Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 MultiJet 8v 120KM 88kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C, w jego obrębie zaliczany do klasy premium dla bardziej luksusowych i sportowych kompaktów) produkowany od 2000 roku jako następca Alfy Romeo 145 i 146. Samochód wyróżniający się nienaganną, stylową, sportową sylwetką zaprojektowaną przez Waltera de´Silvę i Wolfganga Eggera. Zdobywca nagrody dla Europejskiego Samochodu Roku w 2001 roku. W 2004 roku model przeszedł face-lifting, po którym m. in. zmieniły się przednie i tylne lampy, a także poprawiono zawieszenie.
Powagosław
147 nie jest największym osiągnięciem designerskim włoskiej marki, tym bardziej po faceliftingu, który udowodnił, że poprawianie na siłę nie ma sensu. Ładniejsze jak widać jest wrogiem ładnego. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzę na 147 i widzę Seata Ibizę. Zamykam oczy, widzę Ibizę, tą prawdziwą z tabunem dziewcząt w bikini (lub bez, to częściej). Otwieram oczy i znów widzę Ibizę, Seata Ibizę. Nie wiem, czy o to chodziło Alfie Romeo, bo większa tu przyjemność z wyobrażania niż z oglądania. ~Luzacjusz

Dane techniczne Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 MultiJet 8v 120KM 88kW 2005-2010

Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 94 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 MultiJet 8v 120KM 88kW 2005-2010

Liczba ocen: 7
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Poważne usterki - Stosunek jakość/cena - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,8
~Łukasz G
Hatchback 1.9 MultiJet 8v 120KM 88kW
Alfa Romeo 147
Autko bardzo przykuwające wzrok innych uczestników ruchu. Godne polecenia osobom które raczej rzadko będą przewozić komplet pasażerów o ile kierowca i pasażer mają dość miejsca to już z tyłu robi się dość ciasno ja jeździłem 2+ 1 i nie było źle ale wózek do bagażnika tylko z odjętymi kółkami. Jednym ze słabych punktów jest chyba zawieszenie ale do końca nie wiem czy to wina części czy może naszych dróg, najpoważniejsza awaria to wymiana kompletnego sprzęgła łącznie z dwumasą 2500 zł 157000 km. Przez 65000 km użytkowania wymieniłem tylko świece żarowe, nie wliczam w to olejów, filtrów i części zawieszenia.
2,2
~Jerzy
Hatchback 1.9 MultiJet 8v 120KM 88kW
Alfa Romeo 147
Ocena to smutna prawda i nie czarujmy się. Od auta znacznie droższego od swoich rówieśników w tej klasie (mówię o nowym, bo używki są tańsze) wymagać można by znacznie więcej niż od nich. Niestety 147 przechodzi ciągłe lifty itp, a typowe usterki pozostają. Jako trzecie auto w domu, na przebieg 3 tys km rocznie po autostradzie nadaje się idealnie. Więcej nim jeździć robi się nieopłacalne, męczące, a czasem niemożliwe ze względu na postój 2 tyg w ASO i oczekiwaniem za łożyskiem z drugiego końca świata.
4,2
~Alfisti147
Hatchback 1.9 MultiJet 8v 120KM 88kW
Alfa Romeo 147
Auto nie było idealne ale dawało wiele radości z jazdy. Piękne i wierne. Nigdy mnie nie zawiodło.

Raporty spalania Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 MultiJet 8v 120KM 88kW 2005-2010

Liczba raportów: 14
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 MultiJet 8v 120KM 88kW 2005-2010
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Hatchback 1.9 MultiJet 8v 120KM 88kW
Alfa Romeo 147
Spalanie nie wprawia w zachwyt. Autem od nowego zrobiłem 22 tys km i szykuję się do sprzedaży, bo nic nie jest jak być powinno. Poprzednio miałem polo GTTDi też od nowości i po 5 latach sprzedałem, gdyż miało kierownicę po prawej stronie, a ja przeprowadziłem się do Polski. W alfie skusił mnie wygląd i dla niego zniosłem już wymianę przedniego zawieszenia, czyszczenie wtrysków, kiepskie odpalanie i dymienie na zimnym jak mercedes beczka, stuki w przednim zawieszeniu na które ani ASO ani żaden ze znanych mechaników nie jest w stanie nic poradzić. Teraz np. na własny koszt wymieniam to co może stukać: amortyzatory przód z poduszkami, kolumna kierownicy (bo ma lekki luz po 22tys!) itp koszty tego zabiegu już doprowadzają mnie do siwych włosów w wieku 32lat, ale kto kupi tak nowe auto w którym coś tajemniczego stuka i nie wiadomo co ? Jak to się u nas mawia "zabierzta mi to gówno, bo oszaleje"
5,3
Hatchback 1.9 MultiJet 8v 120KM 88kW
Alfa Romeo 147
W mieście średnie spalanie w granicach 6 litrów. Oczywiście przy większych korkach spalanie dobije do 7l. Przy mieszanej jeździe spokojnie osiąga się 5.5 litra przy w miarę spokojnej jeździe. Na długiej trasie można zejść poniżej 5 litrów. Naprawdę polecam alfę bo przyjemność z jazdy duża a i ekonomia stoi na przyzwoitym poziomie.
6,1
Hatchback 1.9 MultiJet 8v 120KM 88kW
Alfa Romeo 147
Na trasie jest naprawdę ekonomiczna - przy spokojnej jeździe (80-90km/h) potrafi zejść na ok. 4,5l/100km. Miasto przy ekonomicznej jeździe (Kraków, również w godzinach szczytu w zakorkowanym centrum) spala ok. 7,3l/100km. Ogólnie średnia w moim przypadku wypada na 6,3/6,4l/100km z większością po mieście. Jest to bardzo dobry wynik. Przy dynamicznej jeździe oczywiście potrafi "wpypić" więcej - do 9l/100km. Pozdrawiam przyszłych posiadaczy ;)