Szukaj

Audi A5 8T Coupe 3.0 TDI 240KM 177kW 2007-2011

Informacje o Audi A5 8T Coupe 3.0 TDI 240KM 177kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Pod wzglÄ™dem konstrukcyjnym A5 bazowaÅ‚ na Audi A4 IV generacji. Zbudowano go na tej samej modularnej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Volkswagen Group MLB/MLP. Model debiutowaÅ‚ w wersji coupe, od 2009 roku dostÄ™pny również w 5-drzwiowej odmianie liftback (nazwa Sportback) oraz Cabriolet. Rok później zaprezentowano mocniejszÄ… wersjÄ™ RS5 w wariancie coupe, a w 2012 roku – w wariancie kabrio. W roku 2011 auto poddano face-liftingowi. Audi A5 miaÅ‚o również swojÄ… odmianÄ™ high performance – S5. Projektantem obu modeli byÅ‚ Walter de Silva, ówczesny szef stylistów w caÅ‚ej grupie VW.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeÅ›li chodzi o Å›redniej wielkoÅ›ci coupe. Znakomita równowaga pomiÄ™dzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. PiÄ™kna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Wtryskiwacze piezoelektryczne, sterowniki Bosch EDC 17.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Widoczność
Åšrednie spalanie dla Audi A5 8T Coupe 3.0 TDI 240KM 177kW 2007-2011
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Audi A5 8T
Coupe 3.0 TDI 240KM 177kW
Nie wiem jak innym w cyklu mieszanym pali po 8/9l... Moja pali w okolicach 13l na kolach 19 cali, a na 17 zimą powyżej 11l. W większości kilometry robione w mieście. Co prawda komputer pokazuje na ten moment 10.6, ale jest to przekłamane, ponieważ sprawdzałem spalanie kilka razy od tankowania do tankowania. Nie mam lekkiej nogi, ale myślę ze większość ludzi kupujących 3 litrowy silnik nie jeździ po 50/60km/h
Dodane 3 lata temu
7,9
Audi A5 8T
Coupe 3.0 TDI 240KM 177kW
Wynik 6,1l/100km został uzyskany w podróży ze Szwajcarii do Polski. Czas podróży wyniósł 10 godzin, droga miała długość 1100km. W Szwajcarii prędkość dostosowana do przepisów, przez Niemcy prędkość wynosiła 140-160km/h, a w Polsce 140km/h
Dodane 4 lata temu
8,3
Audi A5 8T
Coupe 3.0 TDI 240KM 177kW
stac cie na zakup , musi cie stac na utrzymanie, trzeba byc przygotowanym ze serwisy w warsztacie audi nie beda tanie (chocby oleje filtry, hamulce itp), wymiana opon jesli masz 19-20cali to tez ok 3000. spalanie milo zaskoczy w stosunku do mocy jesli nie szalejesz
Dodane 11 lat temu

Usterki Audi A5 8T

Liczba wpisów: 3
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 8T Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW 2007-2011
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
Dodane 2 lata temu
3 komentarze
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 8T S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW 2014-2016
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Dodane 5 lat temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Audi A5 8T Coupe

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów