Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 147

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C, w jego obrębie zaliczany do klasy premium dla bardziej luksusowych i sportowych kompaktów) produkowany od 2000 roku jako następca Alfy Romeo 145 i 146. Samochód wyróżniający się nienaganną, stylową, sportową sylwetką zaprojektowaną przez Waltera de´Silvę i Wolfganga Eggera. Zdobywca nagrody dla Europejskiego Samochodu Roku w 2001 roku. W 2004 roku model przeszedł face-lifting, po którym m. in. zmieniły się przednie i tylne lampy, a także poprawiono zawieszenie.
czytaj więcej
Powagosław
147 nie jest największym osiągnięciem designerskim włoskiej marki, tym bardziej po faceliftingu, który udowodnił, że poprawianie na siłę nie ma sensu. Ładniejsze jak widać jest wrogiem ładnego. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzę na 147 i widzę Seata Ibizę. Zamykam oczy, widzę Ibizę, tą prawdziwą z tabunem dziewcząt w bikini (lub bez, to częściej). Otwieram oczy i znów widzę Ibizę, Seata Ibizę. Nie wiem, czy o to chodziło Alfie Romeo, bo większa tu przyjemność z wyobrażania niż z oglądania. ~Luzacjusz

Alfa Romeo 147 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Alfa Romeo 147

Liczba ocen: 384
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Karoseria

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Seraf164
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 147
Ogólnie największe wrażenie robił silnik, gdyż jak się okazało w ASO stwierdzono, że auto miało przejechane 1147 tyś km co akurat było bardzo możliwe bo auto jako nowe było kupione przez firmę i było 2 osobowe. Zgodnie z kartą pojazdu byłem 11 właścicielem auta także przebieg odczytany z komputera jest bardzo możliwy.Jeśli chodzi o mechanikę bardzo dobre auto. Przez 50 tyś. km nie było jakiejkolwiek awarii mechanicznej. Jedynie czasami przy dużych mrozach wyskakiwały dziwne błędy, które nie miały wpływu na jazdę. Z racji przebiegu musiałem wymienić tuż po zakupie kierownicę, przyciski od szyb elektrycznych czy gałkę zmiany biegów gdyż te elementy były ekstremalnie zużyte. Z minusów to niestety korozja progów, ale to raczej dotyczy większości niemal 20-letnich aut.
3,9
~konradob
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 147
Alfą jeżdżę niecały rok i mamy za sobą zarówno małe jak i większe trasy. Zakupiłem ją za niecałe 4 tys. więc nie jest idealna a doprowadzenie jej do takiego stanu było by bardzo kosztowne więc ograniczyłem się do kwestii mechanicznych i tym samym do bezpieczeństwa. Autko jest idealne do miasta. Łatwo znaleźć miejsce parkingowe jednak wersja 3 drzwiowa ma to do siebie, że w ciasnym miejscu trudno wysiąść z powodu długich drzwi. Alfa mimo lat nie wygląda na taką starą, a jakość i standard wyposażenia do tej pory cieszy i bardzo łatwo odczuć, że nie jest to jakiś pospolity nudny byle golf. mocy do miasta jest pod dostatkiem i przyspieszenie jest przyzwoite niestety na trasie tak kolorowo już nie jest. Autko jest lekkie więc podczas wyprzedzania tira odczujemy podmuch, a podróż z prędkością 140kmh na dłuższą metę może być męcząca bo auto jest raczej średnio wyciszone co jednak rekompensuje przyzwoitej jakości nagłośnienie.
3,6
~sipod
Hatchback 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW
Alfa Romeo 147
Generalnie bardzo fajne autko. 120km w takim małym aucie daje lekkie przyśpieszenie, wiadomo nie jest to żadne turbo ale zrywa się fajnie spod świateł i wystarcza w zupełności. Zawieszenie mimo iż twarde to u mnie w mieście sprawdza się bardzo fajnie, wyjątek to miejsca z kostką brukową gdzie czuć wszystko. Trzymanie się drogi na zakrętach to kolejny plus :) Za tą cenę stosunek jakość/cena wypada bardzo fajnie, jeżeli szukacie auta do jazdy głównie po mieście to daje całkiem sporo frajdy :) W trasie też poleci te 180 jak ktoś chce pocisnąć, aczkolwiek nie polecam bo w tej klasie aut tłumienie odgłosów silnika i zewnętrznych nie istnieje. Minus za elektrykę, drobne pierdołki ale irytujące jak nagle nie działająca zapalniczka/światełko bagażnika itp. Z poważnych usterek nie doświadczyłem niczego co nie było zużyte eksploatacją. Raz mi spadła linka skrzyni biegów jak auto na biegu pod górkę zostawiłem i to tyle w sumie. Cała reszta napraw to eksploatacja czyli zawieszenie/hamulce/tarcze/opony itp. Same ceny części niestety dość drogie. Jeszcze jeden minus, który mi się nasuwa to żłopanie oleju także nie katować go na zimnym i jakoś to będzie, ten silnik ma to do siebie że trzeba go rozgrzać.

