Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 147 Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW 2000-2010

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C, w jego obrębie zaliczany do klasy premium dla bardziej luksusowych i sportowych kompaktów) produkowany od 2000 roku jako następca Alfy Romeo 145 i 146. Samochód wyróżniający się nienaganną, stylową, sportową sylwetką zaprojektowaną przez Waltera de´Silvę i Wolfganga Eggera. Zdobywca nagrody dla Europejskiego Samochodu Roku w 2001 roku. W 2004 roku model przeszedł face-lifting, po którym m. in. zmieniły się przednie i tylne lampy, a także poprawiono zawieszenie.
czytaj więcej
Powagosław
147 nie jest największym osiągnięciem designerskim włoskiej marki, tym bardziej po faceliftingu, który udowodnił, że poprawianie na siłę nie ma sensu. Ładniejsze jak widać jest wrogiem ładnego. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzę na 147 i widzę Seata Ibizę. Zamykam oczy, widzę Ibizę, tą prawdziwą z tabunem dziewcząt w bikini (lub bez, to częściej). Otwieram oczy i znów widzę Ibizę, Seata Ibizę. Nie wiem, czy o to chodziło Alfie Romeo, bo większa tu przyjemność z wyobrażania niż z oglądania. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 73,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Ksawery
Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW
Alfa Romeo 147
Samochód fantastycznie trzyma się drogi, pewnie pokonuje zakręty z dużą prędkością, posłusznie reaguje na najmniejszy ruch kierownicy, układ kierowniczy ma sportowy charakter - to wszystko daje poczucie bezpieczeństwa i ogromną przyjemność z jazdy. Niestety, zawieszenie jest drogie w serwisowaniu, a samochód nie sprawdza się dobrze przy parkowaniu (duży promień skrętu). Silnik pracuje cicho i bezawaryjnie. Zdecydowanie najlepiej brzmiące R4 z jakim miałem do czynienia. W moim przypadku absolutnie nie bierze oleju (przy przebiegu blisko 160 tys. kilometrów). Warto zalewać go zalecanym przez producenta 10W40 marki Selenia. Spalanie trochę dużo jak na tę pojemność i moc - 11 litrów mieście przy agresywnej jeździe. W moim egzemplarzu drugi bieg zdaje się nie być bezpośrednio pod pierwszym, trzeba docisnąć lewarek do lewej wrzucając dwójkę, jeśli chce się mieć pewność, że wskoczy. Wsteczny muszę wrzucać przez czwarty (sprzęgło, zrzucam bieg, czwórka i dopiero R), bo inaczej jest minimalny zgrzyt. Poza tym nie sprawia żadnych problemów. Jest trochę głośno przy prędkościach 110-140 km/h, bardzo głośno powyżej 140 km/h. Alfa jest droga w utrzymaniu i serwisowaniu, trzeba to wziąć pod uwagę - dużo pali, ceny oryginalnych części są bardzo wysokie, a i za naprawy warsztat brał niemało (m.in. wymiana sprzęgła). Zamienniki też zdają się być trochę droższe do innych marek typu Renault czy VW. Mimo wszystko warto - radość jaką daje użytkowanie Alfy przewyższa udrękę częstych wydatków :)
4,7
~DaBo2007
Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW
Alfa Romeo 147
13 stycznia 2019 roku stałem się posiadaczem Alfy Romeo 147, 1.6 TS, 105 KM z 2003 roku. Sprzedawałem swoją Astrę G, 1.7 DTI, kombi z 1999 roku i otrzymałem ofertę zamiany na wspomnianą Alfę . Ja potrzebowałem mniejsze auto, a właściciel Alfy większe. I tak stałem się posiadaczem Włoskiej marki. Utrzymanie auta jest wiele droższe, ale pomimo poniesionych kosztów początkowych (rozrząd, opony, rejestracja) to uważam, że było warto. Byłem dość sceptycznie nastawiony, ale tylko na początku. W tym samochodzie czuję się dużo bezpieczniej. Auto prowadzi się znakomicie, tak pewnie trzyma się drogi jakby było do niej przyspawane. To zapewne za sprawą wielowahaczowego