Szukaj

Informacje o Audi A5 (S5, RS5)

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Auta sportowe

Audi A5 to przedstawiciel segmentu coupe klasy średniej, choć do oferty dołączyły później również inne wersje nadwoziowe, które pod względem technologicznym jest bratem-bliźniakiem Audi A4.

Audi A5 I (8T) (2007 - 2016)

Pierwsza generacja Audi A5 (8T) zadebiutowała podczas targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2007, a za jej wygląd odpowiadał Walter de Silva. Pod względem technologicznym model ten bazował na Audi A4 czwartej generacji. Początkowo w sprzedaży dostępna była wyłącznie wersja coupe, a dwa lata później dołączyły do niej również odmiana pięciodrzwiowa A5 Sportback oraz A5 Cabriolet. Audi A5 Sportback było pierwszym w historii niemieckiego koncernu modelem o nadwoziu pięciodrzwiowego liftbacka. W 2011 r. A5 przeszło kurację odmładzającą.

Dostępne silniki Audi A5 8T

Gama dostępnych wersji silnikowych pierwszej generacji Audi A5 obejmowała jednostki benzynowe czterocylindrowe, sześciocylindrowe (V6) oraz ośmiocylindrowe (V8), a także 4- i 6-cylindrowe diesle.

Bazową jednostką benzynową był silnik 1.8 TFSI, który dostępny był w wersji o mocy 144, 160 oraz 170 KM. Z kolei jednostka 2.0 TFSI obejmowała warianty o mocy 180, 211 i 225 KM. Gamę jednostek 6-cylindrowych otwierał silnik 3.0 TFSI o mocy 272 KM, do wyboru była również 3,2-litrowa jednostka TFSI, która generowała 265 KM.

Oferta diesli obejmowała dwulitrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy 136, 143, 150, 165, 170, 177 i 190 KM. Szczególnie oszczędne były silniki o mocy 136 i 163 KM w wersji ultra, a także 150 i 190 KM w odmianie clean diesel. 2,7-litrowy TDI rozwijał moc 190 KM, zaś silnik 3.0 TDI był oferowany ze stadem koni mechanicznych liczących 204, 240 bądź 245 (clean diesel) sztuk.

Audi S5

Niemal od początku sprzedaży w ofercie Audi A5 dostępna była także mocniejsza i bardziej usportowiona odmiana S5. Pod maską Audi S5 w wersji Coupe pracował 8-cylindrowy, wolnossący silnik 4.2 FSI o mocy 354 KM. Z kolei w 2009 r. dołączyły do niej także odmiany S5 w wersjach Sportback i Cabrio. W tym jednak przypadku za napęd odpowiadał nieco słabszy silnik 3.0 TFSI o mocy 333 KM.

Audi RS5

W następnym roku pojawiła się najmocniejsza odmiana pierwszej generacji A-piątki, czyli Audi RS5. Ten wariant silnikowy wyposażony był w jednostkę wolnossącą 4.2 FSI V8, która technologicznie bazowała na silniku V10 z Audi R8 i generowała 450 KM maksymalnej mocy, która trafiała na koła obu osi za pośrednictwem napędu quattro. W 2012 r. do wersji Coupe dołączył również RS5 w odmianie Cabrio.

Audi A5 II (8W6) (2016 - teraz)

Druga generacja Audi A5 oficjalną premierę miała na wystawie samochodowej w Paryżu jesienią 2016 r. I choć również bazowała ona na Audi A4, to jednak różniła się od niego zdecydowanie bardziej pod względem stylistycznym. Na początku zaprezentowano odmiany A5 Coupe i A5 Cabrio, ale jeszcze tego samego roku dołączyła do nich pięciodrzwiowa wersja A5 Sportback.

Cenniki Audi A5 II zaczynają się od wersji 40 TFSI, czyli napędzanej 2-litrowym silnikiem benzynowym TFSI o mocy 190 KM. Ten sam silnik dostępny jest również w odmianie 252-konnej. Zwolennicy diesli mają do wyboru jednostkę wysokoprężną o pojemności dwóch litrów i mocy 190, a także motor 3.0 TDI o mocy 218 lub 286 KM

Audi S5 i RS5

Audi S5, w tym również S5 Sportback, napędzane jest 3-litrowym silnikiem TFSI V6, który generuje 354 KM. Jednak dla miłośników sportowych modeli Audi zdecydowanie bardziej do gustu przypada mocniejsza odmiana RS5. Audi RS5 Coupe zadebiutowało na wystawie w Genewie w 2017 r., a rok później, tyle że w Nowym Jorku, światową premierę miało Audi RS5 Sportback. W obu wersjach nadwoziowych pod maską pracuje jednostka 2.9 TFSI V6 z podwójnym doładowaniem o mocy 450 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Audi ma wyjątkową zdolność porywania tłumów środkami, które wydają się proste i oczywiste. Być może na tym właśnie polega uniwersalna, ponadczasowa elegancja. A5 jest jej kolejnym chwalebnym ucieleśnieniem.

