Szukaj

Informacje o Renault Megane II

Lata produkcji: 2002 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz

Renault Megane II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Megane II

Liczba ocen: 1 263
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Silnik

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~Dawid
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
Meganka kupiona za naprawdę śmieszne pieniądze, była trochę zaniedbana, ale po niedużym wkładzie pieniężnym udało się ją doprowadzić do naprawdę dobrego stanu. To co mogłem, to robiłem sam, więc autko jest trochę moim placem zabaw. Dalej użytkuję i jeszcze trochę będzie w moich rękach na pewno. W skrócie Meganka to auto w którym, pomimo jego wad (Renault jest autem z natury towarzyskim i rozmawia ze swoim właścicielem komunikatami na komputerze i błędami) naprawdę da się zauroczyć, szczególnie jeżeli damy temu autu trochę naszej uwagi i sami zdecydujemy się o nie dbać.
4,0
~Grubinho
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
Nigdy nie byłem zwolennikiem moto Januszy, którzy powielają stereotyp jakoby nie kupowało się aut na "F" - Fiata, Forda i francuskich, a szczytem możliwości technicznej cywilizacji jest Passat B5 w 1,9TDI. Niemniej jednak zdążyłem się nasłuchać narzekań na Renault, głównie za sprawą modelu Laguna. Megane II okazało się naprawdę miłym zaskoczeniem. Przestronny kompakt, całkiem nieźle wyposażony, cieszący oko, zachowujący ekonomię, ale dzięki elastyczności - potrafiący pokazać pazur. Eksploatacja nie należy do specjalnie kosztownych, a awaryjność jest mitem. Warto skrócić interwał serwisowy i zwrócić uwagę na cewki zapłonowe, które nie są zbyt żywotne.
4,1
~adam
Renault Megane II
Cabrio 2.0 i 16V T 163KM 120kW
Mechanicznie jest super, bardzo dynamiczny silnik i małe spalanie. Bardzo bogate wyposażenie i solidny dach, zero problemów od tej strony. Elektronika na początku się psuła, ale po zainwestowaniu jednej wypłaty u dobrego specjalisty jest brak problemów. Jeśli dany egzemplarz ma oryginalną wiązkę, moduły/czujniki są wymieniane na dobre zamienniki to z autem nie ma problemów. Niestety większość jest już ,,podrutowana" przez rok posiadania miałem 6 usterek z elektryką, wszystkie były spowodowane nieprofesjonalnymi naprawami poprzedniego właściciela.

Raporty spalania Renault Megane II

Liczba raportów: 1 155
Średnie spalanie dla Renault Megane II
5,4 – 12,1
l/100 km
4,6 – 6,9
l/100 km
8,1 – 13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 100KM 74kW
moje autko pali od 5 do 6 l/100km (trasa-miasto) więc średnia to ok.5,5 i tyle najczęsciej pokazuje komputer meganki. Jest dość dokładny : podczas testu spalania pokazał 5,8 a moje wyliczenia według metody tankowania "pod korek" wyniosły 5,85 na kilkuset kilometrach jazdy miejskiej . Najdłuższa objazdówka po Francji to 5800km i zużycie 5,1 l/100km . Niestety , po 14 latach megi zaczyna odmawiać posłuszeństwa : przestała działać klima ( to może być moja wina - uruchamiałem ją tylko latem) , wtryskiwacz unieruchomił auto - po regeneracji działa ale mechanik stwierdził obecność opiłków zwiasujących rychłe kłopoty , wcześniej uszkodzeniu uległa linka zmiany biegów - na jedynce dowlokłem się do mechanika ( wymiana ok.300zł) i czujnik pedału stop (50 zł) który powodował systematyczne komunikaty "service". Przez pierwsze 100 tkm olej zmieniany był tylko 3 razy , następne 100 tkm (9 lat) w moim posiadaniu wymiana oleju co rok (10-15 tkm) , panewki korbowodowe wymienione profilaktycznie razem z rozrządem i olejem przy 170 tkm nie wykazały zbytniego zużycia grożącego obróceniem ( koszt całej operacji na markowych częściach ok 1200 zł : same panewki 120 zł). Generalnie Renia nie jest gorsza od poprzednika Toledo 1,6/75KM z 1995 którym przejechałem 230 tkm (z tego 150 na gazie) - tu wydechu nie dotykałem , a tam z powodu gazu musiałem kilka razy naprawiać .
4,5
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 100KM 74kW
Autem jeżdżę ok roku czasu. Aktualnie dojeżdżam do pracy 30 km w jedna stronę wyjeżdżam z centrum Katowic i jadąc autostrada do Gliwic przy prędkościach 90-100 auto pali 4l z włączona klimatyzacja, wynik ten wychodzi z prostej matematyki gdy pełen bak to ok 55 l i pół balu wystarcza na przejechanie ok 650-700 km to wy ok uznaje za fenomenalny. Przy prędkość rzędu 110-130 spalanie oscyluje od 4,5-6 l plus minus musimy założyć jakość opon i to czy jedziemy po płaskiej drodze czy tez mamy wzniesienia. Auto uważam za idealne na dojazdy do pracy tanie w zakupie i oszczędne. Jedyny minus to wymiana hamulców. Tyknie tarcze są z łożyskami.
5,7
Renault Megane II
Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW
Staram się jeździć z głową, czyli ruszać płynnie bez zbędnego ociągania się, lecz jeśli widzę przed sobą czerwone światło lub inny powód do zatrzymania to po prostu pozwalam samochodowi zwolnić i dotoczyć się. Wszystko trzeba robić z głową i jeśli myśli się podczas jazdy a ine tylko gaz/hamulec to można zejść w cyklu mieszanym do 5,5l/100km

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
11 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 70
5,0
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: "MEGAPOL"
instalacja: VIALLE
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 370 tys. km
Mam instalacje V gen. Vialle zamontowaną jeszcze w renault. Instalacji nie trzeba serwisować w sensie filtrów, ale raz na 100 tys km trzeba jej zmienić olej w pompie. VIALLE serwisuje (nie mylić z nieumiejętną jej obsługą u innych) jedynie serwis LPI coś tam w Koninie.. Niestety.. Ja muszę pół Polski przejechać raz na 2 lata żeby mieć sprawną instalacje. Natomiast co do...
5,0
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 159 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
We wrześniu 2016 roku założyłem w moim Renault Megane instalację gazową w AUTO MIX. Po 80 tys. kilometrów bezawaryjnego korzystania z gazu polecam gorąco tę firmę. Instalacja działa bez zarzutu, auto na gazie jest dynamiczne, w żaden negatywny sposób nie wpływa na samochód (okazuje się, że kontrolka "check engine" nie musi się świecić, wbrew opiniom niektórych gazowników :)...
5,0
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja która została założona to Sequent Alba od BRC. Silnik 1.6 z 2007r jeden z lepszych do lpg. Jak na razie silnik na lpg pracuje jak trzeba. Spalanie oscyluje w granicach 10l/100km, czasami zejdzie do 8l, ale zdarza się że i podskoczy na 12l (autostrada). Jak na razie nic nie był robione. Wymieniane filtry, świece, sprawdzane ustawienia.
Renault Megane II