Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 146 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej produkowany w latach 1995-2001. W ofercie włoskiej marki auto zastąpiło model oznaczony liczbą 33. Pięciodrzwiowa Alfa Romeo 146 pojawiła się na rynku niecały rok po debiucie bliźniaczego, trzydrzwiowego modelu 145. Jej projektantem był Walter de’Silva. Oba modele wyróżniały się agresywną, sportową sylwetką, która w 1997 roku została poddana delikatnemu face-liftingowi. W 2001 roku, ze względu na słabnącą sprzedaż samochód został wycofany z rynku. Jego następcą jest model 147.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1370 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 64,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Alfisto
Alfa Romeo 146
Hatchback 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW
Auto mam od nowości. Przejechałem nim prawi 120 tyś. km. Dokąd serwisowałem w serwisie ASO wszystko było ok. Problemy zaczęły się gdy wymieniłem pasek rozrządu u "normalnego" mechanika. PO 10 tyś pasek pękł. No i zaczęły się naprawy zaworów itd. Generalnie słabe punkty to sławny wariator i pasek rozrządu. Jedno i drugie trzeba wymienić po 50 tyś km. No i wahacze tez za długo nie wytrzymują, a reszta ok. Przestrzegam przed naprawami u osób nie znających się na alfach. Gdybym wymieniał części eksploatacyjne u osoby znającej się na alfach do dziś cieszyłbym się Alfą. Spalanie jak na tę moc i osiągi nie jest złe, około 8 litrów. Pobór oleju około 1 litr na 15 tyś km przy 100 tyś przebiegu. Pozdrawiam alfamaniaków. P.S. I jeszcze jedno, podpisze się jeszcze pod tym co napisali inni, jeśli nie jesteś pasjonatem samochodów(jakichkolwiek) nie kupuj Alfy bo z pewnością będziesz żałował. Auto dla miłośników motoryzacji i włoskiego stylu.
4,3
~Shyrl
Alfa Romeo 146
Hatchback 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW
Alfa 146 jest naprawdę świetnym samochodem. Jeśli się o nią dba to odwdzięczy się niezapomnianymi chwilami za kierownicą. Nigdy nie męczy. Człowiek wsiada w semi - kubełkowe fotele (standard), odpala i nie chce wysiadać. Nie jest to auto najtańsze w utrzymaniu ale jeśli komuś zależy na pojeździe który oprócz podstawowych zadań transportowych ma dawać emocje a nie ma kasy na Porsche czy Ferrari... to Alfa jest dla niego. Dusigrosze niech się telepią w Kadecie czy corolli. Alfa jest dla ludzi którzy kochają prowadzić, lub chcą pokochać prowadzenie wozu :)
4,5
~Sławek Tczew
Alfa Romeo 146
Hatchback 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW
Nie wiem skąd DEKRA bierze dane o usterkach, ale gdzie nie spojrze to 146 jest liderem w usterkach Hmm... NIE to nie jest prawda. Dowodem dla mnie jest to że właśnie kupiłem Alfę 147 a 146 sprzedałem szwagrowi. A"gów.. bym swojemu szwagrowi nie wciskał. Teraz 146 ma 11 lat i zero korozji, dobra dynamika, wygodny choć twardy. Polecam ale tylko z silnikiem TWIN SPARK. Jednak mam jeden zarzut. W tym aucie jest całkowity zanik schowków za to projektanta trzeba chociaż rozstrzelać
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 146 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW 1997-2001
8,7
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,6
Alfa Romeo 146
Hatchback 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW
Jak wszystko sprawne to przy normalnej jeździe można zejść do 10.5 lpg w mieście - tylko rzadko się udaje utrzymać sprawność auta przez jakiś dłuższy okres. Na trasie tak do 90km/h pali 8.5 lpg - powyżej niestety i 10 potrafi wziąć. Zimą niestety tragedia - nie boi się wyniku w okolicach 14 - 15 litrów. Do wszystkich wartości należy oczywiście doliczyć pracę na benzynie do czasu rozgrzania silnika. Instalacja sekwencyjna.
9,7
Alfa Romeo 146
Hatchback 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW
Podam zużycie na gazie bo to znam. Na trasie przy 110-120 srednio 9,5l W mieście 11,5. Ale jak jechałem na trasie zgodnie z przepisami, a zrobiłem to tylko raz zużyła mi 7,9, ale to nie jest życiowe.To nie prawda że ceny są kosmiczne, są normalne. Pewnie jak ktoś w serwisie kupuje no to porażka np. rozrząd w serwisie 680, a w sklepie 320 firmy BOSCH.
8,6
Alfa Romeo 146
Hatchback 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW
samochód niestety nie można zaliczyć do oszczędnych bo ten model jest jeszcze zrobiony na starej generacja układu spalania itp. a więc swoje weźmie a i jak się \"doćiśnie\" to swoje weźmie. Robie sie fajny wir w baku:) podam na swoim przykładnie, zrobiłem alfie \"mały\" wycisk i przez 30 min jeździłem na całym gazie obroty ma max (drift, spront, circut itp..) ściganie po prostu:D i miałem na 3/4 paliwo a jak skoczyłem jazdę to wskaźnik do rezerwy spadł :D ale potem sie to unormowało :D

Usterki Alfa Romeo 146

Liczba wpisów: 12
Miękkie sprzegło.
  • Alfa Romeo 146 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW 1997-2001
  • układ napędowy
Witam mam malutki problem z moja alfa, a mianowicie pod dłuższym postoju dziś chciałem pojechać do miasta a tu małe zdziwienie. Wcisnąłem pedał sprzęgła ale jakoś lekko dał się nacisnąć po zwolnieniu nogi z pedała nie odbił do góry. Czym to może być spowodowane?????? Gdzieś czytałem ze to może być zapowietrzone sprzęgło i ze to można samemu odpowietrzyć gdzieś na wysprzęgliku ale ja nie za bardzo wiem gdzie on się znajduje i dlatego proszę was o pomoc. Może ktoś zna jakąś stronę gdzie jest opisana taka naprawa albo po prosty któryś z was wie jak to naprawić. Bardzo proszę o pomoc bo nawet nie mam jak podjechać do mechanika aby sprawdził co jest, a laweta droga a dodam ze płyn hamulcowy jest, nie ma ubytków.
Problem rozwiązany
3 komentarze
problem z uruchamianiem silnika
  • Alfa Romeo 146 1.6 i.e. 103KM 76kW 1994-1996
  • silnik
przy zimnym silniku , szczególnie przy dużej wilgotności , problem z uruchomieniem . Rozrusznik kreci , ale nie zapala a od czasu do czasu słychać '' strzał '' z rury wydechowej . Zapala dopiero za 4 - 5 razem .
Problem rozwiązany
2 komentarze
grzanie się prawego cylinderka hamulcowego wprzednim kole
  • Alfa Romeo 146 1.6 i.e. 16V T.S. 120KM 88kW 1996-2001
  • układ hamulcowy
pokilku hamowaniach pulsacyjnych cylinderek i tarcza nagrzewają się co prowadzi do częściowej blokady koła,zaznaczam że cylinderek jest sprawny. Nie mam zielonego pojęcia nie uporałem się z tą usterką .
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Alfa Romeo 146