Szukaj

Informacje o Renault Megane

Lata produkcji: 1995 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1995, Renault Megane należy do niższej klasy średniej (segment C). W katalogu francuskiej marki zastąpił model Renault 19 i tak jak on stał się jednym z najbardziej popularnych samochodów francuskich w historii. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 7 milionów egzemplarzy auta. Renault Megane zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2003. Nazwa Megane wywodzi się od zaprezentowanego w 1988 roku prototypu francuskiego producenta. Do tej pory wyprodukowano cztery generacje samochodu, najnowsza z nich została wprowadzona na rynek w roku 2016. W latach 2009-2016 produkowany był, powiązany z Megane, model Fluence (odmiana sedan Megane III generacji).
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz

Renault Megane – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Renault Megane

Cena od: 62 900 PLN

Oceny Renault Megane

Liczba ocen: 3 279
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Poważne usterki - Wyciszenie - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,6
~Bartek
Hatchback Facelifting 1.6 16v 110KM 81kW
Renault Megane III
Jestem 2 właścicielem pojazdu auto było serwisowane w Renault do 3 roku. W aucie po zakupie robiona była uszczelka pod głowicą ponieważ był delikatny wyciek oleju. Po zakupie od razu zamontowałem LPG, samochód codziennie robi 100 km (droga do pracy). W aucie wymieniam olej co 15k. Przejechałem już 60kk. Na plus: ładny przód, Ledy, w miarę wygodny, klima, zestaw głośnomówiący i radio, bezawaryjny (przez 3 lata tylko eksploatacyjne koszty nie licząc włożonego 1500 zł po zakupie), mieści dużą butlę LPG 60l, brak oznak rdzy, Minusy: nie do końca wygodny fotel kierowcy, samochód w dżdżyste dni czasami zrobi "żabkę" na 1/2 biegu, kierownica szybko się wyciera, widziałem w innych megane wytarte przyciski radia, do wymiany żarówki potrzebny jest klucz, przy 120 km/h auto na 6 biegu jest za głośne nie mówię już o 130 czy 140. Prowadzę Fuelio od ponad roku: Spalanie LPG 8,74 l przy jednoczesnym spalaniu 0,66 l PB95 na 100km
4,5
~Ernest
Hatchback 1.4 16V 98KM 72kW
Renault Megane II
Auto salon PL. Auto nie tkniete gazem Przebieg roczny 10tys Blacharsko bez skazy! Nie garazuje, Elektryka ok, 16 lat a karta dziala, 4 szyby w pradzie dzialaja, elektryczne lusterka, czujnik desxczu itd wszystko ok. Jak kto dba tak ma. Zawieszenie ok Silnik w miescie paliwozerny ale bezawaryjny Cewki zaplonowe... Jedna kupilem i lezy w szufladzie... Problem znalazl sie gdzie indziej Skrzynia biegow bywa upierdliwa i to najwieksza bolaczka mojego egzemplarza. Klimatyzacja dziala, skuteczna i wydajna, konieczna w tym modelu by eliminowac parowanie szyb. Widocznosc dobra.
4,1
~Darko
Grandtour Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Renault Megane III
Po przesiadce z megane 2ph2 zaskoczyła mnie niemiło skrzynia. Krótkie przełożenia są katorgą. Spalanie też w porównaniu do teoretycznie tego samego silnika z M2 na niekorzyść. Wyższe spalanie w poprownaniu do poprzedniczki i niższa dynamika jednostki daje się odczuć.Komfort podróżowania też jakby spadł. Po trzech godzinach jazdy konieczny postój, a nie należę do wygodnickich. Producent jakby poskąpił materiałów na fotele. W dwójce było wygodniej i bardziej komfortowo. Fotele i kanapa były bardziej mięsiste. Samo wyciszenie mogłoby być lepsze. Co cieszy? Design. Zawsze podobał mi się grandtour. Dostęp do części i ich ceny. Jest naprawdę nieźle.awaryjnosc silnika 1.6 zawsze stała na niskim poziomie. U poprzedniczki dały się we znaki klasycznie już cewki i kzfr. Tu, przy tym przebiegu póki co nic. Bagażnik o dość klasycznym litrarzu w swojej klasie. Można się dobrze zapakować na wakacje poprzez dość foremna bryłę wnetrza bagażnika. Seryjne wyposażenie u mnie oferuje to, co mi w pelni starcza. Elektryka szyby i lusterka, czujnik deszczu, zmroku, 6xairbag, klimatronik i sterowanie z kierownicy. Na mojepotrzeby w zupełności wystarczająca. Smuci fakt, dość wysokiego spalania (Warszawa 10l, dość krótkie dystanse) przeciętnej dynamiki jednostki wolnossącej i znaczny spadek komfortu. A komfort w standardzie to we francuskich autach był poniekąd znak rozpoznawczy. Ciekaw jestem jak wypada czwarta generacja. Ale sądząc po tym, ze mam 5letnie auto, pojeżdżę nim drugie tyle to będę musiał trójkę porównywać chyba z siódma generacja.

