Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 145 1.6 i.e. 16V T.S. 120KM 88kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1994-2001, następca mocno wysłużonej Alfy Romeo 33. W porównaniu do swojego poprzednika wyróżniał się znacznie bardziej dynamiczną i agresywną, sportową sylwetką zaprojektowaną przez Waltera de’Silvę. Rok po debiucie modelu 145 (trzydrzwiowego) na rynku pojawił się jego bliźniaczy model 146 (pięciodrzwiowy). W 1997 roku auto zostało poddane drobnej modernizacji. Jego następcą jest Alfa Romeo 147.

Dane techniczne Alfa Romeo 145 1.6 i.e. 16V T.S. 120KM 88kW 1996-2000

Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 144 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 75,7 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Alfa Romeo 145 1.6 i.e. 16V T.S. 120KM 88kW 1996-2000

Liczba ocen: 47
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,7
~Andrzej145
Hatchback 1.6 i.e. 16V T.S. 120KM 88kW
Alfa Romeo 145
Ogólnie bardzo lubiłem ten samochód. Dawał sporo przyjemności z prowadzenia i miał nieprzeciętny wygląd (kolor rossepresto + pakiet sprt) Kupiłem go od mojej siostry przy przebiegu 28 000 km (2002r) rozstałem się przy 91 000 km (2008r). Moja 145 była jedną z ostaniach produkowanych październik 2000r. Powód sprzedaży zostałem ojcem bliźniaków no i niestety bagażnik był stanowczo za mały. Oczywiście nie obyło się bez potyczek z wariatorem. (2003r) Niestety pierwszy mechanik nie miał o tym zielonego pojęcia i troch e mnie to kosztowało wymienił klika szklanek dwa przewody wysokiego napięcia. Potem było szperanie w internecie poznanie \"całej prawdy\" list do FAP naprawa współfinansowana przez FAP w sumie wyszło po 50%. Po roku (2004r) niestety powtórka z rozrywki ale naprawa była jeszcze na gwarancji dosłownie na 2-3 dni przed końcem. Sporo czytałem o tym problemie o eksperymentach ludzi z olejami i po tej lekturze po stanowiłem odejść od zalecanego oleju półsyntetycznego 10W40 na pełny syntetyk AGIP Eurosport 5W50 nie wiem czy to zasługa oleju czy to przypadek ale potem przez kolejne 4 lat zapomniałem co to wariator. A samochód stał pod chmurką czy to lato czy to zima.
4,5
~rigobert
Hatchback 1.6 i.e. 16V T.S. 120KM 88kW
Alfa Romeo 145
Kupując Alfę dostajesz coś więcej niż tylko samochód. Zyskujesz klimat. To był jeden z najlepszych zakupów w moim życiu. Trzeba tylko mieć mechanika, który wie o co biega, bo wizyty w ASO jak w każdej marce wypłuczą kieszeń. Wspaniałe wsparcie techniczne stanowią sami alfiści. Ja sam często odwiedzam forum na oficjalnej stronie AR, które jest ogromną skarbnicą wiedzy. A do tego jacy mili ludzie. Jeśli jednak nie czujesz o co chodzi z wirusem Alfy i potrzebujesz tylko dupowozu to wybierz inną markę, Inaczej zrobisz krzywdę i sobie i Alfie..
4,1
~8alfa8
Hatchback 1.6 i.e. 16V T.S. 120KM 88kW
Alfa Romeo 145
Samochód dla ludzi lubiących czerpać radość z jazdy za rozsądne pieniądze. Przestrzegam przed zakupem zaniedbanych modeli za mała pieniądze, to będzie prawdziwa skarbonka. Kupować tylko i wyłącznie zadbane egzemplarze najlepiej od pasjonatów marki

Usterki Alfa Romeo 145

Liczba wpisów: 7
brak mocy
  • Alfa Romeo 145 1.4 i.e. 90KM 66kW 1994-1997
  • silnik
samochód, jakby nie miał mocy, pod górkę ledwo podjeżdżam, nie mówiąc już o wyprzedzaniu - masakra, Jak wciskam gaz, to mam wrażenie jakby zwalniał, albo w ogóle nie ma reakcji. Nie wiem co mam zdrobić, jeden mechanik stwierdził, że to wałki rozrządu i koszt naprawy to około 4000 złotych - przewyższa wartość samochodu, Drugi mechanik stwierdził, że auto nie pali na jeden "gar". Samochód jest z silnikiem boxera, na gaz. Nie wiem co mam zdrobić, jeden mechanik stwierdził, że to wałki rozrządu i koszt naprawy to około 4000 złotych - przewyższa wartość samochodu, Drugi mechanik stwierdził, że auto nie pali na jeden "gar". Samochód jest z silnikiem boxera, na gaz.
Oczekuje na rozwiązanie
skrzynia biegow
  • Alfa Romeo 145 1.6 i.e. 103KM 76kW 1994-1997
  • układ napędowy
Witam mam pytani na poczatku wyskakiwal wsteczny bieg , reszta działała, po kliku razach zmieny biegów wsteczny wgl nei działał,a za ktoryms razem zablokowaly sie wszyskie bieegi nie ma zadnego biegu...co moze byc p[rzyczyną takiej usterki???? prosze o pilną odpowiedz Witam mam pytani na poczatku wyskakiwal wsteczny bieg , reszta działała, po kliku razach zmieny biegów wsteczny wgl nei działał,a za ktoryms razem zablokowaly sie wszyskie bieegi nie ma zadnego biegu...co moze byc p[rzyczyną takiej usterki???? prosze o pilną odpowiedz nie udało mi się uporać!
Oczekuje na rozwiązanie
Dławienie.
  • Alfa Romeo 145 1.6 i.e. 16V T.S. 120KM 88kW 1996-2000
  • silnik
Witam problem jest następujący: gdy odpalam silnik jak jest zimny to przez chwilę chodzi dobrze a gdy ssanie przestaje działać i obroty spadają dławi się. Jak naciskam na gaz i "pyrkace" jakby nie chodził silnik na wszystkie gary, jak się trochę rozgrzeje problem znika. Dodam ze przewody WS i cewki wymienione.
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy