Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Audi R8 I Spyder 4.2 V8 FSI 430KM 316kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 - 2015
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2006-2015. Wersja produkcyjna auta, zaprojektowana przez Waltera de’Silvę, bazowała na prototypie o nazwie Le Mans quattro z 2003 roku. Model był spokrewniony technicznie z Lamborghini Gallardo. R8 został świetnie przyjęty przez krytyków, zdobył m.in. tytuły Samochodu Roku wg „Playboya” (2008), „Top Gear” i „Fifth Gear” (2007) oraz nagrodę Word Performance Car the Year w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2008. Od 2012 roku był oferowany w wersji po face-liftingu.

Powagosław
R8 wygląda trochę jak prototypowe, aroganckie Audi z szalonej wyścigowej gry komputerowej. I to jest komplement. Jeden z wielu, ale te inne zapewne znacie. ~Powagosław
Luzacjusz
No i orzeł wylądował. Kolana miękną, serce kołacze, oczy wyłażą z orbit jak na rozbieranych scenach z Salmą Hayek w „Desperado”. Jak żyć? ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi R8 I Spyder 4.2 V8 FSI 430KM 316kW 2011-2015

Podstawowe parametry Audi R8 I Spyder 4.2 V8 FSI 430KM 316kW
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 4163 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 430 KM (316 kW) przy 7800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 4500-6000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 36
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 92,8 mm
Przeniesienie napędu Audi R8 I Spyder 4.2 V8 FSI 430KM 316kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd 4x4 Dostępny
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd 4x4 Dostępny

Publikacje o Audi R8

Newsy o Audi R8