Raporty spalania Alfa Romeo 147

Liczba raportów: 412
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 147
8,5 – 12,5
l/100 km
6,1 – 6,5
l/100 km
9,6 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Alfa Romeo 147
Jeżdżę Alfą od pół roku. Niedawno zmieniałem świece, wygląd ich sugerował że czas na wymianę. Idąc za ciosem robiłem też rozrząd, podczas wymiany okazało się że poprzednik ustawił fazy bez użycia blokad i wałki były przestawione o kilka stopni. Obecnie w trybie mieszanym płynna jazda jazda 40%/ 60% odpowiednio drogi podmiejskie/miasto (100.000 mieszkańców) średnie spalanie wychodzi 7,9l/100km - do pracy mam 20 km w jedną stronę. Wcześniej przed zrobieniem serwisu było to ok 9,2 l/100km - to przykład na to że należy dbać o samochód
6,4
Hatchback 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Alfa Romeo 147
Moja alfa jest z 03 roku zatem ma 17 lat. Uzytkuje ja od dwuch lat. Egzemplarz dobrze wyposazony i nie zniszczony. Bezowa skora na siedzeniach nadal pieknie sie prezentuje a na kierownicy nie mam zadnego sladu zuzycia. Spalanie 4.5 l osiagniete w jezdzie na dystansie 500km z predkoscia 120km/h. Wynik 6,3 l to miejska jazda po Krakowie zgodnie z ruchem. Mozna mniej ale ja tak wolno nie potrafie. Smigajac na autostradzie stylem agresywnie wscieklym spalnie ucieknie powyzej 8 litrow lub nawet w okolice 10 l gdy bedziemy caly czas opierac pedal gazu o podloge. Niestety ustawiczne rozpedzanie do Vmax i zawalnianie kosztuje. Przy plynnej jezdzie w okolicy 160km/h trzyma sie ponizej 7 litrow. Uwazam ja za bardzo ekonomiczny samochod, to co oferuje przy takim zuzyciu paliwa to naprawde swietny wynik. Nie wiem dlaczego ludzie narzekaja na awaryjnosc tej marki, znam kilka Alf i zadna nie nastreczala problemow. Moja tez tu nie jest wyjatkiem. Najlepszy dowod to fakt ze zawieszenie nadal mam orginalne, a udalo mi sie zaliczyc dwukrotnie mega wyrwe w asfalcie. Cos na miare otwrtej studzienki :) i nic. Nawet orginalna 17stka "TI" obuta w opone 215/45 nie wykazala najmniejszego uszczerpku. Tu niemieccy konkurenci moge sie schowac. Ten samochod mnie urzeka jakoscia uzytych materialow, wzornictwem (zegary w przedlifcie sa mega) i przyjemnoscia prowadzenia. Jest sztywna ale sprezysty genialnie wyprofilowany fotel lagodzi doznania. Bardzo fajne uczucie po przesiadce od czolowych niemieckich producentow. Aerodynamika- w sensie ze mozemy otworzyc dach i wszystkie szyby i przechadzac sie do 120km/h i nie bedziemy mieli wrazenia ze siedzimy w srodku cyklonu. Auto zastepuje kabriolet ;). Wiele osob pisze ze do alfy nie pasuje diesel lecz kultura jak i dziwiek tego JTDeka zasluguje na pochwale. Super woz z kilkoma minusami tj. - radio nawet z nawigacja pozostawia niedosyt doznan. Po dolozeniu soobwofera i zmianie radia na produkt Kenwooda jest kosmos nawet z fabrycznymi glosnikami; -przelozenie ukladu kierowniczego jest zbyt doslowne, trzeba sie przyzwyczaic. Niestety nie pojedziemy dwie paczki trzymajac kiere jedna reka. Alfa wymaga uwagi kierowcy przy wyzszych predkosciach. Jezeli lubimy gokardowa nature prowadzenia to pokonywanie zakretow bedzie sprawiac duza frajde. Nastepne minusy musicie znalesc sami .....
11,3
Hatchback 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW
Alfa Romeo 147
Spalanie benzyny 10l-12l mieszany cykl norma, max jaki zeszłem było 9l trasa. A teraz LPG opony lato 215 r17 miasto ponad 11-13l LPG. Opony zima 185 r15 miasto 11-12l. Trasa nad morze a1 1200km prędkość 120-150 (większość 140 tempomat) wyszła średnia 10l. Więc przy cenie LPG 2.4zl wyszło około 300zl (1200km), bardzo dobry wynik przy tej prędkości. Ale 1.6 120koni trzeba pilnować do 4tys obrotów inaczej nie przyspiesza, trochę męczące w mieście. Części tanie w porównaniu z np audi np zawieszenie. Auto sportowe, na oponach 215 w zakretach trzyma się jak na szynach. Spalanie LPG w porównaniu z benzyną jest niewielki około 0.5l więcej, więc bardzo dobry wynik. Dolewki oleju po 4tys km od wymiany nic nie ubywa, a później są 0.5l/1000km a przy 8tys km 1l/1000km. Przez dwa lata 30 tys km zero awarii, jedynie komplet wahaczy przód, a w porównaniu z peugeotem 206 1.6 i 307 1.6 HDi i fordem mondeo MK3 2.0 to co chwilę było coś nie tak.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 21
5,0
Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW
Alfa Romeo 147
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH
przebieg: 122 tys. km
użytkowana przez: 38 tys. km
Wiele słyszałem wypowiedzi o silnikach Alfy, że nie do LPG. Zapewne pisali ci co jeżdżą Golfem. Bzdury wyssane z rury! Auto ma przejechane prawie 40 tyś km na LPG, 3 razy serwisowane co 12-15 tyś km nie żałuj tych 150 zł na serwis bo auto odda ci je z nawiązką!!! Śmiga jak wściekła, nawet nie wiadomo kiedy przełącza na gaz, wszystko odbywa się automatycznie po osiągnięciu...
4,3
Hatchback 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW
Alfa Romeo 147
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 500 tys. km
Witam, nikomu nie życzę współpracy z tym człowiekiem. Wszystko jest w porządku do momentu kiedy nie odda się samochodu do przerobienia. Po odbiorze samochodu zaczynają się problemy. Wszystko jak coś nie działa jest waszą winą a on za nic nie odpowiada. Zachęcam, aby zadzwonić do Państwowej Inspekcji Handlowej i zapytać o pana Sowę. Znają go tam bardzo dobrze z ilości skarg...
5,0
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 147
homologacja: VERDA
instalacja: LANDIRENZO 098 ECO
przebieg: 148 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Wydaje mi się, że jest jakaś róznica w pracy silnika, ale to było od samego początku niejako ustalone. Dla mnie w każdym razie wszystko sprawdza się solidnie, firma wywiązała się z instalacji należycie. Dodatkowo plus za kontakt z firma - solidnie.
Alfa Romeo 147