Szukaj

Informacje o Suzuki Swift

Lata produkcji: 1983 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1983, miejski subkompaktowy hatchback należący do segmentu B jest jednym z najpopularniejszych aut w dziejach japońskiego producenta – do dnia dzisiejszego nabywców znalazło niemal 6 mln egzemplarzy Suzuki Swifta. Był to również pierwszy samochód Suzuki w tej klasie. Z początku Suzuki Swift był oferowany pod nazwami SA-310, SA-410 oraz Cultus. Imieniem Swift (z ang. „szybki”) ochrzczono go w roku 1986, natomiast globalnym modelem japońskiej marki jest dopiero od roku 2004. W niektórych krajach Suzuki Swift sprzedawany był także m.in. pod nazwami Subaru Justy, Chevrolet Sprint, Pontiac Firefly czy Geo Metro.
czytaj więcej
Powagosław

Nie jest to najbardziej stylowy maluch na rynku, ale oferuje całkiem udany i sprawdzony jak na Suzuki koncept nadwozia, niezłą markę i uczciwą cenę za to wszystko. Wygląda jak face-lifting poprzedniej generacji, ale lepiej tak niż psuć coś, co działa.

~Powagosław
Luzacjusz

Kogo właściwie obchodzi to jak ten samochód wygląda? Raczej mało kogo, a skoro jestem w mniejszości, z czystym sumieniem powiem, że Swifta zobaczyłem i o nim nie śniłem. Może dlatego mało kogo obchodzi jak ten samochód wygląda.

~Luzacjusz

Suzuki Swift – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Suzuki Swift

Cena od: 70 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Suzuki Swift

Liczba ocen: 912
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Jacek
Suzuki Swift VI
Sport 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Jestem zauroczony tym małym gokartem. Niska waga i 140KM robią z niego niezłego łobuza. To samochód dla osób które lubią motoryzację i czerpanie radości z jazdy. Jest nowoczesny ale zastosowane wspomagacze nie zabijają przyjemności z jazdy. Ten samochód niczego nie udaje jest taki jak wygląda mały zwroty, szybki, bywa uroczo głośny. Idealny dla 2 osób ale 2+2 zmieści się bez problemu. W mieście bez problemu parkowanie. Samochód ma w środku sporo sportowych/czerwonych wstawek a fotele dla mnie rewelacja (dobre trzymanie boczne)
4,6
~Łukasz
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
To były długie poszukiwania małego, miejskiego auta. Brałem pod uwagę wiele aut i szczerze nigdy mi przez myśl nie przeszedł mi swift dopóki nie odwiedziłem salonu. Miałem dosyć proste wymagania od auta: łapatologiczny silnik z 4 cylindrami, automat, niskie spalania i możliwie wysoka bezawaryjność. Pomijałem kwestie takie jak osiągi i prędkość bo nie tego szukałem. Swift właśnie spełnił wszystkie moje wymagania i liczę, że posłuży mi jako daily do jeżdżenia wokoło komina przez najbliższe 10 lat :)
3,1
~Damian
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Posiadam to auto od dwóch lat przejechałem nim w tym okresie blisko 80 tyś. km. Ogólnie auto spełnia swoją rolę. Kupując to auto szukałem małego pojazdu na co dzień. Zawiodłem się na tym aucie jednak w kwestii jakości. Dużym problemem jest w nim skrzynia biegów, która jest bardzo delikatnie i potrafi się posypać po 20-30 tyś. km. Jest tu dużo irytujących usterek drobnych elementów. Jeśli chodzi o silnik 1.3 92km jest trwałą jednostką lubi duże ilości benzyny oraz jest mało dynamiczny. Pomimo tych wszystkich wad byłem tym samochodem w Bawarii, Czarnogórze, we Włoszech oraz w Dani. Wiadomo nie jest to samochód na takie trasy, brak odpowiedniego wyciszenia i mały silnik czasami potrafią zmęczyć, ale jestem zaskoczony tym silnikiem, który to wszystko zniósł i nadal znosi bez awarii.

Raporty spalania Suzuki Swift

Liczba raportów: 938
Średnie spalanie dla Suzuki Swift
4,4 – 7,8
l/100 km
5,1
l/100 km
6,0 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Rozczarowanie? Nie do końca. Wiadomo, że producenci napiszą każdą bzdurę żeby tylko sprzedaż była. Natomiast pierdoły, które wypisują tutaj użytkownicy to już inna para kaloszy. Przejechane 2 tysiące kilometrów. Najlepiej trasa pod warunkiem, że nie wyprzedzasz, nie przekraczasz 4 tysi obrotów i na autostradzie max licznikowa setka (czyli realnie około 94km/h), a i najlepiej "podpiąć się" tempomatem pod jakąś ciężarówkę na największym zbliżeniu. Masz wtedy wymarzone 4,5 l/100, a jaka frajda z jazdy???? :););). To nie jest auto miejskie!!!! Po mieście żeby zmieścić się w 8,5 l/100 trzeba mocno nakombinować. Broń Boże żadnych ściganek, dynamicznego ruszania ze świateł, obowiązkowy auto-stop, a najlepiej to jeździć tak, żeby nie używać hamulca. Przy jeździe do 3 tysi obrotów wychodzi mi 8,5 przy zapalonej non stop w głowie czerwonej lampce: UWAGA SPALANIE. Dodam, że 95% jazdy robię sam, Strach pomyśleć gdybym miał wozić całą pięcioosobową rodzinę. Z niecierpliwością czekam na złote porady magików jak wyciągnąć tym autem poniżej 6l po mieście. Dodać oczywiście należy, że te 8,5 to nie jest wynik przy DYNAMICZNEJ jeździe miejskiej. Auto super, spala tyle ile musi tylko po co te pierdoły na forach?
4,3
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Kupiłem go głównie dla niskiego spalania, wyszło lepiej niż myślałem. Moje wyniki są specyficzne gdyż dotyczą jazdy niemal wyłącznie pozamiejskiej i spokojnej. Wedle moich wielokrotnych pomiarów z dystrybutora, auto zaniża spalanie jedynie o 0,15 litra. Przy codziennych dojazdach do pracy 15-20km komputer pokazuje - 4,2l , trasa ponad 300km ale głównie boczne drogi więc prędkość nie większa niż 90km/h - 4,2l , jazda ekonomiczna na odcinkach 20-50km - 4,0l , najmniej jak zdarzyło mi się spalić to 3,3l ale jazda 60-65km/h.
9,2
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW
Instalacja Landi Renzo Omegas Evo. Średnie spalanie wynosi ok. 9,5 litra. Suzuki mam a automacie. Plusem jest to, że jadąc autostrada z prędkością 160-180 km/h auto nie jest w stanie spalić więcej niż 11 litrów gazu na 100 km. Przy oszczędnej jeździe nie da się zejść poniżej 8 litrów. Średnia jaka mi wychodzi to 9,5 w zimie i 8,5-9 w lecie ale wiadomo, że proporcje propanu z butanem zamieniają się miejscami więc z tego powodu spalanie teoretycznie jest niższe.