~Powagosław
Luzacjusz

Powiedziałbym: te zmiany to szczyt pychy i arogancji. To szaleństwo, które wymknęło się spod kontroli. Pewnie tak bym powiedział, gdyby jakieś zmiany były. A to przecież ciągle ta sama dobra melodia, którą znamy i lubimy.

~Luzacjusz

Audi A5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Audi A5

Cena od: 179 000 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Audi A5 - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~tomek
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Audi A5 I
Jeżdziłęm tym autem prze 3 lata,skończył sie leasing z ulgą sprzedałem.Wczesniej był mondeo 2009 - duze ale tandetnie wykonane,jedyny plus to przepastne wnetrze i silnik diesla....z PSA,później ćitroen C5 - genialnie wykonane i jeżdzące auto i w koncu wizeło mnie na Audi....Z wygladu piekne.Po prostu.Technicznie znacznie gorzej.Po kolei.Świetnie jeżdzi jak jeździ zmiana duzych kół 19tek na mniejsze i przestał to byc wóz drabiniasty a pokazał sie precyzyjny komfort.Wykonanie w srodku hm.....po 100tys skóry zaczęły nosic ślady uzywania !! Halompo dwóch latach uzywania? Nonsens....Pod koniec pojawiły sie męczące trzaski z okolic tablicy.Szyby bezramkowe NIE DO SKALIBROWANIA ,zwłaszcza tył.Przeciekające i w d..e mam tłumaczenai serwisu ze tak to juz jest.Podciekanie notorycznie powoduje przymarzanie szyb do uszczelek -jedna w złosci wyrwana przeze mnie.Kolejna sprawa to DSG.Jezus Maria -dwa (2) remonty za takie pieniądze że niech to jasny szlag...Kompletnie niedopracowana konstrukcja w fazie projektu - bubel.Ani Focus syna z Powershiftem (ponad 200tys ujechane) ani Alfa żony (przebieg zblizony) automaty -nie wykazuja zadnych sladów zuzycia.DSG to jakies nieporozumienie.W aucie za te pieniądze? Po 100tys silnik zostawia slady,leje sie z niego olej.Uszczelnianie pomaga na chwile -syzyfowa praca -ten typ tak ma....Za niskie zawieszenie w zasadzie odarty dół z osłon bo co chwile o cos zawadzałem.Co chwilę słyszałem w serwisie - ten typ tak ma.Plusy - potężny moment,silnik,aksamitna praca po prostu wielki komfort,uroda auta - w zyciu nie kupie zadnego adi-bubla ale ten model pieknie narysowany.Zawieszenie przez trzy lata prawie nie tknięte,dopracowane,odporne...Teraz jest Mazda 6 ,2,5l....równie piekna,bezawaryjna....
4,4
~Waldemar
Sportback 2.0 TDI 190KM 140kW
Audi A5 II
Genialne auto, nie można się do niczego przyczepić, mimo, że użytkuję je 2,5 roku, od nowości, wersja diesel 2,0 quattro 190 km i 56 tyś km przejechane. Żałuję tylko jednej rzeczy, że nie zamówiłem dźwiękoszczelnych szyb. Przy szybach bezramkowych hałas przy większych prędkościach jest większy niż w standardowym aucie. 56k przejechane, nic nie trzeszczy, nie piszczy. Rewelacja. Mam pakiet serwisowy wykupiony stąd do tej pory nie mam żadnych extra kosztów. Mam ponadto nowe bmw x5 od X/2019 - przejechane 10.000 km i moja ocena jest zdecydowanie negatywna - auto zdecydowanie nie warte tych pieniędzy, To zwyczajny taczkowóz jest, buja we wszystkie strony mimo, że nie mam pneumatyka tylko zawieszenie sportowe.
4,1
~skalu
Sportback Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW
Audi A5 I
W mojej ocenie - jedna z najpiękniejszych konstrukcji AUDI. Do dnia dzisiejszego mało który samochód tak bardzo podoba mi się z zewnątrz. Jeżeli chodzi o środek to wygląd trochę przestarzały. Gdyby auto miało środek drugiej generacji a5 było by samochodem perfekcyjnym (wizualnie). Co do wrażeń z jazdy. Samochód zawieszony dosyć sztywno. Niewiele dzieje się podczas jazdy, sprawnie przewozi Cie z punktu A do punktu B (jednak brakuje emocji). Napęd quattro to majstersztyk, w bardzo złych warunkach dojedziesz wszędzie. Środek dobrze wykończony, jednak czasem odzywają się jakieś trzeszczenia plastików. Bagażnik mimo sportowej sylwetki bardzo pojemny. Na tylnej kanapie osoby wyższe mogę mieć problem z miejscem nad głową, dzieci mieszczą się bez najmniejszych problemów. W przypadku manuala samochód cierpi na wadę konstrukcyjną związaną ze sprzęgłem. Mój przy przebiegu 70.000 km szarpał podczas ruszania (w końcowej fazie puszczania sprzęgła). Wymiana kompletnego sprzęgła oraz dwumasy niczego nie dała. Działo się to tylko po pokonaniu dłuższej trasy lub intensywniejszym wciskaniu sprzęgła (np. w korku gdzie ciągle ruszamy). Automat nie miał tego problemu. Strasznie mnie to denerwowało i generalnie była to jedyna przyczyna przez którą pozbyłem się samochodu. Wg. mnie takie usterki są niedopuszczalne w marce premium.
