Szukaj

Informacje o Audi Allroad C5

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Model typu crossover będący połączeniem kombi wyższej klasy średniej (segment E) oraz crossovera SUV (segment I). Produkcja Audi Allroad rozpoczęła się w 1999 roku. Dla niemieckiej marki był to debiut w segmencie aut terenowych, choć od początku Allroad jest tylko uterenowioną wersją modelu A6. W ofercie Audi wypełnia lukę między większym SUV-em Q7 i mniejszym Q5, stanowi też opcję pośrednią między Q7 i modelem A6 Avant. Od 2006 roku dostępna jest druga generacja auta, nazwana A6 Allroad Quattro. Model nie jest oferowany w Ameryce Północnej.
czytaj więcej
Powagosław
Ciekawy wariant w przypadku wyboru któregoś z terenowych aut Audi. Przede wszystkim zgrabniejszy i mniej efekciarski od Q5 i Q7. Tylko z drugiej strony, dlaczego tak podobny do Avanta? ~Powagosław
Luzacjusz
Auto dla zamożnych grzybiarzy albo wędkarzy. Jak w dowcipie: milioner jedzie na ryby swoim złotym Allroadem, wyjmuje złotą wędkę i na złoty haczyk łapie złotą rybkę. Patrzy od niechcenia i chce wrzucić z powrotem do wody gdy ryba zaskoczona krzyczy: „Hej czekaj, a trzy życzenia?”. Bogaty wędkarz jeszcze bardziej znudzony: „No dobra, czego chcesz?”. ~Luzacjusz

Audi Allroad C5 – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Audi Allroad C5

Liczba ocen: 69
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~x
Allroad 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Audi Allroad C5
Auto dobrze wykonane, duże, w miarę szybkie i wygodne. Pomimo 300 tys km przebiegu w moim aucie po zrobieniu downpipe na hamowni wyszło 252 KM (fabrycznie 250KM) i 355 NM momentu obrotowego (fabrycznie 350). Bardzo dobry i mocny silnik 2.7 biT jest podatny na modyfikacje, po programie wyszło 305 KM i 460Nm momentu, a to już niezły wynik gwarantujący przyjemność z jazdy i płynne wyprzedzanie. Jeżeli auto nie nosi śladu napraw blacharskich i turbiny pompują prawidłowe ciśnienie (co można sprawdzić VAGiem) nie bójcie się tych aut, ceny części nie są tak duże jak to wszyscy powtarzają. Ceny rozrządu jak standardowego 2.4 V6, uszczelnienia silnika w tych samych pieniądzach, jedyny problem silnika to trudny demontaż turbin dlatego warto, żeby były sprawne przy zakupie. Ceny części zamiennych pneumatycznego zawieszenia przystępne, przedni miech na aliexpr... 75$ (250zł) za sztukę, tylny miech ~90$ (330zł) za sztukę także nie ma się czego bać, przy odpowiedniej eksploatacji te części wytrzymują kilkaset tys km, warto poczytać w necie jak się obchodzić z zawieszeniem pneumatycznym! Ceny sławnych czujników EGT (czujniki temperatury spalin) są wysokie, ale można je naprawić wymieniając samą elektronikę za 200 zł za sztukę (jest ich 2 sztuki), naprawa trwa 30 minut. Autem jeździ się bardzo przyjemnie, silnik 2.7 biT w manualu (pomimo zbyt krótkich przełożeń) daje zapas mocy. Jeżeli chodzi o spalanie przy przepisowej jeździe i prędkościach rzędu 90 km/h osiągnąłem 11 l/100km, to rewelacyjny wynik jak na auto ważące 2 tony. Przy normalnej jeździe około 14 - 15 litrów LPG, jak się człowiek chce "pobawić" to spokojnie spali i ponad 20 litrów LPG ale coś za coś. Jeżeli traficie bezwypadkowy egzemplarz ze sprawnymi turbinami i wam się spodoba kupujcie śmiało, auto trochę droższe w utrzymaniu niż zwykłe a6 2.7 biT ale nie ma się czego bać!
4,5
~Obiektywny GOŚĆ
Allroad 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi Allroad C5
Z całą pewnością jest to samochód dla indywidualisty i to z dużą jak to któryś z postów opisał kulturą techniczną . Sylwetka wyróżnia się od wydawać by się mogło bliźniaczego A6C5. Allroad jest jednak dużo świeższe z wyglądu zarówno zewnątrz i wewnątrz. Szczególnie ładna jest tapicerka materiałowa w kratę lub fotele Recaro . Przy kupnie jest dość łatwym do zdiagnozowania gdyż wszystkie jego bolączki są w tym momencie jego atutem w negocjacjach cenowych. Gdy sprzedający nie ma dobrze udokumentowanych napraw może będzie być mu ciężko odzyskać włożoną kasę. Gdy jednak jest ta dokumentacja to warto kupić bo frajda z jazdy jest bardzo duża. Z całą pewnością nie jest to samochód dla tzw polskiego skuzy który na wszystkim chce oszczędzać i wszystko tylko drutuje. Jak tylko masz wiedze o mechanikowaniu to nie masz się czego bać .Słynna pneumatyka na którą się wszyscy skarżą wymaga jedynie obserwacji czy nie siada rano i porę usunięcia nieszczelności. Jak się zaniedba i jeździ na nieszczelnej to szybko leci kompresor. To auto ma swój charakter i jak się go zaniedba to szybko puści z torbami . Ogólnie polecam dla osób obeznanych w mechanice lubiących i doceniających swoją pracę. Odradzam osobom które będą próbowały zrobić z niego wołka roboczego bo to się nie uda- auto jakby samo wyczuwało z kim ma do czynienia :) .
4,6
~j23
Allroad 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi Allroad C5
Audi bije jakością inne pojazdy. Allroad robi robotę w 100%. Nie jest to auto dla dyletanta bo wymaga kultury technicznej i dobrego zdiagnozowania. Nie można na nim skuzić . Jak się zadba to niesamowicie się odwdzięcza w trudnych sytuacjach . Sylwetka jest ponadczasowa i jeszcze długie lata nie będzie odstraszać. Jakość materiałów i ergonomia jest nadal bardzo wysoka . Doczekaliśmy że jest już bardzo duża dostępność części na rynku wtórnym więc naprawy nie są takie straszne jak się powszechnie przyjęło .

