Szukaj

Informacje o Suzuki Swift

Lata produkcji: 1983 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1983, miejski subkompaktowy hatchback należący do segmentu B jest jednym z najpopularniejszych aut w dziejach japońskiego producenta – do dnia dzisiejszego nabywców znalazło niemal 6 mln egzemplarzy Suzuki Swifta. Był to również pierwszy samochód Suzuki w tej klasie. Z początku Suzuki Swift był oferowany pod nazwami SA-310, SA-410 oraz Cultus. Imieniem Swift (z ang. „szybki”) ochrzczono go w roku 1986, natomiast globalnym modelem japońskiej marki jest dopiero od roku 2004. W niektórych krajach Suzuki Swift sprzedawany był także m.in. pod nazwami Subaru Justy, Chevrolet Sprint, Pontiac Firefly czy Geo Metro.
czytaj więcej
Powagosław

Nie jest to najbardziej stylowy maluch na rynku, ale oferuje całkiem udany i sprawdzony jak na Suzuki koncept nadwozia, niezłą markę i uczciwą cenę za to wszystko. Wygląda jak face-lifting poprzedniej generacji, ale lepiej tak niż psuć coś, co działa.

~Powagosław
Luzacjusz

Kogo właściwie obchodzi to jak ten samochód wygląda? Raczej mało kogo, a skoro jestem w mniejszości, z czystym sumieniem powiem, że Swifta zobaczyłem i o nim nie śniłem. Może dlatego mało kogo obchodzi jak ten samochód wygląda.

~Luzacjusz

Suzuki Swift – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Suzuki Swift

Cena od: 48 400 PLN

Oceny Suzuki Swift

Liczba ocen: 868
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Krzysiek
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Suzuki Swift VI
Miałem straszne obawy związane z zakupem auta, które inni postrzegali jako małe i mało funkcjonalne. Niewielki faktycznie jest bagażnik (realnie 3 walizki kabinowe) + trochę luzu od góry. Zaskoczenie in plus to pełne ledy, które powodują, że zmienia się komfort podróży nocą. Zdecydowałem się na wersję hybrid z silnikiem 1.2 bowiem poprzednio użytkowałem jeden z modeli Nissana (kupiony w salonie w 2015 r. silnik z turbiną) i teraz mam komfort psychiczny, że posiadając czterocylnidrowy, niedoładowany silnik nie spotkam często panów serwisantów. Przesiadając się z małego SUV-a miałem wątpliwości co do wygody. Ale nie jest tak źle jak myślałem.Teraz stwierdzam, że SUV-y to moda i nic więcej. Rozważałem KIA Stonic, HKona, czy Toyotę Yaris ale konfiguracja wyposażenia jak w SWIFT pokazywała ponad 80K. Jest to nasze 6 auto kupione w salonie ale tak wyposażone (łącznie z czujnikiem laserowym) mamy po raz pierwszy. Różnicę w cenie (realnie 20k) przeznaczę na wycieczkę do Japonii.
4,6
~Mikołaj
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Suzuki Swift V
W rodzinie auto znajduje się od 5 lat, od ponad roku jestem jego jedynym kierowcą, i zrobiłem nim 14tyś km. Dokładniejsze dane wypisałem niżej. Największym pozytywnym zaskoczeniem jest zdecydowanie podwozie i układ jezdny. Określenie "japoński gokart" bardzo pasuje do tego auta. Lekkim zawodem okazał się silnik. Do teraz nie wierzę w widniejące na dowodzie 94KM. Wydaje się słabszy. Chcąc być eko i do 2500 obrotów, co prawda spalanie w mieście spadnie nam poniżej 6l/100km, ale nie sposób będzie nazwać go inaczej niż bardzo słaby. 0-100km/h to 12,4s jakby ktoś pytał. Trzeba go trochę "piłować", żeby wykrzesać z niego trochę emocji, a na drugim biegu ponad 3500 obrotów potrafi wręcz zaskoczyć dynamiką. I chyba tylko tyle. Na trasę - w skrócie nie polecam. Chyba że takie do 100km drogami powiatowymi, wtedy przy 80-100km/h spalanie spada do 5,5, krajobraz mija nam powoli i jedzie się fantastycznie. Na autostrady już trochę gorzej. Przy 140km/h jest naprawdę głośno, spalanie wtedy to spokojnie 7,5l, nie zachęca. Prędkości maksymalnej chyba nigdy nie osiągnąłem. Powyżej 155km/h jest bardzo głośno, obroty przekraczają 5000, trochę strach. Co do miejsca i ergonomii. Z przodu bez zastrzeżeń - mam 200cm wzrostu i za kierownicą bez tragedii, jest całkiem wygodnie. Pasażer z przodu ma gigantyczną ilość miejsca na nogi. Z tyłu nie wiem, koledzy raczej nie narzekali. Bagażnik malutki, ale nigdy nie miałem problemów ze zmieszczeniem zakupów, regał Billy z Ikei wchodzi na długość po złożeniu siedzeń (poważnie). Karoseria miłym zaskoczeniem - 6 lat, japończyk a nie znalazłem żadnej rdzy.
4,9
~Maniek_
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Suzuki Swift VI
Auto zostało kupione jako nowe dla żony. Decyzja o zakupie akurat Suzuki Swifta podjęta została po przetestowaniu aut konkurencyjnych marek w tym segmencie. Pozostałe auta albo miały silniki trzy cylindrowe jak Peugeot 208 czy Citroen C 3 albo było wyjątkowo mało dynamiczne jak Clio 1.2 lub Hyundai i 20 1.2 i paliły przy tym ok 7 litrów na 100 km. Suzuki wygrało stosunkiem ceny do tego, co otrzymujemy w zamian. 3 lata gwarancji, 4 cylindry w silniku, nowoczesny wygląd z zewnątrz i wewnątrz . bogate wyposażenie m.in duży ekran dotykowy android, kamera cofania, podgrzewane fotele, kierownica skórzana, auto jest bardzo dynamiczne już w podstawie ma silnik 1.2 i 90 koni, co jest rzadko spotykane u konkurencji. Autem się bardzo miło jeździ, jest żwawe, dobrze trzyma się drogi - talki mały gokart, ma precyzyjny układ kierowniczy i przede wszystkim mało pali. W cyklu mieszanym oscyluje w granicach 4.8 litra benzyny na 100 kilometrów przy normalnej jeździe. Auto bardzo przestronne wewnątrz. Ten niepozorny maluch w środku ma bardzo dużo miejsca i 4 dorosłe osoby mogą podróżować bez większego problemu. Do prędkości 110 km/h nie słychać w kabinie żadnych odgłosów, dopiero powyżej słychać szumy powietrza i dźwięk sinika. Auto bez większego problemu osiąga prędkości 140 km/h 160 km/h a przy 100 km/h ma jedynie ok 2500 obrotów na minutę. Auto jest bardzo lekkie i ma sztywne zawieszenie, dlatego podczas jazdy po poprzecznych nierównościach z zawieszenia dochodzą pewne odgłosy tłumienia, do których trzeba się przyzwyczaić - szczególnie jak ktoś wcześniej jeździł autem wyższej klasy. Swift to naprawdę bardzo fajny samochodzik i miłe zaskoczenie. Przy wymianie opon trzeba jednak pamiętać, że w felgach umieszczone są czujniki ciśnienia opon, które mogą ulec uszkodzeniu podczas nieudolnej wymiany opony. Koszt takiego czujnika to 400 zł sztuka. Wobec czego najlepiej mieć drugi komplet kół na zimę. Auto polecam Mariusz.

