Szukaj

Informacje o Audi A5 B10 Limousine

Lata produkcji: 2024 – teraz
Segment: Auta sportowe

Audi A5 to przedstawiciel segmentu coupe klasy średniej, choć do oferty dołączyły później również inne wersje nadwoziowe, które pod względem technologicznym jest bratem-bliźniakiem Audi A4.

Audi A5 I (8T) (2007 - 2016)

Pierwsza generacja Audi A5 (8T) zadebiutowała podczas targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2007, a za jej wygląd odpowiadał Walter de Silva. Pod względem technologicznym model ten bazował na Audi A4 czwartej generacji. Początkowo w sprzedaży dostępna była wyłącznie wersja coupe, a dwa lata później dołączyły do niej również odmiana pięciodrzwiowa A5 Sportback oraz A5 Cabriolet. Audi A5 Sportback było pierwszym w historii niemieckiego koncernu modelem o nadwoziu pięciodrzwiowego liftbacka. W 2011 r. A5 przeszło kurację odmładzającą.

Dostępne silniki Audi A5 8T

Gama dostępnych wersji silnikowych pierwszej generacji Audi A5 obejmowała jednostki benzynowe czterocylindrowe, sześciocylindrowe (V6) oraz ośmiocylindrowe (V8), a także 4- i 6-cylindrowe diesle.

Bazową jednostką benzynową był silnik 1.8 TFSI, który dostępny był w wersji o mocy 144, 160 oraz 170 KM. Z kolei jednostka 2.0 TFSI obejmowała warianty o mocy 180, 211 i 225 KM. Gamę jednostek 6-cylindrowych otwierał silnik 3.0 TFSI o mocy 272 KM, do wyboru była również 3,2-litrowa jednostka TFSI, która generowała 265 KM.

Oferta diesli obejmowała dwulitrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy 136, 143, 150, 165, 170, 177 i 190 KM. Szczególnie oszczędne były silniki o mocy 136 i 163 KM w wersji ultra, a także 150 i 190 KM w odmianie clean diesel. 2,7-litrowy TDI rozwijał moc 190 KM, zaś silnik 3.0 TDI był oferowany ze stadem koni mechanicznych liczących 204, 240 bądź 245 (clean diesel) sztuk.

Audi S5

Niemal od początku sprzedaży w ofercie Audi A5 dostępna była także mocniejsza i bardziej usportowiona odmiana S5. Pod maską Audi S5 w wersji Coupe pracował 8-cylindrowy, wolnossący silnik 4.2 FSI o mocy 354 KM. Z kolei w 2009 r. dołączyły do niej także odmiany S5 w wersjach Sportback i Cabrio. W tym jednak przypadku za napęd odpowiadał nieco słabszy silnik 3.0 TFSI o mocy 333 KM.

Audi RS5

W następnym roku pojawiła się najmocniejsza odmiana pierwszej generacji A-piątki, czyli Audi RS5. Ten wariant silnikowy wyposażony był w jednostkę wolnossącą 4.2 FSI V8, która technologicznie bazowała na silniku V10 z Audi R8 i generowała 450 KM maksymalnej mocy, która trafiała na koła obu osi za pośrednictwem napędu quattro. W 2012 r. do wersji Coupe dołączył również RS5 w odmianie Cabrio.

Audi A5 II (8W6) (2016 - teraz)

Druga generacja Audi A5 oficjalną premierę miała na wystawie samochodowej w Paryżu jesienią 2016 r. I choć również bazowała ona na Audi A4, to jednak różniła się od niego zdecydowanie bardziej pod względem stylistycznym. Na początku zaprezentowano odmiany A5 Coupe i A5 Cabrio, ale jeszcze tego samego roku dołączyła do nich pięciodrzwiowa wersja A5 Sportback.

Cenniki Audi A5 II zaczynają się od wersji 40 TFSI, czyli napędzanej 2-litrowym silnikiem benzynowym TFSI o mocy 190 KM. Ten sam silnik dostępny jest również w odmianie 252-konnej. Zwolennicy diesli mają do wyboru jednostkę wysokoprężną o pojemności dwóch litrów i mocy 190, a także motor 3.0 TDI o mocy 218 lub 286 KM

Audi S5 i RS5

Audi S5, w tym również S5 Sportback, napędzane jest 3-litrowym silnikiem TFSI V6, który generuje 354 KM. Jednak dla miłośników sportowych modeli Audi zdecydowanie bardziej do gustu przypada mocniejsza odmiana RS5. Audi RS5 Coupe zadebiutowało na wystawie w Genewie w 2017 r., a rok później, tyle że w Nowym Jorku, światową premierę miało Audi RS5 Sportback. W obu wersjach nadwoziowych pod maską pracuje jednostka 2.9 TFSI V6 z podwójnym doładowaniem o mocy 450 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeśli chodzi o średniej wielkości coupe. Znakomita równowaga pomiędzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. Piękna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz

Audi A5 B10 Limousine – wybierz silnik

NA ŻYWO
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12,1 m
Promień skrętu 6,05 m
Długość 4829 mm
Szerokość 1860 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2099 mm
Wysokość 1444 mm
Rozstaw osi 2892 mm
Rozstaw kół - przód 1624 mm
Rozstaw kół - tył 1611 mm
Zwis przedni 908 mm
Zwis tylny 1029 mm
Prześwit 115 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1299 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 445 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 90 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,1
~Paweł
Audi A5 B10
Limousine 2.0 TFSI 204KM 150kW
Od 2011 roku jeżdżę samochodami marki AUDI. Ceniłem tą markę za jakość, bezawaryjność- do momentu kiedy odebrałem z salonu A5 Limousine. Użyte materiały we wnętrzu są złej jakości- dużo gorsze niż w moim poprzednim samochodzie, czyli Audi A5 Sportback. Spasowanie jest tragiczne- przy przebiegu około 5000km pojawiły się pierwsze stuki wewnątrz. obecnie przy przebiegu około 15000km stuki dochodzą ze wszystkich stron!!! Samochód zjechał już 2 razy na lawecie do ASO, oprócz tego miałem dwie dodatkowe wizyty w serwisie. Silnik 2,0 TFSI nie ma nawet miękkiej hybrydy (nie mówiąc już o funkcji żeglowania obecnej w poprzednim modelu A5) i pali średnio około 9-10 litrów, gdzie moje poprzednie A5 Sportback z silnikiem 2,0 TFSI paliło około 6,5 litra. Skrzynia s tronic szarpie i jest tak ustawiona, że jadąc z góry trzeba dodawać gazu, gdyż samochód hamuje silnikiem. Elektronika jest bardzo niestabilna- bezpodstawne załączanie się alarmu w nocy to rzecz normalna w nowym A5. Piszę to z pełnym przekonaniem!!!!!!- omijajcie Państwo ten samochód szerokim łukiem
4,2
~Mike
Audi A5 B10
Limousine 2.0 TFSI 204KM 150kW
Auto z zewnątrz jak dla mnie prezentuje się świetnie, wnętrze bardzo dobrze wyciszone i dobrze wykonane, nie mam zastrzeżeń, rewelacyjne zawieszenie, uwielbiam pokonywać ciasne zakręty tym autem, tym samym znakomicie wybiera nierówności ( S-line, felgi 19", większych bym nie założył). Denerwujący jest brak mechanicznych klamek, co sprawia że czasami ktoś szuka placami jak otworzyć auto. Pozycja za kierownicą świetna, to samo fotele. Dość duży ekran jest dla mnie akceptowalny, ale brakuje mi bardzo normalnych wyświetlanych zegarów jak obrotomierz czy prędkościomierz, jest za mało opcji wyświetlania wskazań na ekranie, obrotomierz bardzo nieczytelny, powinno być również wskazanie temperatury płynu chłodniczego, mamy za to temperaturę oleju w trybie sport lub po spersonalizowaniu wyświetlacza. Piano black powinno być jako opcja do wyboru, którego ja osobiście na pewno bym nie zamówił, rysuje się od samego patrzenia, strach dotykać, położyć cokolwiek, a cały środkowy tunel to wielkie połacie piano, dotykowe sterowanie na kierownicy czy panel sterujący na podłokietniku też bym wolał jako normalne fizyczne przyciski, a nie kolejne dotykowe piano. Silnik bardzo elastyczny, tutaj nic mu nie zarzucę, cieszę się że nie ma miękkiej hybrydy, średnie spalanie jak dla mnie akceptowalne- na poziomie 9L, bez problemu na trasie możemy zejść do 7L, wszystko zależy od stylu jazdy. Skrzynia biegów, przy delikatnym traktowaniu pedału gazu zmienia biegi przy normalnych prędkościach obrotowych silnika w okolicy 2tys. obrotów. Rewelacyjne światła ledowe. Największy minus tego auta jak i pewnie innych obecnie produkowanych to nadmiar elektroniki, nadmiar asystentów, ostrzeżeń o wszystkim, brak prostej fizycznej regulacji temperatury. MMI po 500km przebiegu już ma awarię- brak łączności z internetem, brak przesyłu danych na aplikację w telefonie, ogólnie działa w trybie 3G a nie LTE, jak działało na początku i tak powinno działać, zobaczymy co na to serwis, ale nowy samochód i od razu wizyta serwisowa to nie pasuje do słynnego "Przewaga dzięki technice" . Ciężko powiedzieć czy bym kupił ponownie bo to za mały przebieg żeby oceniać.
3,7
~Jurek
Audi A5 B10
Limousine 2.0 TFSI 150KM 110kW
Nowy model A5, szczerze myślałem, że będzie lepiej z generacji na generację. Niestety widać, że motoryzacja wpadła w jakiś idiotyczny trend, wkładania wszędzie tabletów i dotykowych gówien, które trzeba było dać nawet na drzwiach kierowcy, ale rozumiem, że nowa fala klientów pewnie wymaga od auta, żeby było w co klykać (tablet dla pasażera, zamiast jakiegoś ładnego dekoru w opcji, a jak nie dokupisz to jest obrzydliwe czarne black piano bleeee) i tyle starczy. Jakość wykończenia średnio na jeża, taki poziom Skody bym powiedział. Cena katalogowa nieadekwatna do tego co auto reprezentuje, nie dziwie się, że od razu są rabaty po 20%.
Audi A5 B10 Limousine