Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Hatchback 1.4 68KM 50kW 1999-2007

Lata produkcji: 1999 – 2007
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,5 x 78 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Generał Sprawiedliwy
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 68KM 50kW
Autko naprawdę fajne, na dojazdy do pracy bez szaleństw na drodze. Silnik stary prosty czeski troszkę słaby i raczej nie polecam nim wyprzedzać bo zbiera się jak dobra Nysa. Jednak auto prowadzi się pewnie, silnik do 100 km na godzinę pracuje jeszcze kulturalnie później robi się nieco głośniej, jednak opłaty i koszty utrzymania tego auta to naprawdę grosze. Ja ogólnie uwielbiam swoją skodzine i jestem bardzo zadowolony. Posiadam również Kia Sorento 2.5 CRDI 240 KM i przyznam że wole chyba jednak jeździć skodą, Podsumowując Fabia to minus 10 do prestiżu a plus dziesięć dla portfela.:)
4,1
~Generał Sprawiedliwy
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 68KM 50kW
Autko naprawdę fajne, na dojazdy do pracy bez szaleństw na drodze. Silnik stary prosty czeski troszkę słaby i raczej nie polecam nim wyprzedzać bo zbiera się jak dobra Nysa. Jednak auto prowadzi się pewnie, silnik do 100 km na godzinę pracuje jeszcze kulturalnie później robi się nieco głośniej, jednak opłaty i koszty utrzymania tego auta to naprawdę grosze. Ja ogólnie uwielbiam swoją skodzine i jestem bardzo zadowolony. Posiadam również Kia Sorento 2.5 CRDI 240 KM i przyznam że wole chyba jednak jeździć skodą, Podsumowując Fabia to minus 10 do prestiżu a plus dziesięć dla portfela.:)
4,2
~mike
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 68KM 50kW
Przypominjąc sobie auta segmentu B które można było kupic w 2000 r. to fabia po latach zasługuje na 5. Poza tym wiadomo coś za coś: jest tania w utrzymaniu, pali mało, nigdy nie stanęłą na drodze, wady to psujące sie drobiazgi. Co do plastików w środku: krew mnie zalewa jak czytam jaki to syf, twarde, brzydkie etc. Auto mam 13 lat a środek wygląda tak jak wyglądał na początku: nie jest porywający wygląd, ale jakość (wytrzymałość) tych plastików jest świetna - żadnych rys, zadrapań etc., kto wsiada to nie wierzy że to auto ma naście lat.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Hatchback 1.4 68KM 50kW 1999-2007
7,1
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 68KM 50kW
Spalanie oceniam jako niskie. W jeździe mieszanej 50/50 miasto (bez korków)/ trasa (90-100) pali zimą 6,5-7, latem 6-6,5 (wersja bez klimy). Jeżeli ktoś pisze, że to auto spala na trasie minimalnie 7l/100km to niech napisze ile spala mu jakiś inny samochód w tych warunkach, bo jest to wynik świadczący albo o b. cięzkiej nodze, albo o bardzo słabych umiejętnościach kierowcy. Moge zejść spokojnie poniżej 5,5l/100km w kazdej trasie - oczywiście jadąc w okolicach 90 i wyprzedzając tylko jeśli to konieczne. Na autostradzie 130-140 mieści sie w 7l/100. Pozatym silnik i skrzynia w tym aucie nie do zajechania.
7,1
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 68KM 50kW
Nie pije jak słoń przy wodopoju na sawannie w czasie suszy, ale też nie jest benzynowym abstynentem. We Wrocławiu podczas godzin szczytu spalanie potrafi trochę podskoczyć, ale podczas wycieczki do Hamburga udało mi się zejść do 6,2 L/100km, czym byłem mile zaskoczony. Głównym powodem tak oszczędnego spalania był pewnie fakt, że przez wypalone a tym samym dość głośne tłumiki rzadko kiedy przekraczałem 120 km/h, ponieważ przy większych prędkościach we wnętrzu samochodu było już po prostu za głośno. Szkoda tylko, że nie ma LPG, wtedy koszt przejechania 100 km mógłby spaść jeszcze o połowę... W dwunastoletnim samochodzie kupionym na początku tego roku montaż instalacji LPG jest już jednak średnio opłacalny. Ogólnie jestem jednak zadowolony, przy świadomej ekonomicznej jeździe można pojeździć tym autkiem dość oszczędnie :)
6,5
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 68KM 50kW
Na trasie 54 km spalanie osiągnęło zaskakująco niski poziom 5.2 l/100 km latem przy słonecznej pogodzie, trasa przez wioski, jazda ekonomiczna, aczkolwiek w miarę rozsądku. Zaskakująco niskie spalanie.

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Hatchback