Raporty spalania Suzuki Swift

Liczba raportów: 864
Średnie spalanie dla Suzuki Swift
4,4 – 7,9
l/100 km
5,1
l/100 km
6,0 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Suzuki Swift IV
Jeżdżę głównie po mieście, dość dynamicznie - szybkie ruszanie a potem utrzymywanie stałej prędkości miejskiej o ile to możliwe. Średnia spalania w mieście nigdy nie spadła poniżej 9l/100 (liczone przy każdym tankowaniu)..nawet sobie nie wyobrażam jak trzeba by jeździć żeby wyszło mniej, wyniki innych użytkowników doprawdy mnie zadziwiają. Samochód najlepiej się nadaje do jazdy pozamiejskiej na polskie dróżki do 90km/h - przy tej prędkości autko osiąga najniższe spalanie chwilowe ok. 6l/100. Powyżej 100km/h spalanie rośnie znacznie: 120km/h to 8-9l/100 a 140km/h to 10-11l/100. Jak na tę pojemność zdecydowanie za dużo! Inne wady autka to: mizerne przyspieszenie na niskich obrotach (jak to u japońców), piszczące paski oraz zapychający się katalizator.
5,3
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Suzuki Swift VI
Auto od nowości. Raport ze spalania do 2000km. Właśnie odbyłem trasę Wrocław-Krawków, Oświęcim wadowice, Bielsko Biała. Razem 750km na jednym baku. Sapalnie wyszło 5,1. Koszt tankowania 150zł. Jestem bardzo zadowolony. Ten panel multimedialny po podłączeniu auto maps od googla zdaje egzamin. Jedyne wady to przy takiej trasie brak oparcia na łokcie po prawej a i po lewej nie idzie się oprzeć. Ale jeżeli chodzi o jazdę w mieście, jest super. Ostatnim mankementem jest niski dach przez co często muszę się schylać, żeby widzieć światła. Pozatym polecam wszystkim, którzy szukają komapktowego auto w dobrej cenie, z niskim spalaniem i wyposarzonym w podstawowe gadżety. Głosniki ok. Dobrze się trzyma drogi i jak trzeba to redukcja i nawet też można pokusić się o wyprzedzanie. W tej cenie z takim wyglądem polegam. Kupującym polecam rozważyć opcję z automatyczną skrzynią biegów
5,8
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Suzuki Swift V
Przejechałem nim prawie 170 000km. To ile pali ten samochód zależy TYLKO od użytkownika. Jazda "o kropelce" pozwala na spalanie poniżej 5l/100km ale jest baaardzo nieprzyjemna i nudna. Ten samochód jest dla kierowcy i nie chce się nim jeździć inaczej niż dynamicznie. Robiąc trasy z tempomatem ustawionym na 140kmh notowałem stałe spalanie na poziomie 7,2l/100, podobnie jest przy dynamicznej jeździe po mieście. Po 6 latach 80% szybka trasa/20% miasto spalanie ustabilizowało mi się na 6,5l/100

Usterki Suzuki Swift

Liczba wpisów: 38
Wadliwa przekładnia kierownicza
  • Suzuki Swift V Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW od 2010
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Głuche, dudniące stuki dochodzące gdzieś z komory silnika z prawej strony były zgłaszane praktycznie od razu tej samej zimy po zakupie. W pierwszej chwili myślałem, że to małe węgierskie rączki nie dokręciły zbiornika na płyn do spryskiwaczy albo puszki filtra powietrza. Świetnie słyszalne na takiej nawierzchni z płyt ażurowych-betonowych. Przy okazji dwóch kolejnych przeglądów okresowych zgłaszane. ASO sprawdziło amory 67/60% i ich mocowanie - elementy gumowe. Trzeciej zimy w innym ASO okazało się że mój egzemplarz zalicza się do akcji serwisowej (brawo pierwsze ASO :-( ) Przekładnia kierownicza do wymiany. Czyli pierwsze objawy już przy ok 5 tyś kilometrów przebiegu, a wymiana przy 19 700 km (niecałe 20 tyś km) i niecałe 3 lata. Auto użytkowane w cyklu mieszanym po asfalcie -momentami nawet niezłym, bez żadnych dróg gruntowych i sera szwajcarskiego.
Kontrolka silnika - raz gaśnie raz się zapala.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW od 2004
  • silnik
Mam dość nietypowy problem z moim Swiftem. Otóż zapaliła mi się kontrolka silnika. Mechanik sczytał z komputera błąd katalizatora. Z tym, że np przy kontroli jakości spalin wszystko wykazało ok - no może ciut zawartość tlenu w spalinach była podwyższona (ale niewiele). I od tego czasu kontrolka to gaśnie to się zapala. Nie zauważyłem żadnych korelacji z ilością przejechanych km, czasu czy też rodzaju trasy. Po prostu czasem świeci a czasem nie. Mechanik nie za bardzo wie co może być przyczyną. Być może ktoś z Was miał podobny problem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW od 2004
  • instalacja elektryczna
Jeździłem wieloma samochodami ale niestety tylko jednym Swiftem (który posiadam) i nie spotkałem się z tak dziwnym systemem. Podczas otwierania drzwi z pilota (centralny zamek) otwierają się wyłącznie drzwi kierowcy. Drzwi pasażera oraz bagażnik są cały czas zamknięte. Drzwi pasażera mogę otworzyć wyłącznie przyciskiem wewnątrz samochodu (przycisk obok sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy) lub przyciskiem przy klamce drzwi pasażera. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim systemem. Stąd moje pytanie - czy jest to normalne? Jak to naprawić (przycisk z pilota otwiera wszystkie drzwi). Liczę na Waszą pomoc!
Problem rozwiązany
3 komentarze
Suzuki Swift