Usterki Suzuki Swift

Liczba wpisów: 45
Wadliwa przekładnia kierownicza
  • Suzuki Swift V Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW 2010-2013
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Głuche, dudniące stuki dochodzące gdzieś z komory silnika z prawej strony były zgłaszane praktycznie od razu tej samej zimy po zakupie. W pierwszej chwili myślałem, że to małe węgierskie rączki nie dokręciły zbiornika na płyn do spryskiwaczy albo puszki filtra powietrza. Świetnie słyszalne na takiej nawierzchni z płyt ażurowych-betonowych. Przy okazji dwóch kolejnych przeglądów okresowych zgłaszane. ASO sprawdziło amory 67/60% i ich mocowanie - elementy gumowe. Trzeciej zimy w innym ASO okazało się że mój egzemplarz zalicza się do akcji serwisowej (brawo pierwsze ASO :-( ) Przekładnia kierownicza do wymiany. Czyli pierwsze objawy już przy ok 5 tyś kilometrów przebiegu, a wymiana przy 19 700 km (niecałe 20 tyś km) i niecałe 3 lata. Auto użytkowane w cyklu mieszanym po asfalcie -momentami nawet niezłym, bez żadnych dróg gruntowych i sera szwajcarskiego.
1 komentarz
Kontrolka silnika - raz gaśnie raz się zapala.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • silnik
Mam dość nietypowy problem z moim Swiftem. Otóż zapaliła mi się kontrolka silnika. Mechanik sczytał z komputera błąd katalizatora. Z tym, że np przy kontroli jakości spalin wszystko wykazało ok - no może ciut zawartość tlenu w spalinach była podwyższona (ale niewiele). I od tego czasu kontrolka to gaśnie to się zapala. Nie zauważyłem żadnych korelacji z ilością przejechanych km, czasu czy też rodzaju trasy. Po prostu czasem świeci a czasem nie. Mechanik nie za bardzo wie co może być przyczyną. Być może ktoś z Was miał podobny problem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Jeździłem wieloma samochodami ale niestety tylko jednym Swiftem (który posiadam) i nie spotkałem się z tak dziwnym systemem. Podczas otwierania drzwi z pilota (centralny zamek) otwierają się wyłącznie drzwi kierowcy. Drzwi pasażera oraz bagażnik są cały czas zamknięte. Drzwi pasażera mogę otworzyć wyłącznie przyciskiem wewnątrz samochodu (przycisk obok sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy) lub przyciskiem przy klamce drzwi pasażera. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim systemem. Stąd moje pytanie - czy jest to normalne? Jak to naprawić (przycisk z pilota otwiera wszystkie drzwi). Liczę na Waszą pomoc!
Problem rozwiązany
7 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 22
2,0
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Witam. Niestety muszę każdemu odradzić montaż instalacji w serwisie stag na ul. Fabrycznej w Chrzanowie. Pan prezes tego czegoś dostał informację, że wszystkie części mają być jak najlepsze i cena nie gra roli. Butla włożona została taka, że tylnej kanapy nie da się złożyć (miał dzwonić w sprawie butli, bo sam tak mówił)- istnieją przecież butle które można montować do tego...
2,0
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
Witam. Niestety muszę każdemu odradzić montaż instalacji w serwisie stag na ul. Fabrycznej w Chrzanowie. Pan prezes tego czegoś dostał informację, że wszystkie części mają być jak najlepsze i cena nie gra roli. Butla włożona została taka, że tylnej kanapy nie da się złożyć (miał dzwonić w sprawie butli, bo sam tak mówił)- istnieją przecież butle które można montować do tego...
4,5
Suzuki Swift V
Hatchback 5d 1.6 VVT Sport 136KM 100kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Zamontowana instalacja BRC Sequent 32. Silnik dobrze współpracuje z gazem, instalacje mam prawie rok lata głownie przestrzegam tylko przeglądów poza tym nie ma żadnej ingerencji. Niskie spalanie w granicach 8l/100km w zależoności od stylu jazdy. Tera zimą brak jakichkolwiek problemów z przełączaniem się na lpg itp.
Suzuki Swift