zawieszenia. Drogie są części, ale to jest tego warte. Bezpieczeństwo to podstawa. Dużo by o tym pisać, ale auto pomimo moich obaw jest super. Po mieście, gdy jeździłem bardziej agresywnie to dużo paliwa wciąga, ale przy spokojnej, jak na warunki miejskie jeździe 9-9.5 l/100 km. Trasa przy spokojnej jeździe 6-6.5 l/100 km. Miara spalania u mnie jest prosta, tankuję pod korek, przejeżdżam 100 km tylko po mieście i ponownie pod korek. Wynik jest prosty. Tak samo mierzyłem spalanie poza miastem... Ostatnio byłem we Frankfurcie n/Menem, niemieckie autostrady. Przy prędkości 120 - 130 km/h 6.6 l/100 km. Przy prędkości 160 - 170 km/h 8,5 - 9 l/100 km. Nawet przy tych ekstremalnych prędkościach Alfa trzyma się drogi robiąc na mnie wrażenie. Jestem starym kierowcą, od 85 roku bez przerwy. Miałem wiele aut różnej marki i zwykle były to auta kombi, sedan... Tym razem Alfa Romeo 147 wersja 3 drzwiowa... Tego się nie da opisać. Miałem dobę na podjęcie decyzji o zamianie Astry na Alfę. Poczytałem opinie, które nie zawsze były dobre, ale każdy zwykle pisał, że można się zakochać w jeździe tym autem. I mieli rację... Mam Alfę dopiero półtora miesiąca i póki co zostaję z tym autem, bo nie widzę siebie w innym samochodzie. POLECAM.
4,2
~krzysiek
Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW
Alfa Romeo 147
Fajne autko, perfekcyjne prowadzenie super fotele kubelkowe , przyjemny dzwiek silnika , dobre zabezpieczenie antykorozyjne, pozatym jesli ktos lubi maisterkowac , to mysle ze drobne usterki niepowinny byc bardzo irytujace. U mnie po kilku miesiacach urwala sie linka zmiany biegow, koszt wymiany 450pln. Z robocizna. Niestety nie jest to latwa czynnosc. Delikatne zawieszenie przednie . Ja kupilem oryginal trw i narazie po 8tkmjest ok. Ogolnie polecam tylko jak najmlodsze i dokladne ogledziny przy zakupie.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 147 Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW 2000-2010
8,5
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW
Alfa Romeo 147
No cóż auto nie jest tanie w utrzymaniu. Serwisowanie dosc drogie plus spalanie nie najniższe. To drugie mozna znacznie poprawic zakładając lpg. Jak juz wspomnialem silnik bardzo dobrze pracuje na gazie, praktycznie nie czuc roznicy na jakim paliwie jedziemy a koszty znacznie niższe także polecam. Jeśli chodzi o naprawy to ceny czesc raczej wyskoie ale i tak znacznie nizsze niz do aut japonskich, plus bogata oferta zamienników i mozliwosc stosowania uniwersalnych czesci pasujacych do wielu samochodow grupy fiata. Drogie sa tylko te strice do alfy romeo takie jak np. elementy zawieszenia, choc też nie wszystkie.
8,9
Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW
Alfa Romeo 147
Tutaj zaczynają się małe kłopoty. Samochód do ekonomicznych nie należy. Zużycie paliwa minimalnie około 7,5l/100km, o dziwo gazu mniej więcej tyle samo. Przy szybszej jeździe 10,5l na setkę śmiało bierze. Ceny napraw powalają. Części potrafią być 6-7 razy droższe niż do VW, Opla czy Forda. Brak zamienników albo bardzo firmowe (np zamiast MagnettiMarelli jest bosch). Mechanicy nie chcą naprawiać bo naprawy skomplikowane. Z autopsji wiem, że warto znaleźć dobrego mechanika bo potrafią w tym samochodzie dużo zepsuć.
10,0
Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW
Alfa Romeo 147
Jeżdżę głównie po Warszawie w godzinach szczytu. W tych warunkach nie da sie zejsc ze spalaniem ponizej 11L gazu. Mogloby byc lepiej ale i tak wychodzi to w miarę tanio. Generalnie po 6 latach użytkowania jestem bardzo zadowolony z tego auta. W tym czasie nie mialem żadnej dużej awarii
Alfa Romeo 147 Hatchback