Szukaj

Informacje o Suzuki Swift

Lata produkcji: 1983 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1983, miejski subkompaktowy hatchback należący do segmentu B jest jednym z najpopularniejszych aut w dziejach japońskiego producenta – do dnia dzisiejszego nabywców znalazło niemal 6 mln egzemplarzy Suzuki Swifta. Był to również pierwszy samochód Suzuki w tej klasie. Z początku Suzuki Swift był oferowany pod nazwami SA-310, SA-410 oraz Cultus. Imieniem Swift (z ang. „szybki”) ochrzczono go w roku 1986, natomiast globalnym modelem japońskiej marki jest dopiero od roku 2004. W niektórych krajach Suzuki Swift sprzedawany był także m.in. pod nazwami Subaru Justy, Chevrolet Sprint, Pontiac Firefly czy Geo Metro.
czytaj więcej
Powagosław

Nie jest to najbardziej stylowy maluch na rynku, ale oferuje całkiem udany i sprawdzony jak na Suzuki koncept nadwozia, niezłą markę i uczciwą cenę za to wszystko. Wygląda jak face-lifting poprzedniej generacji, ale lepiej tak niż psuć coś, co działa.

~Powagosław
Luzacjusz

Kogo właściwie obchodzi to jak ten samochód wygląda? Raczej mało kogo, a skoro jestem w mniejszości, z czystym sumieniem powiem, że Swifta zobaczyłem i o nim nie śniłem. Może dlatego mało kogo obchodzi jak ten samochód wygląda.

~Luzacjusz

Suzuki Swift – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Suzuki Swift

Cena od: 56 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Suzuki Swift - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Suzuki Swift

Liczba ocen: 876
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Varp
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Suzuki Swift V
Za całokształt daję 5 gwiazdek dlatego, że to czego oczekiwałem od tego auta dostałem w stu procentach, jednocześnie będąc wcześniej świadomy jego mankamentów. To drugie auto w rodzinie, niejako "uzupełniające", więc nie potrzebowałem auta idealnego pod każdym względem. Przede wszystkim szukałem samochodu oszczędnego z uwagi na codzienne dojazdy do pracy (około 70km w jedną stronę). Poza tym nigdy nie chciałem i raczej nigdy nie przekonam się do diesla (powiedzmy, że to taka osobista maniera, a nie racjonalny powód), tak więc musiał to być oszczędny benzyniak, a z uwagi, że mieszkam za granicą to o gazie nie ma mowy. Następną kwestią była bezawaryjność. No i właściwie na tych trzech najważniejszych kwestiach można by zamknąć listę moich oczekiwań. No, ale jak to podczas szukania auta zawsze chce się jeszcze coś ekstra i wtedy dochodzą do głosu inne kwestie, o których bardziej szczegółowo poniżej.
4,2
~Daniel
Hatchback 1.0 i 53KM 39kW
Suzuki Swift III
Krótko ujmując, jest to auto, które służy do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Kupione z salonu, przez 16 lat wykręciło mało imponujące 170 000 kilometrów. Imponujący jest za to brak jakichkolwiek awarii przez cały okres użytkowania. Właściwie, to wymiana podzespołów wynikająca z ich zużycia była jedynym zmartwieniem związanym z tym samochodem. No, może poza brakiem dynamiki jazdy, choć wizyty na stacjach paliw nie odchudzały znacząco portfela. Akurat mnie trafił się egzemplarz nie do zajeżdżenia, i podejrzewam, że nie był to wyjatek. Jedyny słaby punkt, na który polecam zwrócić uwagę przy zakupie- stan podwozia.
4,6
~kzwtyrolu
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Suzuki Swift VI
Miałem straszne obawy związane z zakupem auta, które inni postrzegali jako małe i mało funkcjonalne. Niewielki faktycznie jest bagażnik (realnie 3 walizki kabinowe) + trochę luzu od góry. Zaskoczenie in plus to pełne ledy, które powodują, że zmienia się komfort podróży nocą. Zdecydowałem się na wersję hybrid z silnikiem 1.2 bowiem poprzednio użytkowałem jeden z modeli Nissana (kupiony w salonie w 2015 r. silnik z turbiną) i teraz mam komfort psychiczny, że posiadając czterocylnidrowy, niedoładowany silnik nie spotkam często panów serwisantów. Przesiadając się z małego SUV-a miałem wątpliwości co do wygody. Ale nie jest tak źle jak myślałem.Teraz stwierdzam, że SUV-y to moda i nic więcej. Rozważałem KIA Stonic, HKona, czy Toyotę Yaris ale konfiguracja wyposażenia jak w SWIFT pokazywała ponad 80K. Jest to nasze 6 auto kupione w salonie ale tak wyposażone (łącznie z czujnikiem laserowym) mamy po raz pierwszy. Różnicę w cenie (realnie 20k) przeznaczę na wycieczkę do Japonii.

Raporty spalania Suzuki Swift

Liczba raportów: 880
Średnie spalanie dla Suzuki Swift
4,4 – 7,9
l/100 km
5,1
l/100 km
6,0 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW
Suzuki Swift V
Chciałbym podzielić się z Państwem moimi doświadczeniami z użytkowania Suzuki Swift 1.2 w kontekście spalania. Konfiguracja autka to koła 195/45/16 felgi z Mazdy MX5 (nowy model) oraz sprzężyny firmy Spax obniżające o ok 30mm, świece irydowe NGK z ciut większą przerwą międy elektrodami niż seryjne, reszta standard. Jazda głównie w 2 osoby dorosłe + 2 dzień (4 i 6 lat) + 2 walizki w bagażniku (czasami jeszcze plecak - więcej nie wejdzie) Spalanie rzeczywiste w mieście waha się od 6 do 7 litrów , spalanie na trasie na drogach lokalnych to 5.5l , autostrada to 7.5l , autostrada na pełnym gazie 10l. Spalanie rzeczywiste jest o ok.0.3l wyższe niż wskazanie na komputerze. Autko jest w wersji club , licznik jest wyskalowany do 200km/h i Swift"zamyka" go , przy obecnej konfiguracji kół (mniejszy obwód niż std) jest to ok. 180km/h (gps). Licznik przekłamuje w granicach 10 procent, najprawdopodobniej o tyle jest również mniejszy rzeczywisty przebieg, czyli do spalania, które opisałem wypadałoby uwzględnić tą niedokładność. Przy okazji ... Polecam wymianę sprężyn na progresywne, dobrze współpracują ze std amortyzatorami, jazda jest znacznie bezpieczniejsza. Na std konfiguracji jazda w kolicach 140km/ była ... dziwna, mało stabilna, co ciekawe poniżej tej wartości było ok , powyżej też było lepiej. Pokonywanie zakrętów jak na autko miejskie - bajka. W aucie powyżej 130km/h robi się głośno. Hamulce są wystarczające. Autko ma jeden problem - zamki. Wersja Club to tzw."golas" zamki otwierane są z kluczyka (bagażnik też) co 3 miesiące trzeba przesmarować je, inaczej trudno się dostać do kufra i środka. Poza tym auto bezawaryjne. Obserwacje po przejechaniu 70tys km na wyżej opisanej konfiguracji.
9,0
Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Suzuki Swift IV
Jeżdżę głównie po mieście, dość dynamicznie - szybkie ruszanie a potem utrzymywanie stałej prędkości miejskiej o ile to możliwe. Średnia spalania w mieście nigdy nie spadła poniżej 9l/100 (liczone przy każdym tankowaniu)..nawet sobie nie wyobrażam jak trzeba by jeździć żeby wyszło mniej, wyniki innych użytkowników doprawdy mnie zadziwiają. Samochód najlepiej się nadaje do jazdy pozamiejskiej na polskie dróżki do 90km/h - przy tej prędkości autko osiąga najniższe spalanie chwilowe ok. 6l/100. Powyżej 100km/h spalanie rośnie znacznie: 120km/h to 8-9l/100 a 140km/h to 10-11l/100. Jak na tę pojemność zdecydowanie za dużo! Inne wady autka to: mizerne przyspieszenie na niskich obrotach (jak to u japońców), piszczące paski oraz zapychający się katalizator.
7,6
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Suzuki Swift V
Samochód bardzo ekonomiczny, średnie spalanie w trasie i w miescie jakie osiagam to 7.5l LPG. Jeżdżąc delikatnie 7.1l to norma, na autostradzie jadąc 150-170km/h spalanie maksymalnie w moim przypadku wyniosło 8.5l na odcinku 200km I to był maks. Goraco polecam, silnik swietnie sobie radzi z gazem.

Usterki Suzuki Swift

Liczba wpisów: 38
Wadliwa przekładnia kierownicza
  • Suzuki Swift V Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW 2010-2013
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Głuche, dudniące stuki dochodzące gdzieś z komory silnika z prawej strony były zgłaszane praktycznie od razu tej samej zimy po zakupie. W pierwszej chwili myślałem, że to małe węgierskie rączki nie dokręciły zbiornika na płyn do spryskiwaczy albo puszki filtra powietrza. Świetnie słyszalne na takiej nawierzchni z płyt ażurowych-betonowych. Przy okazji dwóch kolejnych przeglądów okresowych zgłaszane. ASO sprawdziło amory 67/60% i ich mocowanie - elementy gumowe. Trzeciej zimy w innym ASO okazało się że mój egzemplarz zalicza się do akcji serwisowej (brawo pierwsze ASO :-( ) Przekładnia kierownicza do wymiany. Czyli pierwsze objawy już przy ok 5 tyś kilometrów przebiegu, a wymiana przy 19 700 km (niecałe 20 tyś km) i niecałe 3 lata. Auto użytkowane w cyklu mieszanym po asfalcie -momentami nawet niezłym, bez żadnych dróg gruntowych i sera szwajcarskiego.
Kontrolka silnika - raz gaśnie raz się zapala.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • silnik
Mam dość nietypowy problem z moim Swiftem. Otóż zapaliła mi się kontrolka silnika. Mechanik sczytał z komputera błąd katalizatora. Z tym, że np przy kontroli jakości spalin wszystko wykazało ok - no może ciut zawartość tlenu w spalinach była podwyższona (ale niewiele). I od tego czasu kontrolka to gaśnie to się zapala. Nie zauważyłem żadnych korelacji z ilością przejechanych km, czasu czy też rodzaju trasy. Po prostu czasem świeci a czasem nie. Mechanik nie za bardzo wie co może być przyczyną. Być może ktoś z Was miał podobny problem?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Jeździłem wieloma samochodami ale niestety tylko jednym Swiftem (który posiadam) i nie spotkałem się z tak dziwnym systemem. Podczas otwierania drzwi z pilota (centralny zamek) otwierają się wyłącznie drzwi kierowcy. Drzwi pasażera oraz bagażnik są cały czas zamknięte. Drzwi pasażera mogę otworzyć wyłącznie przyciskiem wewnątrz samochodu (przycisk obok sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy) lub przyciskiem przy klamce drzwi pasażera. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim systemem. Stąd moje pytanie - czy jest to normalne? Jak to naprawić (przycisk z pilota otwiera wszystkie drzwi). Liczę na Waszą pomoc!
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Suzuki Swift