Szukaj

Informacje o Audi A5 (S5, RS5)

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Auta sportowe

Audi A5 to przedstawiciel segmentu coupe klasy średniej, choć do oferty dołączyły później również inne wersje nadwoziowe, które pod względem technologicznym jest bratem-bliźniakiem Audi A4.

Audi A5 I (8T) (2007 - 2016)

Pierwsza generacja Audi A5 (8T) zadebiutowała podczas targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2007, a za jej wygląd odpowiadał Walter de Silva. Pod względem technologicznym model ten bazował na Audi A4 czwartej generacji. Początkowo w sprzedaży dostępna była wyłącznie wersja coupe, a dwa lata później dołączyły do niej również odmiana pięciodrzwiowa A5 Sportback oraz A5 Cabriolet. Audi A5 Sportback było pierwszym w historii niemieckiego koncernu modelem o nadwoziu pięciodrzwiowego liftbacka. W 2011 r. A5 przeszło kurację odmładzającą.

Dostępne silniki Audi A5 8T

Gama dostępnych wersji silnikowych pierwszej generacji Audi A5 obejmowała jednostki benzynowe czterocylindrowe, sześciocylindrowe (V6) oraz ośmiocylindrowe (V8), a także 4- i 6-cylindrowe diesle.

Bazową jednostką benzynową był silnik 1.8 TFSI, który dostępny był w wersji o mocy 144, 160 oraz 170 KM. Z kolei jednostka 2.0 TFSI obejmowała warianty o mocy 180, 211 i 225 KM. Gamę jednostek 6-cylindrowych otwierał silnik 3.0 TFSI o mocy 272 KM, do wyboru była również 3,2-litrowa jednostka TFSI, która generowała 265 KM.

Oferta diesli obejmowała dwulitrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy 136, 143, 150, 165, 170, 177 i 190 KM. Szczególnie oszczędne były silniki o mocy 136 i 163 KM w wersji ultra, a także 150 i 190 KM w odmianie clean diesel. 2,7-litrowy TDI rozwijał moc 190 KM, zaś silnik 3.0 TDI był oferowany ze stadem koni mechanicznych liczących 204, 240 bądź 245 (clean diesel) sztuk.

Audi S5

Niemal od początku sprzedaży w ofercie Audi A5 dostępna była także mocniejsza i bardziej usportowiona odmiana S5. Pod maską Audi S5 w wersji Coupe pracował 8-cylindrowy, wolnossący silnik 4.2 FSI o mocy 354 KM. Z kolei w 2009 r. dołączyły do niej także odmiany S5 w wersjach Sportback i Cabrio. W tym jednak przypadku za napęd odpowiadał nieco słabszy silnik 3.0 TFSI o mocy 333 KM.

Audi RS5

W następnym roku pojawiła się najmocniejsza odmiana pierwszej generacji A-piątki, czyli Audi RS5. Ten wariant silnikowy wyposażony był w jednostkę wolnossącą 4.2 FSI V8, która technologicznie bazowała na silniku V10 z Audi R8 i generowała 450 KM maksymalnej mocy, która trafiała na koła obu osi za pośrednictwem napędu quattro. W 2012 r. do wersji Coupe dołączył również RS5 w odmianie Cabrio.

Audi A5 II (8W6) (2016 - teraz)

Druga generacja Audi A5 oficjalną premierę miała na wystawie samochodowej w Paryżu jesienią 2016 r. I choć również bazowała ona na Audi A4, to jednak różniła się od niego zdecydowanie bardziej pod względem stylistycznym. Na początku zaprezentowano odmiany A5 Coupe i A5 Cabrio, ale jeszcze tego samego roku dołączyła do nich pięciodrzwiowa wersja A5 Sportback.

Cenniki Audi A5 II zaczynają się od wersji 40 TFSI, czyli napędzanej 2-litrowym silnikiem benzynowym TFSI o mocy 190 KM. Ten sam silnik dostępny jest również w odmianie 252-konnej. Zwolennicy diesli mają do wyboru jednostkę wysokoprężną o pojemności dwóch litrów i mocy 190, a także motor 3.0 TDI o mocy 218 lub 286 KM

Audi S5 i RS5

Audi S5, w tym również S5 Sportback, napędzane jest 3-litrowym silnikiem TFSI V6, który generuje 354 KM. Jednak dla miłośników sportowych modeli Audi zdecydowanie bardziej do gustu przypada mocniejsza odmiana RS5. Audi RS5 Coupe zadebiutowało na wystawie w Genewie w 2017 r., a rok później, tyle że w Nowym Jorku, światową premierę miało Audi RS5 Sportback. W obu wersjach nadwoziowych pod maską pracuje jednostka 2.9 TFSI V6 z podwójnym doładowaniem o mocy 450 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeśli chodzi o średniej wielkości coupe. Znakomita równowaga pomiędzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. Piękna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz

Audi A5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A5 (S5, RS5)

Liczba ocen: 136
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Mike
Audi A5 B10
Limousine 2.0 TFSI 204KM 150kW
Auto z zewnątrz jak dla mnie prezentuje się świetnie, wnętrze bardzo dobrze wyciszone i dobrze wykonane, nie mam zastrzeżeń, rewelacyjne zawieszenie, uwielbiam pokonywać ciasne zakręty tym autem, tym samym znakomicie wybiera nierówności ( S-line, felgi 19", większych bym nie założył). Denerwujący jest brak mechanicznych klamek, co sprawia że czasami ktoś szuka placami jak otworzyć auto. Pozycja za kierownicą świetna, to samo fotele. Dość duży ekran jest dla mnie akceptowalny, ale brakuje mi bardzo normalnych wyświetlanych zegarów jak obrotomierz czy prędkościomierz, jest za mało opcji wyświetlania wskazań na ekranie, obrotomierz bardzo nieczytelny, powinno być również wskazanie temperatury płynu chłodniczego, mamy za to temperaturę oleju w trybie sport lub po spersonalizowaniu wyświetlacza. Piano black powinno być jako opcja do wyboru, którego ja osobiście na pewno bym nie zamówił, rysuje się od samego patrzenia, strach dotykać, położyć cokolwiek, a cały środkowy tunel to wielkie połacie piano, dotykowe sterowanie na kierownicy czy panel sterujący na podłokietniku też bym wolał jako normalne fizyczne przyciski, a nie kolejne dotykowe piano. Silnik bardzo elastyczny, tutaj nic mu nie zarzucę, cieszę się że nie ma miękkiej hybrydy, średnie spalanie jak dla mnie akceptowalne- na poziomie 9L, bez problemu na trasie możemy zejść do 7L, wszystko zależy od stylu jazdy. Skrzynia biegów, przy delikatnym traktowaniu pedału gazu zmienia biegi przy normalnych prędkościach obrotowych silnika w okolicy 2tys. obrotów. Rewelacyjne światła ledowe. Największy minus tego auta jak i pewnie innych obecnie produkowanych to nadmiar elektroniki, nadmiar asystentów, ostrzeżeń o wszystkim, brak prostej fizycznej regulacji temperatury. MMI po 500km przebiegu już ma awarię- brak łączności z internetem, brak przesyłu danych na aplikację w telefonie, ogólnie działa w trybie 3G a nie LTE, jak działało na początku i tak powinno działać, zobaczymy co na to serwis, ale nowy samochód i od razu wizyta serwisowa to nie pasuje do słynnego "Przewaga dzięki technice" . Ciężko powiedzieć czy bym kupił ponownie bo to za mały przebieg żeby oceniać.
3,7
~Jurek
Audi A5 B10
Limousine 2.0 TFSI 150KM 110kW
Nowy model A5, szczerze myślałem, że będzie lepiej z generacji na generację. Niestety widać, że motoryzacja wpadła w jakiś idiotyczny trend, wkładania wszędzie tabletów i dotykowych gówien, które trzeba było dać nawet na drzwiach kierowcy, ale rozumiem, że nowa fala klientów pewnie wymaga od auta, żeby było w co klykać (tablet dla pasażera, zamiast jakiegoś ładnego dekoru w opcji, a jak nie dokupisz to jest obrzydliwe czarne black piano bleeee) i tyle starczy. Jakość wykończenia średnio na jeża, taki poziom Skody bym powiedział. Cena katalogowa nieadekwatna do tego co auto reprezentuje, nie dziwie się, że od razu są rabaty po 20%.
5,0
~J
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Bardzo fajne auto. Nisko się w nim siedzi, ale lepsze dzięki temu wrażenia z jazdy w porównaniu na przykład z A4. Na razie żadnej awarii. Troche wkurzający jest system start/stop który można wyłączyć, ale samochód i tak gaśnie podczas jazdy. Oprócz tego gdy silnik się wyłączy i zaczynamy hamować, to auto znowu go uruchamia, chyba po to żeby hamować silnikiem, i gdy staniemy, od razu wyłącza. Poza tym auto bardzo dobre, godne polecenia, dobrze się prowadzi, zawieszenie i wyciszenie dobre w tym segmencie, na pewno lepsze niż japońskie albo koreańskie odpowiedniki.
Średnie spalanie dla Audi A5
6,6 – 15,0
l/100 km
5,2 – 10,3
l/100 km
10,7 – 14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Audi A5 F5
S5 Sportback 3.0 TFSI 354KM 260kW
Bardzo fajny, względnie oszczędny silnik. Za 15 tys km średnie spalanie wyniosło 9.2 wg komputera. Na tempomacie w trybie comfort z prędkością 120km/h, spalanie leci poniżej 8 regularnie. Mieszkam blisko autostrady i nie jeżdże po mieście, więc tu mi się ciężko wypowiedzieć, ale np ostatnio jechałem trasę Wetlina-Kraków i spalanie wyniosło 8.5l - jechałem sobie w trybie Auto, wyprzedzanie każdego kogo dogoniłem na drogach bocznych, a na autostradzie tempomat 140km/h. Jeśli nie jeździsz jak powalony cały czas, spalanie jest naprawdę akceptowalne, na baku regularnie robię 650km. 700 jeśli nie boisz się kontrolki tankowania :) Jeśli jedziesz na górską przełęcz, odpalasz tryb Sport, wyłączona kontrola trakcji itp - wiadomo że będzie dużo. Ale w moim przypadku przejadę tak z 20-30km max, a potem trzeba wrócić do domu już tempomacie i spalnia zawsze zdąrzy zejść do ok 10 litrów. Jedyne co trochę boli, to spalanie na niemieckich autostradach, gdzie 140 to 8.5l, 150 to 9l, 160 to już 10-11, głównie dlatego że co chwilę trzeba hamować i znowu się rozpędzać.
8,9
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 45 TFSI 245KM 180kW
Średnie spalanie wg komputera po przejechaniu 100k km to 8,4. Krotkie odcinki do 15km zanim silnik się dobrze rozgrzeje spalanie wzrasta do ok 10-12. Na trasach rzędu kilkuset km autostradami spalanie ok 9,5 przy jeździe bardzo dynamicznej. Spokojniejsze trasy (prędkość 130-150) spalanie ok 8-8,5. Raz na trasie do Niemiec (łącznie 1700km) jadąc wszędzie zgodnie z przepisami, w tym nawet 250kmh na jednym odcinku z dziecmi i bagażami na pokładzie spalił 6,7 l. Silnik idealny do tego samochodu.
10,7
Audi A5 B10
Limousine 2.0 TDI 204KM 150kW
Uwaga jeździłem benzyna 204 KM audi A 5 kombi imozna między bajki włożyć te dane i producenta oraz użytkownik i to mnie bardzo dziwi po mieście Łódź ok 12-14 l wystarczy trochę czasem docisnąć a autostradową prędkość to minimum 9 litr jeżdżę już 45 lat

Usterki Audi A5

Liczba wpisów: 8
komunikat usterka napędu - udaj się do serwisu
  • Audi A5 B10 S5 Limousine 3.0 TFSI 367KM 270kW od 2024
  • silnik
  • 3 tys. km
dotyczy komunikatu usterka napędu udaj się do serwisu. ASO nie potrafi tego naprawić . Informuje ze można z tym jeździć lecz nic na piśmie nie chcą dać. Wewnętrzny komunikat aby tak klientów odsyłać ( plus reset błędu ) i ponoć moja plan to naprawić w 4 kw. 2025. Problem w tym ,że auto non stop już wyświetla ten komunikat i człowiek w zasadzie nie wie co się dzieje i żadnych szans na naprawę tego do 4kw 2025. Dotyczy problem nowych A5, S5 a pewnie zaraz nowych Q5 i A6. Pod rozwagę przy zakupie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 8T Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW 2007-2011
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
3 komentarze
Napinacz paska oraz pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 3.0 TDI 218KM 160kW 2017-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Pompa wody , trzeba wymieniać przy około 70 tys przebiegu i nie jest tu konieczne wymienianie rozrządu jak w innych samochodach. Temperatura ciśnienia oleju jest za niska to wada fabryczna . Napinacz paska - często mylone pukanie z inną usterką. Nie drogie elementy ale wymagające obserwacji .

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
2,0
Audi A5 8T
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Eko-Car Cebula Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu...
3,0
Audi A5 8T
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu samochodu na 1...
5,0
Audi A5 8T
Sportback 2.0 TFSI 211KM 155kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 54 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
a mówili, że bezpośredniego wtrysku się nie gazuje. To nie prawda. Ja mam zenit pro direct i jeździ bez zastrzeżeń. Pali tak 20% Pb w całości, reszta to LPG. montaz za 4000 zł to jest deal, prawda? Polecam niedowiarkom.
Audi A5