Szukaj

Informacje o Audi A5 F5

Lata produkcji: 2017 – 2024
Segment: Auta sportowe

Druga, najnowsza generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem A5 II był prototyp o nazwie Audi Prologue zaprezentowany w 2014 roku. To jeden z pierwszych samochodów Audi zaprojektowanych po odejściu Waltera de Silvy, który przez 14 lat związany był z grupą VW. Za projekt A5 II odpowiadał tercet: Frank Lamberty, Jakob Hirzel i Stephan Fahr-Becker. Model został zbudowany na najnowszej, VIII generacji płyty podłogowej Volkswagen Group MLB Platform. Samochód oferowany jest w analogicznej gamie nadwoziowej jak jego poprzednik: coupe, kabrio oraz 5-drzwiowy liftback, a także w usportowionej wersji S5.

 

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowe Audi A5 Coupé jest teraz jeszcze bardziej nowoczesny i wyrafinowany. Jednocześnie nie traci nic ze swojego oryginalnego sportowego charakteru i elegancji. Najlepszym przykładem są wytłoczenia na masce, na wysokości nadkoli. Do tego głęboka, precyzyjnie prowadzona linia boczna, z wydatnymi krągłościami nadkoli, które dzięki temu są bardzo efektownie wyeksponowane. Dzięki temu już sam wygląd sugeruje, że auto posiada napęd quattro.

Doskonała równowaga proporcji. Wydłużona sylwetka wraz krótkimi częściami nadwozia, wystającymi z przodu i z tyłu poza szeroki rozstaw osi. To elementy podkreślające sportowy charakter nowego A5 Coupé. W porównaniu do poprzedniej edycji, atrakcyjnie rzeźbiona jednolita rama osłony chłodnicy jest bardziej płaska i znacznie szersza.

czytaj więcej
Powagosław

Audi ma wyjątkową zdolność porywania tłumów środkami, które wydają się proste i oczywiste. Być może na tym właśnie polega uniwersalna, ponadczasowa elegancja. A5 jest jej kolejnym chwalebnym ucieleśnieniem.

~Powagosław
Luzacjusz

Powiedziałbym: te zmiany to szczyt pychy i arogancji. To szaleństwo, które wymknęło się spod kontroli. Pewnie tak bym powiedział, gdyby jakieś zmiany były. A to przecież ciągle ta sama dobra melodia, którą znamy i lubimy.

~Luzacjusz
NA ŻYWO

Oceny Audi A5 F5

Liczba ocen: 36
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~J
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Bardzo fajne auto. Nisko się w nim siedzi, ale lepsze dzięki temu wrażenia z jazdy w porównaniu na przykład z A4. Na razie żadnej awarii. Troche wkurzający jest system start/stop który można wyłączyć, ale samochód i tak gaśnie podczas jazdy. Oprócz tego gdy silnik się wyłączy i zaczynamy hamować, to auto znowu go uruchamia, chyba po to żeby hamować silnikiem, i gdy staniemy, od razu wyłącza. Poza tym auto bardzo dobre, godne polecenia, dobrze się prowadzi, zawieszenie i wyciszenie dobre w tym segmencie, na pewno lepsze niż japońskie albo koreańskie odpowiedniki.
3,9
~Cortes
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Przesiadłem się z totalnie wypasionej Mazdy 6 GT 2.5 194km. Miałem tam chyba każdy możliwy przycisk. Od podgrzewanych wentylowanych foteli po line assist i wyświetlacz HUD itd … To moje Audi wypada bardzo blado … Po czasie stwierdzam że Audi tylko bardziej mi się podoba. Druga rzecz to prowadzenie auta. Audi prowadzi się inaczej … czy lepiej ? Zależy co kto chce … Mazda była miękka, cudowna w długiej trasie. Ten jest bardziej jak tramwaj na szynach. Dużo bardziej responsywny. No ale chciałem Audi to mam Audi.
4,8
~Mike
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Najkrótsze podsumowanie: auto jest rewelacyjne. Wygląd - oczywiście subiektywna ocena ale w cenie do 300tyś absolutny TOP na rynku. Nikt kto kupuje świadomie nie będzie rozczarowany. Co to znaczy świadomie: - trzeba brać pod uwagę, że nie kupuje się nie dla przestrzeni we wnętrzu. Z przodu pełen komfort. Z tyłu wysoka osoba siedząca za wysoką osobą nie będzie rozpieszczona dostępnym miejscem - szczególnie brakuje nad głową. Ale kanapa bardzo wygodna. Bagażnik jest po prostu OK - starcza dla rodziny 2+2 jeśli nie trzeba już wozić wózka. Jeśli komuś imponuje duża przestrzeń i tak lubi, to nie ten adres. - Jest nisko. Po przesiadce z SUVa trzeba uważać i ostrożnie zabierać się do wyższych krawężników. Jakość wykonania - nie ma wątpliwości, że to segment premium. We wnętrzu spasowanie doskonałe - myślę, że przez wiele lat może utrzymać stan bez niepożądanych odgłosów.

