Szukaj

Audi A5 8T S5 Sportback – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Audi A5 8T S5 Sportback

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Pod względem konstrukcyjnym A5 bazował na Audi A4 IV generacji. Zbudowano go na tej samej modularnej płycie podłogowej Volkswagen Group MLB/MLP. Model debiutował w wersji coupe, od 2009 roku dostępny również w 5-drzwiowej odmianie liftback (nazwa Sportback) oraz Cabriolet. Rok później zaprezentowano mocniejszą wersję RS5 w wariancie coupe, a w 2012 roku – w wariancie kabrio. W roku 2011 auto poddano face-liftingowi. Audi A5 miało również swoją odmianę high performance – S5. Projektantem obu modeli był Walter de Silva, ówczesny szef stylistów w całej grupie VW.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeśli chodzi o średniej wielkości coupe. Znakomita równowaga pomiędzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. Piękna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Długość 4713 mm
Szerokość 1854 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2020 mm
Wysokość 1382 mm
Rozstaw osi 2811 mm
Rozstaw kół - przód 1588 mm
Rozstaw kół - tył 1575 mm
Zwis przedni 860 mm
Zwis tylny 1042 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1014 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 947 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1405 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1374 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1068 mm
Wysokość progu załadowczego 663 mm
Drzwi tylne - szerokość 941 mm
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Usterki Audi A5 8T

Liczba wpisów: 3
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 8T Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW 2007-2011
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
Dodane 2 lata temu
3 komentarze
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 8T S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • układ napędowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW 2014-2016
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Dodane 5 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A5 8T S5 Sportback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów