Szukaj

Audi A5 8T Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW 2011-2016

Informacje o Audi A5 8T Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW 2011-2016

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Pod wzglÄ™dem konstrukcyjnym A5 bazowaÅ‚ na Audi A4 IV generacji. Zbudowano go na tej samej modularnej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Volkswagen Group MLB/MLP. Model debiutowaÅ‚ w wersji coupe, od 2009 roku dostÄ™pny również w 5-drzwiowej odmianie liftback (nazwa Sportback) oraz Cabriolet. Rok później zaprezentowano mocniejszÄ… wersjÄ™ RS5 w wariancie coupe, a w 2012 roku – w wariancie kabrio. W roku 2011 auto poddano face-liftingowi. Audi A5 miaÅ‚o również swojÄ… odmianÄ™ high performance – S5. Projektantem obu modeli byÅ‚ Walter de Silva, ówczesny szef stylistów w caÅ‚ej grupie VW.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeÅ›li chodzi o Å›redniej wielkoÅ›ci coupe. Znakomita równowaga pomiÄ™dzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. PiÄ™kna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1400-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Moc max w zakresie obrotów 4000-4500
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,4
~tomek
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Jeżdziłęm tym autem prze 3 lata,skończył sie leasing z ulgą sprzedałem.Wczesniej był mondeo 2009 - duze ale tandetnie wykonane,jedyny plus to przepastne wnetrze i silnik diesla....z PSA,później ćitroen C5 - genialnie wykonane i jeżdzące auto i w koncu wizeło mnie na Audi....Z wygladu piekne.Po prostu.Technicznie znacznie gorzej.Po kolei.Świetnie jeżdzi jak jeździ zmiana duzych kół 19tek na mniejsze i przestał to byc wóz drabiniasty a pokazał sie precyzyjny komfort.Wykonanie w srodku hm.....po 100tys skóry zaczęły nosic ślady uzywania !! Halompo dwóch latach uzywania? Nonsens....Pod koniec pojawiły sie męczące trzaski z okolic tablicy.Szyby bezramkowe NIE DO SKALIBROWANIA ,zwłaszcza tył.Przeciekające i w d..e mam tłumaczenai serwisu ze tak to juz jest.Podciekanie notorycznie powoduje przymarzanie szyb do uszczelek -jedna w złosci wyrwana przeze mnie.Kolejna sprawa to DSG.Jezus Maria -dwa (2) remonty za takie pieniądze że niech to jasny szlag...Kompletnie niedopracowana konstrukcja w fazie projektu - bubel.Ani Focus syna z Powershiftem (ponad 200tys ujechane) ani Alfa żony (przebieg zblizony) automaty -nie wykazuja zadnych sladów zuzycia.DSG to jakies nieporozumienie.W aucie za te pieniądze? Po 100tys silnik zostawia slady,leje sie z niego olej.Uszczelnianie pomaga na chwile -syzyfowa praca -ten typ tak ma....Za niskie zawieszenie w zasadzie odarty dół z osłon bo co chwile o cos zawadzałem.Co chwilę słyszałem w serwisie - ten typ tak ma.Plusy - potężny moment,silnik,aksamitna praca po prostu wielki komfort,uroda auta - w zyciu nie kupie zadnego adi-bubla ale ten model pieknie narysowany.Zawieszenie przez trzy lata prawie nie tknięte,dopracowane,odporne...Teraz jest Mazda 6 ,2,5l....równie piekna,bezawaryjna....
Dodane 5 lat temu
4,6
~Piotr
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
4,6
~Piotr
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Åšrednie spalanie dla Audi A5 8T Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW 2011-2016
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Audi A5 3.0 TDi Quattro Chip na 300 KM i 600Nm. Srednie spalanie mierzone dystrybutorem 8.5l/100km 70% krótkie trasy poa miastem 30% miasto. Maksymalne spalanie przy ostrej jezdzie 11l/100km. Minimalne spalanie przy oszednej jezdzie w trasie 300 km i predkosc 90 km/h to 5.6l/100KM. Spalanie autostrada Niemcy-Polska 150km/h i wiecej, dosc agresywnie zaraz po kupnie 8-8,5 litra jazda autostrada nieagresywnie 140 km/h-170km/h to spalnie 7 litrow. Jak na auto ktore ma 300 koni 600Nm ii przyspiesza do setki w 5.4s a od 0 do 200 w 19 sekund to jest bajka. Srednie spalanie po 7 tys km komputer 8.2litra mierzone 8.6 litra
Dodane 8 lat temu
9,4
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Minimalne spalanie na trasie to około 6,5 litra, ale to przy jeździe około 90 km/h (akurat była noc i trochę mgły więc szybciej nie dało się jechać). Przy jeździe normalnej tym autem ;) czyli w okolicach 140 (plus wyprzedzania, hamowania, jazda nie na autostradzie tylko ekspresówki jednopasmowe/ chwilami dwu i krajówki) pali około 8-8,5 litra. Przy jeździe mieszanej z przewagą miejskiej wychodzi 10-11.
Dodane 7 lat temu
7,9
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW

Usterki Audi A5 8T

Liczba wpisów: 3
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 8T Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW 2007-2011
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
Dodane 2 lata temu
3 komentarze
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 8T S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW 2014-2016
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Dodane 5 lat temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Audi A5 8T Sportback Facelifting

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów