet gwarancyjny - małe spalanie - wygoda wady: - niezbyt płynna skrzynia biegów - głośno trzaskające drzwi - czasem irytujący system stop start - mały bak, tylko 40 litrów - ilość podręcznych schowków mogła by być większa - jakaś fabryczna usterka klimy występująca już w clio III a dalej nieusunięta i będąca standardową usterką, rozszczelnieni za skraplaczem a parownikiem już po paru miesiącach użytkowania, czas oczekiwania na wymianę 30 dni z racji sprowadzania części z Francji - bardzo słabe nagrzewanie, trzeba w ziemie dać na full żeby w środku człowiek nie zamarzł

Raporty spalania Renault Clio

Liczba raportów: 2 135
Średnie spalanie dla Renault Clio
4,9 – 12,2
l/100 km
4,1 – 6,2
l/100 km
6,1 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Hatchback 2.0 16V Sport 172KM 127kW
Renault Clio II
Auto waży 1030 kg i dysponuje mocą 172 km. Jeżdżę po Krakowie i okolicach (korki...) i normalne spalanie w cyklu miejskim oscyluje w okolicy 10l. W zimie na krótkich odcinkach to już bardziej 12. Zabawa w pałowanie na górskich oesach to wir w baku ale za to ile przyjemności z jazdy ;) z drugiej strony na długiej trasie, jadąc autostradą z max dopuszczalną prędkością (przypominam auto ma skrzynię 5 biegów!) to spalanie rzędu 8 litrów i dałoby się zejść niżej zwalniając o te 10kmh. Silnik super elastyczny z zapasem mocy na każdym biegu. Oldschoolowa duża wolnossąca niewyżyłowana jednostka, nigdy mnie nie zawiodła
6,7
Hatchback 2.0 16V Sport 172KM 127kW
Renault Clio II
Jak się jedzie tyle pali, przy normalnej jeździe do 120km/h na dojazdach po 30 km. Pali około 6,5 Przy takich samych odcinkach tylko zdecydowanie mocniej wciskany gaz 8,5 Przy oszczędnej jeździe w trasie za ciężarówką 5,2l! Dwa litry 172 konie a są w stanie przejechać 100km na 5,2litra benzyny!! Średnia długodystansowa bez oszczędzania ale zgodnie z przepisami 7,3l Clio w bdb kondycji, szczelna głowica, nowa sonda, nowe wtryskiwacze, wysokie napięcie (wszystko oryginale takie jak na pierwszy montaż) paliwo 100 (czasami 98) Sam nie mogłem w to uwierzyć, ale tu mnie Clio miło zaskoczyło
7,0
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Renault Clio II
Średnie miesięczne spalanie ( miasto/krótkie dojazd do pracy/ trasy rzadko) to 7 litrów, w zimie jest w stanie wzrosnąć ponad 8. W trasie da się zejść do 6 litrów. Jazda w miarę dynamiczna, przy spokojnej można zejść jeszcze niżej.

Usterki Renault Clio

Liczba wpisów: 143
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Oczekuje na rozwiązanie
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • układ napędowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Skrzynia biegów cięzki jakikolwiek ruch drążkiem
  • Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997
  • układ napędowy
Ciężka zmiana położenia drążka biegów, same biegi wchodzą gładko. po 4 dniach stania dziś zrobiłem nim rundkę po mieście i byłem bardzo zdziwiony, skrzynia pracowała jak nowa. Zero wysiłku aby zmienić bieg. Jednak euforia nie trwała długo. Im dłużej pracował silnik tym szybciej narastał problem, zmiana przełożenia następowała coraz ciężej. Podczas zmiany pozycji drążka da się wyczuć i usłyszeć jakieś skrzypnięcia. Samo poruszanie drążkiem bez próby wrzucenia biegu jest ciężkie. Napiszę że podczas krótkiej chwili gdy skrzynia dziś prawowała idealnie wszystko szło gładko. Czy może to być spowodowane niedomiarem oleju w skrzyni?
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 52
2,0
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Renault Clio I
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało...
2,5
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Renault Clio I
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało...
4,5
Grandtour 1.2 16V 73KM 54kW
Renault Clio IV
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 41 tys. km
użytkowana przez: 24 tys. km
Zdecydowałem się na zamontowanie instalacji BRC Sequent 32 w moim Clio Grandtour. Auto z niedużym silnikiem bo 1.2 16V ale za to w połączeniu z lpg jest bardzo ekonomiczny. Spalanie 8l gazu w trasie 7l bardzo duże oszczędności z jazdy.
Renault Clio