Szukaj

Awaria silnika
Skoda Fabia I Hatchback 1.4 68KM 50kW 1999-2007

  • Autor: Tomek
  • Kategoria: silnik
Witam.
Miałem do przejechania ok 50 km, pierwsze 35 przebiegło bardzo spokojnie nie wliczając lekkiego szarpania co chyba było zapowiedzią tego co nastąpiło później. Później zaczęły się chocki klocki. Zaczęła mrugać kontrolka płynu chłodniczego, a po chwili temperatura poszybowała do maksimum, włączyłem ogrzewanie na max i po dosłownie kilku sekundach spadła na zero i taka utrzymała się do końca podróży. Po 10 km usłyszałem dziwne stukanie dobiegające z komory silnika, a chwilę później zaczęła migać kontrolka smarowania. Po chwili przestała migać, ale stukanie pozostało. Na pierwszym skrzyżowaniu na którym się zatrzymałem auto zgasło i nie chciało odpalić, po wielkich trudach odpaliło. Na następnym skrzyżowaniu próbowałem utrzymywać silnik na wyższych obrotach, ale i tak zgasło. Na moje szczęście było z górki i auto odpaliło na "pycha", i dotoczyło się na miejsce parkingowe. Już na parkingu próbowałem uruchomić silnik, ale się nie dało, a gdy podniosłem maskę do góry to ze zbiorniczka wyrównawczego buchała para. Dodam że kilka dni wcześniej zaświeciła się kontrolka od płynu chłodniczego, uzupełniłem stan i było ok. Pierwszym co przychodzi mi do głowy to uszkodzenie uszczelki pod głowicą, ale podczas codziennej obsługi nie zauważyłem "masła" na korku oleju lub bagnecie i stan oleju był w normie.

Komentarze

Daj pan spokój!Super kierowca!
Odpowiedz
termostat do wymiany.
Odpowiedz
Po takim rodeo to już chyba silnik do wymiany. Uszczelka pod głowicą najprawdopodobniej uległa uszkodzeniu i zaczął wywalać płyn chłodniczy (płyn nie zawsze musi dostawać się do oleju przy uszkodzonej uszczelce) który uzupełniłeś. Z tego co piszesz wnioskuję że na codzień jeździsz na krótkich odcinkach. W momencie jazdy na trasie 35 km silnik miał już więcej czasu by sukcesywnie wyrzucić płyn z układu co skutkowało nagłym wzrostem temperatury. Włączyłeś ogrzewanie lecz było już za późno na to,gdyż płynu w układzie było już zbyt mało by schładzać silnik nagrzewnicą. Nagły spadek temperatury na zegarach w tym momencie był spowodowany tylko przez to że czujnik temperatury cieczy nie miał już kontaktu z cieczą której już poprostu nie było. Dalsze pojawienie kontrolki oleju jest konsekwencją braku odpowiedniej reakcji na czas. Jazda z górki na,,pycha" w tym momencie nie była na pewno na twoje szczęście bo tylko położyła krzyż na zwłokach silnika.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia I Hatchback 1.4 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
7,1
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia I Hatchback