Szukaj

Informacje o Audi A5 F5 Coupe

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Auta sportowe

Druga, najnowsza generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem A5 II był prototyp o nazwie Audi Prologue zaprezentowany w 2014 roku. To jeden z pierwszych samochodów Audi zaprojektowanych po odejściu Waltera de Silvy, który przez 14 lat związany był z grupą VW. Za projekt A5 II odpowiadał tercet: Frank Lamberty, Jakob Hirzel i Stephan Fahr-Becker. Model został zbudowany na najnowszej, VIII generacji płyty podłogowej Volkswagen Group MLB Platform. Samochód oferowany jest w analogicznej gamie nadwoziowej jak jego poprzednik: coupe, kabrio oraz 5-drzwiowy liftback, a także w usportowionej wersji S5.

 

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowe Audi A5 Coupé jest teraz jeszcze bardziej nowoczesny i wyrafinowany. Jednocześnie nie traci nic ze swojego oryginalnego sportowego charakteru i elegancji. Najlepszym przykładem są wytłoczenia na masce, na wysokości nadkoli. Do tego głęboka, precyzyjnie prowadzona linia boczna, z wydatnymi krągłościami nadkoli, które dzięki temu są bardzo efektownie wyeksponowane. Dzięki temu już sam wygląd sugeruje, że auto posiada napęd quattro.

Doskonała równowaga proporcji. Wydłużona sylwetka wraz krótkimi częściami nadwozia, wystającymi z przodu i z tyłu poza szeroki rozstaw osi. To elementy podkreślające sportowy charakter nowego A5 Coupé. W porównaniu do poprzedniej edycji, atrakcyjnie rzeźbiona jednolita rama osłony chłodnicy jest bardziej płaska i znacznie szersza.

czytaj więcej
Powagosław

Audi ma wyjątkową zdolność porywania tłumów środkami, które wydają się proste i oczywiste. Być może na tym właśnie polega uniwersalna, ponadczasowa elegancja. A5 jest jej kolejnym chwalebnym ucieleśnieniem.

~Powagosław
Luzacjusz

Powiedziałbym: te zmiany to szczyt pychy i arogancji. To szaleństwo, które wymknęło się spod kontroli. Pewnie tak bym powiedział, gdyby jakieś zmiany były. A to przecież ciągle ta sama dobra melodia, którą znamy i lubimy.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4673 mm
Szerokość 1846 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2029 mm
Wysokość 1371 mm
Rozstaw osi 2764 mm
Rozstaw kół - przód 1587 mm
Rozstaw kół - tył 1568 mm
Zwis przedni 878 mm
Zwis tylny 1031 mm
Prześwit 127 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1005 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 920 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1496 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1378 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1404 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1287 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 465 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1079 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A5 F5 Coupe
7,6 – 8,6
l/100 km
7,3 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
Audi A5 F5
Coupe 2.0 TFSI 252KM 185kW
Na wstępie jedna uwaga, skrzynia biegów manualna.(w konfiguratorze raportu nie ma takiej opcji do wyboru) Spalanie paliwa jadąc w trasie spokojnym tempem z prędkością 120 km/h udało mi się zejść do 8,5 l/100 km, przy 160 -200 km/h 12 l. W mieście staram się nie patrzeć na podgląd średniego spalania ;-) Ale gdy monitoruje spalanie, to przy braku korków i jeździe dość spokojnej to udaje mi się zejść do 10-11 l, ale znacznie częściej przekracza wartości w okolicach 15l. Auto robi wrażenie ociężałego, choć zbiera się rewelacyjnie na wyższych obrotach. Zawieszenie ma raczej twarde. Jakość materiałów tu czuć wyższa półkę. Wygląd - przyciąga uwagę przechodniów, choć bez przesady. Dźwięk - głęboki atl, idealna głośność, która nie męczy w trasie.Bagażnik zasobny, choć jego pojemność nie powala. Mega wygodne fotele (przednie i tylne), super trzymają na zakrętach. Z tyłu miejsca na głowę w sam raz dla osób od 180 cm. Auto dynamiczne, piękne i rewelacyjnie trzymające się drogi. W razie potrzeby przewieziemy 4 osoby ale bez szału, zwłaszcza wsiadając czy wysiadając z tylnych siedzeń. No ale to coupe, przeznaczone głównie dla dwóch osób. Bagaż dwóch osób zmieścimy bez problemu. Keyless to koszmar nie udogodnienie. W wersji jaką posiadam (Prestige) kilka bajerów całkowicie zbędnych.
Dodane 5 lat temu
7,7
Audi A5 F5
Coupe 2.0 TFSI 252KM 185kW
Przejechałem pierwsze 2 tys km i poniżej moje obserwacje: Oszczędna racjonalna jazda w trasie (110 - 120, wyprzedzanie, w tym odcinki autostrady 130/140 na tempomacie) - spalanie 7.2 - 7.6 l Oszczędna racjonalna jazda w dość intensywnym ruchu, bez nadmiernego wyprzedzenia (prędkość 90 - 100) - spalanie ~5.5 - 6.5 litrów (można oczywiście zejść do 5 - tylko po co?) Pałowanie w trasie - 8-10 litrów Miasto oszczędnie - 8-9 litrów Miasto krótkie odcinki - 10 - 11 litrów Duże miasto (Wrocław) oszczędnie - 10 - 12 litrów Super pałowanie - 15-16 l też przyjmie Średnio od poczatku pali mi 8.4 Na baku przejeżdżam 600 - 700 km (dość duży udział odcinków pozamiejskich), na początku rezerwy chodzi zwykle 50 litrów Przy podobnej eksploatacji w moim drugim BMW F30 318d przejade spokojnie 900km przy spalaniu ~4.5 - 5.5 / 100km nowe Audi A5 Coupe to rzadkie auto, więc podejrzewam, że mój wpis przyda się planującym zakup
Dodane 8 lat temu
7,6
Audi A5 F5
Coupe 2.0 TFSI 190KM 140kW
Spalanie między trybem D, a S to różnica zaledwie 0,3l/100km. Polecam
Dodane 5 lat temu

Usterki Audi A5 F5

Liczba wpisów: 3
Napinacz paska oraz pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 3.0 TDI 218KM 160kW 2017-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Pompa wody , trzeba wymieniać przy około 70 tys przebiegu i nie jest tu konieczne wymienianie rozrządu jak w innych samochodach. Temperatura ciśnienia oleju jest za niska to wada fabryczna . Napinacz paska - często mylone pukanie z inną usterką. Nie drogie elementy ale wymagające obserwacji .
Dodane 6 miesięcy temu
Pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2018
  • układ chłodzenia
  • 70 tys. km
Awaria pompy wody. jak się okazuje w 2.0 TFSI padają przy przebiegu 50-70 tyś km. Dotyczy również Skody, VW, Porsche. Pan w serwisie z rozbrajającą szczerością powiedział, że ten typ tak ma ale mają już "czwartą' wersję części i może będzie jeździć. Problematyczna jest wymiana, gdyż pompa jest pod kolektorem ssącym a napęd bierze z wałka wywarzającego Przewaga dzięki technice!. Czemu nie ma akcji serwisowej? heh.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2018
  • układ chłodzenia
  • 70 tys. km
Awaria pompy wody. jak się okazuje w 2.0 TFSI padają przy przebiegu 50-70 tyś km. Dotyczy również Skody, VW, Porsche. Pan w serwisie z rozbrajającą szczerością powiedział, że ten typ tak ma ale mają już "czwartą' wersję części i może będzie jeździć. Problematyczna jest wymiana, gdyż pompa jest pod kolektorem ssącym a napęd bierze z wałka wywarzającego Przewaga dzięki technice!. Czemu nie ma akcji serwisowej? heh.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A5 F5 Coupe

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów