Szukaj

Informacje o Audi A5 (S5, RS5)

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Auta sportowe

Audi A5 to przedstawiciel segmentu coupe klasy średniej, choć do oferty dołączyły później również inne wersje nadwoziowe, które pod względem technologicznym jest bratem-bliźniakiem Audi A4.

Audi A5 I (8T) (2007 - 2016)

Pierwsza generacja Audi A5 (8T) zadebiutowała podczas targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2007, a za jej wygląd odpowiadał Walter de Silva. Pod względem technologicznym model ten bazował na Audi A4 czwartej generacji. Początkowo w sprzedaży dostępna była wyłącznie wersja coupe, a dwa lata później dołączyły do niej również odmiana pięciodrzwiowa A5 Sportback oraz A5 Cabriolet. Audi A5 Sportback było pierwszym w historii niemieckiego koncernu modelem o nadwoziu pięciodrzwiowego liftbacka. W 2011 r. A5 przeszło kurację odmładzającą.

Dostępne silniki Audi A5 8T

Gama dostępnych wersji silnikowych pierwszej generacji Audi A5 obejmowała jednostki benzynowe czterocylindrowe, sześciocylindrowe (V6) oraz ośmiocylindrowe (V8), a także 4- i 6-cylindrowe diesle.

Bazową jednostką benzynową był silnik 1.8 TFSI, który dostępny był w wersji o mocy 144, 160 oraz 170 KM. Z kolei jednostka 2.0 TFSI obejmowała warianty o mocy 180, 211 i 225 KM. Gamę jednostek 6-cylindrowych otwierał silnik 3.0 TFSI o mocy 272 KM, do wyboru była również 3,2-litrowa jednostka TFSI, która generowała 265 KM.

Oferta diesli obejmowała dwulitrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy 136, 143, 150, 165, 170, 177 i 190 KM. Szczególnie oszczędne były silniki o mocy 136 i 163 KM w wersji ultra, a także 150 i 190 KM w odmianie clean diesel. 2,7-litrowy TDI rozwijał moc 190 KM, zaś silnik 3.0 TDI był oferowany ze stadem koni mechanicznych liczących 204, 240 bądź 245 (clean diesel) sztuk.

Audi S5

Niemal od początku sprzedaży w ofercie Audi A5 dostępna była także mocniejsza i bardziej usportowiona odmiana S5. Pod maską Audi S5 w wersji Coupe pracował 8-cylindrowy, wolnossący silnik 4.2 FSI o mocy 354 KM. Z kolei w 2009 r. dołączyły do niej także odmiany S5 w wersjach Sportback i Cabrio. W tym jednak przypadku za napęd odpowiadał nieco słabszy silnik 3.0 TFSI o mocy 333 KM.

Audi RS5

W następnym roku pojawiła się najmocniejsza odmiana pierwszej generacji A-piątki, czyli Audi RS5. Ten wariant silnikowy wyposażony był w jednostkę wolnossącą 4.2 FSI V8, która technologicznie bazowała na silniku V10 z Audi R8 i generowała 450 KM maksymalnej mocy, która trafiała na koła obu osi za pośrednictwem napędu quattro. W 2012 r. do wersji Coupe dołączył również RS5 w odmianie Cabrio.

Audi A5 II (8W6) (2016 - teraz)

Druga generacja Audi A5 oficjalną premierę miała na wystawie samochodowej w Paryżu jesienią 2016 r. I choć również bazowała ona na Audi A4, to jednak różniła się od niego zdecydowanie bardziej pod względem stylistycznym. Na początku zaprezentowano odmiany A5 Coupe i A5 Cabrio, ale jeszcze tego samego roku dołączyła do nich pięciodrzwiowa wersja A5 Sportback.

Cenniki Audi A5 II zaczynają się od wersji 40 TFSI, czyli napędzanej 2-litrowym silnikiem benzynowym TFSI o mocy 190 KM. Ten sam silnik dostępny jest również w odmianie 252-konnej. Zwolennicy diesli mają do wyboru jednostkę wysokoprężną o pojemności dwóch litrów i mocy 190, a także motor 3.0 TDI o mocy 218 lub 286 KM

Audi S5 i RS5

Audi S5, w tym również S5 Sportback, napędzane jest 3-litrowym silnikiem TFSI V6, który generuje 354 KM. Jednak dla miłośników sportowych modeli Audi zdecydowanie bardziej do gustu przypada mocniejsza odmiana RS5. Audi RS5 Coupe zadebiutowało na wystawie w Genewie w 2017 r., a rok później, tyle że w Nowym Jorku, światową premierę miało Audi RS5 Sportback. W obu wersjach nadwoziowych pod maską pracuje jednostka 2.9 TFSI V6 z podwójnym doładowaniem o mocy 450 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Audi ma wyjątkową zdolność porywania tłumów środkami, które wydają się proste i oczywiste. Być może na tym właśnie polega uniwersalna, ponadczasowa elegancja. A5 jest jej kolejnym chwalebnym ucieleśnieniem.

~Powagosław
Luzacjusz

Powiedziałbym: te zmiany to szczyt pychy i arogancji. To szaleństwo, które wymknęło się spod kontroli. Pewnie tak bym powiedział, gdyby jakieś zmiany były. A to przecież ciągle ta sama dobra melodia, którą znamy i lubimy.

~Luzacjusz

Audi A5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A5 (S5, RS5)

Liczba ocen: 105
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~MR
Sportback 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A5 I
Samochód naprawdę fajny wdzięczny i przykuwa uwagę pewnie się prowadzi do tego stage 1 zrobiony na 200 koni i 405 aczkowiek samochód posiadam rok i 2 miesiące a zdążyłem w niego włożyć 12 tysiący gdyby nie tak częste awarie samochodu dałbym 5 gwiazdek ale może to dlatego ze poprzedni właściciele nie zbyt dbali o ten samochód i dawali słabe części Szczerze kupiłbym bym ten samochód ale tylko w wersji 3.0d z quattro aczkolwiek będę go zmieniał na jakiegoś starego klasyka trzeba spełnić kolejne motoryzacyjne marzenie :)
4,8
~Mike
Sportback Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Audi A5 II
Najkrótsze podsumowanie: auto jest rewelacyjne. Wygląd - oczywiście subiektywna ocena ale w cenie do 300tyś absolutny TOP na rynku. Nikt kto kupuje świadomie nie będzie rozczarowany. Co to znaczy świadomie: - trzeba brać pod uwagę, że nie kupuje się nie dla przestrzeni we wnętrzu. Z przodu pełen komfort. Z tyłu wysoka osoba siedząca za wysoką osobą nie będzie rozpieszczona dostępnym miejscem - szczególnie brakuje nad głową. Ale kanapa bardzo wygodna. Bagażnik jest po prostu OK - starcza dla rodziny 2+2 jeśli nie trzeba już wozić wózka. Jeśli komuś imponuje duża przestrzeń i tak lubi, to nie ten adres. - Jest nisko. Po przesiadce z SUVa trzeba uważać i ostrożnie zabierać się do wyższych krawężników. Jakość wykonania - nie ma wątpliwości, że to segment premium. We wnętrzu spasowanie doskonałe - myślę, że przez wiele lat może utrzymać stan bez niepożądanych odgłosów.
3,4
~Adam
Coupe 1.8 TFSI 160KM 118kW
Audi A5 I
To auto kupuje się oczami. Miałem to szczęście że trafiłem na zadbany egzemplarz przez co wnętrze urzekło mnie od pierwszego wejrzenia. Pierwsze kilometry, szerokie auto dobrze trzymające się drogi, nawet przyjemny pomruk silnika. Jakość wykończenia typowa dla audi wiec nie było się do czego przyczepić. I ta sielanka trwała do momentu wyjazdu nad morze, dłuższa jazda na autostradzie i po powrocie zacząłem słyszeć dziwny szum, zwłaszcza przy niskich prędkościach-szybka diagnoza-uszkodzone łożyska w skrzyni biegów. Naprawa pochłonęła kilka tysięcy zł. Po kolejnych kilometrach mogłem zacząć kupować beczki z olejem bo nie nadążałem go uzupełnić. Kochałem to auto, jego linie, ale ostatnie kilometry to była męczarnia-nie chciałem tym autem jeździć tak jak lubię bo to powodowało lęk przed kolejna awaria skrzyni i szybsza wizyta pod maska celem uzupełnienia oleju. Kolejnym minusem okazał się brak zamka w bagażniku dzięki czemu po wyładowaniu akumulatora musiałem sprawdzić swoje możliwości gimnastyczne aby go „analogowo”otworzyć. Podsumowując: jeśli kupisz to auto będzie Cię cieszyć do momentu pierwszej awarii. Wsadzisz 19 na niskim profilu i będziesz patrzył jak na obiekt westchnień do momentu wizyty na stacji benzynowej… auto które dużo daje ale cholernie dużo odbiera. Żałuje ze nie wybrałem Wersji quatrro z dieslem, może moje odczucia byłyby lepsze.
Średnie spalanie dla Audi A5
6,6 – 15,0
l/100 km
5,2 – 10,3
l/100 km
13,0 – 14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
Audi A5 I
konfigurator nie pozwala wybrać odpowiedniej wersji (moje auto to:'2014 2.0 TFSI quattro 4x4 8HP automat 224KM) 120kmh na tempomacie - 8,2l/100km trasa but w podłodze 15l/100km Warszawa zimą 16l/100km {jazda do 10km) ogólnie do słabej ankiety wypadałoby dodać : "minimalne jakie osiągnąłeś" "maksymalne jakie osiągnąłeś" . .Ankieta jest do dupy , bo nie ma czegoś takiego jak "Średnie maksymalne zużycie paliwa". Z drugiej strony kierowcy już nie umieją sami policzyć liczby litrów zatankowanych do pełna przez / przejechane kilometry...... bo im coś komputer pokazuje, a komputer jest optymistą :D i każe Ci się cieszyć , że spalasz 6l/100km jak spalasz 7.5l/100km :D
8,6
Sportback Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW
Audi A5 I
Najniżej ile udało mi się zejść to 6,8 litra, wszystko liczyłem sam, nie sugerując się komputerem, bo na komputerze udało się zejść do 5,8 ale to nie było rzeczywiste 5,8l/100km. Przy normalnej jeździe trochę miasto, niezabudowany, autostradą do 130 km/h wychodzi średnio 8 litrów, może troszkę więcej. Jak jeździmy dynamicznie przez miasto czy lecimy 180 autostrada to spali te 12 na pewno, wiec w tym aucie wszystko zależy od stylu jazdy. Ze względu na drogie paliwo jeżdżę w miare oszczędnie i spalam 7,5l/100 km (chociaż zdąży się nadepnąć na gaz bo kusi :) )
9,6
Cabrio 2.0 TFSI 252KM 185kW
Audi A5 II
Dużo zależy od stylu jazdy, aczkolwiek waga samochodu robi swoje. Z ciekawości zrobiłem trasę ok 150km po okolicach Krakowa, niedziela, mały ruch, w zabudowanym 50-60, poza 70-80 - wynik 6,2l/100km Mniej się nie da w niekontrolowanych warunkach. Wcześniej kilka miesięcy jeździłem a4 z tą samą konfiguracją z 2018 roku i wtedy takie spalanie miałem przy 100-120 na autostradzie, gdzie w a5 przy tych prędkościach komputer pokazuje ok 8,5l. Podczas normalnej jazdy poza miastem trzeba się liczyć ze spalaniem w okolicach 9l, w mieście 10l przy spokojnej jeździe, 11-12l w korkach. Gdy chcemy nieco poszaleć w trybie S, spalanie rośnie do średnio 15-16l, ale to raczej max. Samochód po podadrocznym użytkowaniu raczej zakwalifikował bym do gran turismo, dla dwójki na wakacje gdzieś do Włoch. W trasie rewelacyjne, wygodne, trzyma się drogi, ma wystarczający zapas mocy. Po mieście nieco mułowate, lepiej radzi sobie na wyższych obrotach, niemniej do szaleństw też się nie nadaje, przynajmniej w wersji cabrio, zbyt ciężkie i miękkie, da się odczuć w ciasnych zakrętach i przy mocnym hamowaniu.

Usterki Audi A5

Liczba wpisów: 4
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 I Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW od 2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 I S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • układ napędowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Oczekuje na rozwiązanie
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 I Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW od 2014
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
2,0
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
Audi A5 I
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Eko-Car Cebula Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu...
3,0
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
Audi A5 I
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu samochodu na 1...
5,0
Sportback 2.0 TFSI 211KM 155kW
Audi A5 I
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 54 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
a mówili, że bezpośredniego wtrysku się nie gazuje. To nie prawda. Ja mam zenit pro direct i jeździ bez zastrzeżeń. Pali tak 20% Pb w całości, reszta to LPG. montaz za 4000 zł to jest deal, prawda? Polecam niedowiarkom.
Audi A5