Raporty spalania Audi Allroad C5

Liczba raportów: 80
Średnie spalanie dla Audi Allroad C5
13,3 – 14,9
l/100 km
9,9 – 10,1
l/100 km
15,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,9
Allroad 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Audi Allroad C5
Od razu mówię że jest to rodzinne kombi z dużym bagierem i STAŁYM NAPĘDEM 4x4 o masie blisko 2 ton. Wiec jeśli ktoś myślał że będzie palić mniej to nich sobie kupi mercedesa albo opla gdzie napęd jest dopinany. Miasto Warszawa but od świateł do świateł 22,5 (faktycznie wtedy bak 65l. starcza na ok 250km.) Jazda Miasto spokojna płynna do 120-140 (bo naprawdę nie czuć) od 13 do 16l/100 Jazda miasto po dziadkowemu ????? 250koni po dziadkowemu i 2 turbiny? bez żartów chyba nikt tego nie wytrzyma. Jazda po wsiach spokojna 80-120 płynna ok 10-12 (ale po co wtedy napęd quatro??) Trasa Warszawa Katowice 300km 2Godziny45min (i to nie było szybko bo w zamiecie śnieżne i nieodśnieżone drogi gdzie reszta wymiękała przy max100 średnio 16l. Trasa Warszawa Katowice ok120 z trumną na 2 ciała na dachu 5 osób i klamoty wszystkim wygodnie ok 14,5l. Eksploatacja jak v6 w audi robota sporo ale części rozsądne. Mnie się trafił pechowy więc na temat usterek nie komentuję. Instalacja gazowa zestrojona na dobrych klamotach droga ale pozwala palić taką samą ilość gazu jak benzyny kosztem turbin oczywiście (podobno na 100tys km przy gazie)
18,0
Allroad 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Audi Allroad C5
Kupując auto o masie +/- 2000kg 250KM 350Nm 4x4 trzeba być świadomym spalania i kosztów eksploatacji. Wszystko jest zależne od osobowości, stylu jazdy i tego jak dba się o samochód. Części zamiene nie są drogie, lecz pneumatyka i doładowanie już wchodzi na inny poziom - zero używek, jedynie zamienniki i nowe części. Nie ma co nastwiać się na EKO i niskie koszty utrzymania bo to nie jest 1.9tdi.
9,0
Allroad 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi Allroad C5
Przy odrobinie wkładu własnego bardzo atrakcyjne.Jak ktoś ma zamiar naprawiać w ASO to niech się nie dziwi że koszty są olbrzymie. Auto to gdy wychodziło kosztowało ponad 200 tys zł wiec nie było dla każdego.

Usterki Audi Allroad C5

Liczba wpisów: 10
Zawieszenie peumatyczne.
  • Audi Allroad C5
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
zawiesznie............ moze i supe sprawa ta peumatyka:):) ale te plastikowe pałeczki ustalające wysokość zawieszenia połaczone z układem czujnika to pomyłka:(:(:( jak można zastosować cos tak bardzo prymitywnego:(:(:(( wypadają z czujnika zacinaja sie:( sterownik waruje:(:( ) wielki minus tego sposobu rozwiązania, wiosną przemysle cos lepszego i może im wysle rozwiązanie do konstruktorów przeciez to allroad ma byc gniotsa nie łamiotsa:):):) pozdrawiam jesli ktos ma problem z zawiecha pisać a pomoge:):)
22 komentarze
kucanie przodu
  • Audi Allroad C5 2.5 V6 TDI 180KM 132kW 2000-2005
  • zawieszenie
Witam, pisze poraz pierwszy jestem włascicielem audi a6 allroad 2.5tdi 180km, i zauwazylem ze auto ma problemy z zawiszeniem, czyli pneumatyka,. sam przod kuca a tył jest normalnie, nie wiem c\\o jet p[rzyczyna usterki, czytałem troche mna forum ze to wina pomp[y, czy czyujnika jakiegos lub rozdzielacza , jezeli ktos wie od czego mam zaczac zeby na narazic sie na koszty prosze o podpowidz, dziekuje. prawdopodobnie uszkodzone cos z pnematyki
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Prędkościomierz.
  • Audi Allroad C5
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Wypinanie się kostki prędkościomierza, trudność zlokalizowania usterki, gdyż komputer nie zapisuje błędu, a prędkościomierz raz chodzi (wtedy wszystko gra), a raz nie chodzi (i tylko wtedy wyskakuje błąd).
Audi Allroad C5