Średnie spalanie dla Audi A5
7,6 – 15,0
l/100 km
5,2 – 10,3
l/100 km
13,0 – 14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW
Audi A5 II
Witam wszystkich, Auto mam od 2017 roku i juz 90.000 km przejechane. moje średnie zużycie na całym tym dystansie to 8,3 litra/100 km. Ale co warte stwierdzenia ten samochód ma 2 zupełnie różne twarze. Moje minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 4,8 litra, przy jeżdzie 84 km/h na dystansie 100 km po autostradzie przy jednostajnej jeżdzie, wyłączonej klimatyzacji i asystentach jazdy. Mniej to auto chyba nie jest w stanie spalić pod żadnym pozorem. Dojeżdżam codziennie do pracy 10 km w miescie i 50 km po autostradzie - przy jeżdzie do 120 km/h auto pali średnio 7,1 litra. W trasie ponizej 120 km/h nawet poniżej 7,0 l/100km. To są świetne wyniki jak na tak duże i ciężkie auto. Sytuacja ulega zmianie przy jeżdzie dynamicznej, wtedy spalanie wzrasta do ok 9,0-9,5 litra (jazda w której wyróźniasz sie na drodze agresywnością;)) Nie jest to niestety samochód miejski, bo strasznie się męczy w terenach zabudowanych, średnie spalanie nie sposób jest utrzymać poniżej 11,0 litrów. Przy agresywnej jezdzie trzeba liczyć nawet 15,0 litrów. Niemniej jednak fajne w nim jest to, że gdy włączy nam się nastrój na oszczędzanie paliwa auto w tym pomaga ;) Zdecydowanie polecam bo raczej to miłe zaskoczenie dla każdego kto jeżdził wcześniej 2-litrowymi benzyniakami.
7,6
Sportback 3.0 TDI 240KM 177kW
Audi A5 I
Przy normalnej jeździe mieszanej wynik 7,5 litra na 100km to żaden wyczyn można powiedzieć ze normalne spalanie, przy dynamicznej jeździe trzeba liczyć około 9/10 litrów w zależności czy to trasa czy miasto, minimalnie przy spokojnej jeździe spala mi 5,8l na trasie do pracy 20km w jedna stronę. Na autostradzie trzymając 170km/h i przy dużym ruchu gdzie trzeba było ciagle hamować i się rozpędzac oraz auto załadowane po brzegi spalanie wyszło 8 litrow. Spalanie w porównaniu do mocy i dynamiki auta moim zdaniem bardzo małe.
8,3
Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW
Audi A5 II
Podane wyniki dotyczą miasta. Spalanie miejskie jest dość mocno związane z temperaturą na zewnątrz i długością odcinków jazdy. Zimą system Start-Stop praktycznie nie działa, za to latem silnik wyłącza się nawet w czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu, co znacznie wpływa na spalanie. Jazda pozamiejska (nie po autostradzie) to przy spokojnej jeździe 100-110 km/h zużycie 6,5-7,5. Przy jeździe drogą "krajową" w kolumnie TIRów, 85-90 km/h, bez wyprzedzania, z przewidywaniem sytuacji, z używaniem hamulca tylko w trybie odzyskiwania energii (delikatne hamowanie, zapala się zielony akumulatorek), na odcinku 50 km wyszło mi rekordowe 5,3 l/100km. Jazda autostradowa 180-200 km/h 11-13 w zależności od nasilenia ruchu i ilości dohamowań. W porównaniu do poprzedniego 211 konnego silnika 2.0TFSI w tej samej konfiguracji - średnio o około 1 l mniej.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
2,0
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
Audi A5 I
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Eko-Car Cebula Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu...
3,0
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
Audi A5 I
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu samochodu na 1...
5,0
Sportback 2.0 TFSI 211KM 155kW
Audi A5 I
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 54 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
a mówili, że bezpośredniego wtrysku się nie gazuje. To nie prawda. Ja mam zenit pro direct i jeździ bez zastrzeżeń. Pali tak 20% Pb w całości, reszta to LPG. montaz za 4000 zł to jest deal, prawda? Polecam niedowiarkom.
Audi A5