Raporty spalania Renault Megane

Liczba raportów: 3 121
Średnie spalanie dla Renault Megane
5,4 – 13,7
l/100 km
4,3 – 7,6
l/100 km
6,4 – 13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Coupe 2.0 16v 250KM 184kW
Renault Megane III
Auto jest bardzo elastyczne jeśli chodzi o spalanie. Benzyna tylko 98, na 95 zdarzało się, że w trybie sport się dławił, może to przypadłość mojego egzemplarza. W drodze do pracy, około 24km. Trasa mieszana, 30% lokalne drogi, las, 30% obwodnica(4pasy), 40% miasto. Jadąc jak każdy nie wyprzedzając "zbytnio" potrafi palić 8l/100km genialnie. Dodając gazu, wyprzedzając każde wolne auto 10-11l a raz z kolegą doszliśmy do 15l. Auto bardzo dużo pali podczas gwałtownego przyśpieszenia. Przy pełnym wciśnięciu w trybie RS 0-180km ok. 0,6l. a dzieje się to dość szybko. Przy spokojnym, nie agresywnym wyprzedzaniu, normalna osobówka. Trasa 150km zszedłem 7,7l, stała prędkość granice 90km/h, 6bieg. Zawieszenie, nie przesadnie twarde, ale na dużych dziurach ma się wrażenie, że auto podskakuje. Drogie są hamulce, w szczególnie tył, ale to nacinane brembo. Moim zdaniem najlepsze do miasta, wyprzedza się znacznie mocniejsze auta, które potrzebują więcej miejsca do manewrowania, do tego genialny dźwięk silnika, wydechu (parska, pryka). Na większe prędkości, preferowałbym coś masywniejszego. Auto zaskakuje wszystkich, nawet kierowców posiadających więcej koni. Szpera, trzymanie na drodze, daje duże poczucie bezpieczeństwa w zakrętach. Polecam autko, ciężko znaleźć alternatywę która da tyle frajdy, ubezpieczenie pełen pakiet OC/AC NA 2018r. 1980zl. Trzeba zwracać uwagę przy zakupie na zwieszenie, stukanie powinno wyeliminować model, naprawy zawieszenia są bardzo kosztowne, cała reszta to koszta nie dużo wyższe niż w serii. Przerysowania chyba są standardem w takich autach już w modelach salonowych. Kocham BMW, ale w BMW nigdy nie odważyłbym się na to, na co pozwala to auto :D
6,9
Grandcoupe 1.3 TCe FAP 115KM 85kW
Renault Megane IV Hatchback 5d
Silnik rewelacyjny dla każdego-dla emeryta i dla lekko wściekłego kierowcy.Pierwszy silnik benzynowy z tak potężnym momentem obrotowym już od 1500 obr/min ma 220 Nm.przy tak niewielkiej mocy bo tylko 115 KM.Od zera do 70 km/h zostawiam wszystkich na światłach nie rozkręcając zbytnio obr a więc nie wyjąc silnikiem.Polecam ludziom statecznym młodym szybkim nie bo mocniejsze auta ich jednak dogonią ...kiedyś spróbowałem się wlec na 6 biegu przy 1500obr/min przez 5 km komputer to akceptował i spalił 4.2 l
7,0
Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW
Renault Megane IV Hatchback 5d
Witam, po przejechaniu 4600 km średnie spalanie w mieście na krótkich trasach do pracy i z powrotem wynosi 7.4 l/100km. W lecie spalanie na tych samych krótkich trasach wynosiło 7.1-7.2 l/100km. Jak na ten gabaryt auta jest bardzo dobrze. Brakuje tak ze 100KM ale przesiadka z Volvo 850 T 5 R wywołuje takie wnioski;-) jednak spalanie z 14l/100km na 7.4 rekompensuje spadek mocy;-) Dobrze, że Talismana zrobili z 1.8 224 KM ;-) Polecam ten samochód. Jest lepszy niż myślałem i nie żałuję ani zł wydanej na niego.

Usterki Renault Megane

Liczba wpisów: 184
Wadliwa Automatyczna Dwusprzęgłowa skrzynia
  • Renault Megane IV GT 1.6 TCe 205KM 151kW od 2017
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Dotyczy rocznika 2016. Są produkowane od 2016. Po zakupie samochodu z salonu już czułem coś nie tak. Redukcja biegów z parzystych na nieparzyste było zawsze szarpaniem. Przy ruszaniu z 1 na 2 i z 3 na 4 słychać wyraźne szuranie jakby butem ktoś szurał o podłogę. Odpuszczenie pedału gazu i hamulca powoduje czasem ostre spowalnianie silnikiem, aż człowieka rzuca, najlepiej nie odrywać nogi od jakiegokolwiek pedału. Ciężko tym samochodem zwolnić na światłach do 0 płynnie bez szarpnięcia. Kilka miesięcy wprawy i można to wyczuć. Nie jest to odosobniony przypadek. W Salonach często o nich się mówi. Dużo wymiany skrzyni było plus akcja Renault z przyuczeniem sterownika skrzyni. Nie wiedzieli co jest powodem takiej reakcji skrzyni i szybko zużytego wysprzęglika.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
1 komentarz
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 131
5,0
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
Renault Megane II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja która została założona to Sequent Alba od BRC. Silnik 1.6 z 2007r jeden z lepszych do lpg. Jak na razie silnik na lpg pracuje jak trzeba. Spalanie oscyluje w granicach 10l/100km, czasami zejdzie do 8l, ale zdarza się że i podskoczy na 12l (autostrada). Jak na razie nic nie był robione. Wymieniane filtry, świece, sprawdzane ustawienia.
3,8
Hatchback 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Renault Megane III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 55 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Czasami przy dynamicznym przyspieszaniu i puszczeniu gazu to czuć dopalanie gazu ale lepiej jak jest go minimalnie więcej niż miało by być zbyt mało. Ogólnie polecam tankować na Orlenie jeszcze nie było problemów po ich LPG. Odradzam BP z kilku stacji mam porównanie i pół na pół są problemy z jakością gazu.
5,0
Sedan 1.4 i 16V 98KM 72kW
Renault Megane II
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC
przebieg: 68 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Silnik stworzony do gazu, przy prędkościach autostradowych potrafi spalić do 13 litrów gazu, w mieście około 10l, a poza miastem jadąc ekonomicznie można zejść poniżej 7l gazu. Newralgiczne elementy to przepustnica oraz cewki 4 sztuki, najlepiej od razu wymienić na denso lub beru, bo każde innych firm nie wytrzymują zbyt długo.
Renault Megane