Szukaj

Informacje o Audi Allroad C5 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Model typu crossover będący połączeniem kombi wyższej klasy średniej (segment E) oraz crossovera SUV (segment I). Produkcja Audi Allroad rozpoczęła się w 1999 roku. Dla niemieckiej marki był to debiut w segmencie aut terenowych, choć od początku Allroad jest tylko uterenowioną wersją modelu A6. W ofercie Audi wypełnia lukę między większym SUV-em Q7 i mniejszym Q5, stanowi też opcję pośrednią między Q7 i modelem A6 Avant. Od 2006 roku dostępna jest druga generacja auta, nazwana A6 Allroad Quattro. Model nie jest oferowany w Ameryce Północnej.
czytaj więcej
Powagosław
Ciekawy wariant w przypadku wyboru któregoś z terenowych aut Audi. Przede wszystkim zgrabniejszy i mniej efekciarski od Q5 i Q7. Tylko z drugiej strony, dlaczego tak podobny do Avanta? ~Powagosław
Luzacjusz
Auto dla zamożnych grzybiarzy albo wędkarzy. Jak w dowcipie: milioner jedzie na ryby swoim złotym Allroadem, wyjmuje złotą wędkę i na złoty haczyk łapie złotą rybkę. Patrzy od niechcenia i chce wrzucić z powrotem do wody gdy ryba zaskoczona krzyczy: „Hej czekaj, a trzy życzenia?”. Bogaty wędkarz jeszcze bardziej znudzony: „No dobra, czego chcesz?”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2671 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwie turbosprężarki
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~x
Audi Allroad C5
Allroad 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Auto dobrze wykonane, duże, w miarę szybkie i wygodne. Pomimo 300 tys km przebiegu w moim aucie po zrobieniu downpipe na hamowni wyszło 252 KM (fabrycznie 250KM) i 355 NM momentu obrotowego (fabrycznie 350). Bardzo dobry i mocny silnik 2.7 biT jest podatny na modyfikacje, po programie wyszło 305 KM i 460Nm momentu, a to już niezły wynik gwarantujący przyjemność z jazdy i płynne wyprzedzanie. Jeżeli auto nie nosi śladu napraw blacharskich i turbiny pompują prawidłowe ciśnienie (co można sprawdzić VAGiem) nie bójcie się tych aut, ceny części nie są tak duże jak to wszyscy powtarzają. Ceny rozrządu jak standardowego 2.4 V6, uszczelnienia silnika w tych samych pieniądzach, jedyny problem silnika to trudny demontaż turbin dlatego warto, żeby były sprawne przy zakupie. Ceny części zamiennych pneumatycznego zawieszenia przystępne, przedni miech na aliexpr... 75$ (250zł) za sztukę, tylny miech ~90$ (330zł) za sztukę także nie ma się czego bać, przy odpowiedniej eksploatacji te części wytrzymują kilkaset tys km, warto poczytać w necie jak się obchodzić z zawieszeniem pneumatycznym! Ceny sławnych czujników EGT (czujniki temperatury spalin) są wysokie, ale można je naprawić wymieniając samą elektronikę za 200 zł za sztukę (jest ich 2 sztuki), naprawa trwa 30 minut. Autem jeździ się bardzo przyjemnie, silnik 2.7 biT w manualu (pomimo zbyt krótkich przełożeń) daje zapas mocy. Jeżeli chodzi o spalanie przy przepisowej jeździe i prędkościach rzędu 90 km/h osiągnąłem 11 l/100km, to rewelacyjny wynik jak na auto ważące 2 tony. Przy normalnej jeździe około 14 - 15 litrów LPG, jak się człowiek chce "pobawić" to spokojnie spali i ponad 20 litrów LPG ale coś za coś. Jeżeli traficie bezwypadkowy egzemplarz ze sprawnymi turbinami i wam się spodoba kupujcie śmiało, auto trochę droższe w utrzymaniu niż zwykłe a6 2.7 biT ale nie ma się czego bać!
4,5
~Czop
Audi Allroad C5
Allroad 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Szukałem dobrego egzemplarza prawie 2 lata, ale udało się, święty gral motoryzacji zdobyty, Allroad 2,7 biturbo z końca produkcji 2004r z manualną 6-biegową skrzynią, auto mam 9mc i zrobiłem ponad 20000km więc postanowiłem coś napisać. Porównując do Forestera Turbo 177KM 2001r, którego użytkowałem 5 lat, to Allroad jest jakieś 2 klasy wyżej. Chociaż liczyłem że będzie wyraźnie lepiej przyspieszał, a przyspiesza trochę lepiej, przewaga mocy jest zdecydowana, ale masy też. Spalanie Trasa płynnie do 120km/h 13l LPG o jakieś 2 litry LPG większe niż w Foresterze (na trasie przy tych samych predkościach). Jedynka bardzo krótka, taka terenowo parkingowa, Szóstka mogłaby być dłuższa 3000obr/min = 123km/h. Jeśli chodzi o komfort i przestrzeń, zdecydowana przewaga Allroada. To według mnie najbardziej uniwersalne duże auto, chociaż jak się wybieram do miasta (Kraków) w godzinach szczytu to biorę auto żony :-)
4,1
~Krecik
Audi Allroad C5
Allroad 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Bardzo uniwersalny samochód, do miasta i na trasę i w lekki teren i w góry na narty . Mam świetnie utrzymany egzemplarz za dużo wyższą niż przeciętną cenę i dzięki temu ominęły mnie na razie większe koszty związane z usterkami silnika, skrzyni, turbin, napędów , itd. itp Coraz częściej znajomi zaczepiają mnie i wypytują o to auto , mówią że im się podoba- fakt mi też nadal .
Średnie spalanie dla Audi Allroad C5 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW 2000-2005
13,4
l/100 km
15,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,9
Audi Allroad C5
Allroad 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Od razu mówię że jest to rodzinne kombi z dużym bagierem i STAŁYM NAPĘDEM 4x4 o masie blisko 2 ton. Wiec jeśli ktoś myślał że będzie palić mniej to nich sobie kupi mercedesa albo opla gdzie napęd jest dopinany. Miasto Warszawa but od świateł do świateł 22,5 (faktycznie wtedy bak 65l. starcza na ok 250km.) Jazda Miasto spokojna płynna do 120-140 (bo naprawdę nie czuć) od 13 do 16l/100 Jazda miasto po dziadkowemu ????? 250koni po dziadkowemu i 2 turbiny? bez żartów chyba nikt tego nie wytrzyma. Jazda po wsiach spokojna 80-120 płynna ok 10-12 (ale po co wtedy napęd quatro??) Trasa Warszawa Katowice 300km 2Godziny45min (i to nie było szybko bo w zamiecie śnieżne i nieodśnieżone drogi gdzie reszta wymiękała przy max100 średnio 16l. Trasa Warszawa Katowice ok120 z trumną na 2 ciała na dachu 5 osób i klamoty wszystkim wygodnie ok 14,5l. Eksploatacja jak v6 w audi robota sporo ale części rozsądne. Mnie się trafił pechowy więc na temat usterek nie komentuję. Instalacja gazowa zestrojona na dobrych klamotach droga ale pozwala palić taką samą ilość gazu jak benzyny kosztem turbin oczywiście (podobno na 100tys km przy gazie)
14,1
Audi Allroad C5
Allroad 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Autko normalnie pali 16 ł przy normalnej jedzie około domu w trasie przy prędkości 160 też 16l z groszami . Ale po chip tuning . 298km 420 n/m spalanie spadło o 3l na 100 km w tedy nie polecam gazu , ale na takie auto takie osiągi 13 L to nie kosmos . Autobana drogi polne lekki teren , cały czas frajda z jazdy
18,0
Audi Allroad C5
Allroad 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Kupując auto o masie +/- 2000kg 250KM 350Nm 4x4 trzeba być świadomym spalania i kosztów eksploatacji. Wszystko jest zależne od osobowości, stylu jazdy i tego jak dba się o samochód. Części zamiene nie są drogie, lecz pneumatyka i doładowanie już wchodzi na inny poziom - zero używek, jedynie zamienniki i nowe części. Nie ma co nastwiać się na EKO i niskie koszty utrzymania bo to nie jest 1.9tdi.