Raporty spalania Audi A5 F5

Liczba raportów: 79
Średnie spalanie dla Audi A5 F5
6,6 – 13,0
l/100 km
5,3 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Audi A5 F5
S5 Sportback 3.0 TFSI 354KM 260kW
Bardzo fajny, względnie oszczędny silnik. Za 15 tys km średnie spalanie wyniosło 9.2 wg komputera. Na tempomacie w trybie comfort z prędkością 120km/h, spalanie leci poniżej 8 regularnie. Mieszkam blisko autostrady i nie jeżdże po mieście, więc tu mi się ciężko wypowiedzieć, ale np ostatnio jechałem trasę Wetlina-Kraków i spalanie wyniosło 8.5l - jechałem sobie w trybie Auto, wyprzedzanie każdego kogo dogoniłem na drogach bocznych, a na autostradzie tempomat 140km/h. Jeśli nie jeździsz jak powalony cały czas, spalanie jest naprawdę akceptowalne, na baku regularnie robię 650km. 700 jeśli nie boisz się kontrolki tankowania :) Jeśli jedziesz na górską przełęcz, odpalasz tryb Sport, wyłączona kontrola trakcji itp - wiadomo że będzie dużo. Ale w moim przypadku przejadę tak z 20-30km max, a potem trzeba wrócić do domu już tempomacie i spalnia zawsze zdąrzy zejść do ok 10 litrów. Jedyne co trochę boli, to spalanie na niemieckich autostradach, gdzie 140 to 8.5l, 150 to 9l, 160 to już 10-11, głównie dlatego że co chwilę trzeba hamować i znowu się rozpędzać.
8,9
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 45 TFSI 245KM 180kW
Średnie spalanie wg komputera po przejechaniu 100k km to 8,4. Krotkie odcinki do 15km zanim silnik się dobrze rozgrzeje spalanie wzrasta do ok 10-12. Na trasach rzędu kilkuset km autostradami spalanie ok 9,5 przy jeździe bardzo dynamicznej. Spokojniejsze trasy (prędkość 130-150) spalanie ok 8-8,5. Raz na trasie do Niemiec (łącznie 1700km) jadąc wszędzie zgodnie z przepisami, w tym nawet 250kmh na jednym odcinku z dziecmi i bagażami na pokładzie spalił 6,7 l. Silnik idealny do tego samochodu.
9,6
Audi A5 F5
Cabrio 2.0 TFSI 252KM 185kW
Dużo zależy od stylu jazdy, aczkolwiek waga samochodu robi swoje. Z ciekawości zrobiłem trasę ok 150km po okolicach Krakowa, niedziela, mały ruch, w zabudowanym 50-60, poza 70-80 - wynik 6,2l/100km Mniej się nie da w niekontrolowanych warunkach. Wcześniej kilka miesięcy jeździłem a4 z tą samą konfiguracją z 2018 roku i wtedy takie spalanie miałem przy 100-120 na autostradzie, gdzie w a5 przy tych prędkościach komputer pokazuje ok 8,5l. Podczas normalnej jazdy poza miastem trzeba się liczyć ze spalaniem w okolicach 9l, w mieście 10l przy spokojnej jeździe, 11-12l w korkach. Gdy chcemy nieco poszaleć w trybie S, spalanie rośnie do średnio 15-16l, ale to raczej max. Samochód po podadrocznym użytkowaniu raczej zakwalifikował bym do gran turismo, dla dwójki na wakacje gdzieś do Włoch. W trasie rewelacyjne, wygodne, trzyma się drogi, ma wystarczający zapas mocy. Po mieście nieco mułowate, lepiej radzi sobie na wyższych obrotach, niemniej do szaleństw też się nie nadaje, przynajmniej w wersji cabrio, zbyt ciężkie i miękkie, da się odczuć w ciasnych zakrętach i przy mocnym hamowaniu.

Usterki Audi A5 F5

Liczba wpisów: 3
Napinacz paska oraz pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 3.0 TDI 218KM 160kW 2017-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Pompa wody , trzeba wymieniać przy około 70 tys przebiegu i nie jest tu konieczne wymienianie rozrządu jak w innych samochodach. Temperatura ciśnienia oleju jest za niska to wada fabryczna . Napinacz paska - często mylone pukanie z inną usterką. Nie drogie elementy ale wymagające obserwacji .
Pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2018
  • układ chłodzenia
  • 70 tys. km
Awaria pompy wody. jak się okazuje w 2.0 TFSI padają przy przebiegu 50-70 tyś km. Dotyczy również Skody, VW, Porsche. Pan w serwisie z rozbrajającą szczerością powiedział, że ten typ tak ma ale mają już "czwartą' wersję części i może będzie jeździć. Problematyczna jest wymiana, gdyż pompa jest pod kolektorem ssącym a napęd bierze z wałka wywarzającego Przewaga dzięki technice!. Czemu nie ma akcji serwisowej? heh.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2018
  • układ chłodzenia
  • 70 tys. km
Awaria pompy wody. jak się okazuje w 2.0 TFSI padają przy przebiegu 50-70 tyś km. Dotyczy również Skody, VW, Porsche. Pan w serwisie z rozbrajającą szczerością powiedział, że ten typ tak ma ale mają już "czwartą' wersję części i może będzie jeździć. Problematyczna jest wymiana, gdyż pompa jest pod kolektorem ssącym a napęd bierze z wałka wywarzającego Przewaga dzięki technice!. Czemu nie ma akcji serwisowej? heh.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A5 F5