Szukaj

Informacje o Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B i najmniejsze auto w ofercie Alfy Romeo produkowane od 2008 roku. Stylistycznie wzoruje się na koncepcji z prototypu 8C Competizione. Początkowo miał nazywać się Junior lub Furiosa, ale ostatecznie przekształcono roboczą nazwę Mi.To w MiTo. Nawiązuje ona do dwóch miast: Mediolanu (włoskie Milano) i Turynu (wł. Torino), gdzie auto zostało zaprojektowane (autorem jest biuro Centro Stile Alfa Romeo) i gdzie jest produkowane. Mito to również po włosku „legenda”. Model zbudowano na płycie podłogowej SCSS Fiata, na której powstał też Fiat Grande Punto.
czytaj więcej
Powagosław
Kieszonkowa wersja wspaniałego 8C Competizione. Samochód nie mniej piękny i mimo skromnych rozmiarów, już na pierwszy rzut oka widać, że wręcz kipi zadziornością i charakterem. ~Powagosław
Luzacjusz
MiTo tak trudno ocenić, bo nawet nie będąc MiTomanem i mając stosunek do małych samochodów taki sam, jak do małych piesków, MiTo auto po prostu się podoba. I wcale nie przeszkadza MiTo, że ciasno w nim tak, że MiTo pachnie klaustrofobią. Dajcie MiTo, a jakoś się przyzwyczaję. ~Luzacjusz

Dane techniczne Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4063 mm
Szerokość 1720 mm
Wysokość 1446 mm
Rozstaw osi 2511 mm
Rozstaw kół - przód 1483 mm
Rozstaw kół - tył 1475 mm
Zwis przedni 904 mm
Zwis tylny 648 mm
Prześwit 105 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 270 l

Oceny Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d

Liczba ocen: 60
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~Jacek
Hatchback 3d 1.4 TB MultiAir 16v 135KM 99kW
Alfa Romeo MiTo
Na samym poczatku powiem, że jestem młodym kierowcą. Mam 19 lat a MiTo to moje drugie auto. Wczesniej jeździłem Audi A3 8P 2004r. Wtedy twierdziłem, że Audi jezdzi świetnie że zakręty pokonuje perfekcyjnie ale wtedy przesiadłem się do Alfy (1.9 tdi miało wiele problemów dlatego postanowilem zmienic samochód). Jeżeli chodzi o ogolne wrażenia po pierwszym miesiącu jazdy to tak: w porownaniu do mojej Audi samochod jest o niebo lepszy. Jazda nim potrafi sprawic wiele przyjemności. Przyspieszanie tym samochodem to po prostu czysta przyjemnosc a pokonywanie zakrętów jest prostsze niz jazda prosto. Na ta chwile jestem nim zachwycony. Kolejna ocene dodam po roku uzytkowania to będzie mozna porownac wrazenia.
4,4
~kaskader
Hatchback 3d 1.4 TB LPG 120KM 88kW
Alfa Romeo MiTo
Auto jest dużo ładniejsze w rzeczywistości niż na zdjęciach. Bardzo dynamiczne, ma 120KM a wrażenia i moc co najmniej jak by miało 160KM. To nie moje pierwsze auto a było ich ponad 50 :) Tryb DNA utwardza kierownice nie ma zbyt różnicy w reakcji na pedał gazu. Auto za te cene najlpesze w kategori, to nie jest prawdziwa alfa która się sypie! Tu wszystko jest na Fiacie Grande Punto i dlatego jest tak dobre! Części pasują od Grande Punto i są bardzo tanie! Jak ktoś pisze że alfa to tylko na lawete to znaczy że nigdy nie miał innego auta jak golf 3. Tu już tylko został wygląd alfy a cała technika to Fiat! Hamulce w tym aucie sa doskonałe ale w grande Punto jeszcze lepsze.
4,3
~krzychol
Hatchback 3d 1.4 16v 78KM 57kW
Alfa Romeo MiTo
Samochód odkupiłem od pierwszej właścicielki w Polsce, jest bezwypadkowy i do końca serwisowany ASO więc moja opinia o tej małej włoszce powinna być miarodajna w przeciwieństwie do komentarzy, wystawianych przez sfrustrowanych właścicieli ściąganego z zachodu szrotu składanego z dwóch aut. Ogólne wrażenia związane z samochodem oceniam na 5-, rzeczami do których można się przyczepić są : -kiepska widoczność, zwłaszcza do tyłu -tandetny mechanizm składania foteli przednich -rączki w drzwiach, które wyglądają i skrzypią pod wpływem nacisku jakby były wyjęte z samochodu sprzed 20 lat -klamki wewnętrzne wykonane z tandetnego plastiku -jakość spasowania tylnych boczków.

Raporty spalania Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d

Liczba raportów: 81
Średnie spalanie dla Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d
6,8 – 10,3
l/100 km
4,9 – 5,6
l/100 km
7,7 – 10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Hatchback 3d 1.4 TB 16v 155KM 114kW
Alfa Romeo MiTo
Przy oszczędnej jeździe miejskiej w Katowicach i okolicach da się osiągnąć minimalnie 9 litrów. Średnio przy wykorzystaniu potencjału silnika w trybie N spalanie oscyluje w okolicach 11l. W trybie D gdy gaz traktujemy 0-1spalanie na poziomie 13 litrów można uzyskać bez większych problemów. Autostrada przy prędkości 130-160 km/h (częściej bliżej drugiej wartości) to jakieś 8.5 do 9.5 litra przy umiarkowanym ruchu. Przy dużym ruchu częstym wyprzedaniu nawet 10.5-11l Normalna jazda w okolicach 90km/h to około 7l
6,9
Hatchback 3d 1.4 TB MultiAir 16v 170KM 125kW
Alfa Romeo MiTo
W mieście (Wrocław) ciężko przekroczyć 8.5l w trasie, na dynamicu na spokojnie można zejśc do mniej niż 7 jeżeli jedziemy około 120km/h, nawet z 4 osobami w środku, koszty części jak w innych wersjach silnikowych czyli dość niskie, głównie przez to, że wiele jest tych samych z fiata, mechanika bardzo dobrze wykonana (po 40 tys km bylem dwa razy u mechanika, na wizycie nie planowanej, raz zaczęło skrzypieć łożysko koszt 50 zl, druga to przetarcie kabla) oczywiście oleje i filtry wymieniane co 10tys km, na polecane przez producenta. Jeżeli chodzi o "problem" z MultiAir to nie wiem skąd ludzie, którzy piszą artykuły do gazet i internetu wzięli, bo mam wielu znajomych z tym silnikiem z przebiegami sporymi i nigdy nie mieli z nim problemu.
5,4
Hatchback 3d 1.6 JTDM 120KM 88kW
Alfa Romeo MiTo
Witam, używam MiTo w dieslu 1.6 od ponad pół roku, spalanie wg komputera nie odbiega znacząco od rzeczywistości, najmniej spaliłem z lekką nogą, bez klimy, na odcinku 20 km, zero wyprzedzania, Chwilowe wtedy wahało się od 3,7-4,5 l. Najwięcej w mieście, bo ok. 7 l. Średnio z całego baku wychodzi od 4,7-5.2 l 30% miasto i 70% trasa. Tankuję jedynie na stacjach Slovnaftu gdzie mam zniżkę i mam paliwo "ultimate" za cenę o 10 groszy mniej niż zwykły ON na stacjach z pod loga z orłem. Przeważnie jeżdżę na ustawieniu DNA na N, raz na jakiś czas trzeba dać D i pogonić coby DPF mógł się przepalić. Obroty utrzymuję zwykle między 1,5-2 tyś. Poniżej 1,5 tyś obrotów szkoda dwumasy.