Szukaj

Informacje o Renault Megane

Lata produkcji: 1995 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1995, Renault Megane należy do niższej klasy średniej (segment C). W katalogu francuskiej marki zastąpił model Renault 19 i tak jak on stał się jednym z najbardziej popularnych samochodów francuskich w historii. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 7 milionów egzemplarzy auta. Renault Megane zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2003. Nazwa Megane wywodzi się od zaprezentowanego w 1988 roku prototypu francuskiego producenta. Do tej pory wyprodukowano cztery generacje samochodu, najnowsza z nich została wprowadzona na rynek w roku 2016. W latach 2009-2016 produkowany był, powiązany z Megane, model Fluence (odmiana sedan Megane III generacji).
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz

Renault Megane – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Megane

Liczba ocen: 3 527
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~esc17
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Megane IV
Przed zakupem pochodziłem sceptycznie do 1.2 TCe, a po przeczytaniu wielu opinii na grupkach raczej byłem na nie. Mimo to, do dziś samochód jest nadal w moich rękach i pokonałem nim już ponad 40 tysięcy kilometrów - jak to się stało? Megane IV z 1.2 TCe to samochód nie dla każdego - katalogowe 10.9 do setki nie powala, ale w rzeczywistości auto jest bardzo dynamiczne, szczególnie przy redukcji i wyprzedzaniu, bo dość wysoko się kręci jak na tak małą pojemność. Ogólne wrażenia z jazdy jak najbardziej na plus, auto klei się do drogi i na szczególną pochwałę zasługuje skrzynia, która pracuje jak po wyjeździe z salonu i biegi wchodzą jak w masło. Nie jest to jednak jednostka stworzona do upalania, bo jest to nadal silnik 1.2 i tutaj nie ma co szarżować, bo trochę szybkich startów na mieście i robi nam spalanie na poziomie 9 litrów na 100km - 10 litrów jeszcze mi się nie udało przebić, ale mimo wszystko, 9 litrów jak na dynamiczniejszą jazdę to nadal sporo. Ogólnie podczas codziennej eksploatacji w cyklu mieszanym jest to bardziej 6 - 6,5 litra, a na spokojnej trasie (70 - 100 km/h) jesteśmy w stanie zejść nawet poniżej 4 litrów. Warto też wspomnieć o samym wnętrzu, które w tych bogatszych wersjach jest rewelacyjnie wykończone, ale oczywiście nie obyło się bez wpadek w stylu trzeszczącego fotela, czy innych plastikowych elementów na desce rozdzielczej - mimo wszystko, jak na swoją klasę to jest naprawdę dobrze i mając porównanie do Audi A3, to tutaj jest zdecydowanie lepiej. I należałoby tutaj uwypuklić też pare poważnych wad: przede wszystkim silnik, przy większych prędkościach i długich trasach lubi łyknąć nieco oleju - nie są to wysokie wartości, zazwyczaj przy intensywnym jeżdżeniu jest to ok. 0,5 litra na 10 tysięcy kilometrów, ale jednak takie zjawisko występuje. Po drugie system multimediów to jest istny dramat, wszystko się zacina i w którymś momencie utwory przestają się przewijać podczas przesyłania muzyki przez bluetooth. Tutaj dobra rada dla posiadaczy iPhone - bluetooth nie odpali wam muzyki, do póki nie będziecie mieli zakupionej choć jednej piosenki z iTunes i pobranej na telefon. Także zanim ktoś sobie odpali Spotify, to trzeba najpierw kupić jakiś kawałek w iTunes, później sparować z samochodem, puścić ten kawałek i dopiero możemy puszczać co chcemy - paranoja. Na szczęście takie akrobacje musimy robić tylko raz, później smartfon odrazu łączy się z samochodem.
4,5
~Michał
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Renault Megane III
Bardzo sprawne, nieduże autko. Silnik daje radę na trasie jak i w mieście. Główne wady samochodu to faktycznie słabe wyciszenie i może być dość uciążliwe na dłuższych trasach oraz dość krótkie biegi. W najbogatszej wersji wyposażenia wyprzedza większość swoich rówieśników pod kątem udogodnień (podgrzewane fotele, zestaw głośno mówiący, wbudowana nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja itp.) Z zalet to na pewno dynamiczny silnik, który daje niezłe wyniki spalania jak na tą moc, bardzo wygodne fotele i duży komfort prowadzenia. Dla pary samochód idealny, dla rodziny raczej nikt nie kupuje wersji coupe.
4,3
~Kamil
Hatchback Facelifting 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Renault Megane III
Wybór Megane okazał się naprawdę rozsądnym wyborem(mój akurat w wersji GT), sprawuje się bardzo przyzwoicie. samochód zakupiony niecałe pół roku temu, przy przebiegu 156tys km (od tamtej pory przejechane jakieś 10ys km). Po zakupie założona instalacja gazowa STAG, działa poprawnie brak odczuwalnej różnicy między pracą na LPG na PB. Silnik działa dobrze, ma zapas mocy aby zapewnić dobre wrażenia z jazdy. Na mały minus skrzynia biegów, długie przełożenia powodują wydłużony czas zmiany biegów, czasami na zimnym silniku występuje problem z wrzuceniem jedynki lub wstecznego(ciężej wchodzi). Kolejnym minusem jest układ hamulcowy; Megan w wersji GT ma usportowiony charakter(silnik, wygląd, twardsze- szczególnie jak na standardy Renault zawieszenie, "sportowe fotele", sprtowa kierownica) i niestety hamulce są przeciętne- raczej spowalniają niż hamują; dopiero po wciśnięciu pedału w podłogę samochód hamuje tak jak powinien(jest to związane z systemem dohamowywania Renault). Da się oczywiście do tego przyzwyczaić ale jest to pewne niedociągnięcie. Na duży plus wyposażenie samochodu: dwustrefowa klimatyzacja, handsfree, tempomat, automatyczne wycieraczki, automatyczne światła, itd.. W środku niestety jest dosyć ciasno, po przesiadce z Mazdy 3 I generacji, miałem wrażenie klaustrofobii, wszystko jest dużo bliżej(siedzenia Cię otulają, dużo mniej schowków, i duży problem szczególnie w dłuższych trasach wyłącznie jeden i niestety zbyt wąski i płytki uchwyt na kubek. Generalnie samochód sprawuje się bardzo dobrze, przez ten czas nie pojawiły się żadne usterki, pewnym minusem jest wymiana tylnych tarcz, ponieważ trzeba to zrobić wraz z łożyskiem przez co robi się to dość kosztowne.

Raporty spalania Renault Megane

Liczba raportów: 3 480
Średnie spalanie dla Renault Megane
5,4 – 13,5
l/100 km
4,5 – 7,8
l/100 km
6,4 – 13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Coupe 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Renault Megane III
Moje średnie spalanie z 90tys km to 9,5l/100km (LPG) + 0,5l benzyny na rozruchy. Jeździłem głównie w trasie. W mieście pali dużo 12-15L LPG. Na autostradzie przy 140km/h około 11-12, przy 120km/h ok 10, przy 100km/h ok 8l/100km. Rekordowe spalanie uzyskałem jadąc drogami krajowymi i wojewódzkimi ultra oszczędnie, płynnie i przewidując ruch osiągłem spalanie 6,7l/100km (LPG!) ale auto zachęca do przyspieszania, wyprzedzania i normalnie takie wyniki są nieosiągalne. Samochód po chiptuningu ma 210KM i 333Nm https://www.spritmonitor.de/en/detail/930863.html
7,6
Grandtour Facelifting 1.4 TCe 130KM 96kW
Renault Megane III
na trasie autostrada przy prędkośc 120km/h i wlaczonym tempomacie spalanie w granicach 6,7l. Trasa z północy na p[ołudnie Polski 680 km w jedna stronę. po mieście trasa do pracy 35km w korkach spalanie 8,5max
7,2
GT 1.6 TCe 205KM 151kW
Renault Megane IV
Spalanie jak w każdym samochodzie zależy tylko i wyłącznie od prędkości (jak się jedzie w danym momencie ) jak jadę 80-90 pali koło 5 l jak 140 to już 7 jak więcej to wiadomo że więcej pali . No i oczywiscie od siły naciskania na gaz jak startujemy na trybie Sport to spalanie spokojnie przekracza 10litrow . Ale nawet jeżdżąc dieslem można mieć spalanie ponad 10l jak startuje się na "maksa"

Usterki Renault Megane

Liczba wpisów: 238
Awaria przepustnicy
  • Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ wtryskowy
  • 195 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W czasie jazdy, nagle pojawił się komunikat "skontroluje układ wtrysku paliwa". W czasie diagnozy komputerowej okazało się że komputer zapisał błąd "obwód potencjometru przepustnicy". Samochód pracuje na zwiększonych obrotach (tak do 1000) i oczywiście więcej spala paliwa. Nie wpadł jednak w tryb awaryjny. Przepustnica została wymyta benzyną ekstrakcyjną i sprawdzono styki na kostkach. Obroty pozostały na poziomie 1000, lecz wydaje się że już nie falują. Dalej jednak wyświetla się komunikat błędu "układy wtrysku paliwa". Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie dalej szukać?
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 141
5,0
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
Renault Megane II
homologacja: "MEGAPOL"
instalacja: VIALLE
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 370 tys. km
Mam instalacje V gen. Vialle zamontowaną jeszcze w renault. Instalacji nie trzeba serwisować w sensie filtrów, ale raz na 100 tys km trzeba jej zmienić olej w pompie. VIALLE serwisuje (nie mylić z nieumiejętną jej obsługą u innych) jedynie serwis LPI coś tam w Koninie.. Niestety.. Ja muszę pół Polski przejechać raz na 2 lata żeby mieć sprawną instalacje. Natomiast co do...
3,3
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Renault Megane III
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Sama instalacja i graty dobrej jakości, prawidłowo dobrane. Jakość montażu poprawna, na sztukę, nawierty niezbyt optymalnie zrobione, słabo wyregulowana (auto adaptacja?), rozjechane korekty, drobne problemy z wskazaniami czujnika poziomu lpg. Obsługa - dramat, dodzwonić do serwisu się nie da, a tylko tak można umówić wizytę.
5,0
Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW
Renault Megane III
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 83 tys. km
użytkowana przez: 16 tys. km
Po roku użytkowania samochodu renault megane 3 1.6 110km jestem bardzo zadowolony z instalacji . Brak jakich kolwiek problemów czy usterek. Jak najbardziej polecam ten zakład ,profesjonalna obsługa i kontakt z klientem. POLECAM
Renault Megane