Usterki Audi Allroad C5

Liczba wpisów: 10
Zawieszenie peumatyczne.
  • Audi Allroad C5
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
zawiesznie............ moze i supe sprawa ta peumatyka:):) ale te plastikowe pałeczki ustalające wysokość zawieszenia połaczone z układem czujnika to pomyłka:(:(:( jak można zastosować cos tak bardzo prymitywnego:(:(:(( wypadają z czujnika zacinaja sie:( sterownik waruje:(:( ) wielki minus tego sposobu rozwiązania, wiosną przemysle cos lepszego i może im wysle rozwiązanie do konstruktorów przeciez to allroad ma byc gniotsa nie łamiotsa:):):) pozdrawiam jesli ktos ma problem z zawiecha pisać a pomoge:):)
24 komentarze
kucanie przodu
  • Audi Allroad C5 2.5 V6 TDI 180KM 132kW 2000-2005
  • zawieszenie
Witam, pisze poraz pierwszy jestem włascicielem audi a6 allroad 2.5tdi 180km, i zauwazylem ze auto ma problemy z zawiszeniem, czyli pneumatyka,. sam przod kuca a tył jest normalnie, nie wiem c\\o jet p[rzyczyna usterki, czytałem troche mna forum ze to wina pomp[y, czy czyujnika jakiegos lub rozdzielacza , jezeli ktos wie od czego mam zaczac zeby na narazic sie na koszty prosze o podpowidz, dziekuje. prawdopodobnie uszkodzone cos z pnematyki
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Prędkościomierz.
  • Audi Allroad C5
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 5
Wypinanie się kostki prędkościomierza, trudność zlokalizowania usterki, gdyż komputer nie zapisuje błędu, a prędkościomierz raz chodzi (wtedy wszystko gra), a raz nie chodzi (i tylko wtedy wyskakuje błąd).
Audi Allroad C5