Szukaj

Informacje o Audi A5

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Auta sportowe

Luksusowy samochód sportowy typu grand tourer (segment G; grupa premium) produkowany od 2007 roku. A5 uważany jest za następcę takich modeli jak Audi Coupe (na bazie Audi 80) oraz wersję kabrio Audi A4. Wprowadzenie auta do oferty marki zwiastowała prezentacja prototypu o nazwie Nuvolari Quattro Concept Car (na cześć kierowcy wyścigowego Tazio Nuvolariego) w 2003 roku. Powstały dwie generacje A5 oraz bliźniaczego, usportowionego modelu S5, druga oferowana jest od 2017 roku. A5 jest konstrukcyjnie i stylistycznie spokrewniony z analogicznymi modelami Audi A4.

 

czytaj więcej
Powagosław

Audi ma wyjątkową zdolność porywania tłumów środkami, które wydają się proste i oczywiste. Być może na tym właśnie polega uniwersalna, ponadczasowa elegancja. A5 jest jej kolejnym chwalebnym ucieleśnieniem.

~Powagosław
Luzacjusz

Powiedziałbym: te zmiany to szczyt pychy i arogancji. To szaleństwo, które wymknęło się spod kontroli. Pewnie tak bym powiedział, gdyby jakieś zmiany były. A to przecież ciągle ta sama dobra melodia, którą znamy i lubimy.

~Luzacjusz

Audi A5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Audi A5

Liczba ocen: 77
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~MOBY
S5 Sportback 3.0 TFSI 354KM 260kW
Audi A5 II
Świetny samochód z doskonałym silnikiem i układem jezdnym. Idealny agresor przy dynamicznej jeździe, ale kiedy trzeba to piękna, dystyngowana panna podczas spokojnej jazdy z rodziną. Samochód wyróżniający się spośród wszystkich innych nie tylko z zewnątrz, ale i wewnątrz: deska rozdzielcza i jej funkcjonalność najlepsza jaką można sobie wyobrazić, a wygodne, dobrze trzymające fotele sportowe z przodu (z super masażem) oraz komfortowe fotele z tyłu sprawdzają się na każdym dystansie. Użytkuję ten samochód na co dzień i czerpię z jazdy nim niesamowitą radość. Bez przesady muszę przyznać, że jestem w nim po prostu zakochany. Dla mnie samochód REWELACJA!!!
4,2
~grzegorz
Sportback Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Audi A5 I
Piekna karoseria, bardzo wytrzymaly na kamienie i odpryski lakier perłowy (polecam szary Daytona), wspaniale wlasciwosci jezdne dzieki napędowi quattro, sztywnemu zawieszeniu (opcja sport) oraz oponom 245 pirelli Pzero, bardzo sprawna automatyczna skrzynia biegów s-tronic, ponad przecietny system naglosnieniowy bang&olufsen (opcja), wygodne sportowe fotele (opcja), bardzo dobre przyspieszenie z launch control - 6,5s do setki, do 170km/h dobre wyciszenie, powyzej tej predkosci piekne bezramkowe szyby niestety przepuszczaja do kabiny sporo swistów powietrza
5,0
~KT
Sportback Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW
Audi A5 I
Wersja sportback s-line to chyba jeden z najładniejszych samochodów który posiada zarówno pazur sportowy jak również nie brakuje mu wdzięku i elegancji. Na drodze od razu rzuca się w oczy, szczególnie linia boczna tj. opuszczony tył i przedni zderzak s-line robią piorunujące wrażenie do tego obowiązkowo felgi typu Rotor 19 cali. Bardzo dobra jakość wykonania zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz auta. Perfekcyjne, pewne i komfortowe prowadzenie w każdych warunkach. Dobrze wyciszone wnętrze. Silnik bardzo dynamiczny, jednakże powyżej prędkości 160 km widać delikatne osłabienie, skrzynia biegów idealna bez żadnych zarzutów.

Raporty spalania Audi A5

Liczba raportów: 133
Średnie spalanie dla Audi A5
7,7 – 15,0
l/100 km
5,2 – 10,3
l/100 km
14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW
Audi A5 II
Podane wyniki dotyczą miasta. Spalanie miejskie jest dość mocno związane z temperaturą na zewnątrz i długością odcinków jazdy. Zimą system Start-Stop praktycznie nie działa, za to latem silnik wyłącza się nawet w czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu, co znacznie wpływa na spalanie. Jazda pozamiejska (nie po autostradzie) to przy spokojnej jeździe 100-110 km/h zużycie 6,5-7,5. Przy jeździe drogą "krajową" w kolumnie TIRów, 85-90 km/h, bez wyprzedzania, z przewidywaniem sytuacji, z używaniem hamulca tylko w trybie odzyskiwania energii (delikatne hamowanie, zapala się zielony akumulatorek), na odcinku 50 km wyszło mi rekordowe 5,3 l/100km. Jazda autostradowa 180-200 km/h 11-13 w zależności od nasilenia ruchu i ilości dohamowań. W porównaniu do poprzedniego 211 konnego silnika 2.0TFSI w tej samej konfiguracji - średnio o około 1 l mniej.
13,7
Sportback Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Audi A5 I
przy jeździe miejskiej pali sporo, nawet jak na tę osiągi i quattro w automacie. Przy dynamicznej jeździe miejskiej spalanie 17-18 litrów nie powinno dziwić (uwaga: dynamicznej to nie znaczy jak debil spod każdych świateł do oporu! mowa o normalnej, ale żwawej jezdzie). Przy zwykłej jeździe miejskiej spalanie spada do 11-13 litrów (znowu: normalnej a nie ekodrivingu). W trasie przy trzymaniu stałej prędkości jest już zdecydowanie lepiej. Osobiście jestem niemiło zaskoczony. Wszyscy producenci podają wyniki nie osiągalne w normalnej jeździe i trzeba dodać te 2-3 litry ale deklaracje audi są w przypadku tego silnika z kapelusza wyciągnięte. Zwłaszcza że jak ktoś kupuje 230 konne coupe to generalnie nie z myślą o dziadowaniu 90 km/h za tirem na prawym pasie.
17,5
S5 Coupe 4.2 354KM 260kW
Audi A5 I
Spalanie paliwa to temat, którego przy tym aucie lepiej nie poruszać. Jadąc w trasie spokojnym tempem z prędkością 120 km/h udało mi się zejść do 9,5 l/100 km, przy 160 km/h 12 l. W mieście wyłączam podgląd średniego spalania ;-) Jeśli nie ma korków i jadę dość spokojnie to CZASAMI udaje mi się zejść do 15 l, ale znacznie częściej widzę wartości w okolicach 23-27 l. Auto robi wrażenie ciężkiego, ale zbiera się rewelacyjnie. Skrzynia automatyczna w trybie D chwilę się zastanawia zanim zredukuje - cecha, która znika w trybie S. S5 jest wygodna, chociaż zawieszenie ma raczej twarde. Jakość materiałów z górnej półki, ceny części ogarnialne. Wygląd - klasyczne piękno i mimo 11 lat nadal urzeka urodą. Dźwięk nawet w serii śliczny - głęboki bas V8, idealnie głośny przez co nie męczy w trasie. Ogromny, jak na takie auto, bagażnik, mega wygodne fotele (przednie i tylne), super trzymają na zakrętach. Z tyłu mało miejsca na głowę dla osób od 180 cm w górę. Ogólnie rewelacyjne, dynamiczne i piękne auto, które w razie potrzeby przewiezie 4 osoby i jeszcze trochę bagażu (chociaż pod względem zawartości będzie to raczej wyjazd na plażę niż na narty).

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
2,0
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
Audi A5 I
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Eko-Car Cebula Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu...
3,0
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
Audi A5 I
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu samochodu na 1...
5,0
Sportback 2.0 TFSI 211KM 155kW
Audi A5 I
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 54 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
a mówili, że bezpośredniego wtrysku się nie gazuje. To nie prawda. Ja mam zenit pro direct i jeździ bez zastrzeżeń. Pali tak 20% Pb w całości, reszta to LPG. montaz za 4000 zł to jest deal, prawda? Polecam niedowiarkom.
Audi A5