Szukaj

Informacje o Suzuki Swift

Lata produkcji: 1983 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1983, miejski subkompaktowy hatchback należący do segmentu B jest jednym z najpopularniejszych aut w dziejach japońskiego producenta – do dnia dzisiejszego nabywców znalazło niemal 6 mln egzemplarzy Suzuki Swifta. Był to również pierwszy samochód Suzuki w tej klasie. Z początku Suzuki Swift był oferowany pod nazwami SA-310, SA-410 oraz Cultus. Imieniem Swift (z ang. „szybki”) ochrzczono go w roku 1986, natomiast globalnym modelem japońskiej marki jest dopiero od roku 2004. W niektórych krajach Suzuki Swift sprzedawany był także m.in. pod nazwami Subaru Justy, Chevrolet Sprint, Pontiac Firefly czy Geo Metro.
czytaj więcej
Powagosław

Nie jest to najbardziej stylowy maluch na rynku, ale oferuje całkiem udany i sprawdzony jak na Suzuki koncept nadwozia, niezłą markę i uczciwą cenę za to wszystko. Wygląda jak face-lifting poprzedniej generacji, ale lepiej tak niż psuć coś, co działa.

~Powagosław
Luzacjusz

Kogo właściwie obchodzi to jak ten samochód wygląda? Raczej mało kogo, a skoro jestem w mniejszości, z czystym sumieniem powiem, że Swifta zobaczyłem i o nim nie śniłem. Może dlatego mało kogo obchodzi jak ten samochód wygląda.

~Luzacjusz

Suzuki Swift – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Suzuki Swift

Cena od: 55 500 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Suzuki Swift

Liczba ocen: 895
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Tomasz
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Suzuki Swift VI
Przesiadłem się ze Skody Octavii 2019 rok z DSG i bogatym wyposażeniem. Szukałem miejskiego autka z automatem, nieoklepanego i bezawaryjnego. Dostałem ofertę leasingu na Suzuki i zaskoczony ceną postanowiłem zaryzykować. Pierwsze wrażenie to lekko inny sposób prowadzenia i lekkość auta. Mimo to jestem mega zadowolony. Wykonanie jest na dobrym poziomie, fotele zaskakująco wygodne, skrzynia sprawuje się super, przestrzeni sporo, dynamika zadziwia i nie ma w zasadzie do czego się przyczepić. Uważam, że to autko będzie mega kompanem podczas podróży!
5,0
~Marta
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Suzuki Swift V
Auto, które świetnie się prowadzi i naprawdę jest 100 procentowo warte zakupu. Po ponad 3 latach jeżdżenia autem stwierdzam, ze dalej to jest najlepsze auto jakie mogłam wybrać ze swojej kategorii. Jeździłam Yarisem, Corsa, Fiesta itp. Przyspieszenie i liczba koni w Swifcie to idealny dobór do tego lekkiego auta. Śmiga po mieście zaskakując innych kierowców. Kierownica chodzi lekko, zawieszenie jest dość twarde, a przyspieszenie to uśmiech na twarzy. Jakość wykonania wnętrza to japońska kwintesencja. Jeździłam autem na Mazury w 4 osoby dorosłe, spokojnie się spakowaliśmy na pare dni. Trasa 150-160 spokojnie jedzie, jest troszkę głośniej w srodku wtedy. Spalanie 6-7. W zimę troszkę więcej wiadomo. Auto ma 5 biegów, ale 6 może odrobine brakować w trasie, dalej mnie to zastanawia, czemu Suzuki nie może dorzucić w nowszej wersji. Ogólnie gdyby nie to, ze potrzebowałam auta z dużym bagażnikiem to dalej bym śmigała Swiftem, bo był świetny w prowadzeniu, łatwy w utrzymaniu i bezawaryjny. W dodatku to petarda miejska na kółkach ! Polecam bardzo !
4,9
~Czesiekk
Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Suzuki Swift IV
Swift GS specjal, wersja japońska kupione w Polskim salonie Suzuki. Bardzo fajne autko, u nas jako drugie w rodzinie. Zgrabne,ładne, mało pali i co najważniejsze bezawaryjne. Bardzo niski koszt utrzymania (tanie ubezpieczenie i serwis w ASO). W środku auta i nad głową jest dużo miejsca i poręczne schowki.Jest automatyczna klimatyzacja ,podgrzewane fotele i inne bajery czego chcieć więcej od takiego malucha. Jedynie bagażnik mały i niewygodny no ale coś za coś. Z czystym sumieniem polecam ponieważ nigdy nas nie zawiódł i nie mieliśmy z nim żadnych problemów. Idealne jako pierwsze auto do jazdy po mieście lub jako drugie w rodzinie.

Raporty spalania Suzuki Swift

Liczba raportów: 909
Średnie spalanie dla Suzuki Swift
4,4 – 7,8
l/100 km
5,1
l/100 km
6,0 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,3
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Suzuki Swift VI
Kupiłem go głównie dla niskiego spalania, wyszło lepiej niż myślałem. Moje wyniki są specyficzne gdyż dotyczą jazdy niemal wyłącznie pozamiejskiej i spokojnej. Wedle moich wielokrotnych pomiarów z dystrybutora, auto zaniża spalanie jedynie o 0,15 litra. Przy codziennych dojazdach do pracy 15-20km komputer pokazuje - 4,2l , trasa ponad 300km ale głównie boczne drogi więc prędkość nie większa niż 90km/h - 4,2l , jazda ekonomiczna na odcinkach 20-50km - 4,0l , najmniej jak zdarzyło mi się spalić to 3,3l ale jazda 60-65km/h.
7,3
Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW
Suzuki Swift V
Chciałbym podzielić się z Państwem moimi doświadczeniami z użytkowania Suzuki Swift 1.2 w kontekście spalania. Konfiguracja autka to koła 195/45/16 felgi z Mazdy MX5 (nowy model) oraz sprzężyny firmy Spax obniżające o ok 30mm, świece irydowe NGK z ciut większą przerwą międy elektrodami niż seryjne, reszta standard. Jazda głównie w 2 osoby dorosłe + 2 dzień (4 i 6 lat) + 2 walizki w bagażniku (czasami jeszcze plecak - więcej nie wejdzie) Spalanie rzeczywiste w mieście waha się od 6 do 7 litrów , spalanie na trasie na drogach lokalnych to 5.5l , autostrada to 7.5l , autostrada na pełnym gazie 10l. Spalanie rzeczywiste jest o ok.0.3l wyższe niż wskazanie na komputerze. Autko jest w wersji club , licznik jest wyskalowany do 200km/h i Swift"zamyka" go , przy obecnej konfiguracji kół (mniejszy obwód niż std) jest to ok. 180km/h (gps). Licznik przekłamuje w granicach 10 procent, najprawdopodobniej o tyle jest również mniejszy rzeczywisty przebieg, czyli do spalania, które opisałem wypadałoby uwzględnić tą niedokładność. Przy okazji ... Polecam wymianę sprężyn na progresywne, dobrze współpracują ze std amortyzatorami, jazda jest znacznie bezpieczniejsza. Na std konfiguracji jazda w kolicach 140km/ była ... dziwna, mało stabilna, co ciekawe poniżej tej wartości było ok , powyżej też było lepiej. Pokonywanie zakrętów jak na autko miejskie - bajka. W aucie powyżej 130km/h robi się głośno. Hamulce są wystarczające. Autko ma jeden problem - zamki. Wersja Club to tzw."golas" zamki otwierane są z kluczyka (bagażnik też) co 3 miesiące trzeba przesmarować je, inaczej trudno się dostać do kufra i środka. Poza tym auto bezawaryjne. Obserwacje po przejechaniu 70tys km na wyżej opisanej konfiguracji.
6,5
Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Suzuki Swift IV
Jak na tak mały samochód spalanie ogromne przy dynamicznej jeździe po mieście nawet 8,5 litra przy jeździe mojej żony średnia to 7.0 l a jeździ bardzo ostrożnie .Natomiast samo autko polecam sprytne i zwinne.

Usterki Suzuki Swift

Liczba wpisów: 40
Wadliwa przekładnia kierownicza
  • Suzuki Swift V Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW 2010-2013
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Głuche, dudniące stuki dochodzące gdzieś z komory silnika z prawej strony były zgłaszane praktycznie od razu tej samej zimy po zakupie. W pierwszej chwili myślałem, że to małe węgierskie rączki nie dokręciły zbiornika na płyn do spryskiwaczy albo puszki filtra powietrza. Świetnie słyszalne na takiej nawierzchni z płyt ażurowych-betonowych. Przy okazji dwóch kolejnych przeglądów okresowych zgłaszane. ASO sprawdziło amory 67/60% i ich mocowanie - elementy gumowe. Trzeciej zimy w innym ASO okazało się że mój egzemplarz zalicza się do akcji serwisowej (brawo pierwsze ASO :-( ) Przekładnia kierownicza do wymiany. Czyli pierwsze objawy już przy ok 5 tyś kilometrów przebiegu, a wymiana przy 19 700 km (niecałe 20 tyś km) i niecałe 3 lata. Auto użytkowane w cyklu mieszanym po asfalcie -momentami nawet niezłym, bez żadnych dróg gruntowych i sera szwajcarskiego.
Kontrolka silnika - raz gaśnie raz się zapala.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • silnik
Mam dość nietypowy problem z moim Swiftem. Otóż zapaliła mi się kontrolka silnika. Mechanik sczytał z komputera błąd katalizatora. Z tym, że np przy kontroli jakości spalin wszystko wykazało ok - no może ciut zawartość tlenu w spalinach była podwyższona (ale niewiele). I od tego czasu kontrolka to gaśnie to się zapala. Nie zauważyłem żadnych korelacji z ilością przejechanych km, czasu czy też rodzaju trasy. Po prostu czasem świeci a czasem nie. Mechanik nie za bardzo wie co może być przyczyną. Być może ktoś z Was miał podobny problem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Jeździłem wieloma samochodami ale niestety tylko jednym Swiftem (który posiadam) i nie spotkałem się z tak dziwnym systemem. Podczas otwierania drzwi z pilota (centralny zamek) otwierają się wyłącznie drzwi kierowcy. Drzwi pasażera oraz bagażnik są cały czas zamknięte. Drzwi pasażera mogę otworzyć wyłącznie przyciskiem wewnątrz samochodu (przycisk obok sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy) lub przyciskiem przy klamce drzwi pasażera. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim systemem. Stąd moje pytanie - czy jest to normalne? Jak to naprawić (przycisk z pilota otwiera wszystkie drzwi). Liczę na Waszą pomoc!
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
2,0
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Suzuki Swift IV
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Witam. Niestety muszę każdemu odradzić montaż instalacji w serwisie stag na ul. Fabrycznej w Chrzanowie. Pan prezes tego czegoś dostał informację, że wszystkie części mają być jak najlepsze i cena nie gra roli. Butla włożona została taka, że tylnej kanapy nie da się złożyć (miał dzwonić w sprawie butli, bo sam tak mówił)- istnieją przecież butle które można montować do tego...
2,0
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Suzuki Swift IV
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
Witam. Niestety muszę każdemu odradzić montaż instalacji w serwisie stag na ul. Fabrycznej w Chrzanowie. Pan prezes tego czegoś dostał informację, że wszystkie części mają być jak najlepsze i cena nie gra roli. Butla włożona została taka, że tylnej kanapy nie da się złożyć (miał dzwonić w sprawie butli, bo sam tak mówił)- istnieją przecież butle które można montować do tego...
4,5
Hatchback 5d 1.6 VVT Sport 136KM 100kW
Suzuki Swift V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Zamontowana instalacja BRC Sequent 32. Silnik dobrze współpracuje z gazem, instalacje mam prawie rok lata głownie przestrzegam tylko przeglądów poza tym nie ma żadnej ingerencji. Niskie spalanie w granicach 8l/100km w zależoności od stylu jazdy. Tera zimą brak jakichkolwiek problemów z przełączaniem się na lpg itp.
Suzuki Swift